Shaghasin nahkarukkasia | kaikkia värejä nahkoissa + huskyjä

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Shaghasin nahkarukkasia | kaikkia värejä nahkoissa + huskyjä

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Mä olen todella laiska pitämään mainospuheita, mutta pääidea olis että pennut pääsisivät koteihin, jossa ne pääsisivät kisaamaan edes paimennuksessa. Hirveitä kriteerejä pentujen ottajille ei ole, mutta haluan kyselijän kuitenkin kertovan minne pentu olisi menossa ja mitä sen kanssa tehtäisiin tulevaisuudessa. Jokaiselle pennulle saa jalostusoikeuden mukaan. Rekisteröin pennut itse.
Noudatan värien periytyvyyttä joustamattomasti eli blm/tri yhdistelmään ei synny soopeleita, so/tri yhdistelmään synny merlejä eikä tri/tri yhdistelmään synny soopeleita tai merlejä. Sen sijaan so/so yhdistelmiin voi syntyä trikkejä mikäli jompi kumpi vanhemmista on trikki-tekijäinen, blue merlejä sen sijaan ei.
Kuvia ei ole juuri antaa mukaan kun ne ovat vähän finaalissa omista varastoista, mutta voin yrittää kaivella tai piirtää voin tarvittaessa vaikka nahkat ei ole piirtäessä mun vahvuus lainkaan ja on varauduttava pitkähköön toimitusaikaan kun piirrän vain inspin mukaan.

• T-pentue
Kuva Kuva Kuva

isä: BH Vk3 RH-E Tk4 vFIN KVA & TVA vAVA vPVA vKTV-S Errante En País de las Hadas "Hadas"
emä: BH Hk3 RH-E Tk4 vFIN KVA & TVA vAVA vPVA vVPVA vFBV vKTV-H Masquerain Piplup Blossom "Pippin"

Molemmat vanhemmat ovat täysin evm-sukuisia tuontikoiria. Niitä ei ole näyttelytetty lainkaan puuttuvien rakennekuvien takia, ja Pippinillä on täysin pystyt korvat. Vaikka Pippinillä on kaksi hylkäävää, rotumääritelmän vastaista virhettä, haluan silti ottaa sen kanssa riskin jalostuksessa ja katsoa mitä tulee.
Pentueeseen voi syntyä tricoloreja ja blue merlejä, ei soopeleita. Merlet voivat olla virheellisesti/huonosti värittyneitä liiallisen ruskean muodossa (ks. emä tai normaaliin merlepohjaan sekoittunut liikaa ruskeaa, esim & esim2), mutta eivät liian valkoisia.

Ajankohtainen heti kun kiinnostuneita on tarpeeksi.

Varaajat (3/3):
blm narttu - Deneo (sijoitus)
blm narttu - Talvililja
blm uros - Sonja.

• U-pentue
Kuva Kuva Kuva

isä: BH Hk3 RH-F B RH-W B vFIN TVA & KVA vAVA vFBV vPVA vKTV-FH vVPVA vPDKW-14 vPFINW-14 Shaghas Qantas Qanuk "Nugle"
emä: BH Jk3 RH-E Tk4 vFIN KVA & TVA vAVA vPVA vFBV vjBELW-13 vjUSAW-13 vUSAW-13 vjLTUW-14 Shaghas Jara Jamaya "Jui"

Molemmat vanhemmat ovat omia kasvattejani, Nugle on ollut jalostusoikeudella Veeran hallussa. Kumpikaan vanhemmista ei ole tasasukuinen, molempien toisesta polvesta löytyy evm-koiria. Nugle on oman sukupuunsa ainoa koira (mukaanluettuna kaikkien sisarukset), jota käytetään jalostukseen jollei Pikkubroidin kasvattaja Koralli heräile pitkästä horroksestaan ja pennuta Nuglen siskoa, mutta karusti sanottuna en usko niin käyvän. Juin isän veljellä on yksi pentu, joka on todennäköinen jalostuskoira tulevaisuudessa, muuten suku ei ole levinnyt.
Pentueeseen voi syntyä tricoloreja ja soopeleita, ei blue merlejä.

Varaajat (2/3):
tri uros - Sigitius
so narttu - Talvililja

• ??-pentue
Kuva Kuva Kuva

isä: BH Vk3 Jk2 vFIN KVA vPVA Onnenonkija Zombielandista "Ayrton"
emä: BH Jk3 RH-E Tk3 vFIN KVA & TVA vAVA vPVA vKTV-F Lifeline's Your Betrayal "Eden"

Molemmat vanhemmat ovat täysin evm-sukuisia tuontikoiria.
Pentueeseen voi syntyä tricoloreja ja soopeleita, ei blue merlejä.

Sijoituspentua voi kysellä.

Varaajat (1/3):
u/n - Sigitius > mahdollista sijoittaa

Lisäksi Shaghasin satunnaisia erikoisuuksia..
Näistä seuraavat ovat todennäköisesti bordercollieita.
  • EE of-pentue, siperianhusky
Kuva Kuva Kuva

isä: BH RH-E Tk4 VVL KVA vFIN TVA vAVA vVPVA Fryktelig's Catch The Wind "Tykky"
emä: BH RH-E Tk4 VVL KVA vFIN TVA vAVA vVPVA vFBV vKTV-F vPDKW-13 vPITW-13 vPDKW-14 vPFINW-14 vPRAW-14 vPITW-14 vPNORW-14 vPSWEW-14 vPSCW-14 vPEUW-14 vPWW-14 vPFINW-15 vPEUW-15 vPWW-15 vKANS & vPOHJ & vDK & vFIN & vFRA & vIT & vNOR & vSWE PMVA Molly Malone of Bellspock "Molly"

Pentueen isä Tykky on täysin evm-sukuinen tuontikoira. Mollyn koko sukutaulu on nähtävissä sen sivuilta, suku ei jatku sen kauemmas taaksepäin eikä ymmärtääkseni ole lainkaan yleinen. Pentue on minulle kohtalaisen tärkeä, sillä sekä Molly itse että Mollyn emänisä Dusty ovat yksiä itselleni tärkeimpiä virtuaalikoiria koko harrastukseni aikana. Haluan, että suku jatkuu tästä eteenpäin, mutten tahdo sitä liian yleiseksi myöskään.
Värien periytymistä voi miettiä itse. Mollyn isä ja emä sekä [url=file://localhost/C:/Users/Jucaides/Documents/A%20Websites/shaghas/image/p/ofBBema.jpg]emänemä[/url] kuvina, sillä niiden sivut eivät enää toimi.

Rekisteröin kaikki pennut itse.

Varaajat (2/3-4):
u/n - Sigitius
narttu - Pammee
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Shaghasin nahkacollieita (blm/tri & 2x tri/so)

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Yh mun koiralauma on niin suuri, mutta tekis niin kovin mieli siulta taas collieta. :mrgreen: Raidan ja Viivin kuitenkin oon saanut molemmat kisattua neljän lajin valioiksi... Mut pitää kattoa! Mulla ei kyllä itellä pahemmin ole colliekuvia ja jos siultakaan ei löydy. Vaikka en toki voisi kieltäytyä jos ois mahdollista saada sille sinun piirtämä kuva.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Mähän en super-vauhtia kisauksessa vaadi, et ei haittaa vaikka se pentu meniskin prioriteeteissa sinne kisauslistojen pohjalle jos muu lauma on tärkeämpi. :mrgreen:

Nahkat vaan menee nyt harmillisen huonosti kaupaksi, ettei kisauksen tarvikaan olla vauhdikasta jottei pentuja tarjota liikaa - tai no, tarjoanhan mäkin nyt kolmea pentuetta kerralla. OT:na et saitko sä koskaan Viivin tai Raidan pennuille ottajia (vai yrititköhän sä vielä ees pennuttaa Raitaa..)?
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Mie kai sain Viivin kakaroille varailijoita, mutta toi kyllä meni ihan jäihin tuo pentue. Voisinkin heti mennä huutelemaan pentutopaan että onko nuo pennunottajat vielä kiinnostuneita... Raitaa en oo tosiaan vielä pennuttanut, tiedä sitten missä kohtaa se saa pennut. En pidä mitään kiirettä, jos se vaikka ehtis sen kolmannen Suomen sertin saada niin se olisi FIN & SWE MVA.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Joo tol mun kasvatin mutsin veljellä Thema Easy Targetilla on kyl yks pentue 2010. Mut et kellää noista ei oo pentueita. Eli Epic Failin "ympäriltä" ei kyl mitään yleistä tuu kun sen sisaruksista kaks tais pennuttomana kuolla ja yhden sisaruksen kaikki pennut on "kuollu" eikä ton Dotankaa sisaruksia oo yhtää käytetty (tapoin omani, Fanny ei koskaan omallaan mitään tehny, Twiggynki tais kuolla silloin kun hetkeksi lopetti).
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

^ Juuri yhden noista Easy Targetin pennuista olis nyt kait tulossa Viivin (S. Feebee Feyax) pentujen isä. :D
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Näin mä muistelinkin. :)
Eli ei siis kuitenkaan mikään yleinen suku siltikään. Saas nähdä kelpaako kellekään pentu.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Aa okei, mä olin kattovinani et kaikki olis ihan toimeettomana vuodesta 2010.

Mut toisaalta et ei tota sukua saa oikeesti millään yleistymään :D Ne ihan kauimmaiset koirat (Saber's Swearword ja Perfectis Big Dog) on molemmat evm sukusia ja tosi vähän on niiden pentuja ja niiden pentujen pentuja ja niiden pentujen pentujen pentuja käytetty. Et mun pointtina oli vähän se, etten olis oikeesti huolissani, etenkin kun vedetään tässäkin evmää sukuun lisää.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Ansk
Syvällistä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ansk »

Vitsi mulla ei oo ollu nahkaa pitkään aikaan, kun en oo muka löytäny mitään kiinnostavaa pentuetta. Tästä kuitenki toi Kalgas x Reia yhdistelmä kiinnostaa jotenki hirveen kovasti, ja koiramääräki mulla on tällä hetkellä tosi minimaalinen, niin yks nahkapentu menis helposti lauman jatkeena!
Muuttais moonwolvesiin (linkki ak:ssa) parin pehkon ja bortsun seuraksi. Kisattaisiin valiotavoitteisesti ainaki paimennuksessa, tokossa ja pkssa, sen lisäksi ois tarkoitus hakea tuloksia kans agista ja pelastuksesta. Jalostuskäyttöä en vielä kerenny miettiä, mutta pidän mahdollisena, että tosi pienen pentueen haluaisin koiralle tulevaisuudessa teettää. :)
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Juu, hirveen vaikea tota on oikeesti yleistämällä yleistää. :D

Anskille tottakai pentu!

Jokainen yhdistelmä toteutuu yhdelläkin varaajalla, jos ei muita ilmaannu.
Moon
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moon »

Mua kiinnostaisi noi Kalgas x Reiat. Tulisi Triechaliin, jos pennun mulle uskallat antaa :) Kisattaisiin agissa, tokossa, pk-lajeissa sekä paimennuksessa.
Triechal - Monikäyttökoiria vuodesta 2012

- Koirat pakkailevat muutto laukkuja ja kenneli vaihtaa uuteen osoitteeseen.
poisonsky
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja poisonsky »

Mä just eilen totesin että mulle ei tuu yhtään uutta koiraa vähään aikaan, mutta.. :D En voinut vastustaa kun näin tän pentutopan! Mulla ei oo tainnut (koskaan?) olla suvullista nahkaa. Joten, jos voisi alustavaan varaukseen laittaa pennun tuosta ensimmäisestä yhdistelmästä? Pääsisi Udomiéleen kisaamaan paimennuksessa, pkssa, agissa, tokossa, pelastuksessa ja varmaan myös näyttelyissä jos kuvat löydän. Kisautuksen ajattelin toteuttaa silleen että ensin muutama laji (esim paimennus, agi) joista kisaan valioksi ja sitten siirryn seuraaviin. Kisanäyttönä Femma. Jalostuskäyttö jossain vaiheessa.
  • alchemy
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Laitoin molemmille pennut varaukseen. :)
Oletan siis Flynn, että olet kiinnostunut merlepennusta, kun valitsit ensimmäisen pentueen?

Tällä hetkellä en ota sit ensimmäiseen pentueeseen enempää varaajia ennen kuin kuulen kahdesta muusta alustavasta varaajasta, ovatko vielä kiinnostuneita.
poisonsky
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja poisonsky »

Joo merlepennusta nimenomaan. Onks noi muut varaajat Turrilassa?
  • alchemy
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Toinen on ja toisella on tietääkseni tunnus, muttei täällä juuri käy. Sille laitoin mailia kun ollaan ennenkin mailin kautta keskusteltu jalostusasioista jne.
Vastaa Viestiin