1. Welho-pankista ja sen käytöstä löytyy kaikkein parhain selitys pankin omilta sivuilta http://tulisielu.net/welhoFeiwen kirjoitti:Kiitos kiitos, asiat aukenivat nyt paljon paremmin. 8>
1. Haluaisiko joku selittää vielä hieman itse Welhosta?
2. Onko tilin avaaminen, ylläpitäminen ja käyttäminen kovinkin hankalaa?
3. Onko tili helposti jatkuvasti nollilla?
4. Lueskelin strattirahan hakemisesta ja koko homma tuntui olevan kovin vaikeasti sovellettavissa koiramaailmaan. Pystyykö koiraihminen hakemaan tätä siis ollenkaan? Jos ei, onko tilillä aluksi yhtään mitään?
5. Erilaisia tilivaihtoehtoja oli useita, mikä niistä on kannattavin ja mitä kuhunkin sisältyy (joo, olihan siellä tekstiä, mutta jos sais sen vähän vähemmälle älykkyysosamäärälle suunnattuna)?
6. Mistä kaikesta tilin omistajan tulee maksaa? Toistaiseksi tiedän vain kilpailut ja sitten, jos ostaa jotain (ulkoasuja ja tämmäsiä), mutta aloittelijan oppaassa mainitaan hevosen tai hevosen varusteiden osto, tallipaikkavuokra. Pitääkö jostain tälläisistäkin maksaa?
7. Olen ymmärtänyt, että Welho olisi vain paikka, mistä voit maksaa muille, minne muut voivat maksaa sinulle ja josta näät oman rahatilanteesi. Onko se kenties muuta?
8. Laskuja, siis mitä?
9. Muuta mainitsemisen arvoista?
Olen ihan pihalla, vaikka oonki sisällä.. : DD
2. Tilin avaaminen, ylläpitäminen ja käyttäminen ei ole ollenkaan vaikeaa, avaamisen yhteydessä on selkeät ohjeet mitä pitää tehdä ja millä tavalla pitää mitäkin kohtia täyttää. Tosin, koska sehän on alunperin suunniteltu periaatteessa talleille, niin pikkaisen kannattaa soveltaa ja käyttää omaa järkeä muutamassa avaamisen yhteydessä olevissa, täytettävissä kohdissa. Käyttö on hyvin helppoa ja yksinkertaista, jopa mäkin olen päässyt kärryille siitä :D
3. Kun avaa tilin, silloin saa automaattisesti jonkun verran aloitusrahaa, joka riippuu täysin siitä, kuinka monta eläintä sulla on kennelissä, joten ihan nollille ei ainakaan alussa tiputa. Sittenhän sitä rahaa saa lisää vaikka järjestämällä kisoja ja perimällä welho-tilin käyttäjiltä pienen osallistumismaksun.
4. Tilillehän tulee alussa automaattisesti rahaa, mistä jo selitin äsken. Starttirahaa en ole itse kokeillut joten siitä en osaa sanoa mitään, joku fiksumpi voi vastata tähän kysymykseen.
5. Sellanen perustilihän taitaa olla se käyttötili, sitä kannattaa käyttää. Jos haluaa laittaa osan varoista vaikkapa vähän syrjään, niin niille kannattaa tehdä erillinen säästötili, ja tilinsiirron avulla siirtää ne sitten tililtä toiselle.
6. Mariza selitti jo tämän kohdan.
7. Ei itseasiassa taida olla oikeastaan mitään muuta:D
8. Ei nyt tule mieleen.