Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Pitäisiköhän munkin sanoa jotain. :lol:

Mun ns. aktiiviura oli vuosina 2004-2009 ja 2010 luovutin VMKL:n eteenpäin. 2013 Sigitius pyysi multa apua VFCI:n rekisterin ääkkösongelman kanssa. Ja siitä se näköjään on lähtenyt. Koirien kisaamiseen ja kasvattamiseen en enää taida ruveta, mutta oon viihtynyt tuolla taustapuolen hommissa. Epävirallisesti oon melkein joka toisen liiton apukätenä, kun auttelen Shadya ja välillä vähän muitakin liitonpitäjiä. :DD Viimeisin askel tässä mun paluussa vuosien tauon jälkeen on vkoirien Twitteriin siirtyminen. Pari askelta on vielä ottamatta, kunhan tässä muilta kiireiltä ehdin, mutta toivon niiden edistävän edes vähän tämän harrastuksen hengissä pitämistä! Stay tuned. >P)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Itsellä ollut taas jo reilu pari kuukautta kunnon hinku päästä takaisin tänne, mutta olen aina vain miettinyt että ei se onnistu, kun ei viimeksikään onnistunut. Motivaatiota olisi niin paljon kisata kaikki vanhat koirat "loppuun", teettää sitten hyvillä vanhemmilla pentue, ja sen jälkeen sulkea kirja. Harmikseni olen huomannut, että täältä on aika monen innostus hiipunut, mutta ehkä silti toteutan suunnitelmani.
Litsikoira
Nakkisotilas
Viestit: 282
Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 9:26 am
Paikkakunta: Tukholma

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Litsikoira »

Mä olin aktiivisempi pienempänä, vuosina 2010-2012, jolloin olin about 10-11-vuotias. Sen jälkeen into hiipui ja tuli välillä takaisin, mutta uskalsin tulla takaisin kunnolla vasta muutama kuukausi sitten. Viime jouluna aloin kirjoittaa tarinaa virtuaalikennelille (kirjoittelen novelleja harrastuksena ja mietin, miksi ei liittyä virtuaalikenneliin, jotta novellini saisi hieman palautetta), ja kävin huvikseni läpi vTL:n valiorekisteriä, josta löytyi vanhoja vkoiria. En raaskinut jättää niitä bittiavaruuteen, joten perustin niille sivut ja päädyin "vahingossa" harrastelemaan aktiivisemmin. Tänne jäämiseen vaikutti myös mun erittäin rakkaan puolitoistavuotiaan schipperken äkillinen kuolema (mastiffi hyökkäsi kimppuun ja raateli kuoliaaksi...), joten täällä pyöriminen on auttanut hieman surusta toipumisessa.
Black sunsets in your eyes, am I dreaming?
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

En enää edes muista, koska mun tauko tai jokin sen tapainen alkoi. :mrgreen: Viime aikoina on lannistanut ääkkösongelma ja sitä ennen kisalistojen tekeminen. Jälkimmäiset on nyt shelttejä vaille valmiit, mutta ainakin pari kuukautta olen ollut tekemättä oikeastaan yhtään mitään virtuaalikoirien eteen. Jos jotakin positiivista, niin tänä aikana olen saanut sopivasti "etäisyyttä" koiriini, niin hölmöltä kuin se kuulostaakin, ja nyt niitä on huomattavasti helpompi karsia rankemmalla kädellä. Jatkossa haluaisin keskittyä yksinomaan sheltteihin. En kuitenkaan usko, että osaan heittää menemään collieita, belgejä, bortsuja tai corgeja. Näitä vääränrotuisia voinen siis pitää muutamia yksilöitä. Tosin näistäkin kaikki, joita en ole kiinnostunut käyttämään jalostukseen surutta joko kuoppaan tai myyntiin. Täältä suunnalta kannattaa siis kyttäillä pentueita ja myyntejä lähiaikoina, jos yhtään kiinnostaa meikäläisen harrastamat rodut (eli öh, kaikki). :mrgreen:

Mulla on selkeä visio siitä, millaista virtuaalikoiraharrastusta haluan tulevaisuudessa ylläpitää ja se painottuu rutkasti enemmän realistisuuteen ja tarinointiin kuin aiemmin. Sitä kohti siis, vissiin.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Ei näitä v-koiria kannattais ees lähteä laskemaan. :mrgreen:

Hiljamielen: 28 bortsua
Nandyhill: 19 (apk + bpk)
Blunderbuss: 4 (bulter + d)
yksityiset: 22 (corgeja, nahkoja, laumanvartioita, dalmis, suomenpystykorva...)

Nää kun plussailee yhteen niin saadaan 73 koiraa. Aktiivisessa kisautuksessa. Tässä tosiaan on mukaan laskettuna vaan ne elossa olevat, jotka ei vielä oo valmiiks kisattuja. Niitä, jotka möllöttää odottamassa kuolemaa, on varmasti sen verran et pyörähdetään satasen toiselle puolelle.

Kuitenki mulla on kisakoodit aika tyhjillään, lukuunottamatta tota agilityn MAXI 1 -luokkaa joka on siis ihan kaaos. :mrgreen: (Mul on siellä 31 koiraa.) Tuntuu et sinne vaan kertyy koiria ja ne ei liiku sieltä yhtään mihinkään. Jospa tekisin sellasen karsinnan et "ei kaikista tarvi tulla agimestareita". Toi tilanne nimittäin jarruttelee ikävästi mun koirien hankintaa.

Aussieille mulla ois itellä tarve ja valmiita aussieyhdistelmiä mulla oliskin tossa kolmisen kipaletta. Vähän vaan mietityttää toi kysynnän laita. Onkohan australianpaimenkoirille koteja?

Hiljamielen kennel on tällä hetkellä näistä se, joka vähiten inspaa, mutta toisaalta se on kyllä se, joka aina pysyy tossa mukana ja josta koiria aina aktiivikisautan vaikka tilanne ois mikä. Mulla on vähän visio hukassa hiljamielisten kanssa, että mitä näiden kanssa sitten oikeastaan hakisi. Tuntuu tällä hetkellä siltä, että oon tässä rodussa ainoa (tai ainakin yksi harvoista?) tasasukuisten kasvattaja. Siks materiaalia on vaikeampi haalia, ja toisaalta, ei oo oikein ketään muita kasvattajia hypettämässä milloin mitäkin yhdistelmää samoin periaattein. Mulle kun esimerkiks tämän viimeisimmän kasvatin sukutaulu aiheuttaa kevyttä euforiaa. Vai oonkohan ihan väärässä mietteideni kanssa?

Mun tervutuonti Flintflame's Pemberton Blues aka Ketku täyttää kohta kaksi irl-vuotta. Voisin kruunata tän koiran koko virtuaaliurani tärkeimmäksi koiraksi. Se on menestynein mun omista koiristani, varmaankin niin käyttö- kuin näyttöpuolella, tai ainakin siinä vaiheessa, kun pyörittelen siitä vielä vAVAn. Sit mun täytyis varmaan malttaa kuopata se. Vai oiskohan Ketku forever alive... Ketku kyllä toi mun Nandyhill-belgikasvatukselle tärkeen, uuden pohjan. Se tuntuu sellaselta tän kasvatustyön kantakoiralta, vaikka Nandyhill syntykin muutama vuos ennen Ketkua.

// Pohdiskelun innoittamana sainkin Nandyhillin koirat-sivun päivitettyä nykytilanteeseensa, ta-daa!
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mulla on itsellä kasvanut kiinnostus tasasukuisia kohtaan, jotta pysyisin samalla kartalla muiden kanssa. Aloinkin pohtimaan, erottavani tasasukuiset ja nää vanhat epätasasuvun omaavat koirat omiksi linjoikseen - epätasaisia vien eteenpäin niin pitkään kun materiaalia riittää. Tai sitten tasailen niitä alkuun niin, että 3-polvinen sukutaulu on tasainen, jonka jälkeen niitä voi alkaa yhdistelemään näihin tasasukuisiin. Haittaneeko että siellä on niitä yksittäisiä haaroja jotka jatkuvat mihin jatkuvat. Tähän olen osin päässytkin, esim. Mimin ja Zonen kohdalla. Samalla taas sanon, että mikäli yli 3-polvisessa sukutaulussa tulee jotain sukurutsaus yhtäläisyyksiä, niin ne ei mua haittaa. Mulla vaan menisi entistä pahemmin pää sekaisin sukutaulujen kanssa jos vielä niitäkin alkaisin pohtimaan.
Eniten mua tasasukuisten kanssa mietityttää, että mikä on tavoite. Tasasukuinen 10. sukupolven koira vaatii taaksensa yli 1000 evm-sukuista koiraa. Vai mietinkö taas vaan liian hankalasti ja liian pitkälle. Riittääkö tavoitteeksi, että niin kauan kun tää puuha on kivaa, teetetään tasasukuisia pentueita ja tuodaan tasaisin väliajoin lisää evm-sukuista verta kehiin.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Bittipiskit ovat olleet mun osalta jo kauan ohi, mutta nyt kun pk-liittokin sai vihdoin uuden omistajan, niin voin sanoa että kyllä tämä oli nyt ihan kokonaan tässä. Kiitos kaikille mukaville vuosista ja onnea ja iloa jatkoon. ♥
Avatar
matty
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2241
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:10 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja matty »

matty kirjoitti: Neljäs vaiko jo viides yhteinen vuosi taisi pyörähtää les idiotsin kanssa käyntiin. Lasken siitä, että joliette coyotes = les idiots, ja jc aloitti 2006 kun "asetuin vihdoin aloilleni". Voi niitä kulta-aikoja invisionfree-turrilassa kun olin joka topicissa koiraa ostamassa ja niitä oli ihan liikaa ja huhhahhei. Sitten kävin hevospuolella oppimassa tapoja ja uusi puhdas alku. Nyt on kivaa. les idiots on mun lapsi, josta näkee mun henkisen kasvun virtuaalikoiramaailmassa. --

Eli viisi aktiivisesti kilpailevaa koiraa. Tytöt käy myös näyttelyissä, Tinppa ei. Olen vähän chillimpi kilpailija, toisaalta kilpailuja on huomattavasti vähemmän (?) kuin mun aktiivisimpina aikoina (2005-2008). Ei ole kiire joka kisoihin, aina kerran pari viikossa tsekkaa liittojen kalenterit siinä missä KERJ-, KRJ- ja ERJ-kalenteritkin. En varmaan ikinä ilmoita vain yhtiin kisoihin kerralla, kyllä se on sellainen 10-30 minuutin rupeama kun ilmoittaa kaikkiin sopiviin kilpailuihin niin koirat kuin hevoset... Ei yksiä varten jaksa edes sähköpostia avata. Kunpa saisi sen saman kilpailujenjärjestystahdin kuin hevospuolella tännekin niin omalta kuin muidenkin osalta!
Näin mä olin näemmä kirjoittanut tuonne edelliseen threadiin huhtikuussa 2011 eli yli kuusi vuotta sitten!

Tällä hetkellä tilanne on se, että mulla on vain Pennyroyal Just Blaze eli 420 eli Buu. Oon kiitollinen Juintulle, että se on jaksanut katsella mun aaltoilevaa aktivisuutta kasvatin kanssa ja että se ylipäätän antoi mulle Buugsterin mahdollisuutena aloittaa koko homma taas kerran. Nyt mun virtuaalikoirainspiraatio on aika suurissa mittakaavoissa, ja Buun lisäksi mä oon ehtinyt jo varata itselleni tervupenskan syntymättömästä pentueesta.

Mua vähän hotsittaisi ottaa koirankasvatustoimintaa tähän väliin, mutta kaikki rodut tuntuvat toistaiseksi vierailta enkä jotenkin halua palata enää mudien ja kroatianpaimenkoirien pariin. Tai jos palaisin, omassa päässä tuntuisi siltä, että tuhrisin jc-legacya :D Olen bortsuja ja belgejä miettinyt, ja myös holskuja--nää kaikki rodut viehättävät hirveesti ja kaksi ensimmäistä onkin tuttuja jo virtuaalimenneisyydestä. Varsinkin kuvalupia löytyy niihin rotuihin takavuosilta! Mutta iiks, ehkä mä katselen ja fiilailen vielä yhden(/kohta kahden) koiran kanssa.

So far, täähän on ihan kivaa!
olin kerran herranterttu
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Täältä ääni pöllänninhollanninpaimenille! Ja miksei belgeille ja bortsuille myös. :eevil:
Eikä mitään haittaa vaikket ole ollut kokoajan täysillä mukana, tärkeintä on tunne, eikä Buu olisi parempaa kotia voinut löytää. ♥
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mäki haluun holskuja! (ja bortsuja ja belgejä)

Ja kuvalupia. :mrgreen: Miks mä en saa niitä enää mistään
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Ja mites sitten kävikään :roll:
Kauaa en malttanut olla ilman ainootakaan koiraa :D Nyt pienen sekalauman kanssa fiilistellään eikä de la Doradon kasvatus jatku, vaikka vähän noita koiria haalisinkin :mrgreen:
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Sparkle kirjoitti: To Elo 24, 2017 9:17 pm Ja kuvalupia. :mrgreen: Miks mä en saa niitä enää mistään
No älä! Tuntuu et viis vuotta sitten kuvalupia heltis ihan helkkaristi, nyt jengi ei ees enää vastaa.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Nath »

Marcia kirjoitti: Pe Elo 25, 2017 9:14 am
Sparkle kirjoitti: To Elo 24, 2017 9:17 pm Ja kuvalupia. :mrgreen: Miks mä en saa niitä enää mistään
No älä! Tuntuu et viis vuotta sitten kuvalupia heltis ihan helkkaristi, nyt jengi ei ees enää vastaa.
Mullakin osasyynä innon hiipumiseen oli kuvaluvat ja sekin, että minkä koiran kuvia enää kehtaa edes käyttää. Kun virtuaalisestikin kiinnostus on omassa rodussa, niin ihan suoraan sanottuna tuntuu nolota ruinata kuvalupia tutuilta kasvattajilta :roll: Vielä vähemmän kehtaan mennä kysymään saanko käyttää koirasta X ottamiani kuvia, omien koirien kuvia ehkä vielä voisin käyttää. Tuomaroinneissakin olen pidättäytynyt kirjoittamasta sanallisia. Sehän vasta hauskaa olisikin jos olisi joku tuttu koira kyseessä ja kaikkihan me tiedetään miten herkkähipiäistä toisten koirien arvostelu edes objektiivisessa mielessä on.

Olen nyt ottanut jonkin verran tuomarointeja tehtäväksi, mutta muuten minun virtuaalihistoriani on jo tiensä päässä. IRL-koirahommat vaatii nykyään huomattavasti enemmän aikaa, huomiota ja mielenkiintoa kuin aikoinaan, ja nyt kun puuhailen parissa yhdistyksessä luottamustoimissa on vaan pakko pitää matalampaa profiilia netin ihmemaailmassa.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Nath kirjoitti: Su Syys 03, 2017 1:45 am
Marcia kirjoitti: Pe Elo 25, 2017 9:14 am
Sparkle kirjoitti: To Elo 24, 2017 9:17 pm Ja kuvalupia. :mrgreen: Miks mä en saa niitä enää mistään
No älä! Tuntuu et viis vuotta sitten kuvalupia heltis ihan helkkaristi, nyt jengi ei ees enää vastaa.
Mullakin osasyynä innon hiipumiseen oli kuvaluvat ja sekin, että minkä koiran kuvia enää kehtaa edes käyttää. Kun virtuaalisestikin kiinnostus on omassa rodussa, niin ihan suoraan sanottuna tuntuu nolota ruinata kuvalupia tutuilta kasvattajilta :roll: Vielä vähemmän kehtaan mennä kysymään saanko käyttää koirasta X ottamiani kuvia, omien koirien kuvia ehkä vielä voisin käyttää. Tuomaroinneissakin olen pidättäytynyt kirjoittamasta sanallisia. Sehän vasta hauskaa olisikin jos olisi joku tuttu koira kyseessä ja kaikkihan me tiedetään miten herkkähipiäistä toisten koirien arvostelu edes objektiivisessa mielessä on.
Tämä mullakin. Käylabbiksille löytyi vielä kohtalaisen kivuttomasti kuvia, mutta kun olisin halunnut siirtää virtuaaliharrastuksessa painopistettä sprinkkujen suuntaan... Miellyttävien ja laadultaan riittävien kuvien löytäminen osoittautui niin toivottomaksi tehtäväksi, että innostus koko virtuaaliharrastusta kohtaan lässähti (taas): Amerikan suunnalta ei kannata edes kuvia etsiskellä, kun koirat ovat niin eri näköisiä kuin Euroopassa. Euroopassakin omalle silmälle miellyttävimmät löytyvät just niistä maista, joista kuvalupia nihkeimmin myönnetään. Suomalaisista koirista itse napattujen kuvien käyttämistä en tohdi edes harkita. Meripelastajan kaatui aikanaan ihan samaan ongelmaan...
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^^ & ^ Mitä jos perustaisi sen virtuaalikennelin vaikka arkku.nettiin ja käyttäisi siellä ihan eri nimimerkkiä. :eevil: Vähän hämäisi IRL kanssaihmisiä! Kuvissa voisi käyttää piirrettyjä kuvia?
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin