VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: VKK:on asiat ja yleinen keskustelu kanakoirista
Hei mäkin voisin mainostella täällä suunnitteilla olevaa kanakoirapentuetta :D Ei ketään nimittäin sattuisi kiinnostamaan tällainen harvinaisuus kuin pk. saksanseisoja? Mulla olisi emäkin valmiina odottamassa ja olisi tosi hienoa, jos virtuaalimaailmaan saataisiin pitkäkarvaisiakin saksanseisojia enemmän kun tämä minun Frillani.
Tää on uniikki tilaisuus! : DD
Tää on uniikki tilaisuus! : DD
-
- Höpsö veitikka
Spyro, mulle mulle mulle! Oon tässä ollu jo jonkin aikaa tuomassa urosta, jos sulle kerran pentue tulis niin hieno tilaisuus olis totta vie. :) Taisit laatumainintaa- topassa sanoa mielipitees sille pk. saksanseisoja junnupojalle?
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
-
^ Joo, aivan älyttömän kaunis ilmestys! En älyä mistä oot sellasen komistuksen vetäissyt :D
-
- Höpsö veitikka
Millalta mä ne kuvat ryöstin... :D
vuoden kadehdituin 2012
-
- Vuohenruokaa
Täällä olis semmosta pientä kiinnostuksen poikasta niitä punasia irlanninsettereitä kohtaan..
On tässä ollut omakin pentue suunnitteilla, nimittäin lk saksanseisojia. Olin jo aikeissa laittaa topicia pystyyn, mutta juuri niihin aikoihin tulikin sitten Acarden pentue. Basuunaan siis seisojapentuja kun niille on taas kysyntää. Ilmoitelkaa jos kiinnostaa.
Semmoinen tuli mieleen, että onko enää tarpeellista käyttää kokeiden tuomarointiin pelkkiä vkk:n hyväksymiä tuomareita? En tarkoita etteikö nykyistä tuomarilistaa voisi pitää sivuilla, sillä sieltä löytyy varmasti tuomaroitiapua kokemattomalle kisapitäjälle. Kuitenkin suurin osa muista lajeista on jo avoimia kaikkien tuomaroitavaksi kun tulokset kuitekin tekee arvontakone. Kaer-kokeiden säännöt ja pisterajat eivät kuitenkaan ole niin vaikeita etteivätkö ihmiset osaisi niitä itse soveltaa. Tämä helpottaisi tuomareiden löytymistä ja antaisi kisanpitäjille mahdollisuuden tuomaroida kisansa hätätapauksessa itse, jos muuta tuomaria ei löydy.
On tässä ollut omakin pentue suunnitteilla, nimittäin lk saksanseisojia. Olin jo aikeissa laittaa topicia pystyyn, mutta juuri niihin aikoihin tulikin sitten Acarden pentue. Basuunaan siis seisojapentuja kun niille on taas kysyntää. Ilmoitelkaa jos kiinnostaa.
Semmoinen tuli mieleen, että onko enää tarpeellista käyttää kokeiden tuomarointiin pelkkiä vkk:n hyväksymiä tuomareita? En tarkoita etteikö nykyistä tuomarilistaa voisi pitää sivuilla, sillä sieltä löytyy varmasti tuomaroitiapua kokemattomalle kisapitäjälle. Kuitenkin suurin osa muista lajeista on jo avoimia kaikkien tuomaroitavaksi kun tulokset kuitekin tekee arvontakone. Kaer-kokeiden säännöt ja pisterajat eivät kuitenkaan ole niin vaikeita etteivätkö ihmiset osaisi niitä itse soveltaa. Tämä helpottaisi tuomareiden löytymistä ja antaisi kisanpitäjille mahdollisuuden tuomaroida kisansa hätätapauksessa itse, jos muuta tuomaria ei löydy.
-
- Höpsö veitikka
Hianoo että kiinnostaa. :) Ihan heti näitä ei oo luvassa, vähän pitää saada tuloksia vielä.
vuoden kadehdituin 2012
-
- Kriisissä
Hmm, kukaan ei oo tota tuomarointiasiaa koskaan muuten esille nostanut. Sinänsähän kaerin tuomarointi ei oo vaikeeta...Sanokaapas mielipidettä tähän hommaan ni tiiän vähän mitä ajattelette. :D
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Toihan on ihan helppo tuomaroida, voi verrata suoraan tokon tuomarointiin. Kyllä mä kannatan ehdottomasti tuomaripakon pois ottamista, voi kisatkin lisääntyä paljon.
-
- Toistolla tehoa
Samaa mieltä Kirsin kanssa.
FiW-13 HeW-13 NordW-13 Nummituvan Elmeri 2/08 <3
-
- Höpsö veitikka
Hubble ja -Milla- (:D) + muut kiinnostuneet, jos irkkupenska on seuraava ostoksenne niin Scarletsin pentuetopan löytää sit täältä! ;)
vuoden kadehdituin 2012
-
Hei jos jotakin kiinnostaa niin pitkäkarvainen saksanseisojapentueinfo on nyt esillä C:
-
- Toistolla tehoa
Tässä on jo hetken aikaa pyörinyt idea kunnon kanakoiraputkesta :D Lajeina AGI, TOKO, KAER, MEJÄ ja varmaankin näyttely :) Jokaista lajia ainakin 2 kisaa, paitsi vain 1 näyttely :) Mielelläni jonkun tähän avukseni ottaisin :D Kannatusta?
FiW-13 HeW-13 NordW-13 Nummituvan Elmeri 2/08 <3
-
- Höpsö veitikka
Elsa, jee! :D
Itse ajattelin kevääksi pistää kans jonkinmoisen putken pystyyn; ainakin kaksi kaeria, kolme näyttelyä (joista varmaan 2 pelkästään settereille + enkkusprinkuille), agia, tokoa ja ainakin yhdet BH- kokeet. Kaikki noi tietty vain kanakoirille / settereille (+ joillekin randomroduille mitä iteltä löytyy).
Itse ajattelin kevääksi pistää kans jonkinmoisen putken pystyyn; ainakin kaksi kaeria, kolme näyttelyä (joista varmaan 2 pelkästään settereille + enkkusprinkuille), agia, tokoa ja ainakin yhdet BH- kokeet. Kaikki noi tietty vain kanakoirille / settereille (+ joillekin randomroduille mitä iteltä löytyy).
vuoden kadehdituin 2012
-
- Kriisissä
Mä kun palailen hiljaiselolta niin luvassa on KAER, MEJÄ, nly ja mahdollisesti toko. Toko saattaa olla kaikille avoin mutta mejä ainakin vaan FCI 7. Näyttelyyn saattaa tulla FCI 8 ja 10 mukaan, mutta kattoo sitä sitten. Oon tässä miettiny ja varmaan otan vapaan tuomaroinnin käyttöön VKK:ssa. Käyn ton tuomarilistan läpi ja ne joita ei enää kiinnosta niin poistetaan listalta. Jos vaikka kokeet lisääntys. :D
-
- Höpsö veitikka
Hmh. Multa on ollu jo jonku aikaa into noihin enkkusettereihin aika nollassa.. Täytyy ny katsoa mitä mä niille teen.
Sitku jaksan aktivoitua niin voiski yhet kaerit pitää. :D
Sitku jaksan aktivoitua niin voiski yhet kaerit pitää. :D
vuoden kadehdituin 2012