Minä, koirani ja kennel Hopeapolun

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Zanja
Le-ppä-ker-ttu

Minä, koirani ja kennel Hopeapolun

Viesti Kirjoittaja Zanja »

Hei, olen uusi virtuaalikoiramaailmassa. :D Kennelini nimi on Hopeapolun , ja kasvatan kääpiösnautsereita. Aloitan myös snautsereiden kasvattamisen heti, kun saan niitä, vielä ei ole tärpännyt kuvien suhteen. ;) Olen itse 14-vuotias tyttö, ja minulla on kaksi oikeaa koiraa. Virtuaalikennelissäni minulla on viisi koiraa: Sasha, Remus, Mirkku, Rassu ja Tuuli. Lisätietoja niistä kennelini sivuilla. ;-DD
Kennel Hopeapolun kasvattaa kääpiösnautsereita.
Kuva
Mamin pikku Arska<3
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Re: Minä, koirani ja kennel Hopeapolun

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Kuvien suoralinkittäminen on kiellettyä. Onhan sinulla varmasti oikeudet käyttää kuvia, jotka olet sivuillesi laittanut? Kuviahan siis ei saa kopioida ilman lupaa mistään päin nettiä, jos kuvien läheisyydessä ei ole mainintaa jossa annetaan lupa käyttää kuvaa (ja millaisiin tarkoituksiin). Kuvia ei saa kopioida, vaikka kuvan läheisyydestä ei löytyisi mitään mainintaa/kieltoa.
Zanja
Le-ppä-ker-ttu

Kuvat omistaa IRL-kennel Brinata, joka oli VMKL:n kuvalupalistalla. Pitääkö minun siis kysyä erillinen lupa kuvien käyttöön kenneliltä? :o Olen pahoillani jos pitää, en tiennyt. Mutta etusivun kuvista en ole varma, ja ne voin poistaa, turhia ne siinä ovat.
Kuva
Mamin pikku Arska<3
Sid
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Sid »

^Sinne lupalistalle voi ilmoittaa omat lupansa (eli siis kennelit, josta on itse kysynyt ja saanut luvat), se ei siis tosiaankaan ole sellainen, että siellä on lista kenneleistä joista saa kopioida kuvia. Sun pitää itse mailata kenneleiden omistajille ja kysyä lupia kuviin ;) Ei kyllä välttämättä kannata valita niitä kenneleitä jotka löytyvät kuvalupalistalta (ettei vaan tule vahingossa kahdelle eri koiralle samat kuvat, joka johtaa yleensä hylkyyn/EVAan näyttelyissä).
kiss my eyes and lay me to sleep
Zanja
Le-ppä-ker-ttu

No okei mä mailaan kun löysin kuitenkin hyvä kuvat :) Olen meinaan mailannu tosi monen IRL-kennun omistajalle mutta oikeesti kukaan ei anna lupia. Ei kukaan. Onko asia sitten hyvä jos mailaan ja saan luvat? Ja ne etusivun kuvat poistin ;-D
Kuva
Mamin pikku Arska<3
Sid
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Sid »

Sulla pitää olla kuvien ottajan lupa, ennen kuin laitat kuvia sivuillesi, ihan Suomen tekijänoikeuslain nojalla.

Se on kyllä totta, että nykyään on vaikea saada lupia, mutta siltikään laittomasti ei saa mennä kopioimaan ;)
kiss my eyes and lay me to sleep
Zanja
Le-ppä-ker-ttu

Mailasin ;)
Kuva
Mamin pikku Arska<3
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Jep, kuvia voi käyttää jos niihin saa luvan, mutta sivuilla täytyy silti lukea maininta mistä kuvat ovat kopioitu ;) Esim kuvan alla/sivun lopussa pitää lukea esim. Koiran kuvat © Kennelnimi/kuvaajan nimi.

Tiedätkö muuten mitä suoralinkittäminen tarkoittaa? Jos kopioi kuvan alkuperäisen sijainnin linkin ja asettaa omalle kotisivulleen kuvamuodossa (ei linkkinä), niin se on silloin suoralinkittämistä. Kuvat pitää siis tallentaa ensin omalle koneelle ja sieltä nettiin esim photobucket tunnukselle tai omalle sivutilalle. :)
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narya »

Mistäköhän tämän kennelin nimi on keksitty?
Onkohan sattumaa, että mulla on kennel nimeltä HALTIApolun?
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Sikko
Floodari

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ No ei kai nuo nyt kauhean samanlaisia ole? : D Polku sana vaan yhdistää ja maailma on täynnä polku-päätteisiä kenneleitä, joten tuskin se on sinun yksinoikeus.
you know what i like about people?
their dogs
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Enmä suoranaisesti tarkottanutkaan että olis multa keksitty. : D Musta ne tosin ON melko samanlaisia, sori nyt vaan.
Tällä hetkellä ei koiraNETissä oli vain yksi ''polun''- päätteinen kennel, ettei ne mitään maailmantäyttäjiä musta ole. (;
Ja oonko mä sanonu tossa edellisessä viestissä että se on mun yksinoikeus? Mielestäni en mitään sinne päinkään. :'D
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Pilvi
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

^Ootko ihan varma? Mä löysin yhteensä 59 kennelnimeä, joissa on polun-loppu.
Kuva
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Ihan tosi? Onko mun koiraNETissä jotain vikaa. o_O ''Kaikki''- haulla kasvattajanimistä se heittää vaan yhden tuloksen.
Mut juu, siinä suhteessa mä olin väärässä. <: (kiitos koiranetin)

// ediiit: Ei mulla edelleenkään Pilvi toimi. o_o Ihan niinku aiemminkin jotain kennelnimen pätkää hakiessa teen, mutta nyt tuo lykkää ''Hakutulos on tyhjä.''.
† † † ask me anything &
Pilvi
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja Pilvi »

^Katsopa kohdasta kennelnimet. ;)
Kuva
Zanja
Le-ppä-ker-ttu

Mä keksin tän nimen ihan päästäni ja tarkistin ettei se oo IRL-kennel. ;) Mutta mun pitää ilmeisesti laittaa ne linkkeinä koska en osaa ladata niitä koneelle saati photobucketiin. Mutta tuohon Tuulin kuvaan mulla on ihan lupa, käppänöistä ei oo viä vastailtu ;-)
Kuva
Mamin pikku Arska<3
Vastaa Viestiin