Äänestys AI-kuvien käytöstä virtuaalinäyttelyissä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.

AI-kuvien käyttö näyttelyissä

Äänestys päättyi Ti Tammi 02, 2024 5:53 pm

A
3
25%
B
7
58%
C
2
17%
 
Ääniä yhteensä: 12

Avatar
Emine
Kriisissä
Viestit: 810
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 8:04 am
Paikkakunta: Helsinki

Äänestys AI-kuvien käytöstä virtuaalinäyttelyissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

Keskustelua tekoälyllä luotujen kuvien käytöstä YVNL:n näyttelyissä on käyty toisessa topicissa, ja nyt olisi ajatuksena ratkaista asia äänestyksen avulla. Toivottavasti mahdollisimman moni osallistuu äänestykseen, etenkin tuomareiden mielipide on tärkeä - mutta muidenkin. Olen koonnut tähän vaihtoehdoiksi toisessa topicissa ylös nousseita ehdotuksia. Niitä saa mielellään kommentoida ja omaa äänestysvalintaa voi myös perustella ja kehitellä halutessaan kommenttien puolella.

Itse olen nyt jonkin verran luonut tekoälyn avulla kuvia erirotuisista koirista. Kaikista roduista tekoäly ei luo rotunsa näköisiä koiria, mutta monista se osaa luoda jo hyvin realistisia kuvia. Laitan tähän alle jotain esimerkkejä eri rotuisten koirien AI-kuvista.

valkoinen paimenkoira
whippet
novascotiannoutaja
siperianhusky
shiba inu

Nämä kuvat on luotu Microsoft Bing Image Creatorin avulla. AI-kuvien laatu vaihtelee eri tekoälysivustojen välillä paljon, mutta itse suosittelen niiden luomiseen nimenomaan tätä sivua.

Tässä äänestyksen vaihtoehdot:

a) AI-kuvalliset koirat kilpailevat muiden valokuvallisten seassa YVNL:n näyttelyissä. Tuomari voi hylätä koiran jos se ei näytä rotuiseltaan tai jos rakenteessa on puutteita. Koira voi saada EVA:n jos kuva on tuomarin mielestä liian piirrosmainen.

b) AI-kuvalliset koirat kilpailevat YVNL:n näyttelyissä, mutta omassa osiossaan. Näyttelynpitäjällä on optio järjestää näyttely sekä valokuvallisille, että AI-kuvallisille koirille, tai ainoastaan jommalle kummalle. Myös AI-kuvalliset ilmoitetaan FCI:n roturyhmien kautta. Samat tuomarit tuomaroivat molempien osioiden koirat, tai AI-kuvallisille voi olla myös erikoistuneita tuomareita.

c) AI-kuvallisille luodaan oma näyttelyliitto, joka kouluttaa omat tuomarinsa.

Aikaa äänestää on 30 päivää.
höpötipöpötipöp

aivan liian kauan virtuaalikoirailua
Avatar
Emine
Kriisissä
Viestit: 810
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 8:04 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänestys AI-kuvien käytöstä virtuaalinäyttelyissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

No niin! Äänestys päättyi jokin aika sitten ja selkeästi suosituin vaihtoehto oli b) AI-kuvalliset koirat kilpailevat YVNL:n näyttelyissä, mutta omassa osiossaan. Näyttelynpitäjällä on optio järjestää näyttely sekä valokuvallisille, että AI-kuvallisille koirille, tai ainoastaan jommalle kummalle. Myös AI-kuvalliset ilmoitetaan FCI:n roturyhmien kautta. Samat tuomarit tuomaroivat molempien osioiden koirat, tai AI-kuvallisille voi olla myös erikoistuneita tuomareita.

Jatketaan siis tästedes tällä jaolla. Koitan itse järjestää pian ekan näyttelyn AI-kuvallisille.
höpötipöpötipöp

aivan liian kauan virtuaalikoirailua
Vastaa Viestiin