Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Elina
Analysaattori
Viesti:

Re: Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Viesti Kirjoittaja Elina »

Lansu_ kirjoitti:
Timberwolf kirjoitti:
Maya kirjoitti:
Mä en tästä puhu missään mitään, kuten en nykyään mistään nettiin liittyvästä muutenkaan. En vaan jaksa sitä, että mua nimetään datikseksi ja noulaiffiksi.
Minä en muutenkaan haluaisi sekoittaa IRL enkä URL maailmaa toisiinsa. Antaa niiden olla rauhassa, eikä välttämättä kovinkaan yhteyksissä toisiinsa.
Jepjep. Tajusin tuossa jokin aika sitten, että multa on mm. täällä Turrilassa paljon sellasta tekstiä, joita en haluaisi IRL-tuttujen lukevan (-> vaihdoin galtsunikkini saman tien). Nykysistä kavereista ehkä yks tietää/muistaa (jos muistaa), että harrastan v-kenneleitä, enkä ole muutakaan kotisivuharrastusta liiemmin kuulutellut. Näytin joskus Mörrin kuvia kavereille koiran sivujen kautta, mutta tuskimpa ne sitä edes tajus, että oon ite tehny sivut, ku kuvat oli Picasassa. :D
Vähän sama vika. Oon viime aikoina kanssa huomannut että IRL- ja URL-jutut on fiksu pitä täysin erillään. Mulla on netissä onneksi aika hajanaisesti erilaisia nimimerkkejä, joten ihan helppo ei pitäs olla kirjoituksiani jäljittää. Olen kuitenkin siitä huolimatta viime aikoina vähän harkitummin kirjotellut täälläkin, sillä aiemmin tuli laitettua asioita joita en välttämättä halua kaikkien IRL-tuttujen tietoon. Nettifiksuudesta ja turvallisesta netin käytöstä ei ihan huvikseen tosiaan taideta paasata, koska tuttujen ohella kuka tahansa tuntematonkin voi halutessaan jäljittää juttuja. ;)
Samaa. Nykyään en kauheasti kuuluta sitä, että pyörin tämmösellä ja tämmösellä foorumilla (en oo kyllä koskaan kuulutellukkaan mitenkään?). Meillä on kuitenki amiksessa tunnit aina atk-luokassa ja surffaillaan sitten. Yks kaveri sitten tietää että pyörin täällä ja niin. Aina välillä se vinoilee, mutta olkoon. Kyllä mie aina jotain keksin vastaan ja mitä sitten. Pyörin kun pyörin, ei pitäis kaveruutta hidastaa mitenkään. :-D
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Sikko
Floodari

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Hmm, emmie tästä sillai kellekkään kuuluta, mutta kyllä ainaki ne parhaimmat kaverit tietää. Se on vaan kuiteski sillee, että virtuaalikoiraharrastus on mulle sellasta pelaamista niinkö Simsit sun muut pelit. Eipä kukaan ole mulle mitään vinoillu. Eräälle kaverille sanoin tuossa viikonloppuna että vieläkin virtuaalikoirailen, kun se muisteli virtaalitalliaikojaan. :mrgreen: Totes vaan että: "lol... sinusta pitäs tulla oikeastikki joku koirien kasvattaja ko oot niin fiksu koira-asioissa". Useimmiten kuiteskin sanon että liikun erilaisilla foorumeilla ja värkkään ulkoasujen parissa.
you know what i like about people?
their dogs
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Meillä kotona iskä eikä oikeastaan äitikään ymmärrä tästä virtuaalikoirailusta yhtään mitään. Ei niitä oikeastaan edes se pahemmin kiinnosta. Välillä äiti tosin on pyytänyt näyttämään kenneliä ja selitän sille ihan innolla, miten jostain koirasta on tullut muotovalio. Kovin moni kaveri ei edes itseasiassa varmaan tiedä tästä harrastuksesta. Yhden kanssa voin puhua ihan helposti näistä jutuista, koska sillä on itelläänkin virtuaalitalli. Muut varmaan eivät edes ymmärtäisi mitään, mutta tuskin ne mitään siitä sanoisivatkaan.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hassu »

Mun kaverit ei tiedä tästä touhustani mitään, ja se on hyvä se. Pitäisivät varmaan ihan kummajaisena :D Ainoa, jolle joskus olen tästä puhunut, on Sanni - hänkin oli vähän aikaa mukana kuvioissa ja kävi jopa muutaman kerran täälläkin nimimerkillä Sansku -, mutta nyttemmin häntä eivät nämä touhut kiinnosta enää. Varmaan itsekin luulee, että olen lopettanut nämä puuhat :> Joskus olen myös yrittänyt saada Annaa ja Sonjaa kuvioihin mukaan ja perustivathan he muutaman virtuaalitallin, mutta niinkuin monelle tallille käy aikojen saatossa, hekin lopettivat tallin hyvin nopeasti. Sitten on tuwwilan Juulia ja iina, jotka molemmat on mun tosi hyviä kavereita ihan oikeassakin elämässä, ja hekin harrastavat virtuaalikoiria (: Oikeastaan minä olinkin koko "pahan" alku ja juuri, iina todennäköisesti lähti mukaan omasta tahdostaan mutta mä sain Juulian tähän touhuun joskus neljännellä luokalla?

Vanhemmatkin tietää, että oon vahvasti levittäytyny tänne nettiin ja mulla on ollu jos minkälaisia virtuaalisivuja. Ei ne sitä pahana juttuna pidä, eikä oikeastaan noteeraakaan koko asiaa mitenkään. Ainut juttu josta ne valittaa, on liika koneella istuminen.
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski
sigma
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja sigma »

Yks kaveri tietää, yhelle sanoin et v-kennun teen, mut kai se luuli et en sit jaksanukkaa.
Tää joka tietää, ei oo oikeestaa mitää mieltä. Ei se kai mua minää nolona penikkana pidä tän takii.
Oikeestaan, kellekäänhän se ei kuulu mitä täällä koneella nyt satun tekemään eikä olekkaan tullut tarvetta kertoo et hei joo virtuaalikennelii pidän. Kylhä ne lapsellisena pitäs...
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Pari luokan tyyppiä on mukana hoitajatoimintakenneleissä ja pyörii joskus turrilassa, mut muut ei ymmärrä näistä mitään. Iskä nyt ei näistä mitään ymmärrä, mut äitihän on semmonen koirahullu ja niin, että joskus se kattelee jotain kennelpuuhiani ja kommentoi niitä muutamalla sanalla. Miusta on hyvä, ettei kaverit sekaannu näihin juttuihin, tykkään, että saan tehä näitä ihan yksin, eri kaupungeissa asuvien kera. Pikkuveljen mystinen kommentti on tullut tutuksi aina silloin, kun pyörin kenneljutuissa ja se töllöttää siinä vieressä. Äiti Oona on freewebspaikoissa kattomassa taas koiria! Toi on sentään seittemän ja yritän selittää, ettei tää ole mikään freewebspaikka, mut eihän se tajua. Se luulee, että kaikki kennelit tehään freewebsiin ja sillä selvä. Aika hömötiainen tuokin. 8)

Ja miusta virtuaalikennelin pito ei ole lapsellista! Mitä siitä, saahan vanhemmatkin lapset joskus pitää hauskaa ja kisailla vähän virtuaalisten koirien parissa. Miusta tää on pikemminkin fiksua, sitten joskus kun myö kaikki perustetaan omat kennelit, niin on oppinut jo pienenä kaikkea näistä ja niin. Ja mukavaahan se on pitää omaa kenneliä ja ylpistellä oikein siitä.
Mirzu
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Mirzu »

Mä en ainakaan ole ikinään ns. kailotellut muille tästä foorumista tai mun virtuaalipuuhista. Joskus, jos kaverit on kysyny et "mitä teet", niin siihen sitten vastaillut että oon täällä, ja ne on kysynyt ihan ihmeissään että mikä sekin on. Siinä sitten joutunut selittämään vähän, että mikä se on ja antanut osoitetta, mutta suurinta osaa ei kiinnosta, ja silleen se on hyvä juttu. :'D Taitaa olla vain yhdellä luokkatoverilla kennel, mutta ei sekään ole tänne itteään rekannut sitten. Niinku tän viestin alussa jo ilmoitin, etten mä ole kavereilleni kertonut tästä hommasta mitään (- tuo yksi, jolla on kenneli). On se vaan kiva, kun kukaan luokkakaveri ei tiedä, että millä nimimerkillä liikun netissä jnejne. Niin on mun mielestä jotenkin parempi, ettei ne sitten tosiaan tulis vinoileen mitään.

Vanhemmat sitten.. iskä ei taida tietää tästä mun harrastuksesta yhtikäs mitään, mutta äite sitäkin paremmin. Joskus jos mä satun hyvällekin päälle, saatan kertoa sille kennelini ja sen virtuaalikoirien kuulumisia ja miten ne on menestynyt, ja sitten siinä samalla näyttänyt sivujen ulkoasua ja näin. Äiteni on vielä niinkin mukava, että on mennyt "huutamaan" sukulaisillemme että mulla on virtuaalikenneli ja sitten meidän naapuri! Meidän naapuri on kauhea konenörtti ja kerran äiti meni möläyttään sille, että osaan koodata ja tehdä layoutteja, ja siitähän se soppa syntyi. Naapurimme halusi heti nähdä mun töitä ja tälleen ja tunkeutui meidän tietokoneelle, mutta onneks sain sen silleen ovelasti sammuksiin ja jatkettiin jotain grillaamista. >D

Mun mielestä virtuaalikoirailu ei ole yhtään noloa taikka lapsellista! Täällä virtuaalimaailmassa pyörii vaikka kuinka vanhoja ihmisiä, joilla on hienoja kenneleitä ja jotka osaa nämä touhut. Sehän on juuri hyvä, että vanhemmat voi sitten ns. näyttää esimerkkiä nuorimmilleen, niin sitten tämä virtuaalitouhu voi mennä parempaan suuntaan ja näin. Ei sillä, että vanhemmat olisi joka asiassa parempia kun nuoret, mutta kai te tajusitte mun pointtini?

Tällä hetkellä ei enempää asiaa tästä, taidankin siirtyä kattelemaan toosaa.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

-
Kate
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Kate »

Itse aloittelin näitä juttuja joskus vuoden 2004 kesällä. Kavereiden kautta virtuaalikoiriin päädyin. Kavereilla tosin innostus kesti todella paljon vähemmän aikaa. Molemmat lopettivat jo saman vuoden syksyllä. Suurin osa kavereista taitaa tietää mitä teen koneella. Kenelläkään ei ole ollut mitään negatiivista sanottavaa missään vaiheessa. Eipä siinä että se olisi johonkin vaikuttanutkaan. Enemmänkin tulee juttua mun television katselusta. :D Kavereille joskus heittelen jotain juttuja, mutta enimmäkseen en oikein välitä selitellä. Joskus joku saattaa jotain kysyä ja mielelläni toki sitten vastailen.

Yhden kaverin kanssa oli sinäänsä hauska tilanne tuossa yhdessä vaiheessa. Ihan vasta oltiin tutustuttu ja puhuttiin sitten ihan yleisesti omista harrastuksista ja tekemisistä. Tämä toteaa että: "Et sitten naura, mutta mää ropetan. Tai siis jos tiiät mitä tuo sana tarkottaa ees. Ymmärrän tietty jos et tajua mitä meinaan, ku sää oot ihan erilainen ku minä. Tai siis ei sua varmaan edes kiinnosta. Toisaalta ymmärrän ihan hyvin jos mää oon sun mielestä lapsellinen tai jotain."
Nauratti kyllä hieman. Siinä sitten selittelin sille että taidan ymmärtää suhteellisen hyvin ja laitoin sen selaamaan VFCI-sivuja ja omia kenneleitä. Se jopa ymmärsi koko jutun tarkotuksen. :D

Perheessä tietää kaikki. Joskus tulee jotain vinoinoilua, mutta eipä niitä erityisemmin kiinnosta. Enkä mää mitään jaksa niille selittääkään erityisemmin.
Do you still remember
How we used to be
Feeling together, believe in whatever
My love has said to me
Both of us were dreamers
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Meillä kotona ei yleensä kommunikoida ellei se ole välttämätöntä, joten ei oo ikinä tullu kerrottua siitä mitä teen netissä. Sisko tosin tietää kun siihen mulla on vähän paremmat välit ja se itekin on kokeillu virtuaalikissalan pitämistä, mutta ei vaan jaksanu kauaa. Kavereista kaikki on tietoisia ja välillä aina niille selitänkin jotain ja ne kyselee. Joskus toivon että vois jollekkin hehkuttaa kaikkia virtuaalisia saavutuksia ilman että täytyy heti perään kertoa mitä ne tarkoittaa, mutta toisaalta kyllä tää näinkin on jo hyvin. Ainakaan kaverit ei oo välinpitämättömiä tai mikä vielä pahempaa häpeä.
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Meillä perheessä myös tiedetään, mutta eivätpä ne oikeastaan tajua mitä virtuaalikennelit tarkemmin ottaen on vaikka olen niillekuinka yrittänyt selvittää. Tuo naapurin tyyppi nyt tietenkin tietää kennel hommeleistani kun se itsekin täällä aina joskus pyörii ja sen kanssa melko paljon kennel juttuja hehkutetaankin. Sitten taas muut kaverini, herranjestas jos niille edes mainitsisin että pyörin täällä niin tulisi vuosisadan valitukset :lol: Ileisesti he luulevat että tämä virtuaalikoirailu poppoo on samanlaista kuin jotkut niistä joiden hoitoloissa on pienempänä ollut tarinoita kirjoittelemassa. Mutta siis useimmat kaveresitani eivät tiedä, vaikka toisaalta samapa tuo mitä ne ajattelevat eipä se aika ole niiden elämästä pois mitä täällä olen ;)
kya
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja kya »

Itse pyörin enemmänkin heppapuolella, kuin täällä koirien kanssa, mutta muutama koira kun tallin yhteydestä löytyy niin...

Olen itse 18v. eivätkä virtuaaliharrastuksestani tiedä ystäväni, vanhempani, eikä kihlattuni, jonka kanssa asun. Ainoastaan ne pari kaveria ovat tästä tietoisia, jotka itsekin kys. puuhia harrastavat tai ovat harrastaneet ja heistä yhtä lukuunottamatta olenkin aikanani tavannut jollakin tapaa tämän harrastuksen kautta.

Ei nyt tämän ikäisenä todellakaan kehtaisi kertoa! :D
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Meillä tietää ainoastaan Äiti, eikä sekään millään tavalla ole kiinnostunut asiasta ollenkaan. Kavereillakaan ei mitään tietoa koko virtuaalimaailmasta.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vastaa Viestiin