Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
eilwen
Ei riitä.
Viestit: 307
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 7:54 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja eilwen »

Cookiemonster kirjoitti: Stepmaker's, sivut on vielä tosi raakileena mutta eiköhän noi tosta ala kehkeytyyn pikku hiljaa. Tarkotus olis pitää kasvatus pienimuotosena, pitkä hyppäys paimenkoirista. :mrgreen:
Jeejee lisää borzoiharrastajia!! :)
kennel Super Fast ~ superfast sighthounds

life is not life without sighthound
Jayde
Alkupalat
Viestit: 1
Liittynyt: La Helmi 21, 2015 10:02 am
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Jayde »

Elämäni aikana itselläni on ollut kolme virtuaalikoiraa, tällä hetkellä on olemassa ainoastaan yksi hurtta :) Tarkoitus on alkaa kasvattaa lyhytkarvaisia hollanninpaimenkoiria, kunhan saan ostettua noita lisää. Koirani Blondi aloittaa kilpailemisen ensi kuussa, se onkin jo agilityssä ja yleispoliisikoirakokeessa!
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^ Tervetuloa mukaan! Ihana saada muita holskuharrastajia. n_n
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Shendi
Nakkisotilas
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 2:06 pm
Paikkakunta: Höslinki.

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shendi »

Pitkästä aikaa tulin kurkkailemaan virtuaalipuoltakin, jotenkin moti on ollut ihan hukassa pitkän aikaa. Koirien kisakalenterit päivittelin ajantasalle ja pistin pari kisailmottautumista menemään samalla. Jotenkaan ei ainakaan just nyt tullut uutta kipinää tähän touhuun, mutta ajattelin vaan vähän muistuttaa "kanssaeläjiä", että mukana ollaan rotikkalauman kanssa. :mrgreen:
Yhtäkään koiraa en oo saanu aikaseks kuopattua, vaikka tuolla olis ainakin kourallinen kaikinpuolin valmiiksi kisattuja ja/tai haluttuun jalostukseen käytetty. Nykyään nää koirat tuntuu olevan näitä "näyttelypuudeleita" vaan.

/ VTKLn kalenterikin päivitetty tänään (ja VRYn tietokannat), ei uusia kisoja. Pyrin vastedes edes sitä päivittelemään useammin, vaikka muuten en v-puolella paljoa pyörisikään. Ainakaan toistaiseksi.
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Hex »

Ei minkäänlaista innostusta vkoiriin, täytyypi varmaan laittaa kaikki loput Haunted Shepherdin koirat myyntiin ja lopettaa koko harrastus pysyvästi, koirapuolella. Hevospuoli on alkanut kiinnostamaan enemmän, sitä pitkään ja hartaasti miettinyt, mutta katsotaan vielä...
-Nita-
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 130
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 7:47 pm
Paikkakunta: Keskellä ei mitään

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja -Nita- »

Ite kirjauduin noin vuoden tauon jälkeen taas tänne, kun pieni ikävän kipinä syttyi virtuaalikennelharrastusta kohtaan. Olen tässä nyt harkinnut jatkamista, mutta tiedä sitten mitä tekisi. Innostusta saattaisi nyt löytyäkin. Mietin tässä parisen päivää miten teen. :)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Täällä ollaan taas saatu motivaatiota takaisin. Nyt kisalistat on enää shelttejä vaille valmiina, eihän se kestänytkään kuin 10,5 kk... :mrgreen: Kaikkea muuta olen kyllä ympäri vuoden hienosäätänyt niin shelttien kuin yksityistenkin puolella. Shelteille aletaan kisalistojen valmistuttua tekemään luonnetestejä ja mahdollisesti niitä uusia perinnöllisyysjärjestelmäjuttuja, jotka mahdollisesti myös osalle muistakin roduista. Luonnekuvauksia ja sukuselvitystä olisi myös tarkoitus tehdä, aloittaen jälleen shelteistä. Ne eivät vaatine hurjaa ajatustyötä kun kuitenkin lähes kaikkien koirien kuvitteellisista luonteista on pääkopassa jo jonkinlainen ajatus... Shelttiyhdists kuuluu myös edelleen suurten haaveiden listalle, jos vaan resurssit riittävät. Kerran sen jo joku muu äkkäsi pistää pystyyn, mutteipä sekään lysti kauaa kestänyt ennen kuin kyseiset tyypit katosivat.

Edellämainittujen lisäksi ensi vuodelle uskaltaisin hieman kaavailla ns. ylimääräisten kasvatusrotujen tiputtamista kyydistä sekä jonkinlaista pohjaa suomenpystykorvaharrastukselle. Ehkä myös vihdoin se pieni kennelinraakile pivikoshelteille. Ja vielä se pivikotuomariksi ryhtyminen! Ehdottomasti listalla. Mitähän kaikkea sitä lopulta ehtii ja saa aikaiseksi tehdä? Noo, aina voi suunnitella, ylläpitäähän se ainakin motivaatiota. :-)
Sorel_
Alkupalat
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 9:47 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sorel_ »

Moikka!

Tuli tuossa syksyllä pienoinen taantuma, kun selvisi että kennelini nimi olikin myös IRL-kennelillä. Eli mitä tästä tyhmä ja laiska siis oppi? Tuo kolautti sen verran ettei muutamaan kuukauteen tullut koiria mietittyä, toki oli ihan kunnon taukokin mutta kuitenkin. Sitten kun koirat alkoivat jälleen kiinnostamaan oli ulkoasu hukassa ja uusi nimi. Nyt on tilanne korjattu ja Crescent muuttuu ja muuttaa Kennel Cadoxin tiloihin. Koirien sivuille tulee linkki uusille sivuille kyllä :)
-- Kennel Cadox -- (ent. Crescent)
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

de la Dorado laittoin nyt ovensa kiinni viimeistä kertaa. Tää on ollu kivaa, mut kaikki loppuu aikanaan, tulihan tätä tehtyä melkee 12-vuotta (apua..). Harrastus on siinämäärin nuutunut, etten mä saa mitään kiksejä enää tästä. Pidän noi liitot ainaki toistaiseksi, jos joku vaikka innostuis vielä kisoja anomaankin - niitä tosin ei oo moneen kuukauteen tullu.. Kasvattinsa takaisin haluavat voivat laitella yksityisviestiä.

Varmaan vielä seurailen mihin tää harrastus kehittyy enkä mä turrilaa oo jättämässä :mrgreen:
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Shady mulla ei oo sanoja tälle menetykselle :(
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Shady »

Voi Marcia &.& Niin kaunis kirjoitus, tuli rehellisesti tippa linssiin <3
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mulla ois tällä hetkellä ihan hirveästi motivaatiota tehdä v-puolella vaikka ja mitä! Vauhti ois kovimmillaan hiljamielisten kanssa. Pentueita pukkais paljonkin tässä lähiaikoina, mutta joudun himmaamaan niiden kanssa pienen kysynnän takia. Mä vaan niin kovasti haluaisin uudistaa ton lauman. Ja toisaalta en kyllä halua noita koiria kuopata ilman pentueitakaan. :D Jotenkin vaan tuntuu siltä että minkään rodun pentueet ei oikein mene kaupaksi. Toivon kovasti, että muutkin harrastajat sais jotain kevään antamaa ihmepuhtia ja saatais taas kisa- ja pentutohina käyntiin. Mulle saa esimerkiks tarjota sijotuspentuja ihan rohkeasti.

Nandyhill on aina ollut mun projekteista arvokkain. Se on sellainen kennel, jonka jokaisesta koirasta tykkään ihan hirveästi ja saan hyviä viboja niiden selailusta. Sellainen kennel, jonka nimi kolahti alusta asti eikä oo tullut minkäänlaista tarvetta vaihtaa sitä enää. Toisin kuin noiden bortsujen kanssa, mun kennelnimihän on vaihtunut ties kuinka monta kertaa ja joudun edelleen pidättelemään itseäni vaihtamasta Hiljamieltä johonkin kansainvälisempään nimeen. Mun innostus laatia nimiteemoja on vaan aika rajaton kun taas suomen nimitarjonta tuntuu englantiin verrattuna rajallisemmalta.

Oon kyllä vähän miettinyt jos ottasin Kemroes-kennelnimen takas tohon rinnalle mutta sitten mun täytyis keksii jokin logiikka siihen. On mulla joitain ideoita, mutta niitä eniten jarruttaa oikeastaan se, etten osaa tehdä ulkoasuja itse. En kehtais muita vaivata aina kun itelle iskee joku inspiraation puuska.

Viimesin inspiraation puuska on nyt ollut tuo Klondike (jonka ihan ite tein kuten näkyy). Mä oon aina tykännyt kauheesti tuoda virtuaalikoiria mutta itelleni niitä en kyllä hetkeen tarvitse. Tähän mennessä mun tuonnit on ainakin turrilan puolella saaneet ihan hyvän vastaanoton, joten ajattelin nyt koittaa kepillä jäätä jos tällainen tekele sais jonkinlaista suosiota. :) Nyt ainakin uusien koirien hankkiminen ja kennelien starttaaminen on tehty vähäsen helpommaksi!
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Tossa jokunen kuukausi tuli oltua itsekin vähän niin sanotusti talviunilla virtuaalimaailmasta. Nyt sitä uutta virtaa löytyy taas vaikka kuinka paljon ja muillekin jaettavaksi. Sparklea vähän kompaten, kovin löytyisi ideoita ja intoa tehdä tällä puolella kaikenlaista (mutta toistaiseksi se on jäänyt vaan pelkälle haihattelu-asteelle).
Omien kenneleiden nimet on alkanu maistua puulta, mutta varsinkaan Guthrunin nimeä en nyt rupea taas vaihtamaan. HELL Monroe's sen sijaan sai uuden, lyhyehkömmän että ytimekkään nimen Narvik. Se on ja pysyy siihen asti, kunnes koko kennel joskus tulevaisuudessa menee nurin.

Uutta vertakin on tullut tuotua molempiin paikkoihin, joihin oon ihan vallan tyytyväinen.
Pentuesuunnitelmia molempiin yllämainittuihin on, mutta eivät kylläkään vielä mitenkään ajankohtaisia. Eiköhän ne kumminkin jossain välissä toteudu, ei tässä missään jäniksen selässä olla.

Stepmaker's on jäänyt täysin taka-alalle, hups. Vaikka alunperinkin sen oli tarkoitus olla pieni sivuprojekti Guthrunin ja Narvikin rinnalla. Pitäis ottaa niskasta itseä kiinni ja herätellä sitäkin paikkaa jossain välissä.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Sintsu
Epätoivoinen katse
Viestit: 440
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 5:29 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sintsu »

Minä olisin taas pitkän hiljaiselon jälkeen palailemassa, mutta surukseni huomasin että täällä on tainnut elämä hiipua aika pahasti sitten viime näkemän. En kuitenkaan anna sen ainakaan vielä häiritä intoani. Tulin laskeneeksi virtuaalikoirani yhteen ja pääsin yli kuudenkymmenen, mikä kuulostaa kieltämättä aika kauhistuttavalta. Nyt olisi siis aika ehkä uudistaa hieman koirakantaani, sillä vanhimpien koirieni kisakalentereista löytyy päivämääriä vuodelta 2008. Melkein houkuttaisi aloittaa uuden kennelin kanssa vielä uusien rotujenkin kasvatus, mutta ehkä nyt hillitsen itseni ja yritän ensin saada entiset kennelini Piksin, Blepicasin ja Zerdoesin taas toimintaan ja jaloilleen ennen uusia aluevaltauksia.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

^ Mä jään oottaan schapendoes-lapsia! <3_<3
Vastaa Viestiin