Anteeksi nyt kovin kärkkäästä kannanotosta.

No tässä tapauksessa hain tätä jopa roturyhmäeroa. Vitosesta ykköseen... Ehm. Mutta siis joo pointti juuri tämä!Yatsu kirjoitti:^ Niin tai tässä tapauksessa esimerkiksi jos laittaisi alaskanmalamuutin huskyksi. Minäkään en kyllä ymmärrä miksi koiralle ei voi vaikka piirtää kuvaksi tanmerkkistä kelpietä, kun omistaja horros ja kasvattaja juinttu ovat molemmat hyviä piirtäjiä.
No nimenomaan. Mä en jaksa ymmärtää mitä tällä toiminnalla on nyt haettu. Tässä Juintun pitäis nyt varmasti jollain tapaa asialla olla ja laittaa korjausehdotusta tuloksiin, ite en uskalla lähteä toisten tekemiä tuloksia sotkemaan.Rebecca kirjoitti:Mua just pelotti et noin käy ja siks mä siitä turrilassa tuolla latistopassa vielä sanoin että mahd. moni tuomari toivottavasti sen näkis. Ja vaivalla kaivoin vielä sen koiran nimen etsimällä ton näyttelyn ja katsomalla mitä kaikkia sinne oli ilmoiteltu, googlaillu niiden kuvia ja päätyny et se oli se mikä ikinä se olikaan. Mä en kyllä tiedä mitä täs voi tehdä, mut tollanen oikeesti sattuu päähän tää tilanne.
Eikö nää tuomarointisäännöt oo aika selkeät! Kunkin kuuluisi nämä asiat VFCI:n kouluttamana tuomarina erinomaisesti tietää.VFCI Säännöt kirjoitti:Ei voida arvostella
Lyhenne: EVA
Entisissä säännöissä vastaa mainintaa Ei Voida Arvostella(EVA). Annetaan koiralle joka on ilmoitettu väärään luokkaan kuvansa puolesta (jos kuvassa on väärän ikäinen koira, niin se hyltään, ei anneta EVAa!), jolla ei ole kuvaa, jolla on piirretty kuva, jonka kuva on liian epäselvä arvosteltavaksi, jonka kuva tai sivu ei toimi tai joka on ilmoitettu väärään rotuun, taikka koira jonka sivuilla lukee että se on eri rotua kuin koiran kuvassa oleva tai on ilmoitettu väärään sukupuoleen, eli siis kun koiraa on yksikertaisesti mahdoton arvostella. EVA annetaan myös kun kahdella tai useammalla koiralla on samat kuvat. EVA:a ei anneta, mikäli kahdella koiralla on erilaiset kuvat samasta koirasta.
Pistetään kuule saman tien kaikki virtuaalimaailman perinteet uusiksi. Mä tässä harkitsin laittaa pk collie pennun kuvat tulevalle sheltilleni ja silleen. Jos se on esitettävän rodun näköinen. Mee nyt vaan ja tee näin ihan oikeassa elämässäkin, kunhan ne nyt vain näyttää suurin piirtein samalta.horros kirjoitti:Vaan kysymys kuuluukin - miksei koiraa voi esittää ihan eri rodun kuvilla kuin mitä se edustaa, jos se on esitettävän rodun näköinen? Kuten tässä esimerkiksi juurikin minun kelpieporo. Mitä se haittaa ja keltä se on pois?
Mä vaan huomautin.horros kirjoitti:Ja camoon, ei vedetä nyt mitään käyttö-näyttö-juttuja mukaan tähän. Niistä on tapeltu jo ihan tarpeeksi.