Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Tuuli
Vuohenruokaa

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

^ "Itselläni tuo on lähinnä niin, että lupia ja vastaamatta jättämisiä on lähes yhtä paljon." Tää kai riippuu ihan rodusta, eri kasvattajat antaa eri tavalla kuvia muiden käyttöön. Mulla on monesti käynyt niin ja käy yhä, että lähetän 20 kennelin omistajalle viestin ja neljä vastaa ja kuusitoista muuta jättää vastaamatta. Musta on ihana saada vastaus takaisin, oli se sitten myönteinen tai kielteinen. Niistä neljästä viestistä sitten ylensä puolet on myönteisiä ja toinen puoli kielteisiä.

Ite olen lähestynyt aina kaikkia muita kenneleitä englannilla, vain ruotsalaisia ruotsilla ja suomalaisia suomella. Kyllähän monet tykkää saada viestin omalla kielellään, mutta mun on turha ruveta vääntämään venäjäksi viestiä. Koitan kirjoittaa helppolukuisen ja lyhyen paketin, toivoen että kaikki lukijat ymmärtää mitä sillä tarkoitan.

Vielä lopuksi haluan todeta, että mulla on enemmänkin eri rotujen kanssa tullut myöntymyksiä, aika vähän lähetän ruotsalaisille tai suomalaisille kenneleille viestejä, enemmän lähtee englanniksi eri maihin. Mutta jotenkin mulle on myös tullut sellainen tunne että ruotsalaiset on jotenkin myöntyväisempiä kuvien suhteen ainakin shelttikenneleissä.

/ :D
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Coma
Ammattimouhoaja

Viesti Kirjoittaja Coma »

Silloin kun jaksoin vielä kysellä, erittäin harva vastasi. Ehkä puolet vastaajista antoi sitten luvat ja puolet vastasivat kielteisesti. Oli sen verran turhauttavaa kytätä mailia vastausten toivossa, joten päädyin käyttämään vain omaottamia kuvia. Mieluummin otan kielteisiä vastauksia kuin etten saa viestiä ollenkaan. Tuli aina mietittyä, onko viesti mennyt vahingossa roskapostiin ja viitsisikö toisesta mailista lähettääkin uuden viestin.

Lähettelin viestit aina englanniksi, ja käytin samaa pohjaa jokaiseen viestiin. Ruotsi multa ei suju niin hyvin, että olisin voinut ruotsalaisille ruotsiksi kirjoitella. Shelttikenneleiltä noita lupia on varmasti kyselty useaan otteeseen, joten ehkä he eivät enään viitsineet vastata jokaiselle kyselijälle. Toi munkin viestipohja oli valmiskuvalupaviestin pohjalta muokattu. Rakenne melko pitkälti sama, mutta lauseita muuteltu. Ensiksi laitoin viestin perään yleensä vain etunimeni, mutta myöhemmin laitoin myös sukunimen perään.

Shelttikenneleiltä harvoin tuli lupia hyviin kuviin, tai sitten samasta paikasta oli monella ihmisellä kuvia käytössä. Kyllähän noita lupia vuosien varrella kertyi, mutta harvoin niitä kuvia sitten tuli käytettyä, lähinnä ulkoasuissa. Corgilupia tuli sitten paljon helpommin. Corgit oli silloin melko harvinainen rotu virt. maailmassa, joten uskoisin sen vaikuttaneen jonkin verran asiaan. Lähetin lupapyyntöjä ympäri maailmaa, eikä mitään erikoista jakaumaa maiden välillä ollut.
Spunky
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Tuuli, ei tämäkään likka kyllä ihan venäjää taida! :D

Sama ongelma on ollut itsellänikin, että kun ei viestiin vastata, ei voi tietää onko maili edes päässyt määränpäähänsä. Eikä todellakaan viitsisi ihmisiä häiritä täyttämällä turhaan heidän sähköpostejaan samoilla ruinausviesteillä. Itsekin vastaanottaisin siis mieluummin kieltävän vastauksen kuin ei mitään. On vastaani tullut kylläkin muutamia aivan ihania ihmisiä ja ystävällisin heistä kutsui minut jopa heille kylään, jos vain koskaan matkustelen sielläpäin. Tuli kyllä kieltämättä hyvä mieli tuosta kutsusta. :) En ole luovuttanut, vaan edelleenkin jaksan satunnaisesti lupia kysellä.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mulla varmaan joku 80-90% on jättänut vastaamatta kuvalupapyyntöihin millään lailla. Ihan englanniksi niitä olen laittanut (kertonut mistä on kyse, kuka olen ja sillain). Suomen sisäisesti olen vain muutaman mailin laittanut, ja nämä nyt toki suomeksi. Olen kyselly vain hyvin harvalta suomalaiselta lupia, mutta näistä harvoista sitten kyllä reilusti yli 50% on antanut myöntävän vastuksen. Lopuilta ei sitten tosin ole tullut muistaakseni mitään takaisin... En myöskään ole "keskittänyt" kyselyjä eri maihin, vaan on tullut mailailtua ties kuinka moneen (kymmeniin) eri maahan. En siis osaisi sanoa onko jossain maassa "positiivisempi suhtautuminen"-vaikutelma kuin jossain toisessa.

En ole koskaan edes ajatellut, menevätkö kaikki viestit edes perille, mutta takuulla osa on valitettavasti löytänyt tiensä suoraan roskapostin joukkoon eikä vastaanottaja näin ole sitä edes hokannut. :S

Monia mukavia(kin) tapauksia on tullut vastaan, joissa omistajan asenne tuntuu olevan todella positiivinen ja antelias. Ja esimerkiksi kun jokusia vuosia sitten Phenom Shepherdsiltä kyselin kuvia pandoihin, oli omistaja hirveän iloinen, että rotua tälläkin tavalla tulisi esiteltyä ihmisille. :D

Eräs ystävällisimmistä tapauksista omalla kohdalla on eräs afgaanikasvattaja, joka lopulta laittoi mun mailin postituslistalleen, ja lähettelee aina myös sitten mulle kaikki kuumimmat uutiset. :-D Ainakin yksi suomalainen kasvattaja on muistaakseni maininnut myös tervetulotoivotukset, mikäli joskus haluan tulla tutustumaan rotuun x tai y paremmin/lähemmin.
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Omalla kohdallani kanssa noin 80 % jättää vastaamatta. Ne harvat vastaukset, joita tulee, on yleensä positiivisia. Muutaman kerran on käynyt niinkin, että multa on kyselty lisää virtuaalikenneleistä useammankin mailin verran, mutta sitten yhteydenpito on yhtäkkiä lakannut ilman kieltävää tai myöntävää vastausta. Mä en ole suuremmin kiinnittänyt huomiota siihen minkä maalaisille olen mailannut. Suomalaiset kierrän kyllä kaukaa, mutta muuten lähtee kyselyjä ihan kansalaisuuteen katsomatta. Laskeskelin äsken huvikseni, että Meripelastajaa varten ole saanut kuvalupia paristakymmenestä eri maasta. Eniten edustettuna on ne maat, jossa tiettyä rotua esiintyy paljon (lansut on esimerkiksi yleisia Keski-Euroopassa).

Tosi monella myöntävän vastauksen antaneella tyypillä on ollut ihanan positiivinen asenne. Eräälle kasvattajalle käänsin sanoja englannista suomeen, jotta hän sai sivustonsa rungon myös suomeksi. Eräs texasilainen kasvattaja puolestaan kyseli paljon paitsi virtuaalikenneleistä myös Suomesta ylipäätään. Hän halusi myös lähettää mulle aidon postikortin (ihan etanapostilla siis) toissa jouluna. Sainkin häneltä ihanan valokuvan nöffeistään tervehdyksen kera. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
sukelluskettu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sukelluskettu »

En tiedä, kuuluuko tämä tänne mutta pakko mun on jostain saada selville kun en googlen avulla löytänyt. Onko virtuaalimaailmassa valkoisellepaimenkoiralle omaa rotuyhdistystä? Ja jos on niin toivoisin osoitetta saavani tai jos ei ole pystyssä, niin tietoa kuka olisi pystyyn pistämässä. Jos ei kukaan ole hommaa omakseen ottanut, voisin itse tätä harkita (:

/ No taidan ruveta miettimään sitten, että pitäiskö pistää sellanen pystyyn (: Mitä mieltä ihmiset?
.
.
  • Kuva
Spunky
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Aveline kirjoitti:En tiedä, kuuluuko tämä tänne mutta pakko mun on jostain saada selville kun en googlen avulla löytänyt. Onko virtuaalimaailmassa valkoisellepaimenkoiralle omaa rotuyhdistystä? Ja jos on niin toivoisin osoitetta saavani tai jos ei ole pystyssä, niin tietoa kuka olisi pystyyn pistämässä. Jos ei kukaan ole hommaa omakseen ottanut, voisin itse tätä harkita (:
Ei tietääkseni ole, ei ainakaan ole tullut vastaan vaikka joskus etsiskelinkin.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Ilmotin tässä maailman voittaja -näyttelyyn yhtä koiraani ja tulin miettineeksi tälläistä asiaa. Kun koira on junnuikäinen valio, se ei saa kisata vielä cacibista (eikä irl-sääntöjen mukaan voisi olla edes valio?) ja sillä pitäisi olla oikeus junnuvoittajan titteliin. Voiko sen silloin ilmoittaa junnuihin, mutta laittaa siihen nimen eteen tittelin joka kertoo että on jo kys. maan valio, vai täytyykö koira ilmoittaa valioluokkaan? Miten tällöin ilmaiset siinä sen, ettei koiralla ole oikeutta cacibiin vaikka valioluokassa onkin? Meneekö niin, ettei koira sitten voi kilpailla junnuvoittajan tittelistä ollenkaan?
Ilmoitin koiran nyt junnuluokkaan, mutta sen nyt saa korjattua jos näin ei voi toimia.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Mä ilmoon aina junnuvaliotki valioluokkaa, näkeehä sen iän koiran sivuilta.
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

Noista kuvaluvista tuli mieleen, että haluaisko joku kertoa millasen sähköpostin on lähettänyt kasvattajille ?
Vaikka ihan joku mallipohja tai sitten vaikka mitä asioista sähköpostissa on ilmennyt sun muuta. Kun pitäis kysella taas vähän kuvalupia, mutta en tiedä millasen sähköpostin laittaisin (kun viime kerrasta on monta vuotta aikaa, ja en oikeastaan edes halua tietää millaisia sähköpostini silloin olivat :D )
If you can dream it you can do it
Zema
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Zema »

^Itse olen ainakin lähettänyt hieman muokatun version tästä. Olen siis pikkusen muutellut tekstejä & lisäillyt pari sanaa ymsyms. Kysyisin muuten, että onko mitään samankaltaista paikkaa, kuten esim. eurobreeder, joka listaa kenneleitä eri maista?

// Kuinka kauan teillä yleensä menee, että kuvalupiin vastataan?
lentoasi seuraan
ehkä käännyt takaisin
Quattro
Kanada

Viesti Kirjoittaja Quattro »

^ viimeksi kun kysyin niin jollaillakin saatto mennä päivä toisilla taas melkein kaksi viikkoa
If you can dream it you can do it
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^^Se vaihtelee tosi paljon. Joskus on mennyt pari tuntia, joskus on mennyt kuukausia.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Tuota noin. Jos PU1-uros ja samalla myös ROP-koira on JUN-ikäinen, niin onko PU2-uros tällöin ROP ja tuo junnu on ROP-jun? Mutta tuo JUN-koira saa pitää sertinsä eikä sitä tarvitse täten lähteä antamaan myös AVO-ikäiselle ROP-koiralle, mutta koska junnu on liian nuori vastaanottamaan CACIBia, tämä CACIB siirtyy tuolle VO-koiralle?

Toivottavasti joku ymmärsi :mrgreen:
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

^JUN-uros on ROP ja ROP-jun jollon se saa SERTin, mutta CACIB siirtyy PU2:lle.
Lukittu