Rotujärjestöjen tietokannat

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
DeeHukka
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2016 4:02 pm
Viesti:

Rotujärjestöjen tietokannat

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

Virtuaalisen Collieliiton sivuille on ollut jo jonkin aikaa tulossa tietokanta virtuaalicollieista, joita olen yrittänyt kaivella VFCI:n rekisteristä. Nyt sen rakentelusta on kuitenkin ollut hetken taukoa, kun muut virtuaalikennelasiat ovat tuntuneet tärkeämmiltä.

Kysymys kuuluu, ovatko tietokannat millään tapaa kenellekään tarpeellisia? Tuleeko tarpeeksi monella katseltua minkään rotujärjestön tietokantoja, jotta sellaista olisi järkeä pitää pystyssä? Periaatteessa mulla riittäisi siihen VCLL:n kohdalla motivaatio, mutta en haluaisi tehdä niin isoa hommaa turhaan. Jos tietokanta on mielestäsi tarpeellinen, onko se niin tärkeä, että jaksaisit ilmoittaa sellaiseen koiriasi itse, vai pitäisikö ylläpitäjän tehdä kaikki työ?

Otan mielelläni mielipiteitä vastaan ihan minkä tahansa rodun kasvattajilta, kiinnostavatko tietokannat yhtään, vaikkei rodullasi olisikaan rotujärjestöä.
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
Avatar
suba
Nakkisotilas
Viestit: 239
Liittynyt: Ti Elo 26, 2014 2:32 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Rotujärjestöjen tietokannat

Viesti Kirjoittaja suba »

Mä henkilökohtaisesti en koe niitä itselleni mitenkään tarpeellisiksi. Hyvin vähän on tullut selattua tietokantoja ja kuitenkin vFCI:n rekisteristä voi helposti hakea kaikki tietyn rodun rekisteröidyt koirat, mikäli kiinnostusta löytyy :)
Kennelit
Midgård Fjords (vuonohevoset)
Reposaari (suomenhevoset & shetlanninponit)
Kilbern Ponies (connemarat, newforestinponit & russit)

vTL - Vuoden Näyttelykoira - Virtuaaliset metsästyskokeet - VLBL
Nessu
Nakkisotilas
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2020 7:08 pm

Re: Rotujärjestöjen tietokannat

Viesti Kirjoittaja Nessu »

no siis en mäkään niitä ehkä itse niin paljon selaa läpi, mun mielestä se vois just olla niin että sinne pitää ite ilmottaa ne koiransa jos kiinostaa. On se mun mielestä ainakin silleen ihan kiva juttu just vaik realistisuuden kannalt etenki jos on tosi painottunut kyseiseen roturyhmään. Mut voisko tohon vaik keksii jotai et jos haluu osallistuu järjestön rotumestaruuksiin nii pitää olla siin järjestön rekisterissä ja niihin ilmottauduttais sillä järjestön rekisterinumerol eikä VTR-0000 tunnuksella? Musta olis kiva saada rotuliitoille lisää merkitystä virtuaalimaailmaan :)
Salama
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 145
Liittynyt: La Loka 15, 2016 8:34 am

Re: Rotujärjestöjen tietokannat

Viesti Kirjoittaja Salama »

Ite tykkään tietokannoista ajatuksena. En koe niitä kuitenkaan oikeasti kovinkaan tarpeellisina, vaikka kivoja ovatkin. Tykkään et niitä on olemassa ja et sinne vois koiransa laittaa halutessaan. Jos tietokantoja haluis oikeest tehä, kannattais niille tehä jotain merkitystä. Esim. just toi että rotumestaruuksissa kisaaminen, josta Nessu puhui. Tai jotai muuta. Ajattelen, että useemmat myös ilmoittaisivat koiriaan tietokantaan, jos siitä olisi jotain hyötyä.
Sotasielun collieita ja shetlanninlammaskoiria
Solmusielun australianpaimenkoiria
Kuurasielun lapiporokoiria, siperianhuskyja ja suomenlapinkoira
Avatar
DeeHukka
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2016 4:02 pm
Viesti:

Re: Rotujärjestöjen tietokannat

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

Joo vähän aattelinkin, että se on siellä tavallaan turhaan – jollei sieltä sitten löydy VFCI:n rekisterin ulkopuolisia koiria, niin kun Shadyn KultsuRingissä, sillon se selaaminen voi olla mielenkiintosta ja hyödyllistäkin.

Toi järjestön rekisterinumerolla mestaruuksiin ilmottautuminen kuulostaa musta sinänsä ihan hauskalta idealta, mutta varmaan jos sen haluaisi toteuttaa niin pitäis sopia siitä ensin. Saa nähdä, toistaseksi varmaan jätän VCLL:n tietokannan päivittämättä, ehkä se palaa tulevaisuudessa jos käyttöä on?

Kiitos paljon kaikille vastauksista!
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
Vastaa Viestiin