Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Miksi joku karvaturrilainen muka suuttuisi :---D? Eihän asia kuulu kenellekkään muulle kuin sille itselleen joka päättää hoitajatoimintaa tehdä. Monissa ns. tunnetuissakin kenneleissä on ollut tai oli ollut hoitajatoimintaa, eikä kukaan ole siitä tullut sanomaan.

Itellä oli Haovcin Sagura's/Wolfeye's aikoina hoitajatoimintaa kyllä, mutta hoitajia ei oikeasti tullut. Yritin toki saada sinne eloa valmistamalla hoitajille erilaista toimintaa sinne, valitettavasti vain pari (vai olisikohan ollut yksi) tuli hoitajien väliseen mätsärikisaan mukaan, joka totta kai oli hiukan lamauttavaa. Yritin pitää sitä hoitajatoimintaa aktiivisena, mutta turhaahan niin on tehdä, kun ei hoitajia enää kuulunut eikä näkynyt. Lopulta se stoppas siihen. Oon monesti miettinyt tekisikö jonkun sellaisen Myrskiksen tapaisen paikan, mutta tiedän sen kuitenkin olevan aika turhaa, sillä ei kukaan kuitenkaan hoida.
Kisoihin en anna hoitajien niitä viedä, sillä mikäli osallistun virallisiin näyttelyihin, niin ilmoitan koko poppoon samaan aikaan ja muihin kisoihin ei kisauttajia huolita, ja jos huolittaisiinkin, niin minä en kisautusapua tahdo, joten turhahan se. Sen takia järjestelinkin erilaisia leirejä ja mätsäreitä silloin hoitajille, jotta niillä olis jotain mielenkiintoista. Jotain pisteitä ja kolikoita tarjottiin ja kolikoilla pystyi jotain kivaa ostamaan hoitokoiralleen ja itselleen. Pisteillä pääsi sitten aina "levelöitymään" eli pääsi tasoje ylemmäksi ja sitä kautta sai erilaisia tarjouksia kennelin kaupassa, erilaisia tavaroita mitä muut eivät saaneet ja muutenkin hyötyi. Esim joku tyyliin "ammattilaishoitaja" sai ottaa halutessaan hoitokoiransa kotiin viikonlopuksi ja sitten esim kirjoitetaan mitä sen kanssa teki ja mitä pidempi tarina ja sellasta, niin sitä enemmän fyrkkaakin sai. Sitten joku aivan aloittelija, ei esim päässyt vielä osallistumaan niihin hoitaja-agilitykisoihin yms. Tulokset aina arvoin itse.

Tarinoita oli kyllä kiva lukea ja ihan pelkän hoitajakennelin tekeminen houkuttelee edelleen.
Mulla ei ole mitään virtuaalihoitajakenneleitä, tai sellasia virt. kenneleitä jotka ottavat hoitajia, vastaan. Tykkäsin kovasti hoitamisesta, mutta enää ei mielikuvitus oikeastaan riitä sellaiseen ja esim YG:ssä oli hyvin juttuja hoitajille ja koirat olivat kivoja, itellä tais olla joku Allu sheltti sieltä hoidossa, jota kuitenkin hoidin turhan vähän. Aina välillä mietin menisiko takaisin sinne hoitamaan, mutta musta tuntuu, ettei mun mielikuvitus enää riitä. Muistan silloin miten kovasti olisin halunnut päästä WolfTame'siin hoitamaan, ja kyyläsinkin koko ajan koirat sivua, jospa sieltä olis joku hoitaja lähtenyt niin voisin korvata sitten sen :mrgreen:
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Timberwolf kirjoitti:Tietääkö joku muuten virtuaalikauppoja, joissa olisi ok valikoima, mutta ei läjää luvattomia kuvia? C&C on nimittäin ollut pari kuukautta kuolleena, eikä näytä palaavan.
Törmäsin äsken sattumalta Keefer Equestrianiin, joka vaikuttaa varsin lupaavalta virtuaaliselta tarvikeliikkeeltä. Hevospuolen valikoima on jo varsin monipuolinen, mutta ilmeisesti myös koirapuoli on laajentumassa. Tällä hetkellä koirille on tarjolla pantoja, hihnoja, takkeja, valjaita ja kuonokoppa. Hevospuolen Ratsastaja-osiosta saattaa löytyä koirien hoitajille myös jotain (takkeja, sadetakkeja, heijastinliivejä, valoja, kumisaappaita ja ylipäätään vaatekappaleita). Itse olen harkinnut tuon ottamista käyttöön Meripelastajaan, mutta katselen nyt jonkin aikaa saadaanko koirapuolelle lisää tuotteita. :)

Mie olen nyt tosiaan pyörittänyt Meripelastajassa hoitajatoimintaa jo jonkin aikaa. Aluksi oli varsin hiljaista, mutta tällä hetkellä kennelissä on kolme hoitajaa ja määrä on toivottavasti kasvamaan päin. :D Olen yrittänyt kehittää jotain uutta hoitajatoimintaan, mutten oikein tiedä mitä väkertäisin! Haluaisin selkeyttää sivua ja toisaalta lisätä jotain ihmisiä innostavaa tuohon hoitajatoimintaan. Kun vaan keksis mitä. Eipä tässä kait auta kun selailla hoitajia ottavia talleja ja pohtia, josko joku noilla käytössä oleva idea voisi olla soveltamisen arvoinen.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Thankjuu. :3

Tähän triidiinhän voisi pykätä keskustelua hyvästä hoitajakennelistä. Millainen kennel on, millaista toimintaa se järjestää, mikä houkuttelee hoitajia, jne.

Mulla itelläni on kulunut jo aika monta vuotta siitä, kun olen ns. kunnon hoitajatoimintaa pitänyt, enkä enää todellakaan osaa ajatella, mikä hoitajia kiinnostaisi. D: Silloin joskus, kun Alsatian's oli viel Groupsilla (oi niitä aikoja ), siellä oli paljon kävijöitä ja hoitajia ja kaikkea, mutta eipä mun sivut oo enää vuoden 2005 jälkeen saaneet kävijöitä. :D Tarvitaan joku hieno mainosväylä kyllä, jotta hoitajia pukkaa!

... Listaus/liitto/kerho hoitajakenneleille? (Kiva, kun mä aina ehdotan kaikkia juttuja, mutten kuitenkaan edes harkitse itse tekeväni niitä. :G)

(Haha, mulla alkaa mennä hermo tuohon Websin sivueditoriin. :D Pitää varmaan kohta muuttaa sivut HTML:ää käyttäviksi, koska en osaa käyttää valmisulkoasuja.)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^ Joku listaus hoitajakenneleille voisi olla aika jees! Tosin noiden listausten ongelmana on vaan aina se, että virtuaalikennelit tuppaa lopettamaan yhtä pian kuin aloittavatkin. Listausta pitäisi jaksaa aina aika ajoin karsia niin, että listattuna olis vaan hengissä olevat hoitajakennelit, koska ei sieltä muuten löydä mitään.

Mie en kanssa oikein tiedä missä tuota hoitajatoimintaa mainostaisi. Muistan kaikki expagekennelit yms., joilla oli paaaljon hoitajia ja vierailijoita. Onkohan tuollaisia kenneleitä enää olemassakaan vai siirtyykö suurinosa suoraan näihin meijän piireihin ja perustaa oman kennelin? Oi onnea, googlettelun seurauksena löysin pari hengissä olevaa "vanhan hengen hoitajakenneliä" (Mutatassu, Prace) ja kyllä noita näköjään on enemmänkin kun vieraskirjojen kautta seikkailee kennelistä toiseen. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Hei miulla on yksi kysymys näihin hoitajakenneleihin liittyen. :D

Miusta tuntuu että turrit on saanut sellaisen kuvan hoitajakenneleistä, että ne toimii vaan Freewebsin easylla. Itse pyörin vasta vajaat pari vuotta sitten hoitajakenneleiden salassa, tosin HTML-puolella. Oli Siriusta, Quickleyta, Sakuraa... mutta easypuolella viivyin vain muutaman kuukauden, kun sitten opin HTML-kielen. Silloin se oli niin maireaa siirtää vanhat easykennelit HTML-puolelle ja alkaa korostamaan ulkoasupuolta jne. Olen nyt saanut sellaisen kuvan että te turrit olette olleet jo tosi, tosi kauan näiden ns. yksityisten kenneleiden parissa (sillon hoitaja-aikoina yksityiskenneleiksi sanottiin kenneleitä, joihin ei otettu hoitajia), ja kun ootte ollut hoitajapuolella ni ne kennelit on ollut easypaikkoja. Pitääkö tää paikkansa, että te ootte siirtynyt "viralliseen" virtuaalikoirailuun heti HTML-kielen opittuanne? Jos näin on, niin voisi sanoa, että minä oon ollut aika paljon jäljessä sitten teitä turreja, kun itsehän eksyin tänne vasta vuoden 2008 elokuussa ja silloin loppuivat hoitajatoiminnat stop tykkänään kun pääsin näiden mielenkiintoisempien ja avarampien kenneleiden pariin! Mutta siis, haluaisin tietää, oliko teillä hoitajakenneleitä ainoastaan easylla?

Esim. Syrdis oli parhaita hoitajakenneleitä ehkä koskaan.

Tässä vielä muutamia hoitajakenneleitä HTML-puolella:
http://vksudensydan.webs.com/etusivu.htm
http://lumivalkean.webs.com/
http://enttententten.webs.com/
http://www.freewebs.com/kennel-vesperal/index.htm
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Musta muuten tuntuu siltä, että heti kun nakkasin mun kaikki kennelit käyttämään pelkkää HTML:ää (eli siirryin Groupsista silloiseen FreeWebsiin), hoitajat katosivat kuin tuhka tuuleen! Ehkä se on se kokonaan HTML:llä tehtyjen kenneleiden virallisuus ja jäykkyys, mikä karkottaa hoitajia...

Pitää varmaan tehdä joku yksinkertainen ja värikäs ulkoasu. :D
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

On kyllä totta että html-kieliset hoitajakennelit ovat monesta hoitajasta (varsinkin aloittelevista) jäykän ja "virallisen" oloisia, ja se saa kääntymään esim. easyn ja Suntuubin puolelle. Varsinkin kopiointisivujen valmisulkoasut tuntuvat hieman epämiellyttäviltä. Näin olen huomannut kun itse olen hoidellut paljon ja monta vuotta, mutta tietenkin moni varmasti pitää myös ihan erilaisista. ;) Omatekemä, värikäs ja iloinen ulkoasu kyllä varmasti puree - etenkin jos siinä on vaikka muuten ylilutuinen koiruliini tai suloinen koiranpentu.

Itse kiinnitän eniten huomiota sisältöön (vaikka täytyy todeta että se hieno ulkoasu saa kennelin kiinnostamaan erityisesti ja yliräikeät sävyt taas saavat kauas koko paikasta). Koristekuvat ovat mukavia, samaten omaperäisyys. Itse kun kävin paljon Suntuubi-kenneleissä, olen huomannut matkimista, joka ei tunnu mukavalta ja en massakenneleissä edes viitsi alkaa hoitamaan.
Kaupassa on mukava olla hyvä ja runsas valikoima, ylläpidon tulisi olla mukavaa ja aktiivista. Muita hoitajiakin on kiva olla, vaikka ei hoitajattomuus sinänsä estä minua hoitsua ottamasta. Ihan uusista kenneleistä en yleensä ota hoidokkia kun jo pidempään pystyssä olleissa on varmuus, että kennel pysyy hetken myös käynnissä. Koiria ei kannata olla liikaa (= on monen silmissä "koiratehdas") ja pitkä luonne on plussaa. :)

Tässä yhden aktiivihoitajan näkemys...
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Merkku
Alkupalat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Merkku »

Mulla on itselläni hoitajakennel enkä omista kisakenneliä tottakai koiramme kisaavat mutta monesti kouluttaja kisoissa on koiran hoitaja. Suhtaudun myönteisesti kaikkiin virtuaali kenneleihin jotka ottavat hoitajia vastaan

I love my dog and it's my everything.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Oon tosi kauan jo mietiskelly että vois oikeasti herätellä noita hoitajia vähän ja perustaa ihan pelkästään hoitajatoimintapohjainen kennel. Vielä tää projekti on vasta suunnitelmissa, mutta tämmöistä olin kaavaillut. Ulkoasu on tuommoinen 5 minuutin sähellys ja voi olla että nimikin vielä vaihtuu. Muttaah, näyttäisköhän tuo tarpeeksi mielenkiintoiselta hoitajien silmissä? Niin ja oisko teidän mielestä semmonen foorumilla toimiva hoitotarinoiden kirjoitus parempi, kuin tuo perinteinen hoitovieraskirja? Täytyy nyt kattoa saanko tätä projektia oikeasti ikinä jaloilleen.
Timbe kirjoitti:... Listaus/liitto/kerho hoitajakenneleille? (Kiva, kun mä aina ehdotan kaikkia juttuja, mutten kuitenkaan edes harkitse itse tekeväni niitä. :G)
Mun mielestä tuo listaus kuulostais todella hyvältä, tietäis ainakin mitkä hoitajakennelit on aktiivisia, kun noista ei aina tiedä onko ne edes hengissä.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

^ riole, mun mielestä toi idea on oikeesti tosi hyvä! Nimittäin hoitajakenneleitä on kyllä tällä hetkellä aivan liian vähän. Maailmalta kuitenkin löytyy hyvin monia jotka olisivat valmiita uhraamaan lisäaikaansa hoitotarinoiden kirjoittamiseen, mutta harva kuitenkin eksyy näihin ns. pikkuhoitoloihin joita löytyy yksitoista tusinasta.

Harkitsin juuri Saunasamban yhteyteen pienimuotoista hoitajatoimintaa (vaikkakin sitäkin runsaampaa, ettei varmasti hoitajatoiminta stoppaisi pelkkään kirjoittamiseen...!) ja mietin, että olisiko täällä kenties kiinnostuneita siihen? (: Etten ihan turhaan nyt lähtisi hommaa työntämään eteenpäin.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mäkin oon miettinyt, että jos ottais Haovciin takaisin hoitajatoiminnan. Mutta saa nähdä jääkö pelkäksi ajatukseksi, mulla itellä on kuitenkin paljon energiaa ja mielenkiintoa järjestää hoitajille toimintaa etc aktiviteetteja, mutta saa nähdä tuleeko kukaan hoitamaan. Tuntuu välillä, että hoitajat ovat kadonneet kokonaan virt. koira maailmasta, kun ei niissä hoitokenneleissäkään aina ole hoitajia yhtä tai kahta enempää.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

^ Mulla oli yhteensä kolme kenneliä, joissa ei ollut koko pystyssä olo -aikanaan yhtä ainutta hoitajaa. Tosin saattoi johtua siitä, että jaksoin yhtä kenneliä ehkä sen ajan, että sain sen valmiiksi, ja sitte se lysähtikin taas.

Niin ja listaus olis aika hyvä idea. Mulla vaan ei oo oikein innostusta raapusta himopitkiä tarinoita, joista sitten saa sen yhden kenneleuron(hoitajakenneleissähän on tapana puhua virtuaalieuroista, kennelpisteistä, tai vaikka koirantassuista rahayksikkönä), ja sit joku panta maksaa 50 kenneleuroa. Mut jos olis kaikkee muuta kivaa toimintaa, niin voisin hyvinkin taas innostua hoitamaan (:
Et hätt noch immer jot jejange.
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Oisko ihan tyhmä idea lähteä pyörittämään Mariana Trenchissä pienimuotoista hoitajatoimintaa? Yhtäkkiä mulla vaan välähti mielessä että kappas, sehän vois olla ihan kiva idea. Pitkään aikaan en ole hoitajakenneltoimintaa missään kenneleissäni pyörittänyt, luultavammin joskus vuonna 2008 minulla oli viimeisen hoitajakennel toiminnassani. :) Mutta miten olisi, olisko esmes Turrilassa hoitamisesta kiinnostuneita ihmisiä? Oisin tietty valmis tekemään hoitajille kaikenlaista actionia kuten kilpailuja, leirejä, kursseja yms, niin hoitajajutuista vois tulla vähän realistisempia. Mut miltä kuulostais?
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

^Mikäs siinä! Ihan hyvä ajatus, jos mielenkiintoa ja innostusta löytyy. Ei kannata lannistua, vaikka hoitajia ei aivan heti ilmaantuisi :)
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Toi mun edellinen hoitajatoimintaprojekti (ylempänä linkkiä) ei varmaan tuu ikinä oikein totetutumaan ja aattelin että ois paaljon helpompaa järjestää se hoitajatoiminta Foundle'sissa. Mullakin oli ideana, että järjestäisin vuoden aikana muutamia tarinaleirejä tms. Katotaan nyt mitä tästä tulee (:
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vastaa Viestiin