Nimeämisen ihanuus ja kurjuus
- Mindra
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Re: Nimeämisen ihanuus ja kurjuus
En tiedä oikein kuuluko kysymykseni tänne, mutta siis olen perustamassa virtuaalikenneliä itselleni. Tällä hetkellä on pohdinnassa juuri tuo nimi. Mistä tiedän, ettei haluamani nimi ole jo käytössä jollain?
rats live no on evil star
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Nakkisotilas
- Viesti:
^ Kannattaisi lisätä myös FIFEn listaus ettei satu valitsemaan samaa nimeä kuin jollain IRL kissalalla on.
Love is not a victory march
-
- Höpsö veitikka
Mullakin on tämä tullut joskus vastaan. Suku saattaa olla ihan mahtava, mutta jos vähänkään tiedän kasvattajan mielenliikkeistä ja pentujen nimeämisestä, niin mieluummin jätän sen pennun kokonaan varaamatta kuin saan kenneliini jonkun... Prinsessa Ruususeksi tai vastaavaksi yhtä massaksi nimetyn koiran. Sanotaanhan sitä, että ei se nimi koiraa pahenna, mutta kyllä minä mieluummin kotiutan Helluvaan koiran, joka on Persoona isolla P:llä myös nimensä suhteen :DKettu kirjoitti:Mäkin jätän hyvin usein varaamatta pennun, mikäli tiedän, että sen kasvattaja keksii mielestäni huonoja nimiä pennuille tai saatan peruuttaakin varauksen, mikäli nimi on ollut pettymys. Nimi on minulle suuri osa virtuaalikoiran sitä vähää persoonallisuutta, joten se on tärkeä osa kokonaisuutta. Näissä tapauksissa usein mielummin sitten duunaan itselleni mukavannnimisen evm-koiran, kuin otan suvullisen koiran, jonka nimi ei minua miellytä. Vähän karuahan se on, mutta no can do.
Komppaan tätäkin :D Mulla olis niin mahtavat (noh, ainakin omasta mielestäni mahtavat) nimet nimen omaan bouvier-pennuille, mutta ärgs kun kukaan ei tunnu haluavan niitä.Kettu kirjoitti:Mulla on paljon kivoja nimiä hautumassa pääkopassa; harmi vain, ettei kennelin pentuja varata tarpeeksi, että pystyn käyttämään kaikki ideani :D Voisin selittää nimien ideologiaa, kun pääsen oman koneeni ääreen kuun lopussa..
Kasvattamieni pentueiden nimet ovat olleet kahta ensimmäistä (BlueCastle's A ja B) lukuun ottamatta teemapentueita (olipa könösti muotoiltu lause, mutta ymmärsitte pointin). Teemat ammennan yleensä itselleni tärkeistä asioista (Anima's Caritas S = latinankieli, Gaara Korea = Taekwo-Do- sanasto, Gaara Aarrelaiva = historia, Gaara Valo = venäjän kieli ja venäläiset nimet, Helluva Tarot = taro-kortit ja mystiikka). Seuraava pentue tulee luultavasti olemaan Meän kieli-teemainen, eli pupeloiden nimet tulevat peräpohjolan murteen sanoista (mulla on jo nyt valmiina ihan järkyttävä lista hauskoista/nimiksi sopivista sanoista).
Niin, ja unohdin mainita tuossa aloitusviestissä myös Colberan kasvattien nimet :D Koskenkorvan Lankeemus sekä Viskisieppo ovat etenkin lemppareitani.
Mitkä täällä muuten mielletään "huonoiksi" nimiksi kennelin/koiran/kasvattien nimiä ajatellen? Olen nimittäin ajatellut useampaan otteeseen, että jossain vaiheessa olisi vuorossa Helluva kannabislajikkeet-pentue, mutta tähän mennessä olen ajatellut, että moinen teema koettaisiin liian negatiiviseksi, vaikka nimet itsessään eivät vaikuttaisikaan huumeisiin viittaavilta, jollei asiasta paremmin tietäisi.
- cantarel
- Söi navetan kaksi nautaa
^ Mun mielestä tuo kannabislajike-teema kuulostaa kivalta, kun niillä on mun mielestä kivoja nimiä :)
Mua ihmetyttää että noinkin moni tykkää Colbin V&V -pentueen nimistä! :o Kiitos kaikille, mie jo luulin et ihmiset inhois niitä :D
Mua ihmetyttää että noinkin moni tykkää Colbin V&V -pentueen nimistä! :o Kiitos kaikille, mie jo luulin et ihmiset inhois niitä :D
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^ Mäkin oon vähän yllättynyt tosta Viina&Väkivalta -pentueen menestymisestä nimien saralla. Alun perinhän Kossu (Koskenkorvan Lankeemus) oli mun vitsi, kun joskus yömyöhään häröttiin Teenyn kanssa mesessä. Jossain vaiheessa sitten siirryttiin kokonaan tohon teemaan, kun ei keksitty muitakaan kivoja nimiä.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-
- Alkupalat
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^ Camillos?
No jaa. Minäkin voisin miettiä nimeämisiäni.
Alsatian's Kennel, nyttemmin oikeastaan pelkkä Alsatian's. Haha, olen niin mielikuvitukseton. Alsatian:han on englanninkielinen nimitys saksanpaimenkoiralle. Keksitty about kymmenessä minuutissa.
Mähän sain tuona eräänä iltapäivänä (28.09.2004!) idean perustaa virtuaalikennel ja tarvitsin nimen, jotta pystyin luomaan sivut. Paria viikkoa aiemmin iskä oli antanut synttärilahjaksi pelikortit, joissa on koirarodun kuvia ja niiden nimet englanniksi. Tuolloin mä olin aika innostunut schäfereistä ja korteissahan oli sakemanni. Nappasin sitten sen lyhyemmän nimen kennelin nimeksi.
Siinä 2006-2007 tajusin, että mähän en voi teettää pystykorvapentueita ton nimen alla. Tämä johtuu siitä pakkomielteestä, että suomalainen rotu, suomenkielinen nimi. Pystäri vaan on niin supisuomalainen rotu, etten mä voi nimetä pystärikasvattejani miksikään Alsatian's Rockin' on the Moon:eiksi. (wow, toi on varmaan yks parhaista kahdessa sekunnissa keksityistä nimistäni o.o) Kesällä -07 heitin vaan, että tästä eteenpäin pystykorvakasvattien etuliitteeksi tulee "Saksanpaimenkoiran". NOT!
Luojan kiitos mä olen todella epäaktiivinen pentujen teettämisessä, eli yhtään pentuetta ei kerennyt syntyä tuon päätöksen aikana. Syksymmällä sitten rupesin pyörittelemään kirjaimia päässäni ja syntyi Lejon.
Pääperiaate nimessä oli se, että sen pystyi vääntämään suomenkieliseen genetiiviin ja lejoninhan pystyy. (Lejon, Lejonin, Lejon's) Noo, mä lätkin noi kaikki nimet VMKL:n rekisteriin, vaikka en todennäköisesti tule koskaan käyttämään Lejon's-liitettä, sillä Lejoniin menee vain ja ainoastaan pystykorvat.
Juu, nyt varmaan porukat miettivät, että minkä takia joku laittaa ruotsinkielisen leijonaa kuvaavan sanan pystykorvakennelin nimeksi. Jos totta puhutaan, mä tajusin sanan tarkoituksen vasta vähän ajan päästä. Luultavasti silloin, kun tarkistin IRL-kenneleiden nimiä. Löytyyhän noita lejo- tai lejon-alkuisia kenneleitä vaikka millä mitällä, mutta mä päätin, että eri nimi on eri nimi. Yhtään pelkkää Lejon:ia ei löytynyt ja mä oon sivuillani tehnyt selväksi, että kyseessä on virtuaalikennel. Se riittää mulle.
Voin kyllä myöntää, että Lejonissa on yksi Alsatian's-etuliitteen omaava koira, mutta mä en sitä enää rupea vaihtamaan. Alsatian's Jeremias on ihan toimiva, sillä Jeremiaan voi luokitella suomenkieliseksi nimeksi, eikä se haraa vastaan etuliitteensä kanssa. (alunperinhän koiran nimi oli pelkkä Jeri, mutta halusin pidentää nimeä)
Nimiä on kiva keksiä ja mä oon tykänny kehittää koirilleni sukutauluja. Ainakin mun pystäripojilla on täydet parin polven sukutaulut, vaikka molempien vanhemmat ovat evm-koiria. Ja noihan on jotain serkuksia keskenään, kun tungin molempien sukutauluihin samoja kasvattajanimiä (Kiviloukon, Serinon). :D
Mullahan on nyt neljä koiraa, jotka on reissannu mukana vuodesta 2004 lähtien ja kaikkien nimessä oli alunperin Alsatian's. Nyt oon muuttanut kahden nimistä pois noi alsatianssit ja toivon mukaan ei ole tullut kamalasti sekaannuksia kisojen pitäjien ja jälkeläisten omistajien suhteen. :')
Mä en tällä hetkellä enää muista sellaisia kivoja nimiä, paitsi Colberan Koskenkorvan Lankeemuksen. Joku "Ehkäpä Juuri Liian Suuri" oli musta kiva, mutta moon jo unohtanut sen. :< Ja mä tykkään enimmäkseen kaksiosaisista nimistä, koska niihin yleensä saa enemmän tarkoitusta ja paremman poljennon.
Rimmaavat nimet ovat nastoja, esim. Chase Is My Case, mutta mua ei jaksa innostaa nimet, joista näkee heti, että ne on napattu jostain kirjasta/biisistä/leffasta/TV:stä. Mulle tulee sellaisista nimistä usein sellainen olo, että noihin ei ole nähty vaivaa ja siinä se.
Jos mää joskus jonkun pentueen teetän, oon pulassa. :'D Omille kasvateille on jotenkin tosi vaikea keksiä nimiä, kun niiden pitää kelvata ostajille. Jonkun toisen pennuille voi vaan heitellä jotain ehdotuksia liiemmin miettimättä, samoin evm-koirille on kivempi keksiä nimiä.
Oon kyllä välillä miettinyt kivikausiteemaa, mutta saa nähdä, toteutanko sen (esim. Lejonin Luolaleijona, Sapelihammastiikeri, Mammutinhammas)
No jaa. Minäkin voisin miettiä nimeämisiäni.
Alsatian's Kennel, nyttemmin oikeastaan pelkkä Alsatian's. Haha, olen niin mielikuvitukseton. Alsatian:han on englanninkielinen nimitys saksanpaimenkoiralle. Keksitty about kymmenessä minuutissa.
Mähän sain tuona eräänä iltapäivänä (28.09.2004!) idean perustaa virtuaalikennel ja tarvitsin nimen, jotta pystyin luomaan sivut. Paria viikkoa aiemmin iskä oli antanut synttärilahjaksi pelikortit, joissa on koirarodun kuvia ja niiden nimet englanniksi. Tuolloin mä olin aika innostunut schäfereistä ja korteissahan oli sakemanni. Nappasin sitten sen lyhyemmän nimen kennelin nimeksi.
Siinä 2006-2007 tajusin, että mähän en voi teettää pystykorvapentueita ton nimen alla. Tämä johtuu siitä pakkomielteestä, että suomalainen rotu, suomenkielinen nimi. Pystäri vaan on niin supisuomalainen rotu, etten mä voi nimetä pystärikasvattejani miksikään Alsatian's Rockin' on the Moon:eiksi. (wow, toi on varmaan yks parhaista kahdessa sekunnissa keksityistä nimistäni o.o) Kesällä -07 heitin vaan, että tästä eteenpäin pystykorvakasvattien etuliitteeksi tulee "Saksanpaimenkoiran". NOT!
Luojan kiitos mä olen todella epäaktiivinen pentujen teettämisessä, eli yhtään pentuetta ei kerennyt syntyä tuon päätöksen aikana. Syksymmällä sitten rupesin pyörittelemään kirjaimia päässäni ja syntyi Lejon.
Pääperiaate nimessä oli se, että sen pystyi vääntämään suomenkieliseen genetiiviin ja lejoninhan pystyy. (Lejon, Lejonin, Lejon's) Noo, mä lätkin noi kaikki nimet VMKL:n rekisteriin, vaikka en todennäköisesti tule koskaan käyttämään Lejon's-liitettä, sillä Lejoniin menee vain ja ainoastaan pystykorvat.
Juu, nyt varmaan porukat miettivät, että minkä takia joku laittaa ruotsinkielisen leijonaa kuvaavan sanan pystykorvakennelin nimeksi. Jos totta puhutaan, mä tajusin sanan tarkoituksen vasta vähän ajan päästä. Luultavasti silloin, kun tarkistin IRL-kenneleiden nimiä. Löytyyhän noita lejo- tai lejon-alkuisia kenneleitä vaikka millä mitällä, mutta mä päätin, että eri nimi on eri nimi. Yhtään pelkkää Lejon:ia ei löytynyt ja mä oon sivuillani tehnyt selväksi, että kyseessä on virtuaalikennel. Se riittää mulle.
Voin kyllä myöntää, että Lejonissa on yksi Alsatian's-etuliitteen omaava koira, mutta mä en sitä enää rupea vaihtamaan. Alsatian's Jeremias on ihan toimiva, sillä Jeremiaan voi luokitella suomenkieliseksi nimeksi, eikä se haraa vastaan etuliitteensä kanssa. (alunperinhän koiran nimi oli pelkkä Jeri, mutta halusin pidentää nimeä)
Nimiä on kiva keksiä ja mä oon tykänny kehittää koirilleni sukutauluja. Ainakin mun pystäripojilla on täydet parin polven sukutaulut, vaikka molempien vanhemmat ovat evm-koiria. Ja noihan on jotain serkuksia keskenään, kun tungin molempien sukutauluihin samoja kasvattajanimiä (Kiviloukon, Serinon). :D
Mullahan on nyt neljä koiraa, jotka on reissannu mukana vuodesta 2004 lähtien ja kaikkien nimessä oli alunperin Alsatian's. Nyt oon muuttanut kahden nimistä pois noi alsatianssit ja toivon mukaan ei ole tullut kamalasti sekaannuksia kisojen pitäjien ja jälkeläisten omistajien suhteen. :')
Mä en tällä hetkellä enää muista sellaisia kivoja nimiä, paitsi Colberan Koskenkorvan Lankeemuksen. Joku "Ehkäpä Juuri Liian Suuri" oli musta kiva, mutta moon jo unohtanut sen. :< Ja mä tykkään enimmäkseen kaksiosaisista nimistä, koska niihin yleensä saa enemmän tarkoitusta ja paremman poljennon.
Rimmaavat nimet ovat nastoja, esim. Chase Is My Case, mutta mua ei jaksa innostaa nimet, joista näkee heti, että ne on napattu jostain kirjasta/biisistä/leffasta/TV:stä. Mulle tulee sellaisista nimistä usein sellainen olo, että noihin ei ole nähty vaivaa ja siinä se.
Jos mää joskus jonkun pentueen teetän, oon pulassa. :'D Omille kasvateille on jotenkin tosi vaikea keksiä nimiä, kun niiden pitää kelvata ostajille. Jonkun toisen pennuille voi vaan heitellä jotain ehdotuksia liiemmin miettimättä, samoin evm-koirille on kivempi keksiä nimiä.
Oon kyllä välillä miettinyt kivikausiteemaa, mutta saa nähdä, toteutanko sen (esim. Lejonin Luolaleijona, Sapelihammastiikeri, Mammutinhammas)

Vuoden...
-
- Ei riitä.
- Viesti:
Pentujen nimeämisessähän on aina mulla se teema/kirjain jolla pentue syntyy, joista saa sitten jo alkukirjaimet. Nimet ovat yleensä suomalaisia tai sitten tietyn kielisiä. Itse kennelin nimi - Ringatasha on täyttä siansaksaa, jostain valjakkoa tarkoittavasta jonkun kielen sanasta se on väännelty ja olen siihen tyytyväinen tuollein, ei tarvitse mitenkään muutella, enkä ole siihen koskaan edes kyllästynyt.
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Mä en oo vielä Dammen pentueista ihan selvillä. Toisaalta aakkospentueet on aika kivoja, mut niin on teema pentueetkin. Nomut mulla on aikaa :) Apulanta pentueelle oon haalinu nimiä hirmusesti, tässä muutama paras
Dammen Pöljä (tämä jäis ittelle <3)
Dammen Ylijäämävalumaa
Dammen Japa-japa-jaa
Dammen Ilona
Dammen Sellainen Tyttö
Dammen Elli
Dammen Odotus
// Tylsää on, kehittelin lisää teema pentueita
Kukkapentue
Dammen Sinivuokko
Dammen Sypressi
Dammen Paavali
Dammen Pioni
Dammen Soilikki
Dammen Petunia
Dammen Orkidea
Dammen Esikko
Hedelmäpentue
Dammen Passion
Dammen Pöljä (tämä jäis ittelle <3)
Dammen Ylijäämävalumaa
Dammen Japa-japa-jaa
Dammen Ilona
Dammen Sellainen Tyttö
Dammen Elli
Dammen Odotus
// Tylsää on, kehittelin lisää teema pentueita
Kukkapentue
Dammen Sinivuokko
Dammen Sypressi
Dammen Paavali
Dammen Pioni
Dammen Soilikki
Dammen Petunia
Dammen Orkidea
Dammen Esikko
Hedelmäpentue
Dammen Passion
“ My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am ”
- Dammen tanskandogit Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys - VTDY
-
- Kanada
- Viesti:
Me taas ollaan Cielin kanssa suunniteltu (tai alunperinhän suunnittelin sitä jo ensimmäiselle kennelilleni, Among'siin) Nightwish-pentue :--) Ihan kivoja nimiä tullut ja omia lemppareitakin löytyy tämän verran:
Cown Beauty Of The Beast
Cown Wishmaster (tämä oli niistä varmasti parhain :--))
Cown Moondance
Cown Higher Than Hope
Cown Planet Hell
Cown The Pharaoh Sails To Orion
Cown The Islander
Mut itte oon jäänyt nyt miettimään, että onko meidän kasvattajanimi pelkkä Cown vai vaikka from Cown. Tai jotain muuta. Oiskohan teillä jotain ehdotuksia tähän?
Cown Beauty Of The Beast
Cown Wishmaster (tämä oli niistä varmasti parhain :--))
Cown Moondance
Cown Higher Than Hope
Cown Planet Hell
Cown The Pharaoh Sails To Orion
Cown The Islander
Mut itte oon jäänyt nyt miettimään, että onko meidän kasvattajanimi pelkkä Cown vai vaikka from Cown. Tai jotain muuta. Oiskohan teillä jotain ehdotuksia tähän?
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen
polku mennä pimeään
Yksin täytyy jokaisen
polku mennä pimeään
- että pystyy elämään
- Edith
- Ei riitä.
Odottelen innoissani, että jollekin koiralleni saisin sen verran menestystä, että viitsisin pentueen teettää. :) Joo, kuulostaapa karulta, mutta enemmän tykkään, jos pentueita tulee harvemmin ja "paremmista" koirista, kuin se että niitä tulee kaksneljäseittemän random-otuksista 8< Nimien keksiminen nimittäin on - voi, miten monta kenneliä olisin luonut, ja miten monta pentuetta kenneli(e)ni nimissä olisikaan syntynyt, jos olisin antanut nimenkeksijä-minälleni vallan!
Mulla ja Sigillähän oli joskus vuonna etana Innacoutume. (AARGH, googletin ja löysin sen sivut! :DD Älkää plz!) Se on ranskaa ja tarkoittaa outoa. Mä en muista, kumpi sen keksi ja mistä, mutta jotakin eksoottisen kuuloista nimeä haettiin. Innacoutume on mielestäni oikein kiva nimi edelleen, ja voisin sitä käyttää tulevaisuudessa, jos muuta ei päähän pälkähtäisi. (Itse kennelistä sen verran, että Siginhän se loppujen lopuksi oli, mä mitään muuta tehnyt kuin kirjoitin etusivulle tekstit.. :D)
Senkin-nimen keksin ihan oikeasti riidellessäni pikkuveljeni kanssa :D "Senkin idioottiapinavammanenläski!" Senkin-nimi jäi kummittelemaan päähäni, ja se tuntui loistavalta nimeltä! Olin jo kauan haaveillut omasta v-kennelistä, ja nimien suhteen olen tosi tarkka. :) Vasta sivut rakenneltuani tajusin katsoa tuolta irl-kenneleiden listasta - ja jep, Senkin-niminen irl-kennelihän sieltä löytyy. Päätin pysyä nimessä koska a) kasvatusrotu on täysin eri (irl-Senkin kasvattaa sammareita - sattumako? ;)), b) ko. kennelillä ei ole kotisivuja, eli sekoittamista tuskin tapahtuu c) kennel ei ole vissiin kovin aktiivisessa toiminnassa, ensimmäinen ja ainut pentue on syntynyt -95. :) Tietenkin harmittaa, että tuli tuo nimi valittua, mutta kun se vaan sopi niin loistavasti!
Tässä jossain vaiheessa on luultavasti tulossa uusi kennel, rotuina varmaan bortsut ja lansut. Tämän kennelin nimeksi olen päättänyt laittaa So-calledin. Enkkua, niinsanottu. Jotenkin vähän samantyylinen kuin Senkin! So-called on hauska nimi, josta tykkään tositositosi paljon. Joskus kun riitelin äidin kanssa hirveästi (öhöm, en tietty enää 8<), puhuin mesessä jotain että "ootas, so-called äiti huutaa jotain", ja sitten tajusin että OHO, TOIHAN OIS KIVA! So-called on mun mielestä persoonallinen ja kiva. Hihi.
Senkinin ekasta pentueesta tulee viidakkovekaroita! :D Tyyliin Senkin Seepra, Senkin Kirahvi, ja sitten joku kiva adjektiivi tuohon kasvattajanimen ja elukan väliin. :) Esim. Senkin Vikkelä Virtahepo, Senkin Mairea Marakatti.. lol. Ja sitten tietty serrano-pentue, muumipentue, haukkumanimipentue :D... Saa nyt nähdä. So-calledilta varmaan joku hauskankuuloisien eläintennimien pentue, kuten So-called Mammal (tuo sana vaan jaksaa naurattaa).
Ja senkiniltä yliluonnollisuus-pupsit kanssa! Senkin UFO, Senkin Alien, Senkin Poltergeist, Senkin Spiritismi, Senkin Kuolleensielu... Ufon jättäsin itelleni! :D
Nimien keksiminen on ehkä kivointa, ja saan siitä niiiin ison ongelman että! En mäkään voi ottaa koiraa, jos sillä on ruma nimi 8< (...)
Mulla ja Sigillähän oli joskus vuonna etana Innacoutume. (AARGH, googletin ja löysin sen sivut! :DD Älkää plz!) Se on ranskaa ja tarkoittaa outoa. Mä en muista, kumpi sen keksi ja mistä, mutta jotakin eksoottisen kuuloista nimeä haettiin. Innacoutume on mielestäni oikein kiva nimi edelleen, ja voisin sitä käyttää tulevaisuudessa, jos muuta ei päähän pälkähtäisi. (Itse kennelistä sen verran, että Siginhän se loppujen lopuksi oli, mä mitään muuta tehnyt kuin kirjoitin etusivulle tekstit.. :D)
Senkin-nimen keksin ihan oikeasti riidellessäni pikkuveljeni kanssa :D "Senkin idioottiapinavammanenläski!" Senkin-nimi jäi kummittelemaan päähäni, ja se tuntui loistavalta nimeltä! Olin jo kauan haaveillut omasta v-kennelistä, ja nimien suhteen olen tosi tarkka. :) Vasta sivut rakenneltuani tajusin katsoa tuolta irl-kenneleiden listasta - ja jep, Senkin-niminen irl-kennelihän sieltä löytyy. Päätin pysyä nimessä koska a) kasvatusrotu on täysin eri (irl-Senkin kasvattaa sammareita - sattumako? ;)), b) ko. kennelillä ei ole kotisivuja, eli sekoittamista tuskin tapahtuu c) kennel ei ole vissiin kovin aktiivisessa toiminnassa, ensimmäinen ja ainut pentue on syntynyt -95. :) Tietenkin harmittaa, että tuli tuo nimi valittua, mutta kun se vaan sopi niin loistavasti!
Tässä jossain vaiheessa on luultavasti tulossa uusi kennel, rotuina varmaan bortsut ja lansut. Tämän kennelin nimeksi olen päättänyt laittaa So-calledin. Enkkua, niinsanottu. Jotenkin vähän samantyylinen kuin Senkin! So-called on hauska nimi, josta tykkään tositositosi paljon. Joskus kun riitelin äidin kanssa hirveästi (öhöm, en tietty enää 8<), puhuin mesessä jotain että "ootas, so-called äiti huutaa jotain", ja sitten tajusin että OHO, TOIHAN OIS KIVA! So-called on mun mielestä persoonallinen ja kiva. Hihi.
Senkinin ekasta pentueesta tulee viidakkovekaroita! :D Tyyliin Senkin Seepra, Senkin Kirahvi, ja sitten joku kiva adjektiivi tuohon kasvattajanimen ja elukan väliin. :) Esim. Senkin Vikkelä Virtahepo, Senkin Mairea Marakatti.. lol. Ja sitten tietty serrano-pentue, muumipentue, haukkumanimipentue :D... Saa nyt nähdä. So-calledilta varmaan joku hauskankuuloisien eläintennimien pentue, kuten So-called Mammal (tuo sana vaan jaksaa naurattaa).
Ja senkiniltä yliluonnollisuus-pupsit kanssa! Senkin UFO, Senkin Alien, Senkin Poltergeist, Senkin Spiritismi, Senkin Kuolleensielu... Ufon jättäsin itelleni! :D
Nimien keksiminen on ehkä kivointa, ja saan siitä niiiin ison ongelman että! En mäkään voi ottaa koiraa, jos sillä on ruma nimi 8< (...)
- não há bela sem senão
-
- Kanada
- Viesti:
^ Mä katoin just tänää ruotsinkielisiä muumeja ja ajattelin, et tollanen pentue olis kiva :3 Sä ehit eka.
//: Tylsää, joten keksin nimiä. Liikenne-pentueeseen. En tiedä mihin kenneliin muttah ;DD
Considerable Forfeit - Roima Sakko
Speeding Forfeit - Ylinopeus Sakko
Parking Ticket - Parkkisakko
School Crossing Patrol - Liikenneavustaja
Traffic Jam - Liikenneruuhka
Crossing - Suojatie
Car Park - Parkkipaikka
Traffic Lights - Liikennevalot
Traffic Accident - Liikenneonnettomuus
Ei mitään ylihauskoja nimiä, mutta ei ne sen hassumpiakaan ole.
//: Tylsää, joten keksin nimiä. Liikenne-pentueeseen. En tiedä mihin kenneliin muttah ;DD
Considerable Forfeit - Roima Sakko
Speeding Forfeit - Ylinopeus Sakko
Parking Ticket - Parkkisakko
School Crossing Patrol - Liikenneavustaja
Traffic Jam - Liikenneruuhka
Crossing - Suojatie
Car Park - Parkkipaikka
Traffic Lights - Liikennevalot
Traffic Accident - Liikenneonnettomuus
Ei mitään ylihauskoja nimiä, mutta ei ne sen hassumpiakaan ole.
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen
polku mennä pimeään
Yksin täytyy jokaisen
polku mennä pimeään
- että pystyy elämään
-
- Nakkisotilas
Mun mielikuvitus on varmaankin huono, koska omalla kohdalla nimien keksiminen ei oikein luonnistu. Nimistä tulee tyhmiä, eikä ne vain toimi lausuttuna. Tosin oman kennelin nimi taisi ollakkin pöllitty vanhasta turrilasta nimiehdotukset virtuaalikennel - aiheesta, joka tarkoittaa ranskaksi sulhasta. Se siitä sitten.
Sitten Itami's nimen keksin taas sanakirjaa selaamalla ja japaniksi Itami tarkoittaa muistaakseni tuhoa
. Et tosi hyvä kennelin nimeksi tuo. Muistaakseni mulla oli myös ehkä viikon joku Shimeta's niminen kennel, joka kans taisi tulla japaninkielestä. Tarkoitusta en kyllä muista..
Itse en ole vielä pentueita teettänyt, mutta aikomus on, jos kiinnostusta löytyy ja asia on ajankohtaisempi. Todennäköisesti tulisi teema/kirjain - pentue. Mua vaan hieman pelottaa, että miten ne mun keksimät nimet "hyväksytään" :D Mulla tuo mielikuvitus nykyään surkeaa luokkaa ja siksi voisin sanoa omalta, että nimeämisen kurjuus piinaa.
//Niin et jos jollakin mielikuvitus surraa, niin mulle saa nimiä koirille keksiä :D
Sitten Itami's nimen keksin taas sanakirjaa selaamalla ja japaniksi Itami tarkoittaa muistaakseni tuhoa

Itse en ole vielä pentueita teettänyt, mutta aikomus on, jos kiinnostusta löytyy ja asia on ajankohtaisempi. Todennäköisesti tulisi teema/kirjain - pentue. Mua vaan hieman pelottaa, että miten ne mun keksimät nimet "hyväksytään" :D Mulla tuo mielikuvitus nykyään surkeaa luokkaa ja siksi voisin sanoa omalta, että nimeämisen kurjuus piinaa.
//Niin et jos jollakin mielikuvitus surraa, niin mulle saa nimiä koirille keksiä :D
-
- Epätoivoinen katse
- Viesti:
Mulla on kanssa sama juttu sen kanssa, että koiran nimi merkitsee. Joskus saatan innostua jostakin pentueesta ihan vaan nimen vuoksi, tai tosiaan jättää varaamatta pennun jos nimi ei miellytä. Osittain tämän takia annan yleensä omien kasvattien kohdalla varaajalle mahdollisuuden ehdottaa omaa nimeä.
Mun oma mielikuvitus ei ole mitään parasta a-luokkaa, mutta koetan aina keksiä sellasia vähän erikoisempia nimiä, ja mun kasvateista puhuttaessa sellasia nimiä jotka sopisi just saksanpaimenkoiralle. En sitten tiedä miten olen onnistunut
Keksityn koiran kohdalla teen koiralle kokonaisen sukutaulun, sillä mun mielestä on ihan kiva keksiä sellaisellekin koiralle suku ja tarina, jolla ei sitä varsinaisesti ole. Käytän tässä apuna aika paljon nettisanakirjaa, mietin suomeksi joitain sanoja ja käännän niitä haluamalleni kielelle. Eli nimet saattaa olla sellaisia ei-mitään-tarkoittavia, mutta kuulostavat mun mielestä kivalta.
Mun oma mielikuvitus ei ole mitään parasta a-luokkaa, mutta koetan aina keksiä sellasia vähän erikoisempia nimiä, ja mun kasvateista puhuttaessa sellasia nimiä jotka sopisi just saksanpaimenkoiralle. En sitten tiedä miten olen onnistunut

Keksityn koiran kohdalla teen koiralle kokonaisen sukutaulun, sillä mun mielestä on ihan kiva keksiä sellaisellekin koiralle suku ja tarina, jolla ei sitä varsinaisesti ole. Käytän tässä apuna aika paljon nettisanakirjaa, mietin suomeksi joitain sanoja ja käännän niitä haluamalleni kielelle. Eli nimet saattaa olla sellaisia ei-mitään-tarkoittavia, mutta kuulostavat mun mielestä kivalta.
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008