Hei! Olen sinulle melko tuntematon kasvo (vielä), mutta toivottavasti asia korjaantuu jatkossa. Olisin kiinnostunut pennusta, siis toisin sanoen haluaisin pienen itäsiperianlaikan yksityisiini. "Kennelissä" ei siis virallista kasvatustoimintaa ole, vaan hankin muutaman lupaavan koiran, ja kisaan niillä mahdollisimman paljon, pentu pääsisi siis pääasiallisesti aktiiviseen kotiin harrastuskoiraksi. Mahd. myöhemmin koirat siirrettäisiin harkinnassa ja mietinnän alla olevaan kenneliin, siihen asti ne saisivat pyöriä yksityisissäni. Asialliset ja panostetut sivut kuitenkin kyseinen pentu saisi. Tällä hetkellä minulla ei ole muita koiria, joten se saisi kaiken huomioni, panostukseni ja rakkauteni, minkä sille kykenisin antamaan. Mitään himoaktiivista kisausta en sille voisi kuitenkaan luvata, sillä yläasteen viimeinen painaa kokeineen päälle, mutta toivon, että se kisaamismäärä, mihin minä yllän, riittää sinulle (vaikka aikaisemmin mainitsitkin, ettei kisaamisen tarvitse olla mitään älyttömän aktiivista). Kisanäyttöä ei ole antaa, koska en ole moneen vuoteen omistanut virtuaalista koiraa. Olen siis jo aikaisemminkin pyörinyt virtuaalisella koirapuolella, mutta siitä on jo aikaa.
Nojaa, lajikirjo pennun kanssa ainakaan näin aluksi ei kovinkaan suuri olisi, edettäisiin pikkuhiljaa ja harkiten, tutustuen lajeihin rauhallisesti. BH-koe suoritettaisiin niin pian kuin vain mahdollista. Näyttelyissä käytäisiin jonkin verran, jos sopivat kuvat satun saamaan (täytyykin heti mennä ahdistelemaan ihmisiä..) Toivottavasti kunnolliset kuvat ainakin jossakin vaiheessa löytyisivät.
Metsäjäljessä ja agilityssä olisi myös hienoa päästä kisailemaan, ja sitten kun koira on vähän vanhempi, sillä voisi kokeilla jotakin koiraurheilulajia (kuten vaikkapa koirahiihtoa.) Sukupuolitoiveena voisin esittää meille tulevan koiran olevan narttupentu, tosin skp. saattaa vielä vaihtua, riippuen hieman rodun kuvatilanteesta ja mistä saan ne hankittua. Alustavasti (jos siis satut päättämään, että olisin sopiva pennun omistaja) nimistä Fenka tai Faali voisin olla kiinnostunut pennulle.
Joiku on upea itäsiperianlaika! Komean tittelirivistön on tämä herra onnistunut ansaitsemaan. Evm.-sukuinen emä on varmasti paras mahdollinen valinta, sillä kyseisen rodun menestyneitä edustajia ei taida kovin montaa virtuaalimaailmasta löytyä (mitä nyt olen perehtynyt rodun kantaan URL.) Olen jo aikaisemmin ehtinyt tutustua antaumuksella Helluvaan, ja olisin todella kiitollinen, jos saisin kunnian omistaa Helluva- etuliitteisin itäsiperianlaikapennun.
Toivottavasti meille päin lähtisi yksi pieni pentu. Unna (sähk.
un.nan@hotmail.com) Lisäilen vielä jotakin, jos tulee mieleen.