Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Nath kirjoitti: Su Syys 03, 2017 1:45 am Vielä vähemmän kehtaan mennä kysymään saanko käyttää koirasta X ottamiani kuvia, omien koirien kuvia ehkä vielä voisin käyttää.
En mä ainakaan mitään lupia kysele saanko käyttää ja jakaa ottamiani kuvia. Saan käyttää näyttelyissä ottamiani kuvia miten haluan. Vaikkakin yleisen sovun ylläpysymisksi oon ehdoks laittanu, et jos koiran omistaja ei halua kuvaa v-koiralle ni se on poistettava. Tää ihan vaan niitä suurimpia nirppiksiä varten. En halua, että tää harrastus saa ihmisiä vihasiks.


Lansu_ kirjoitti: Ma Syys 04, 2017 10:31 am mutta kun olisin halunnut siirtää virtuaaliharrastuksessa painopistettä sprinkkujen suuntaan... Miellyttävien ja laadultaan riittävien kuvien löytäminen osoittautui niin toivottomaksi tehtäväksi, että innostus koko virtuaaliharrastusta kohtaan lässähti (taas):
Mul olis kauhee läjä näyttelykuvia sprinkuista ;)
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Kaikkee olis, mut kaikkee ei kerkee. :roll: Elokuussa perustin innoissani kisakeskuksen, että jee tässäpä hyvää puuhaa tyhjiin hetkiin, mutta ei niitä tyhjiä hetkiä ole! Tuntuu, että petän jonkun luottamuksen (jaa kenenköhän), kun en ehdi järjestää kisoja, kun teen kaikkea muuta. Aivot ei tosiaan toimi ihan tasassa sen kanssa, mitä tekee. :lol: Toisaalta on kiva, että on vähän runsaudenpula, niin voi fiiliksen mukaan tehdä juttuja, mutta välillä iskee ahdistus, että voivoi kun kaikki mun lupaama ei ole vielä valmista. Onneksi monilla on nykyään vähän samankaltainen tilanne, ettei IRL-elämän takia oo ihan joka hetki sormi päivitysnapilla, niin ei kauhiasti tarvii stressata. Tää on nyt tämmöinen julkilausuma ja omantunnon puhdistus, että teen kyllä kaiken, mitä oon ihmisille luvannut, mutta oman aikani puitteissa. Saa myös muistuttaa, jos oon unohtanut jotain lupaamaani...
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Istun tässä koneella taas ekaa kertaa kymmeneen päivään. Koirien sivut on nyt aikalailla up-to-date, paljoa päivitettävää toki ei ollut kun ei noiden kisojen määrä päätä huimaa. Mulla on usein ollut tapana järkätä jonkinlainen kisasysäys, kun on näyttänyt siltä, että kisasaldo on kuivahtanut täysin käsiin. Viime aikoina mä oon pyöritellyt paljonkin taas sen rutiinin toteuttamista. Että jos laittais 5 triplastarttiagia, viis tuplatokoa ja viis tuplapaimennusta anottavaksi.

Aikaongelma ois fiksattavissa tuomarointiapua kalastelemalla mutta motivaatio-ongelma taas on vähän monimutkaisempi. Kisojen järjestämiseen ois kehitettävä joku porkkana. Sitähän on usein mietitty mutta hyvää (ja kaikkien hyväksymää) porkkanaa ei olla taidettu vielä keksiä. Sellanen kuitenkin selvästi tarvittais koska koko tän harrastuksen elinvoimaisuus riippuu kisojen määrästä.

Kisaputket on hyviä, ne herättää kisarintamaa aina henkiin keräämällä paljon osallistujia ja sitä kautta taas virkistämällä harrastusmotivaatiota. Voisko kisaputkien järjestäjiä helliä jonkinlaisella porkkanalla?

Jotain tähän ongelmaan on kuitenkin keksittävä.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Kisaringin puolella jo jotain arpajaisen tynkää ideoitiin, sinne vaan lisää ehdotuksia mitä kivaa voitais keksiä kisojen järkkääjille ;) http://karvaturrit.net/viewtopic.php?p=631956#p631956
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Tehtäisiinkö Instagramiin joulukalenteri? Tähän voisi pyytää myös instakenneleitä mukaan, mutta alkupäiville olisi hyvä saada organisoidusti sisältöä (vaikka ihan heppoistakin, onhan se "vaan" insta :D).
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mulla on tällä hetkellä IRL-elämäntilanne sellainen, ettei oikein jaksa kiinnostaa virtuaalihommat. Katsotaan kun päästään tästä yli, mutta toistaiseksi vietän tälläistä hyvin satunnaista ja epäaktiivista eloa näiden suhteen.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Turbo
Alkupalat
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Syys 18, 2017 11:45 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Turbo »

Hiljaisuus kilpailupuolen vuoksi olen itsekin melko hiljainen, mutta täällä vielä olen! Odottelen näyttelytuloksia ja muutamia muita kilpailutuloksia ja sen jälkeen etsin urosta nartulleni ensi vuodeksi.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Täällä ollaan tykitetty aika ahkerasti Duskarran & Bronlynchin sivuja kuntoon ääkköshurrikaanin jäljiltä, ja muutenkin suoritettu pienimuotoista alustusta uudemmille tuulille. Huonon yleisolotilan takia en ole oikein muutakaan jaksanut tehdä, joten otin sitten suunnaksi ainakin paluun yrittämisen!

Viitsisikö joku muuten lisätä meikäläisen takaisin bittipiskien facebook-chattiin? Jossakin vaiheessa menin maani myyneenä eroamaan siitä kun ajattelin, ettei mulla ole enää ikinä aikaa näille hommille. :mrgreen:
Uppe
Alkupalat
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Marras 29, 2017 6:32 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Uppe »

Moikka kaikki koiraharrastajat! Mä oon pyörinyt vuosikausia hevospuolella, mutta nyt olen tutustumassa myös koiraharrastamisen pariin. Rotunani on tolleri, joka on omaan silmääni maailman kaunein rotu ja haluaisin sellaisen IRL, mutta voivat olla melko vaativaluonteisia joten ainakaan vielä minulla ei ole taitoa sellaista pitää. Perustin pienenpienen Kennel Kuunhelkän (http://tunturiponi.net/uppe/lykkja/kuunhelkan/index.php), jossa on ensi kesälle pentue suunnitteilla. Nyt talven aikana lähinnä tutustun koirien kanssa tokoon ja agilityyn sekä näyttelyihin. Tämän uuden harrastuksen myötä toivon oppivani näistä harrastuksista jotain sellaista, jota voin soveltaa myös käytännössä oikeassa elämässä :)
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Jee, tervetuloa joukkoon!
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

^^ Tervetuloa Uppe! Hyvä rotuvalinta ;)
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä seuraan turrilaa ja keskustaa aika hyvällä intensiteetillä eli availen molemmat varmaankin kerran pari päivässä ja käyn läpi viimeisimpiä topicceja. En sano koskaan mitään enkä avaa kennelien päivittelypaneeleja sähköpostista puhumattakaan. Pysyn kartalla mutta en tee mitään omaa harrastustani edistääkseni.

Tulkitsisin tätä siten, että todella haluaisin olla menossa mukana mutta mä en ehdi/jaksa/pysty olla täällä sillä teholla mitä haluaisin. Inspiroiduin tänään kehittelemään aivan uudenlaista kennelkonseptia itselleni, joka tuntuukin päässä ihan järjettömän motivoivalta ja omanlaiselta (kyllä sinne muuten vaan edelleen bordercollietkin kuuluu). Mä haluaisin ryhtyä tuumasta toimeen, mutta on olemassa vain yksi mutta. Mä tarvitsisin ihan oman aikakapselin, jonka sisään voisin käpertyä läppärin kanssa ja viettää siellä pari viikkoa puurtaen vain sitä omaa projektiani niin kauan, että viime silauskin olisi kohdallaan ja siitä tulisi julkaisukelpo. Sellainen aikakapseli, jonka sisällä aika menee eteenpäin mutta aina ulos palatessani maailma on edelleen täsmälleen siinä pisteessä, jossa se oli silloin, kun sinne aikakapseliin käperryin sen läppärini kanssa.

Eli tarvittisin nyt vaan aikaa. Siitähän tää kaikki taitaa olla kiinni. Kun en mä halua valmistella sitä projektia vuoden vertaa. Siinä välissä kerkeää tapahtua niin paljon ja on niin kauhean kiire elää tuolla irl-maailmassa.

Sellasia mietteitä tällä kertaa. Toivottavasti muilla menee vähän iisimmin!
Sadi
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 112
Liittynyt: La Joulu 24, 2016 4:48 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sadi »

Edelleen kiinnostaa ja olisi ehkä motivaatiotakin pysyä mukana, mutta pakko pitää taukoa ainakin jonkun aikaa. Katsotaan vaikka kesällä uudelleen, jos vaikka jaksaisin taas olla aktiivinen. Seurailen mieluummin sivusta, mutta kyllä meidän porukka vielä pääsee takaisin kuvioihin.
Noelle
Alkupalat
Viestit: 6
Liittynyt: Su Kesä 03, 2018 2:25 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Noelle »

Oon ollu monta vuotta poissa ja nyt on noussut taas kuume pistää kenneli pystyyn ja alkaa kisata, järkkäillä kisoja ja kaikkea :D Kiinnostais tietää, et mikä on tällä hetkellä yleinen tilanne virtuaalikoirien parissa? Onko paljon toimintaa tai aktiivisia harrastajia mukana vielä?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mä oon tosi kiikunkaakun tän homman kanssa. Ihan vielä en ole kokonaan pistämään pillejä pussiin, mutta aikamoista hiljaiseloa on ollut taas kuluneet kuukaudet. Ainakin vNORDW-18 yritän rutistaa pois alta, saa nähdä mitä sen jälkeen tapahtuu. Vähän houkuttelisi pyyhkäistä nykyiset kennelit-koirat-rotuvalinnat kokonaan pois ja aloittaa jollain "ihan randomrodulla" puhtaalta pöydältä, mutta saa nähdä raaskinko.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Vastaa Viestiin