Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Odea
Höpsö veitikka

Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Viesti Kirjoittaja Odea »

Löysin vain yhden hoitajakenneltopicin, mutta siinä kysyttiin, löytyykö enää mistään hoitajia ottavia hyviä kenneleitä, mutta en nähnyt tarpeelliseksi alkaa laittamaan tätä aihetta siihen topiciin, sillä tämä on kuitenkin aika erilainen, mutta jos tämä sinne olisi kuulunut, voi tämänkin aiheen lukottaa. Sanon nyt kuitenkin sanottavani. (:

Eli miten täällä realistisemmassa virtuaalimaailmassa suhtaudutaan nykyään hoitajakenneleihin? Onko kenelläkään koskaan käynyt mielessä perustaa tavallisen kennelinsä rinnalle pieni hoitajakennel? Vai tekisikö jonkun mieli yhdistää peruskennel ja hoitajakennel keskenään? Mie en ole jotenkin vieläkään ihan mukana tässä kuvalupakenneljutussa, ja joskus tuntuukin, ettei tää oo miulle se oikea paikka, vaikka miulla onkin nykyseltään jo pari virtuaalikoiraa, joka on tosiaan miulle edistystä. Tekisi kuitenkin mieli tehdä joku comeback hoitajakennelmaailmaan, perustaa vaikka yksi pienimuotoinen kennel sinne ja näin. Miten täällä siis suhtaudutaan siihen? Onko se nykyään ihan lapsellista ja typerää touhua? Onko kiinnostus lopahtanut hoitamiseen & pisteiden jakelemiseen täysin? Mitä tuumaatte? Olisi mukava kuulla teidän mielipiteenne, ennen kuin alan tekemään mitään hätiköityjä johtopäätöksiä. Onko jollakin ihan aktiivisella kennelillä täällä Karvaturrilan ympärillä joku hoitajia ottava kennel? Jos on, niin hihkaiskaa! Eli suomeksi sanottuna otettaisko täällä minkäänlaisia hoitajakennelmainoksia vastaan? Sanokaa vaan rehellinen mielipiteenne, muuta en tarvitse. : )

Ja tämän topicin tehtävä oliskin siis laittaa ihmiset juttelemaan hoitajakennelmaailmasta ja pohtimaan, onko siinä enää mitään itua pitää hoitajia omassa kennelissään jne. Kertokaa mielipiteenne.
Natali
Kriisissä

Re: Suhtautuminen hoitajakenneleihin nykyään

Viesti Kirjoittaja Natali »

Mä aloitin virtuaali harrastukseni niin kuin moni muukin hoitajana. Ensimmäinen virtuaalihoidokkini oli Tessa niminen bordercollie, muistan vieläkin elävästi miten mukavaa oli kirjoitella hoito-tarinoita ja kuvitella yhteisiä lenkkejä mielikuvitusta tarvittiinkin kun joka päivän piti olla hieman erilainen.

Mun mielestä sekä hoitaja- ja kisakenneleissä on molemmissa hyvät puolensa ja pari kertaa on käynyt mielessä, jos Milteiniin pistäisi pystyyn lisäksi jonkinlaista hoitaja-toimintaakin, mutta se kaatuu jo ajan puutteeseen enkä usko että pidemmän päälle jaksaisin panostaa siihen.

Yleisesti ottaen tarinoiden kirjoittaminen auttaa hoitajaa kehittämään mielikuvitustaan ja kykyä tuottaa selkeää tekstiä lukija taas oppii arvostelemaan muiden kirjoituksia.
Evie
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Evie »

Jeps, täälläkin aloiteltu hoitajana ja sen jälkeen joskus oman hoitajakennelin perustaminen (Sinisuden).
Jossain vaiheessa alkoi tehdä mieli siirtyä tänne "viralliselle" puolelle, joten perustin WolfTamen, mukana oli silti myös tämä hoitajatoiminta melko pitkän aikaa, joskin itse myöhemmin jotenkin kyllästyin siihen tarinoihin vastaamiseen ja lukemiseen.. joten kaveri (Dien/Tiina..) hoiteli sitä hommaa pitkän aikaa, ja taisi siinä hommassa pyöriä myös moni muukin, mutta vähän vaihtelevasti. Sekin loppui kuitenkin ajallaan ja nyt ollaan jo melko pitkän aikaa oltu ilman tuota puolta.

Kyllä se mun mielestä kuitenkin oli ihan suosittua ja hyvin pyörivää toimintaa, hoitajiakin mielestäni riitti ihan tarpeeksi ja välillä oli koirista ylikysyntääkin, lisäksi mulla oli tapana käyttää välillä hoitajia hyväkseni, sillä jaettiin pisteitä/tassuja myös siitä, että kirjoittelivat koirille luonteita, kun en itse jaksanut. :mrgreen:

Itsestä on vain tullut nyttemmin niin laiska, ettei niinkään jaksa sepustella hoitotarinoita, saatika sitten lukea ja vastailla niihin, mutta kivaa toimintaa tuo on kyllä ja tuo vähän persoonallisuutta kennellille, ainakin noita hoitajakenneleitä tuntuu olevan nykyään niin harvassa täällä 'virallisella' puolella.. ;--) Ja tokihan se vie oman aikansakin, jos siihen kunnolla paneutuu..

Mutta kyllä mä ainakin ihan myönteisellä mielellä olen noiden kanssa, jos itellä on kiinnostusta ja intoa, niin miksi ei?
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Jep, hoitajatoiminnassa on kyllä myös huonot puolensa. Tarinojen lukemiseen ja hoitajatoimintaan paneutuminen saattaa olla nimittäin välistä myös todella rasittavaa, mutta jotenkin se on myös todella hauskaa. :--D Olen tavannut monia upeita hoitajakenneleitä, joissa on taidokkaat, omatekemät grafiikat ja mukavia tekstejä, vaikka jotkut ovatkin saaneet sellaisen käsityksen hoitajakenneleistä, että ne kaikki toimisivat Freewebsin Template-tyylillä. Itse en ole koskaan ajatellut noin, ja joskus 10-11-vuotiaana aloinkin touhuilemaan HTML-hoitajakennelien parissa.

Minulla on kaksi virtuaalikoiraa, joita aion kisautella virallisissa kilpailuissa. Niiden viereen olisi kuitenkin todella mukava perustaa pieni hoitajakennel, kaikkine poseerauskuvine jne. Miten siihen suhtaudutaan? Ettei sivuilla olisi lainkaan virallisia kilpailuita kiertäviä koiria - vaan yksinkertaisesti koiria kaikenlaisine poseerauskuvineen.. Toisaalta, pystyyhän niiden kanssa kilpailemaan kaikissa muissa lajeissa paitsi näyttelyissä.. en tiedä, pitää miettiä!

/ Kiitos Kissed!
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

^Kyllä mä uskon että siihen suhtaudutaan ihan hyvin ja en ole koskaan kuullut että turrit olisivat jollain tavalla syrjineet hoitajakenneleitä. Mä antaisin sulle sellasen neuvon, että tee niin kuin ite haluat äläkä mieti mitä muut ajattelee siitä varsinkin kun on kyse tuollaisesta asiasta, joka tuskin loukkaa olemassa olollaan ketään.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Itse otin viimeisimmän ulkoasunvaihdoksen yhteydessä Meripelastajaan mukaan hoitajatoiminnan. Meijän hoitajatoiminta on tosin edelleen vähän suunnittelun alla. Kilpailemista ja muita ns. "virallisen" virtuaalikennelin juttuja en ole jättämässä pois vaan hoitajatoiminnasta tuli yksi kennelin aktiviteeteista. Hoitaminen Meripelastajassa on ainakin näillä näkymin suhteellisen rentoa ja vapaamielistä touhua, mutta yritän parhaillaan muokata sitä jollain tavoin nykyistä houkuttelevammaksi. Mulla on suhteellisen paljon kiireitä, mutta en silti koe että hoitotarinoiden lukeminen olisi ihan ylitsepääsemätön ongelma. Kun toiminnasta muokkaa itselleen sopivan, ei kiireitäkään pääse syntymään - olen huomannut tämän muidenkin virtuaalijuttujen kohdalla. Hommassa piilee vain yksi aika iso ongelma... Nimittäin ne hoitajat puuttuvat kokonaan.
Meripelastajan hoitajatoimintaa pitäisi varmaan mainostaa jossain. Karvaturrien Mainostuksissa asia on jo hoidossa, mutta täältä ei tunnu löytyvän kovin montaa hoitamisesta innostunutta. Jos joku on kiinnostunut niin ei sitten vissiin ainakaan lansujen, leojen ja nöffien hoitamisesta. :P Jonnekin muualle, vähän nuoremman yleisön silmien eteen, pitäisi mainosta saada, mutta en yhtään tiedä minne. Koirat.comin Junnupalstalle? Tai sit pitää vaan odottaa että joku löytää tiensä Meripelastajaan... Siihen voi kyllä mennä koko loppuikä.

Itse arvostan kovasti niitä harvoja, jotka jaksavat edelleen pyörittää hoitajatoimintaa. Itsekin olen virtuaalikoiraharrastukseni aloittanut hoitamalla eräässä virtuaalitallin ja -kennelin yhdistelmässä. Valitettavasti vaan kovasti näyttää siltä, että hoitajatoiminta on mennyt pois muodista: kysyntää eikä tarjontaa kumpaakaan juuri ole ainakaan näissä piireissä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Minä itse aloitin virt. maailmassa vuonna 2005/2006 hoitajakennelillä hoitaen belgipoikaa, ja hoidinhan minä hevosiakin (niitä hoidokkeja oli muistaakseni siinä kerrallakin kaksi koiraa, hevonen ja hevosen varsa, jota piti kouluttaa). Siitä kuukausien kuluessa sitten ylenin itse hoitajakennelin pitäjäksi ja taisi sinne pari hoitajaakin ilmaantua. :) Lopetin virt. touhut vuonna 2007 ja olin tauolla todella kauan, sitten löysin tieni tänne. Mutta siis, suhtaudun hoitajakenneleihin kunnioituksella, sillä tiedän tarinoiden väsäämisen olevan todella hauskaa ja opettavaista, kuten jo Kissed edellä mainitsikin. Itse en enää siihen alkaisi, mutta monesti käyn kyläilemässä virt. hoitajakenneleillä ja lueskelen niitä ihania omia, vanhoja tarinoitani.

Ne jotka vielä pitävät hoitajatoimintaa yllä, ovat ihania ihmisiä. Itsestäni siihen ei enää olisi, mutta onneksi on näitä jaksavaisiakin. :) Paljon onnea tulevaisuuteen näille hoitajakennelten pitäjille!
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Kissed kirjoitti:^Kyllä mä uskon että siihen suhtaudutaan ihan hyvin ja en ole koskaan kuullut että turrit olisivat jollain tavalla syrjineet hoitajakenneleitä. Mä antaisin sulle sellasen neuvon, että tee niin kuin ite haluat äläkä mieti mitä muut ajattelee siitä varsinkin kun on kyse tuollaisesta asiasta, joka tuskin loukkaa olemassa olollaan ketään.
Ainut huono asia hoitajakenneleillä "virallisella" virt. puolella on se, että täällä porukalla ei ole aikaa hoitamaan jossain kennelissä toisia koiria ja samalla ylläpitää omaa/omia kenneleitä ja muita projekteja. Eikä suurimmalla osalla ole edes kiinnostusta hoitajakenneleihin. Mutta tosiaan, olihan esimerkiksi Myhkässäkin hoitajatoimintaa ja hyvinhän se pärjäsi oheistoimintana. Yleisesti katsottuna taas kiireitä on monella ja kiinnostusta ei ole paljoakaan.

edit/ Ja itseni kohdalla, hoitajatoiminnalla olen virt. touhut aloittanut ja hoitajakennelprojekti oli mulla meneillään tässä lähiaikoina, mutta se sitten kaatui muihin kiireisiin. :-D Ja tekis mieli myös tehdä niitä vanhan kunnon hoitajatarinoita PITKÄAIKAISESTI, mutta tää muu touhu tuppaa tulemaan tielle, joten lyhyeksi tai harvaksi jäisi toi hoitaminen.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Noemie
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Kiinnostava aihe, pitänee nyt tänne sitten jotain hieman raapustella.

Hmm... en ole itsekään törmännyt vielä mitenkään hoitajatoimintaa kammoavaan ihmiseen turreissa tai muuallakaan virtuaalimaailmassa. Ja niinkuin vveera jo ytimekkäästi sen sanoikin, ei ihmisillä välttämättä ole aikaa omistautua hoitokoiralle ja kirjoittaa tarinoita tekemisistään sen kanssa. Itse olen hoitanut monissa kenneleissä, ennen kuin tulin tänne "virallisemmalle" puolelle. Täällä seikkailtuani jonkin aikaa löysin yhden todella hienon virtuaalikennelin (jonka nimeä en muista, valitettavasti), jossa hoitajatoimintaa harjoitettiin ja siihen panostettiin todella paljon. Kennelissä oli paljon hoitajia ja olisin itsekin ottanut sieltä hoidokin, jos vapaita olisi ollut. Mutta nyt, kennel on lopettanut, mutta todellakin sen vielä muistan :> Ja vielä tähän lyhyesti loppuun sanoisin, että jos omistajalla kiinnostusta hoitajatoimintaan on, ja aikaa ja tarmoa, niin mikä estäisi ottamasta hoitajia? Sillä heitä tulee varmasti, kunhan vain jaksaa panostaa hoitajatoimintaan.
I summer! classic, but so true.
sasu.
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja sasu. »

Kirjoittelempa jotain tänne.

Mullahan on kahdessa virtuaalikennelissä hoitajatoimintaa edelleen. (Kuurakuun & Marigold
Pakko kyllä sanoa että ei noita hoitajia ole tarpeeksi. On käynyt monta kertaa mielessä että voisi jättää koko homman pois ainakin Kuurakuusta. Siellä on tällä hetkellä kolme hoitajaa, jotka hoitavat suunnilleen kerran kuussa tai harvemmin.
Itse aloittelin virtuaalihommat hoitajakenneleistä ja hoitelin yhtäaikaa varmaan 10 koiraa. Nyt mietin että miten aika ja mielenkiinto siihen on riittänyt :D Sillon kun hoitelin itsekkin niin hoitajakenneleitä oli tosi paljon. Nyt ollaan jotenkin siirrytty ehkä virallisemmiksi tai ainakin ne kennelit joiden ylläpitäjät liikkuu täällä. Itsestäni hoitajatoiminta on ihan kivaa, itse ainakin tykkään ja jaksan lukea muiden tarinoita. Jos vaan hoitajia löytyisi enemmän niin voisi jatkaa tuota Kuurakuussa vielä pidempään.
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Niinkuin monet virtuaaliharrastajat, minäkin aloitin pikku newbienä hoitajakenneleissä. Pakko sanoa, että kyllä joskus se mopo karkasi käsistä, kun yritin samaan aikaan hoidella reippaasti yli 20 paikassa, varsinkin kun joissakin hoitoloissa oli useampi kuin yksi hoidokki ja kireämmät säännöt. Oli aina hyvin hankalaa päättää, mistä oikein eroaisin. Lopulta joskus (olisiko ollut 06?) sitten eksyin WolfTameen hoitamaan, sieltä sitten löysin Karvaturrit enkä enää hoitajakenneleihin eksynytkään. Matkan aikana minulla oli monia hoitopaikkoja ylläpidettävänä, joista rakkaimmat olivat edelleen pystyssä oleva Gerbiililandia (hyvin persoonallinen nimi gerbiililälle) ja kennel Snowpaw.

Nykyään noita hoitajapaikkoja ei niin paljon löydykään, jotenkin kaipaan niitä aikoja kun ei omistanut omaa kenneliä tmv. ja sai vain hoidella rauhassa. Se oli ihanaa aikaa, voi kun sen saisi takaisin. Nykyään yhä nuoremmat ja nuoremmat tekevät itselleen hoitoloita, ja niistä alkaa mennä maku kun mitään ei tehdä niin suurella rakkaudella, kuin ennen. Rakastin hyvin paljon hoitotarinoiden lukemista ja niiden arvostelemista, mutta se vei paljon aikaa ja innostusta. Hyvä puoli kyllä on, että tekijänoikeuksia mietitään hieman enemmän.

En nyt tiedä oliko aika lailla ooteetä mukana, mutta jah :D
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Mielestäni kennelit joissa hoitomahdollisuus ovat ok ja ajattelinkin aluksi perustaa sellaisen omaan (tekovaiheilla olevaan) kenneliini, mutta kun sitä hieman mietiskelin enemmän taidankin keskittyä enemmän kisaamisen ja kasvatukseen, sillä jos aloittaisin hoitajatoiminnan kennussani saattaisi olla, että kisaamiseen ei jäisi paljoakaan aikaa, sillä hoitajakennelit ovat paljon aikaa vieviä ja kun vihdoin saisi kaikki valmiiksi hoitajia varten niin niitä halukkaita, sitoutuvia hoitajia ei sitten olisikaan tarjolla. (Toisinsanoen kaikki vaivalla tekemäni menisi hukkaan).
Tässäpä hieno selitykseni :----D
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Joko oon superhuono mainostamaan (kyllä) tai sitten hoitajakennelit ei oo kovassa huudossa enää. Myrskiksessä mulla on tasan yksi hoitaja, eikä ees innosta päivitellä niin kuolleita sivuja. :x

Tietääkö joku muuten virtuaalikauppoja, joissa olisi ok valikoima, mutta ei läjää luvattomia kuvia? C&C on nimittäin ollut pari kuukautta kuolleena, eikä näytä palaavan.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Milly
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Milly »

Mie olen pitänyt enemmän siitä, että hoitajakennelit ovat erikseen, eivät kisakennelten kanssa samassa. Itse aloitin hoitajana, enkä edes tiennyt tästä virallisesta puolesta, mutta jossain vaiheessaa tein sitten kisakennelin, joka ei saanut pitkää historiaa. Hoidan tälläkin hetkellä yhtä koiraa ja yhtä hevosta (tosin hoitoheppa onkin minulle riittänyt virtuaalihevostelupuolella), tarinoiden kirjoittaminen on ilo, panee mielikuvituksen liikkeelle. Se on todella mukavaa vaihtelua jatkuvalle kisoihin osallistumisille sun muille. En kyllä pysty kuvittelmaan että luopuisin hoitajana olemisesta saatika sitten kisapuolesta. :) Tekevät yhdessä virtuaalihauvakokonaisuuteni.
  • sometimes I wish someone out there will find me
    • 'til then I walk alone
[/size][/i]
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Mulla ei ole hoitaja kenneleitä mitään vastaan.Monihan on aloittanut
hoitamiseta,joten sillä voisi saada uutta porukkaa virtuaalimaailmaankin. Itse en perusta hoitajakenneliä koska aikani ei yksinkertaisesti riitä hoitotarinoiden lukemiseen sun muuhun kaappien pävittämiseen.
Se kyllä kuulostaisi hienolta jos joku joskus perustaa hyvämaineisen kennelin ja teettä pentuja sun muuta, ja löytyisi hoitajatoiminta ja päivittelisi sitäkin puolta hyvin.Jos koirilta löytyisi seisomakuvat olisi hieno käydä näyttelyissä ja voisi hoitajakin kisattaa ja olla ylpeä koirastaan.
Mutta jos perustat hoitajakennelin älä mieti muiden mielipiteitä. Karvaturrilaiset eivät varmasti suutu jos sellaisen kennelin perustat josta olikeasti tykkäät.
If you can dream it you can do it
Vastaa Viestiin