Mistä kennelisi nimi tulee?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Aamu
Kanada
Viesti:

Re: Mistä kennelisi nimi tulee?

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Scamble tulee "säpinä" sanasta italiaksi, eli Srable. Tämä nimi olisi ensin tullut kennelilleni, mutta IRL - kennel oli olemassa Sramblen niminen kenneli. Päätin vähän muokkailla nimeä ja päädyin Scambleen, koska tästä nimestä ei ole lähelläkään mikään.
It lurks behind you.
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Jos en ole jo kertonut, niin Duun-nimi tulee ystäväni koiran nimestä. Kutsuin koiraa aina taikaDuuduu-nimellä ja siitähän se Duun tuli 8).

// Yellmore vaan tupsahti päähän, toinen vaihto olis ollut Underline's
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Miulla on ollut sata & tuhat kenneliä ja nimeä, mutta nyt ajattelin että teen (ensimmäistä kertaa) kennelin joka kestää edes tovin. ;D Sitten asiaan..

Time Machine on englantia, ja tarkoittaa aikakonetta. Viimeisimmät kennelini ovat saaneet nimensä googlekääntäjällä sähläilyn tuloksena - niin myös Time Machine. Mitenkään erityisen syvällisesti en kenneleideni nimiä mieti, nimi on se mikä sattuu innoittamaan. Time Machine oli tavallista hankalampi valita: olin päättänyt että nyt tekisin kennelin joka kestäisi kuin Duracellparistot, joten nimen tuli olla sellainen johon en kyllästy (en osaa vaihtaa vain nimeä, jos siihen kyllästyy niin kaikki muukin muuttuu).
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Mullakin on ollut noita kaikenlaisia kennelnimiä.. Mitä nyt "vakituisimmista" kenneleistäni muistan niinn ihan ensimmäisen kennelin nimi oli Alppiruusun. :mrgreen: Ja tämähän siis tapahtui vuonna 2004, kun olin noin kymmenvuotias. Enpä tiedä mistä tuo nimi tuli, jostain vaan kun piti joku nimi olla! Alppiruusun muutti kyllä nimensä (ja ulkoasunsa samalla) jo samana vuonna Southcastiksi. Tämä nimi vain pälkähti yksi päivä päähän. Musta se oli itseasiassa ihan muksa nimi kennelille. :> Kun Southcastista lähti basenjit omaan kenneliin vuonna 2005 (tai en kyllä näitä vuosia muista enää yhtään tarkasti), tuli Nauruloitsun. Nauruloitsun nimi tuli suoraan ala-asteen musiikin kirjasta, sillä siellä oli joku sellainen laulu kuin Nauruloitsu. No oli biisin nimi tai ei niin pidän tästä nimestä ihan tositosi paljon. <3 Sekä myös siitä väännetystä lempparinimestä, Nauris. Mulla oli myös jossain vaiheessa sellainen kenneli kuin Flama Azul, joka oli kai portugalia ja tarkoitti jotain liekkiä ?? ei mitään muistikuvaa enää :D
Nyt olen rakentamassa kenneliä nimeltä Averima. Sekin oli sellainen nimi joka vain jostain putkahti päähäni. Siinä on mielestäni jotakin viehättävää.
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Awwwwwws toi Alppiruusun on kyllä suloinen nimi :) Mitäs koiria Averimaan tulee?
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^^Flama Azul tarkoittaa varmaankin sinistä liekkiä, sillä azul tarkoittaa sinistä, tuli vaan mieleen kun itselläni on virt. kissa nimeltä Estrella's Azul Azucena (suom. Tähden Sininen Lilja) :mrgreen: / ot
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Joana kirjoitti:^ Awwwwwws toi Alppiruusun on kyllä suloinen nimi :) Mitäs koiria Averimaan tulee?
Aivan! Hyvä että kysyit sillä mun piti jo eilen laittaa sulle Vänskän uusi osoite. Eli irlanninterriereitä muunmuassa.. Tosin en kyllä tuu kasvattaa siellä mitään tiettyä rotua.

Juinttu, niinhän se olikin. Oli se sininen liekki :D
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Nekkku
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Nekkku »

Sorriso's on italiaa, ja suomennettuna se on hymyn :-)
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^eikös topikin aihe oli mistä kennelisi nimi tulee eikä mitä kennelisi nimi tarkoittaa...
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peppi »

Cararraa ennen minulla on ollut kolme virtuaalikenneliä. Tai oikeastaan Tahmatassusta muovautui Cararra.

Aloiten virtuaalikoiraharrastuksen tekemällä vkennelin nimeltä Tahmatassu. Tutustuttuani eri liittoihin ja mm. vFCI:hin ja vmkl:toon huomasin, että ei ole hyvä juttu, jos vkennelisi nimi on käytössä IRL-kennelillä. Googlesta löysinkin ranskiksia(?) kasvattavan kennelin nimeltä Tahmatassu. Minä päätin olla viisas ja vaihtaa vkennelini nimen. Tahamatssusta tuli Novelle. Novelle oli aika huolimmatomasti tehty päätös johon kyllästyin heti kättelyssä. Seuraavaa nimeä miteinkin pitkään. Novellen seuraajasta piti tulla Marbel (minulla oli sivut ja ulkoasukin valmiina), mutta kun seuraavan kerran selasin IRL kennelnimiä huomasin, että Marbel olikin jo varattu. Ihmettelen kyllä, miksen huomannut tuota aiemmin. No joka tapauksessa minun oli keksittävä uusi kennelnimi. Selailin koirani kasvattajan sivuja ja silloin välähti. Yhden hänen koiransa oikeassa nimesse oli sana querida. Rupesin vääntämään queridasta itselleni sopivaa kennelnimeä ja tuloksena oli Querda. Pian tuli seuraava takaisku. Querda niminen virtuaalikennel oli jo olemassa. Onneksi Cararra nimi tuli keksittyä nopeasti ja nyt Cararran sivut ovatkin jo työn alla.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Juinttu kirjoitti:^eikös topikin aihe oli mistä kennelisi nimi tulee eikä mitä kennelisi nimi tarkoittaa...
Mitä tää ny oli? Yhtä hyvin Nekkku voisi tarkoittaa että kennelin nimi tulee italian sanasta hymy.
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

^ Ja eiköhän kennelin nimi tule yleensä siitä mitä se tarkoittaa... musta toi oli Juintulta ihan turha kommentti, eiköhän jokainen saa kertoa vapaavalintaisesti mistä kennelnimi tulee ilman että ihmiset tulee siitä nillittämään. :D
Nekkku
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Nekkku »

joo siis tarkotin lähinnä sitä, että hymyn kuvaa mun mielestä olemukseltaan kumpaakin kasvatusrotua, shelttiä ja tolleria melko hyvin :)
Craxor
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Craxor »

Rhuidean Sighthounds
Rhuidean on erään kaupungin nimi kirjasarjasta nimeltä Ajan Pyörä (suosittelen). Ja sitten vaan perään sighthounds eli vinttikoirat.

"Rhuidean is a city in the Aiel Waste built by the Jenn Aiel, some time after the Breaking of the World, but before the Trolloc Wars.
It was a large unpopulated city, but smaller than Tear and Caemlyn. The buildings are all majestic palaces, with many unfinished.
There is a great plaza in the center of the city filled with hundreds of objects of the One Power. Avendesora grows at the very center."
"People assume that time is a strict progression of cause
to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint
- it's more like a big ball of wibbly wobbly... timey wimey... stuff."

Kuva Kuva
bunn
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja bunn »

Joskus pienempänä, ehkä kymmenvuotiaana minulla oli kennel Snowrose (joita varmaan on sata ja vielä yksi päälle) mutta se kennel ei kestänytkään pitkään, enkä muista mistä koko nimikään tuli.
Mutta nyt perustin uuden kennelin vasta äsken, ja se on jo saanut kokea monta nimenvaihdosta; ensin se oli Spanielicity, mutta kun tajusin, etteivät muut ehkä ajattele sen lausumista niinkuin minä, vaihdoin sen nimelle Spanielcity, mutta sekään ei tuntunut oikealta, joten loppujen lopuksi nimestä tulikin Fluitenkruid´s, mutta osoite pysyi yhä "spanielicity" nimellä, koska en kokenut tarpeelliseksi sitä vaihtaa.
Mutta itse nimeen; se siis tuli siitä, kun päätin kennelini sijaitsevan Hollannissa, niin käytin sitten ilmaista sanakirjaa ja koitin erilaisia koira-aiheisia sanoja, ja Fluitenkruid - Koiranputki iski minuun. Olen nimeen todella tyytyväinen, vaikka se hiukan outo onkin!
Liefhebben Fluitenkruid's
Vastaa Viestiin