En usko, että tulisi toimimaan, koska kun katsoo Suomen kalenteria ja miettii, että puoletkin siitä olevia kisakalentereita olisi loppu vuodessa noitten maitten verran, niin alkaisi sivulle tulla ahdasta ja aika paljon rullailua.Viivi kirjoitti:Nyt tulee hieman eri aiheeseen mitä täällä te kyselette, mutta itse en kamalasti tykkää tuosta järjestelystä, että joka sivulla on oman maan kisakalenteri. Eikö niitä saisi yhdelle sivulle nätisti, ja nuo edellisvuosien voisivat mennä toisille sivuille. Mutta kiva kun on saatu tätäkin aktiivisemmaksi, hienoja uutuuksia ja muutenkin selkeämmäksi, vaikka monia maita on tässä.
Pitää tuota harkita, koska kuitenkin (omasta mielestäni) on parempi, että kaikki kisat joista ei ole vielä tuloksia ja pvm on vasta tulevaisuudessa ovat merkitty, koska kuitenkin niihin voi jäädä tyhjää tilaa (esim. isojen luokkakokojen takia).Iivi kirjoitti:Minulla taas olisi semmoinen toive, että pystyisikö uusimmat kisat merkkaamaan jotenkin selkeämmin? Eli jos vaikka vain viimeksi lisätyt kisat olisivat paksunnettuja? Olen meinaan aina ihan sekaisin, että mihin mejäkisaan olen jo osallistunut ja mihin en :D
Jenna ehdotti ja minä hyväksyin eikä tuosta omasta mielestäni mitään haittaa ole. Ja jos on vaikka kiireempää tulossa kisan viimeisen ilmoittautumispäivän aikaan, niin voi sitten tuomaroida aikaisemmin, jos haluaa. En kyllä itse näe myöskään, että tästä olisi mitään haittaa, koska osataan kuitenkin kaikki lukea ja katsoa, koska se kisapäivän päivämäärä on ja sitä kautta laskea, onko (esim.) aikaisemmin saatu ykköstulos oikeutettu juuri siinä kokeessa VOI-luokkaan. Ja kuitenkin, kun mejäliiton koekalenterissa on kokeet pvm järjestyksessä, niin voi hyvin katsoa, että kokeesta A (pvm vaikka 10.09) saatu toinen AVO1'n ei ole oikeutettanut koiraa alemmassa olevassa kokeessa B (pvm 09.09) VOI-luokkaan.Timberwolf kirjoitti:Olen laiska ym, mutta oliko tuolle "saa tuomaroida ennen VIPiä"-säännölle joku fiksu perustelu?
Mitä mieltä olisitte, jos kaikille roduille tulisi mejäoikeus? Aloin ajattelemaan tätä vveeran kysymyksen jälkeen enemmän
koska kuitenkin aika moni koira on tuolla kuvauksella varustettu - erinomainen nenänkäyttökyky, kestävä, monikäyttöinen ja toimelias. Itselläni on IRL bernhardinkoira joka olisi todella innokas jäljestämään ja rakastaa ylikaiken nenänkäyttöä eikä todellakaan ole ainut rodussa joka tykkää käyttää nenää. Tiedän myös monia muita rotuja, jotka ovat erittäin innokkaita nenänkäyttäjiä. Koska nuo vveeran ehdottomat rodut ovat kuitenkin paimenkoiria, niin en sitten tiedä millä oikeudella voisi myöntää (aloin siis ajattelemaan tätä pidemmälle) parille paimenrodulle mejäoikeuden, jos ei myöntäisi kaikille.vveera kirjoitti:Oliskohan mitenkään mahdollista hyväksyä mejäroduiksi ceskoslovensky vlcak ja saarlooswolfhound? Varsinkin vlcakit omaavat erinomaisen nenänkäyttökyvyn, ne ovat hyvin kestäviä, monikäyttöisiä ja toimeliaita koiria.