Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Ciel »

^ Mun käsittääkseni tuo poikkeuslupa tarkoittaa juuri sitä, eli jos on esim. käyttölinjainen koira jolla ei ole rakennekuvia, se voi kyllä tulla silti tokovalioksi.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Justiina
Nakkisotilas
Viestit: 202
Liittynyt: To Heinä 09, 2009 1:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Justiina »

kiva kun on säännöt
Kuva
Nora
Kanada
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Touko 26, 2009 1:33 pm
Viesti:

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Nora »

Nath kirjoitti:^^
Koin tarpeelliseksi korostaa kohtaa, koska useimmat uudet tulokkaat pistävät melkein heti saatuaan kennelin pystyyn pentueilmoituksen, ja pennuttavat ainakin minun mielestäni koiria silkasta pennuttamisen ilosta. Touhusta tuntuu puuttuvan harkintakyky kokonaan.
En minäkään pidä tuhannen tittelin titteliriviä koiralla tärkeänä, mutta mieluummin otan pennun pentueesta, jonka vanhempia ei käytetä ainoastaan pentukoneina, ja mielestäni edes jokunen kisatulos koiran sivuilla kertoo, että koiraa ei pidetä kennelissä vain buukkaamassa pentuja maailmaan.

Nämähän ovat tosin aika lailla mielipideasioita, mutta jos useampi on sitä mieltä, että kohta on truha/toistoa on liikaa, voin muokata sen ;)
Samaa mieltä olen minäkin. Ei tarvitse olla mikään valio tms. mutta ei "sohvakoirienkaan" pentuja kovin moni halua, kun kisakalenteri ammottaa tyhjyttään. Minusta on pääasia että koiria on käytetty kisoissa, eli niiden eteen on nähty vaivaa, ei haittaa jos ei jostain lajista ykkös-tulosta ole saanutkaan. Okei, selitän samaa asiaa koko ajan. :D
Itse "aloittelijana" olen kysynyt esim. Virtuaalisen Suomen Palveluskoiraliiton ylläpitäjältä, kun koirani olikin jo suorittanut BH-kokeen eri omistajan kanssa, että mitä teen. Eli kennelien ylläpitäjät, liittojen ylläpitäjät, Turrilan ylläpitäjät auttaa ihan varmasti meitä ns. uusia.Pikkusen menee ot'ksi joo..
Et hätt noch immer jot jejange.
LinneÄ
Alkupalat
Viestit: 1
Liittynyt: Su Syys 20, 2009 10:00 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja LinneÄ »

Sainkin ton vaivoin luettua :D
Tytti
Alkupalat
Viestit: 12
Liittynyt: To Joulu 10, 2009 12:39 pm

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Tytti »

En jaksa lukee, sori, iha liian pitkä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >P)
Avatar
Roue
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 577
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 7:42 pm

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Roue »

^
Koita nyt kuitenkin lukea se.
Justiina
Nakkisotilas
Viestit: 202
Liittynyt: To Heinä 09, 2009 1:14 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Miusta on hyvä kun jaksat tehdä noin paljon tietoa aloittelioille! Hyvä kun tää ilmapiiri on pysyny hyvänä ja riitoa ei oo tullu.
Kuva
aavistus.
Alkupalat
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Kesä 30, 2008 1:46 pm

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja aavistus. »

Näin aloittelijana ainakin minä koin tarpeelliseksi tuon tekstin mikä aloitusviestissä oli, vaikka osa linkeistä ei toiminutkaan.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^ viikari.org on ollut alhaalla ja tovin aikaa, nykyinen virtuaalimaailman kennelliitto löytyy täältä. Käräytys löytyy nykyään täältä muttei ole kovin aktiivinen. Lupalista meni geocitiesin mukana, eikä sinne suurin osa edes ilmoittanut lupiaan.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Skald
Kriisissä
Viestit: 858
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:53 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Skald »

Mä en nyt löydä mistään että mikä on suurin sallittu kuvakoko turreissa?
Kettu
Vuohenruokaa
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:08 pm
Viesti:

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Kettu »

^ Itse kans etsiskelin sitä, mutta muistaakseni 600x400? Mut en mene vannomaan..
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Voiskohan tonne alkuun muuttaa VMKL:n uuden osoitteen?
Kettu
Vuohenruokaa
Viestit: 1783
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:08 pm
Viesti:

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Kettu »

^ Vaihdoin.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
naranja
Alkupalat
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:50 am

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja naranja »

aavistus. kirjoitti:Näin aloittelijana ainakin minä koin tarpeelliseksi tuon tekstin mikä aloitusviestissä oli, vaikka osa linkeistä ei toiminutkaan.
Minä myös, samoinkuin vFCI:n "Virtuaalikoiramaailman esittely" oli todella hyödyksi, vaikka siinäkin tekstiä on aika paljon ;) Aika paljon opeteltavaa on vielä ja tapoihin ja käytänteisiin (vs. heppapuoli) tottumiseen menee tietty oma aikansa. Helpompi kuitenkin alkaa opetella käytännön koirailua, kun on perustiedot hallussa! soisi heppapuolellekin moisen käytännön!
kuten kaipaus ihmisen
lentää yli taivaan peiton
ihmeellinen tumma lintu
vapauteen
Ballet
Alkupalat
Viestit: 4
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 11:06 am

Re: Tervetuloa Karvaturreihin! Aloittelijoiden opas (LUE)

Viesti Kirjoittaja Ballet »

Miten niitä virtuaalikoiria täältä ostetaan ja maksaakse jotain(siis ihan oikeesti)?
Vastaa Viestiin