Mistä kennelisi nimi tulee?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Ciel
Vuohenruokaa

Re: Mistä kennelisi nimi tulee?

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Me kerran puhuttiin Ricean kanssa mesessä ja mä marmatin siitä, että en keksi mitään hyvää kennelnimeä, joten Ricea sitten lateli ehdotuksia. En sieltä ei oikein mikään iskenyt, mutta myöhemmin aloin miettiä ja Haly alkoi tuntua mukavalta. Enää en kyllä vaihtaisi, tykkään tuosta kovin ja on sopivan lyhyt ja ytimekäs mun makuun :)) En tiedä tarkoittaako mitään, en usko.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Vischa
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vischa »

Nykyinen kennelnimeni Veetie's tulee toisen koirani Veetin nimestä. Aikoinaan pidin myös VilVet-nimistä kenneliä, joka tuli koirieni Vilin ja Veetin nimistä. Yksinkertaista. :D
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Ai miksi Rock On? No koska perrot rokkaa! :mrgreen: Sit tosta saa varmasti väännettyä kivoja kasvattien nimiä, niin tietysti innosti. Rock On spanish water dogs kuulostaa vaan niin hyvältä ja näyttää kivalta. Halusin kaksosasen nimen, mutta en pitkää nimeä, joten siksikin toi sopii mulle hyvin. Pehkopaulakin sano että siinä on munaa niin pakkohan se oli laittaa!
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Lilja
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lilja »

Mä kehittelen yleensä uusia ja erikoisia nimiä niin, että painelen vaan näppäimistöltä sellaisia kirjaimia, joita ei yleensä suomen kielessä tule vastaan. Eli esim z, x jne. kun yleensä on jo joku virtuaalijuttu tai muu vastava keksitty jo sellaisella nimellä, joka on tavallinen, esim Dream Kennel jne. Tollasiahan on ties kuinka monta. Niin kehittelen aina vaan painelemalla näppistä niin kauan, että oon tyytyväinen ja sitten googletan sillä sanalla. Jos ei löydy mitään, otan sen.
Alun perin kennelistäni piti tulla Loczamen, mutta sitten kehittelinkin uuden nimen, ja niin kennelistäni tulikin Cohzera. :roll:
vuoden seko & erikoisin tapaus 2011
x blog x art blog x youtube x
x tumblr x twitter x flickr x
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Joskus silloin muutama vuosi sitten mietiskelin kauan nimeä uudelle kennelille. Tätä ennenhän mulla ei ole ollut kun vaan "yksityisiä" virtuaalikoiria. En enää muista mistä kennelin nimestä tuli idea, että haluan siihen jonkun numeron niin, että siitä tulisi omaperäisen ja tosi persoonallisen näköinen (joopajoo) :mrgreen: Lopullinen loksahdus tuli itseasiassa tästä kuvasta. Koira läppää "ylävitoset" eli "high five", josta tuli sitten High 5. Mietin myös että olisiko ollut hauska High 25 niinkuin "high twentyfive", mutta se High 5 jäi sitten. Oon kyllä ihan tyytyväinen tohon, ei oo pahemmin samanlaisia ja samoiten tykkään, että se on melko lyhyt. Aika-ajoin tulee kyllä semmosia totaalikyllästymisiä, että olisi kiva olla joku suomenkielinen nimi tai joku muu normaalimpi. Siinä the story of High 5 aka Hiki. :)
Viuki
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Katselin koiranetistä IRL-shelttien nimiä, aivan siksi koska itselleni oli tulossa sheltti. Kun sain idean perustaa shelttikennel, mieleeni tuli vain näitä shelttien nimiä. Shelrod Toccata oli mukava, ja ajattelin antaa kennelini nimeksi Toccata. Tein ulkoasuakin, mutta Toccata-nimi tuntui siinä töksähtävältä. Vaihdoin o:n tilalle a:n ja niin tuli Taccata :D
Achtbachnen
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Achtbachnen »

Näin ison rekan minkä kyljessä luki evergreen. Testailin eri värejä siihen loppuun: everpink, everblue jne. ja siitä sitten tupsahti mieleen Evergreat :D Aika "muhkua".
Elämä on kuolemaan johtava monimutkainen sarja toisistaan riippumattomia pettymyksiä, jotka aivomme yrittävät parhaansa mukaan esittää mukavana kokonaisuutena.
-Tuomas Embuske
Esku
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Esku »

Edellinen kennelini Maleável oli portugalia ja tarkoitti mukautuvaa. Toisen kennelin nimeä pohdittaessa päätin, että kaikkein luontevinta on, jos kennelin nimi olisi edeltäjänsä mukaan myös portugalia. Päädyin suomenkieliseen sanaan kaunotar, josta sitten tuli Beleza (:
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Jehna kirjoitti:Näin ison rekan minkä kyljessä luki evergreen. Testailin eri värejä siihen loppuun: everpink, everblue jne. ja siitä sitten tupsahti mieleen Evergreat :D Aika "muhkua".
Jotkut tykkää muhkummasta. :mrgreen:
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Milka L.
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Milka L. »

(Rakenteilla, metsästellään vielä ulkoasua, valmiina vasta rotu :D)

Marion --> Marionetti, tästä oli niin vaikea vääntää kasvattajanimeä. Marion xxx kuulostaa paremmalta omaan korvaan kuin Marionetin xxx (esim. Marionetin Highway - Marion Highway. Huomaatkos ?).
sateenkaari päättyi nakkikioskille
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Narya »

Haltiapolun. Aikaa jolloin luin Sormusten Herran ensimmäistä kertaa kokonaan läpi! Olin ihan myyty ja oli _pakko_ saada joku kennelnimi, johon sisältyy sana 'haltia'. Tuli funtsittua pitkään ja hartaasti ensimmäisen kokonaan oman kennelin nimeä, mm. Haltiavuorten, Haltiapuron ja Haltiametsän olivat vaihtoehtoina. Jotenkin päädyin kuitenkin siihen Haltiapolkuun, se kuulosti sopivan suloiselta ja sellaiselta ''taianomaiselta''. Se myös herättää varmasti enemmän erilaisia mielleyhtymiä kuin esim. Haltiavuorten tai Haltiapuron. Haltia -sanasta tulivat muutenkin mulle mieleen huskyt! Tolkienin opuksessa olleet haltiat olivat salaperäinen ja kaunis kansa - ja omalla tavallaan myös huskytkin on salaperäisiä ja ennen kaikkea kauniita!

Polar Circle's. Tuli yhtäkkisia mielleyhtymiä omaan kotikaupunkiin Rovaniemeen ja tuohon omaan colliepiskiin. :-----D Napapiirin rajalla asuva maailman pohjoisin Misty Island -kennelin koira oli mulle pennunostohetkestä lähtien omaperäinen ja hauska juttu. Colliekasvatuksen aloittaessani halusin jonkin siihen viittaavan nimen. Polar Circle's kuulostaisi mielestäni suht kliseeltä jos se yhdistettäisiin johonkin arktiseen rotuun, kuten vaikkapa gröntteihin, huskyihin, sammareihin tai muutteihin, mutta collielle se on sopivan omaperäinen. Polar Circle's - Arktisen Ympyrän - suomennoskaan ei kuulosta pahalta!

Ghowr. Afgaanikennelin nimestä mulle tuli välttämätön halu tehdä jotain glamourahtavaa, liehuvaturkkista ja silleen 'svengaavaa' nimeä, joka pyörähtää kielen päällä hauskasti! Mietin pääni puhki erilaisia nimiä, kyselin turrilastakin apua, mutta mikään ei tuntunut siltä tarpeeks hyvältä. ): Sit keksin tsiikailla Afganistanin karttaa ja siellä oli sellanen maakunta kuin Ghowr! Aattelin et hei, täähän on perfecto, kuulostaa vinttarimaiselle. Sopivan omaperäinen, pyöreä ja siistin ulkomuodon omaava.

Sellasta tänne! Tulossa selitykset vielä kahdesta parhaillaan valmistuvasta kennelistä.
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Chipa oli siis alunperin Believe jonka nimen vaan löysin sanakirjasta. (olen liian laiska keksimään mitään) Sitten kuulin että nimi oli jo IRL kennelilälä ja aloin kiireesti keksiä uutta nimeä tilalle. Mieleen ei eka tullut mitään kunnes päätin ottaa chihuahuan ja papillonin 2-3 alkukirjainta ja siitä sitten syntyi Chipa jota ei ainakaan tarkistaessani löytynyt mistään :) Uutta nimeä ei olla harkittu oikeastaan ja tuskin vaihetaan missään vaiheessa.
Ines
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Ines »

Usvatarha... Enmä nyt oikeestaan tiedä mistä sen tuli, jonkunlainen päähänpisto se oikeastaan oli :lol: Tykästyin vaan sanaan usva ja aloin yhidstellä sitä erilaisten sanojen kanssa, loppujen lopuksi kun sain tarkistettua mitkä ei ollut varattu niin Usvatarha vain kuulosti kivalta ja parahimmalta. Nyt olen tykästynyt tuohon vain entistä enemmän =)
Usvatarha -Tipsuihin hurahtanut
Pamil
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Pamil »

No.....Mustakulta on itseasiassa keksitty siitä, että koska kasvatan kultaisianoutajia ja sileäkarvaisianoutajia,
meillä kun on musta flatti ja kultaisen värinen kultsi... 8))) Sitten vain jotenkin noista kasvatus roduista keksi tuon Mustakulta kennelnimen x))
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Koska Wolfeye's nimi vaihtui, niin kai mä kerron mistä sen uusi nimi tulee.

No kirsihän sen keksi. Oli paljon hyviä vaihtoehtoja, mutta jotenkin se siansaksaa ei mitään tarkoittava Haovc iski. Yleensä tykkään, jos nimi on kaksiosainen tai pitkä yksiosainen, mutta tää on kaikessa yksinkertaisuudessaan musta tosi kiva nimi.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Vastaa Viestiin