Onnen beeceet numero yksi - syntyneet

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Esme
Kanada

Onnen beeceet numero yksi - syntyneet

Viesti Kirjoittaja Esme »

Pitkän viivyttelyn ja pitkittämisen jälkeen on aika Onnea On:in ensimmäisten pentujen. Tämä pentue tulee olemaan vain kolmen pennun kokoinen, mutta koko kolmikolle lähtee jalostusoikeudet mukaan. Molempien vanhempien sisaruksilla on jo pentueita, mutta tällä hetkellä bordercollieiden kanta on niin suuri, ettei sukujen yleistymisen pelkoa ole. Onnea On:in nimi vaihtuu nimeen Onnen ja nämä pennut tulevat syntymään uuden nimen alle.

YHDISTELMÄ
Ylpeä isukki on Pemberleyn Mahtipontinen eli Mahti. Tällä koiralla on erityinen paikka minun sydämessäni, sillä se oli ensimmäinen koira melko pitkän taukoni jälkeen. Luonteeltaan Mahti on energinen ja taistelutahtoinen, siitä löytyy myös hieman kovuutta. Mahti työskentelee tilallamme päivittäin erittäin vaikeiden ja aggressiivisten pässien ja sonnien kanssa, joten kovuus ei ole pahitteeksi lainkaan! Mahtia on kisattu käyttölajeissa ja tällä hetkellä se on HK1 TK3 vPVA ja kisaa agilityssä kolmosissa. Mahdin kanssa tullaan vielä kisaamaan pentueen jälkeen ja se tulee saamaan valion tittelit ainakin tokosta ja agilitystä.

Emän virkaa toimittaa Rumoer Adelaide eli Kide. Tyttönen tuli meille aikuisena, suoraan Islannista takaisin synnyinmaahansa Suomeen. Kidettä oli kuvailtu rauhalliseksi, miellytyshaluiseksi ja intensiiviseksi työntekijäksi. Kun Kide minulle saapui tajusin saaneeni elämäni koiran! Kiteen työmotivaatio on todella suuri ja se omistautuu tehtävälleen täydellisesti, oli se mikä tahansa. Luonteeltaan Kide on melko pidättyväinen, nopea ja täsmällinen. Kide hoitaa tehtävän kuin tehtävän hyvin pikkutarkasti ja riemuitsee jokaisesta onnistumisestaan. Silti Kiteen kanssa ei aina ole helppoa, sillä se anna ohjaajan virheitä anteeksi. Siitä huolimatta yhteistyö on sujunut hyvin ja Kiteen titteliriviin kuuluu Jk1 vFIN TVA vPVA vAVA ja niiden lisäksi Kide on suorittanut hyväksytysti vesipelastuksen ja pelastuskokeiden soveltuvuustestit, pentueen jälkeen Kiteen kanssa tullaan mahdollisesti kisaamaan näissä kahdessa lajissa.

VARAAJAT
Varaajilta odotan kiinnostusta koiran kisauttamiseen ja haluan, että kasvatistani tulee vähintään vPVA ja sitä kisataan myös muissa käyttölajeissa.

n. Onnen Erikoisuus | Saino, Wounded SIJOITUS
u. Onnen Epätodellisuus | Camilla, Carabee
u. Onnen Etuoikeus | Moon, Falcon

ELOSSA-PENTUE
Tästä pentueesta tuli sitten elossa-pentue, sillä jokaisen pennun nimi tulee valita e-kirjaimella alkavien tunnesanojen listasta tai vaihtoehtoisesti keksiä jokin vastaava sana.
Onnea On - border collies
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Onnen beecet numero yksi

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Jos kiinnostaa niin täältä löytyy tuon Rajut HMS Ducanin sukutaulua. :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Esme
Kanada

Kiitos paljon! (: Enpä tiennytkään että sillä on noinkin pitkälle sukua!
Saino
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Saino »

Minä minä! Mä voisin ottaa vaikka ton sijotuspupsin skpnä narttu. Kisattaisiin ian noissa normeissa, eli paim, toko, pk, agi jne. Tulisi siis tuonne: http://vkwounded.weebly.com (sivusto virlä hieman kesken...)
Joskus toivon olevani kuuro, mykkä ja sokea.
Esme
Kanada

Re: Onnen beeceet numero yksi

Hmm... Kennel vaikutti ihan hyvältä ja hyvin sun koirilla oli tuloksia, joten eiköhän sijoituslapsi sulle lähde. Tosiaan sijoituksesta otan sen yhden pentueen sitten kun kisautus vaikuttaa melko valmiilta. Nartulta haluan ennen pennuttamista ainakin paimennuksesta ja agilitystä valiotittelin, mielellään myös tokosta. PK-lajit ei tällä hetkellä itseä kiinnosta niin paljon, joten siinä en vaadi mitään himokisautusta, mutta BH-koe ainakin tulisi suorittaa. Jos PK-lajeja aikoo kisata, niin voi vapaasti valita lajin itse. :)
Esme
Kanada

Re: Onnen beeceet numero yksi

Nimiteema valittu nyt! Kolmannen varaajan paikka edelleen auki! :)
Camilla
Vuohenruokaa

Re: Onnen beeceet numero yksi, 1 pentu vapaana - NIMET

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mulle Onnen Epätodellisuus! Narttunen.
and like a deer in the headlights
i meet my fate
Esme
Kanada

Laittelen sen sulle!
Saino
Ei riitä.

Mulle neidille nimeks Onnen Erikoisuus. (:
Esme
Kanada

Kivoja nimiä tulee pennuille! :) Odotan vielä tämän viikon perjantaihin jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan pentu, sen jälkeen nämä ovat vapaita syntymään!
Moon
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moon »

Oisko mitenkään mahdollista, että sieltä lähtis uros pentu meille Falconiin ja tuota tuota, nimikin olis jo mielessä :D
Triechal - Monikäyttökoiria vuodesta 2012

- Koirat pakkailevat muutto laukkuja ja kenneli vaihtaa uuteen osoitteeseen.
Saino
Ei riitä.

Teinpä nyt Erikalle sivut, kun oli kerrankin aikaa siihen. (:
Esme
Kanada

^^ Tahtoisin kuulla hieman tulevaisuuden suunnitelmia mm. kisaamisesta, sillä koirillasi ei ollut kisanäyttöä melkein ollenkaan.

^Kiitos sivuista, kaikki näytti olevan muuten hyvin, mutta kenneliksi voisit vaihtee Onnen, sillä nämä pennut tulevat jo uuden nimen alle. :)
Moon
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Moon »

Suunnitelmiin kuuluisi kisaaminen (virallisissa) mahdollisimman aktiivisesti. Ja juu kisaamiseen en vielä hirveen hyvin muiden koirien kanssa ole päässyt, kun kauhea hässäkkä noiden kuvien kanssa. Nyt kuitenkin oon saanut(ko) kuvat noille toisille ipanoille, niin kisaamaan päästäisiin...
Triechal - Monikäyttökoiria vuodesta 2012

- Koirat pakkailevat muutto laukkuja ja kenneli vaihtaa uuteen osoitteeseen.
Esme
Kanada

^ No tuota, kai mä sulle yhden pennun lasken. Mikä tulis uroksen nimeksi?

/Millaisia syntymäpäiviä teille sopisi? 20.1-23.1 välillä voisi olla hyvä että kaikilla on tarpeeksi aikaa tehdä sivut. :)
Vastaa Viestiin