Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Edellinen oli lukotettu, enkä löytänyt uutta. Joten tässähän tää :)

Mä oon nyt aikalailla melkeen koko kesän taukoillu, koska työt vie aikaa ja innostus on meinannu vähän lopahtaa. Nyt kuitenki yritän jostain saada ulkoasua, että päästään sen myötä muuttamaan uuteen osoitteeseen ja päästään taas palaamaan päiväjärjestykseen! En oo kyllä vielä hetkeen tätä virtuaalimaailmaa jättämässä, on tää sen verran mukavaa puuhaa c:

Pahoittelut kuitenkin kasvattajille tästä kasvattien kilpailutauosta.
.
.
  • Kuva
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mä en oikee tiiä missä meen. Toisaalta en halua lopettaa, mutta myös toisaalta ei myöskään kiinnostaa tarkistaa liittojen kalentereita ja päivittää koirien sivuja. En edes muista koska viimeks olisin kisannu koiria... En haluais luopua ainakaan Lilithiasta, joten oon harkinnut heittäväni kaikki muut veke ja jättäväni vaan sakemannit ja muutama muu tärkeä koira ja kokeilla jatkaa niiden kans.

Oon vissiin alkanut kasvamaan yli.
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Liv »

Epäaktiivista ollu taas pitkän aikaa. Välillä tulee sellasia ihan pieniä innonpuuskia mutta ne kuolee niin hirveän nopeasti. Tällä hetkellä tekis mieli pistää joku pk-rotuja kasvattava kennel kasaan, mutta se koirien kisaaminen ei vaan huvita. :D Haluan toteuttaa sivut ja tehdä koirat ja kaikkea, mutta muuta en sitten jaksakkaan. Tässä nyt on takana 5 vuotta tätä touhua, joista noin yhteensä vuosi hyvin epäaktiivista eloa. Toivottavasti en ihan vielä kasva ulos tästä harrastuksesta, olis tosi tyhmää. :[
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Saino
Ei riitä.
Viestit: 376
Liittynyt: Su Touko 27, 2012 6:48 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Saino »

Mä kisautan koiria tällä hetkellä suht aktiivisesti, mutta jotenkin noi bortsut ei innosta, eli tekis mieli keskittyä enemmänkin noihin uudempiin kenneleihin. Aina tekis mieli kauheesti ottaa uusia bortsuja, mutta mä oon päättänyt, etten niitä haali enempää kuin jo on ja kisautan nuo nyt loppuun ja katsotaan sitten uudestaan. Voi olla, että mun bortsukasvatus loppuu jossain vaiheessa aika pian ja joudun myymään jäljelle jääneet koirat. Pahoittelen nyt jo kasvattajille, jos heidän kasvattinsa ovat jääneet vähemmälle kisautukselle jo nyt.
Joskus toivon olevani kuuro, mykkä ja sokea.
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Suhtkoht aktiivisesti tällä hetkellä on ainakin tän vuoden puolella mennyt. Välillä vaan rassaa päivitellä noita hurttien kisakalentereita ja muutenkin, semmosia pikkuseikkoja mitkä ei nappaa ollenkaan. Enemmän oon innostunu ehkä järjestelemään välillä jonkinlaisia kisoja, kuin että osallistuttaisin noita omia hurttiani joka paikkaan. Nykyään mä meenkin vaan tyylillä "heitän noi mukaan sinne, mihin ehtii", ettei tuu päivittäin väkipakosta päivitettyä joka liiton/yhdistyksen kisakalentereita että olisko kisoja jne.
Jos ei ehdi osallistua, nii sitten ei ehdi. Parempi yritys sitten enskerralla, alun alkujaan se harmitti ihan hirveesti. Muttei tuo enää oikeastaan yhtään.

Kasvatustouhusta mä oon päättäny pitää pidemmän tauon Guthrunin ja vom Sauer Regeninkin kannalta. En ees osaa sanoo onko tänä vuonna enää kummankaan kennelin nimiin tulossa pentueita, ei vaan nappaa yhtään ruveta suunnittelemaan ja summailemaan mitään suurempaa. Mutta jos vahingossa inspaa yks pentue pistää eteempäin, niin luultavasti Sauer Regenistä joskus loppuvuoden puolella.
Ehkä enemmän panostelen vaan kisojen järkkäilyyn ja tasapaksuun koirien kisautteluun.
Päätin etten kumpaankaan kenneliin ota myöskään vähään aikaan ollenkaan uutta koiraa, ainakin muutaman kuukauden breikin jos haalimisesta yrittäisin taukoa pitää.
Ihan kivat koiralaumapaketit mulla on molemmissa kenneleissä tällä hetkellä, muutama koira pitäis kumminkin jo pikkuhiljaa ruveta heivaamaan bittiavaruuteen... :mrgreen:
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Avatar
sukelluskettu
Keilapallo
Viestit: 2391
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 4:11 pm
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

Mulla on kans se ongelma, etten osaa heivata noita koiria. Okei oon nyt parantanu tän ja viime vuoden aikana, mut jotenki heivaan niitä hitaampaa tahtii kun sitten taas otan uusia. Mulla on nykyää yli 40 koiraa Vicinityssä ja nyt ikävä kyllä päätin, että en ota uusia ennen kun koiramäärä (ne jotka asuu vikinässä, ei sijotuskoirat) on jossain kahdessakymmenessä. Jos joku älyhieno pentue syntyy nii joo sit otan siitä pennun, mutta nyt tähän hommaa on pakko tulla joku järki :D

Että jos jotakuta kiinnostaa, multa saa tällä hetkellä koiria sijotuksee! Osa on alottanu jo kisailun ihan hyvin, mut jotkut onki sit vähän "huonommalla" mallilla.
.
.
  • Kuva
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^Mitä sulla olis tarjota? :--D

Kuten joka_ikinen kerta, mun koiramäärä pyörii tällä hetkellä jossakin 50-60 koiraa. Arvio sen takia, etten oikeastaan oo aivan varma. Koiria tulee ja menee siihen tahtiin, etten enää pysyy perässä. JC:ssä on aina suurin koiramäärä, tällä hetkellä 37 koiraa. Tuontikoiria mulla on aina ollut paljon ja nytkin niitä on 24 koiraa 37:sta. Viimeisen kuukauden aikana 9 saksanpaimenkoiratuontia, eli multakin saa koiria esim. osariksi tai sijoitukseen ihan mielellään.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Hilmeri
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 6:08 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hilmeri »

Aveline & Marcia Mä voin ottaa kyllä sijotukseen pari jossei haittaa että kisaamis tahti on sellasta semi rauhallista.

Mulla menee nyt yllättävän hyvin ku oon saanu jopa 2 valioita aikaiseks tänävuonna. Tässä nyt pelkään että koira määrä räjähtää käsiin vaikka niitä on alle 20. Uskallan ottaa koiria, ja kisaanki aktiivisemmin koiria joilla on oikee kasvattaja. Tuonti koiria kisaan siinä ohessa koska niillä ei oo kiire ei pakko kisata. :D
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Mulla on pysyny innostus palaamiseni jälkeen aika tasaisesti. Nyt tän vuoden aikana on tuntunut, että innostus on vain entisestään kasvanut, siihen on voinut vaikuttaa liitot, joiden puikkoihin olen nyt päässyt...

Koiria Doradossa on tällä hetkellä 111 kipaletta ja lisää on tuloillaan :D Mä olen ihan hirveän huono kuoppaamaan koiria ja noista koirista varmaan 30 olis valmis monttuun, muttei vaan raaski. Ne sitten kisailee siinä rennon letkeesti muiden rinnalla edelleen :P Oon nyt myös ylläpitämässä toko liittoa (Reetan kanssa), pk liittoa, luola liittoa sekä sakemanni liittoa. Hyvin piisaa innostus ja aika :DD
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Hilmeri, katso näkyykö JC:n uusimmissa tuontikoirissa mitään miellyttävää piskiä ja laita YV:tä jos sellaisen löydät :)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Nortsi
Epätoivoinen katse
Viestit: 469
Liittynyt: La Heinä 14, 2012 11:14 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Nortsi »

Erityisesti nyt tänä vuonna innostukseni virtuaalikoiriin on noussut jonkun verran, kun jouluna vaihdoin kasvatus nimeni Fixiousiin ja aloin kasvattaa paimenia ja noutajia. (beeceet ja tollerit pääasiassa). Nyt tuntuu, että olen löytänyt "oikeat" rodut ja nimen. Koko kevään olen noiden koirien kanssa kilpaillut ja valioitakin on laumasta jo yli puolet. Koiria on tällä hetkellä Fixiousissa 10 kpl, ja uusia koiria tulee vasta, kun on kaikki nykyiset koirat kisautettu. Oli siinä n. 2kk sellaista aikaa jolloin en koiria juuri kisauttanut sillä siirsin Fixiousin arkkuun ja sain tehtyä kunnon html sivut. Siinä samalla syntyi myös Sladodel. Kesällä Fixious valmistui ja innostus se vain nousi yhä enemmän. Nämä 2 vuotta on oikeastaan menty tasaisella innostuksella, eikä ole tullut edes mieleen lopettaa vkoirailua.
vKUJin myötä uskon löytyvän vielä lisää innostusta, kunhan vain saadaan ulkoasu niin päivittelen vähän sivua ja saadaan taas koiraurheilu kisoja virtuualikoirille. Sladodelinkin sain vihdoin ja viimein valmiiksi, kun sain hallintapaneelin taas pelittämään. Tarkoitus olisi saada vielä tälle vuodelle tolleri pentuja Marylle, tai mahdollisesti myös muille koirille.
Fixious, Sladodel, Yksityiset & vKUJ -- VUODEN KENNELINPERUSTAJA 2013

PIENTÄ HILJAISELOA
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Aloin yks ilta tässä miettimään omaa tilannettani näiden kanssa, ja oikeastaan tätä tilannetta vois kai kutsua ihan hyväksi. Kasvatustyö ainakin on pelannut kiitettävästi enkä voi kuin olla kiitollinen ihanille kasvattieni omistajille. Bellspockiin on syntynyt kaks huskypentuetta ja eka grönskipentue tekeillä, Nandyhilliin taas yksi malipentue ja pari muuta suunnitteilla. Kemroesiin syntyy huomenna 30. pentue ja kaks muuta suunnitteilla. Vähän itseäkin ihmetyttää, miten oon reilussa vuodessa saanut noin monta pentuetta putkahdettua pihalle, mutta en kyllä voi olla muuta kuin tyytyväinen. Kiitokset kuuluvat sijoituskodeille ja jalostuskoirien lainaajille!

Välillä mullakin on toki hankalaa pitää motivaatiota yllä ja se aina sit näkyy kasvatustyössäkin. Pyrin kuitenkin aina sijoittamaan pitemmät tauot niin, että mulla olis kenneleissä mahdollisimman vähän muilta kasvattajilta sellaisia koiria, joilla kisaus on vielä hyvin alkutekijöissä. Tällä hetkellä mulla kuitenkin on motivaatio aika hyvin kasassa - ei ole mitään valtavaa innostusta mutta en kyllä tee tätä väkipakostakaan. Nyt mulla on kuitenkin edessä ilmeisesti aika isoja elämänmuutoksia, niin bittitouhut saattavat jäädä vähän sivuun. Onneksi tuli tuo vUSAW-13 sijoitettua tähän loppukesään, niin ei jää sit mahdollisesti syksyn taukoilujen seassa järjestämättä.

En osaa yhtään sanoa, kuinka pitkään tätä aion harrastaa. Jossain vaiheessahan olin valmis jo heittämään hanskat tiskiin, mutta nyt taas on sellainen olo, ettei tästä kannata vielä hetkeen irti päästää. Kasvatusrotuihin ja kennelnimiin oon vihdoin tyytyväinen, enkä koe tarvetta uusien kennelien ottamiseen tai kennelnimien vaihtamiseen.
Bortsujen kysyntätaso toki vaihtelee melkein päästä päähän ihan tarjonnan mukaan. Tuntuu, että tässä rodussa kasvattaminen ei juuri tuota haastetta, vaan se on melkeinpä täällä se rotu, jonka kohdalla aita on matalin kasvattajalle. Toisaalta taas, mikäli kasvattajia ei olisi tällä hetkellä näin paljoa, tulevaisuudessa linjat olisivat huomattavasti yksitoikkoisempia.
Itse yritän jatkuvasti miettiä rotua niin nykytilanteen kuin tulevaisuudenkin kannalta - tässä se (varmasti pohdittukin) perisyy, miksi tuon jatkuvasti uusia evm.-pohjaisia bordercollielinjoja virtuaalimaailmaan. Jos uusia linjoja ei tuoda, ei mitenkään voida olettaa, että niitä "puhtaampia" linjoja olisi tulevaisuudessa yhtä paljon mitä nyt, kun erilaisia linjoja onneksi vielä riittää. Kasvatustyössä ei ole mitään järkeä, jos yhdistää pelkästään vanhoja linjoja toisiinsa. Arvostan toki tätäkin - nimenomaan vanhoja linjoja ei tulisi unohtaa. Pitemmän päälle tämä kuitenkin yhdistää suuren määrän linjoja yhteen kimppuun ja tästä kimpusta ne nimet lähtevät yleistymään.
Itse vain löydän usein nykyään tarjolla olevista vanhojen linjojen yhdistelmistä joko ikäviä sukusiitoksia tai sitten jotain hirmuisen paljon yleistynyttä nimeä. Harmillista sinänsä, vaikka pentueen vanhemmat olisivat kuinka kivat, kasvattaja ihana ja nimiteema jees, se sukutaulu on mulle aina se tärkein pointti pentueessa. Viime aikoina erityisesti joissain tuoreissa pitkäsukuisissa bortsupentueissa on vilissyt nimi Shamaan's Red Pecker, joka tuntuu yleistyvän kovaa vauhtia. Samoin Tuhannen Toiveen Astutaan Vaikka Pelätään -nimeä tuntuu näkyvän, vaikka kyseessä onkin evm.-sukuinen koira, joka tapauksessa. Mulla alkaa nykyään olemaan päässä joku yleisyysskanneri näiden sukutaulujen nimien suhteen :D, sen verran on tullut sukutauluja kuitenkin tongittua, että muistaa, mihin nimiin on joutunut törmäämään useammin.
Kurris
Kanada
Viestit: 1420
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 4:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kurris »

Itellä motivaatio vaihtelee jatkuvasti. Lähinnä nyt se on maassa kun tuntuu että tollerit eivät vain mene kaupaksi :c Huono kysyntä johtuu lähinnä siittä että tollereita kasvattaa vain muutama isompi kasvattaja ja muita ne eivät kiinnosta. Ite tuppaan olemaan sellainen että en jaksaisi katsoa valmiita koiria pitkään nurkissa vaan tahtoisin ne kuopata lojumasta poies.

Sain nyt Black Cherryn pystyyn (paimenkoirat asustaa siellä) joten motivaatio nousi heti kun sain Kupariketusta ylimääräsiä koiria pois.
Taukoilen
Avatar
Netsu
Ei riitä.
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Joulu 19, 2012 7:16 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Netsu »

Kevät mulla meni virtuaalikoirien osalta huonosti. Silloin oli kamala sekamelska sivujen kanssa ja innostus oli pohjamudissa. Keskikesästä alkoi innostus taas nousemaan virtuaalipiskeihin ja olen jaksanut koiria kisauttaa tosi aktiivisesti. Koiria löytyy peräti viisi, mutta uskon koiramäärän nousevan vielä yli kymmenen koiran. Kasvatuskin edistyy, Caldwellin nimiin on tulossa pentue alkusyksystä! Se tuokin vähän lisäpuhtia ja motivaatiota mun virtuaalikoirailuun: Mun bortsujen kasvatuksessa on ehkä sittenkin järkeä.
Sic parvis magna
Penni
Alkupalat
Viestit: 12
Liittynyt: La Elo 17, 2013 9:55 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Penni »

Joskus tämä virtuaalitouhu jaksoi innostaa hirveästi, mutta sitten innostus katosi kokonaan ja lopetin kaiken. Nyt sitten pienen innostuksen syttyessä päätin tehdä virtuaalikennelin ja hupsista nyt niitä on kaksi :lol:

No, kuitenkin kasvatusrodut ovat kivat, australiankelpiet ja kettuterrierit... Koiramäärät yritän pitää pieninä, sillä mukavampaa on kisata 1-3 koiran kanssa, kuin 10. Toki onhan tuo makukysymys, mutta... Noh, itse pidän pienestä laumasta. Ja tällä hetkellähän mulla on kiva määrä koiria, 4. Viideskin tulossa joskus, mutta kettuille haluaisin kuvaluvat jonnekin, jotta sitten kiinnostaisi niiden kasvatus enemmän.
Life is like... Hmm, what is life like?
Vastaa Viestiin