Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Emine
Kriisissä

Re: Muiden suhtautuminen virtuaalimaailmaan

Viesti Kirjoittaja Emine »

Mä oon kertonut parille kaverille ja ne on ollut ihan ok, ei siis mitenkään esim. pyöritellyt silmiään (osittain siksi juuri kerroin heille, koska tiedän etteivät he tekisi niin), mutta ei ne ole enempiä kysellytkään. Yksi kaveripoika on myös kiinnostunut koirista ja maanittelin häntä pitkään, että hän voisi kokeilla edes yhdellä koiralla. Hän sanoi että kyllä häntä kiinnostaisi, mutta aika ei riitä. Ei siis saatu poikaa tänne. :/

Mun kaveriporukassa ei ole koskaan ollut ihmistä, joka olisi ikinä edes kuullut mistään virtuaalijutuista. Sitten tapasin Hannan. Tutustuttiin vähän ja kerroin sille sitten että mulla on tällainen virtuaalikennel. Yllätyin niin suuresti kun hän sanoi, että hänellä on joskus ollut virtuaalitalli. :--D Se oli hauska yllätys. Mä oon aina kaipaillut joitain kavereita, joilla ois tää sama harrastus, siis muita kun mesekavereita. Ei oo löytynyt vielä tähän mennessä. :/

Mutta joo, aina kun kerron jollekin niin sanon vähän silleen, että ethän levitä sitten sanaa, kun tää on vähän niinkuin mun tällanen juttu. :D En tiedä, en mä siis häpeä tai mitään, mutta en halua sellaista, että porukat tulisi kyselemään ja jossain pyörittelisi silmiään. Nojoo, ehkä olen sitten hieman epävarma tämän asian suhteen.. vaikka tuskin niiden muiden mielipiteillä mitään väliä ois.

Poikaystävä tietää ja puhun hänelle aina välillä mitä kennelissä on tapahtunut. :D Hän on jopa lupautunut tekemään mulle ulkoasun. Joskus kun alettiin seurustelemaan niin puhuttiin toistemme harrastuksista ja siinä hän sai sitten tietää melkein kaiken virtuaalikenneleistä. ;D

Äiti ja iskäkin tietää eikä ne ole juuri moksiskaan, ei kommentoi juuri mitään. Joskus esittelen niille kyllä sivujani jos on vaikka uusi ulkoasu että "kato, eiks oo hieno" 8)
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Svea
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Svea »

Vanhemmat olivat tämän harrastuksen alussa tosi paljon kaikkea tätä vastaan, eli joskus silloin vuonna nakki ja makkara. Taisi olla v. 2002. He keksivät ihme tekosyitä minkä takia en saisi tätä tehdä, tai ylipäätäänkään kotisivuja, mm. kotisivujen tekemisestä tulee hirveästi viruksia jne. Ja mitäpä minä pieni lapsukainen siinä vielä osasin sanoa, kun en viruksista tiennyt paljon mitään.
Hetkeksi lopetinkin heidän takiaan, mutta koska en pystynyt olemaan erossa virtuaaliharrastuksestani, jatkoin sitä, kunnes he sitten antoivat periksi (v. 2003) ja nykyään sen jälkeen äiti on tukenut harrastusta jopa siten, että maksoi minulle oman domainin ja kehuskelee kaikille, kuinka hyvä olen tekemään kotisivuja ja niin edespäin. Ihan positiivista.
Mutta en pystyisi vanhemmille kuitenkaan puhumaan, että jos joku koirani valioituu tai niin edespäin, koska he eivät ymmärrä siitä yhtään mitään ja pitävät kai hieman lapsellisena tai jotain. Äidille tosin on tullut välillä näytettyä jonkun kennelini ulkoasua ja olen saanut ihan positiivista palautetta. Puolen vuoden päästä täytän siis 17v.

Kavereiden kanssa en ole asiasta puhunut ollenkaan. He eivät joko omista edes koiria, tai harrasta niiden kanssa yhtään mitään pieniä pissalenkkejä lukuunottamatta, joten tässä vaiheessa he pitäisivät minua tosiaankin pelkästään lapsellisena ja niin edespäin, kun en ajattele vain meikkiä ja dokaamista kokoaikaa. Muutenkin olen heidän silmissään kummajainen, kun liikun ja harrastan koirieni kanssa niin paljon, sen mitä sairastaminen tällä hetkellä antaa myöden. Tämä on tätä tyypillistä hki-meininkiä. -.-'

Ja virtuaalikoirakavereita ei oikeastaan ole kovinkaan montaa, mitä nyt mesessä on joskus tullut juteltua jonkun kanssa ja vaihdettua yksäriä, joten se keskusteleminen tästä aiheesta on jäänyt aika vähälle, vain se mitä täällä foorumilla teille pälätän ja höpötän.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Svea kirjoitti:Vanhemmat olivat tämän harrastuksen alussa tosi paljon kaikkea tätä vastaan, eli joskus silloin vuonna nakki ja makkara. Taisi olla v. 2002. He keksivät ihme tekosyitä minkä takia en saisi tätä tehdä, tai ylipäätäänkään kotisivuja, mm. kotisivujen tekemisestä tulee hirveästi viruksia jne. Ja mitäpä minä pieni lapsukainen siinä vielä osasin sanoa, kun en viruksista tiennyt paljon mitään.
Tämä on kyllä noissa vanhemman sukupoven ihmisissä toisinaan tosi hupaisa piirre :D Poikakaverin isänkin mielestä kone on aina täynnä viruksia, jos sitä pitää päällä käyttämättä, on liikaa ohjelmia auki yhtä aikaa, liian monta välilehteä, Mozilla Firefox on surkea selain... Etenkin niitä viruksia tulee silloin, kun minä tai poikakaverini käytämme konetta! Totuushan onkin sitten ihan päinvastainen... Kuitenkin kun kone on jaettu ja poikakaverin puolella on mm. Spybot ja Nod32 Antivirus, selaimena taas MF, niin kumma kun appiukon puolelta löytyy viruksia, mutta poikakaverin puolelta ei yhtäkään :D Tosin ei tule yhtään mitään, jos sille yrittää selittää miten asian laita on...

Taispa mennä taas ihan OT:n puolelle.

Tästä aiheesta vois kyllä herätellä vähän kunnollisempaa keskustelua. Aloitetaan vaikka siitä, MITEN muiden suhtautumista virtuaalikenneleihin voitaisiin parantaa? Etenkin IRL-kasvattajista todella moni on sitä mieltä, että virtuaalikennelit ovat kaiken pahan alku ja juuri, koska tietämättömät noviisit kopioivat heidän kuviaan jne., mutta onhan meitä fiksujakin harrastajia (tosin eihän kukaan ole seppä syntyessään - kouluissakaan ei tekijäinoikeutta juuri käydä läpi ATK:n tunneilla, eikä yhteiskuntaopissa lakitiedon kurssilla).
VFCI:n sivuilla on nykyään todella hyvä esittely virtuaalikenneleistä harrastuksena, ja onhan meillä myös tuo enemmän-tai-vähemmän-aktiivinen Käräytys, joka pyrkii omalta osaltaan levittämään tietoa tekijäinoikeuslaista virtuaalieläinsivustoja koskien. Nuokaan eivät vain tunnu riittävän, sama lokaa virtuaalikennelharrastajat saavat niskaan jälleen kerran, kun joku IRL-kennelin pitäjät bongaa kuvansa kopioituna luvatta virtuaalikennelin sivulla. Mitenkäs me voitaisiin parantaa mainettamme? Yritystähän on aina ollut, mutta tähän asti se on melko usein ollut kahinaa tuulessa ja jäänyt lähinnä vain parin kolmen foorumin sisäiseksi.
Emine
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Emine »

No hmm, mun mielestä toi vfcin esittely niinkuin itsekin Nath sanoit niin on todella hyvä ja avartava. Ja Käräytyskin on huippujuttu ja juuri noillahan olemme yrittäneet parannella mainettamme. Mielestäni olisi myös tärkeää, että jokaisen virtuaalikennelin sivulla lukisi selkeästi, että se on virtuaalikennel, mieluiten vielä suomen lisäksi englanniksi (aika monella kyllä näin jo onkin). Eli vähentää oikeiden ja "leikki" kennelten sekoittamisen mahdollisuuta. En oikeastaan keksi muuta. Jotenkin pitäisi saada vfci:lle ja Käräytykselle enemmän näkyvyyttä irl koiraihmisten parissa. Ja kertoa aina tietenkin mahdollisimman paljon positiivisia asioita. :--D En nyt tiedä millaisia juttuja meistä niillä koirafoorumeilla kiertää, mutta esimerkiksi copyright -jutut ovat mielestäni melko hyvin hallinnassa, sillä uusia valistetaan ja hyvin monet käyttävät näitä vapaasti kopiointi -sivuja. Jos yhdellä irl kasvattajalla olisi meistä hyvä kuva (ja varmaan joillain onkin), se olisi hienoa jos hän voisi puolustaa meitä sellaisissa irl koirafoorumeissa joissa ihmetellään ja kirotaan virtuaalikennelit. 8)) Kun mietin vaan, että kuinka paljon ne kasvattajat ottavat kuuleviin korviinsa jos täältä joku menee sinne selittämään.
höpötipöpötipöp

Virtuaalikoiria vuodesta 2004.

Eminen virtuaalikennelit
Veera A.
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Veera A. »

Vanhemmat on ottanu alusta asti tän hyvin, joskus 2004 aloitin. Äiti kuuntelee mielellään mun virtuaalikennel ja -talli juttuja, vaikka myöntääkin ettei ymmärrä läheskään kaikkea. Isä ei niin paljoa jaksaisi kuunnella, mutta ei se haittaa. Sisko harrasti tätä joskus itse, joten sillekkin se on ok.

Aika moni kaveri tietää, ja kaverit ottaa nää hyvin. Tuolloin 2004 kaksi kaveria mut tähän tutustuttikin. Kaveripiirissä siis mun juttuja ymmärretään, että olen kolmen kaverin kanssa virtuaalijutuista puhunutkin aina kun jonkun mieli teki.
Manu
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Manu »

Itse aloitin virtuaalihommat joskus vuonna -02 8P Paras kaverini neuvoi minua ja neuvoo edelleen ^^ Pyörii täällä nickillä rosapeikko. Vanhempieni suhtautuminen on ihan myönteinen, hehkutan usein, että, se sai sitä ja tätä, ja vanhemmat ovat että "jeejee häh".

Yksi kaverini tietää virtuaalipuuhista, muttei noteeraa hommaan, on sitä mieltä että se on tylsää, eikä kovinkaan kiintoisaa.. Toinen kaverini ei ymmärrä homman päälle yhtään. Itse asiassa rosapeikko on ainoa virtuaaliasioista tajuava..
kun menit sijoiltasi onnesta, sinä kerroit, että se tuntui siltä
kuin kaikki nivelet ois naksahtaneet aina leukaa myöten pois paikoiltaan
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja matty »

Äiti tykkää kun teen kaikkea hyödyllistä - kotona vanhemmat aina sanoo tekniikan ihmelapseksi, onhan tietokone tullut tutuksi kun on niin aktiivisessa käytössä (; Mutta aina saa kuulla valituksia, että taas koneella, tekisit muutakin ja bla bla. En kyllä yhtään tykkää kun äiti kehuskelee jc'llä mun "asiakkaille", eli niille, joiden koiraa hoidan. Isukki kauppaa mua webmasteriksi kavereitten kotisivuille, ja yhdet olen jo väsännytkin.. Ulkoasuja tulee tehtyä vanhempien kavereille..

Aina välillä selitän äidille kaikenlaista, ja äiti on aika hyvin perillä asioista. Kerran kyseli tarkemmin, mitä esimerkiksi PAJÄ on ja selitin. Nykyään isäkin aina pyytelee pienentelemään kuviansa ja kysyy välillä virtuaalikoirahommista. Äiti on vähän pihalla näyttelyistä, kerran mätsärissäkin rupesi minulle valittamaan, kun eräs tolleri seisoi kauniisti, mutta oli liian massiivinen, ja tuomari sijoitti sen viidenneksi, että on se kumma, kun toinen seisoo kauniisti eikä huomata (:

Kavereista kaikki suunnilleen tietää. Kaikki lähimmät. Nelli (dzinn) pyörii hevospuolella aktiivisesti ja koodaan sille ulkoasuja ja teen niitä. Elina on aina pihalla kun Nellin kanssa jutellaan, ei edes tiedä, mitä virtuaali tarkoittaa.
olin kerran herranterttu
leijonamieli
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja leijonamieli »

Svea kirjoitti:Tämä on tätä tyypillistä hki-meininkiä. -.-'
Aika turhaa yleistämistä, ei mua ainakaan mitenkään oudoksuta kun touhuan koirieni kanssa, lähinnä sitten sellaiset jotka eivät niin tee ihailevat miten sitä jaksaa olla kiinnostunut./ot
Vuoden kadehdituin 2008
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

Aloitin 2005 maissa virtuaalihommat, ihan kyllä ekana virtuaalitallien parissa. Kun yks kaveri sitten (eri koulussa) kertoi eteenpäin niin kohta koko koulu halus hoitoheppaa sieltä - oli kuulemma opettajalleensakkin näyttäny.. Äiti auttoi silloin, Geon easy- builderilla tehtiin :'D Mutta ei se sillon mitään merkinny. Nykyään olen paljon parempi äitiä (joka on vielä siellä easy- tasolla..) sekä kuvahommiani kehutaan.

Olen täällä virtuaalikoirahommissa pyörinyt vasta aika nolostuttavan vähän aikaa - eka koira tais olla EVM- sukuinen kääpiövillakoira Idaho. Nytemmin omistan Blommerin, eka virtuaalikenneli oli muistaakseni irlanninsettereitä kasvattava Januarys.

Kavereille en nyt ole edes kertonut - besta tietää että jotain täällä häärin ja kiinnostukin yhessä vaiheessa, mutta siihen loppu se ura ja nytemmin sitä ei ees kiinnosta koko homma. Vanhemmat ei tiedä mitään, tyhmiä kun ovat, enkä jaksa edes kertoa mikä on HTML tai CSS. Kun pyytelin domainia, iskä inttää vastaan (ja oikeasti luulee..) että domainit on tarkotettu vaan yrityksille..
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Troya »

Meillä taas faija sai tietää tästä harrastuksesta kun siltä domainia ruinasin, ja on nyt sitten kertonut kaikille että hänen tyttärensä koodaa sivustoja internettiin ja kaikkea mahdollista :roll: Äidistä en ollut varmaa tiesikö se, kunnes yhtenä päivänä kysäisi multa että miten virtuaalihevosten kanssa pelittää. Olin kuolla sydänhalvaukseen 8"D

Mun kavereista tästä tietää vaan ne jotka itsekin harrastavat virtuaalihevosia tai -koiria, ja sitten pari pikkuserkkua tätä harrastaa joten nekin tästä tietävät. Eivätkä tietenkään katso pahalla. Pari kaveriani olen jopa tavannut virtuaalihevosten kautta, toiset taas oppinut tuntemaan paremmin. Se antaa mulle ja näille kavereille (jotka siis harrastavat virtuaalielukoita) yhteisen puheenaiheen, ja kieltämättä siitä tulee puhuttua aika paljon näiden kanssa (joo puhutaan paskaa kaikista inhottavista ihmisistä ja sitä rataa >:) )
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Nilla
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Nilla »

Itsellänihän ei viellä siis ole virtuaalikenneliä, sellainen olisi tarkoitus kyllä perustaa. Kun sanoin tästä vanhemmilleni, niin eihän se heitä mitenkään haitannut, sanoivat vaan jotain, että ''Aha'' Eli siis ihan hyvin suhtautui :D
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Mä en ole koskaan sanonut porukoilleni harrastavani virtuaalikennel-juttuja. Pari kertaa ne on nähnyt mun pyörivän täällä Turrilassa, ja reaktio on lähinnä että "Karvaturrit? :roll: :lol: Taasko jotain koirajuttuja?" Kirjoittajalta kun ei löydy omaa koiraa. En mä usko että niiden reaktio olisi mitenkään negatiivinen, korkeintaan äiti saattaisi viitata jotain lapsellisesta.
Kavereistani tietää muutama, mutta en mä sitä kuuluttele kadulla (paidassani ei lue: "Harrastan virtuaalikenneleitä!"). ;) Siskokin tietää, en oikein sen reaktiota tiedä, mutta sellainen käsitys on, että hän pitää tätä jollain tasolla sekä lapsellisena, että outona. En usko että sitä oikeastaan edes kamalasti kiinnostaa :)
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
miksa
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja miksa »

Alotin siis 2004 jouluna ostamalla ekan koirani Pehmotassu's Tupsiksen (: DDD) tietämättä edes oliko se oikea ja miten sitä hoidetaan : DD Olin siis... 9v. Vanhemmille oon kertonut mutta ne ei ees muista eikä kauheesti kato mitä mä teen tietsikalla, niitä vaan ärsyttää se kuinka kauan mä oon koneella aina ja muut suvusta ei taida tietää, pikkusiskoja 8v. ja 10v. ei nyt taida pahemmin ees kiinnostaa. Pikkuserkku ja 2 kaveria tietääkseni tälläkin hetkellä pyörii kuvioissa, kamut vähemmän aktiivisesti (kai?) mutta pikkuserkku vähän aktiivisemmin. Muistakin kai suurin osa on ainaskin joskus kuullut asiasta muttei enää muista tai välitä tai jtn.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Minäkin alotin joskus 2004 vuonna Talviruusu nimisellä talli/kennelillä. Se oli siihen aikaan niin IHQ ja D44 että. Kun mä vartuin niin aloin vaihtaan easy freeta html freewensiin niin silloin jotain vanhemmat älys. Etten enään pyörinyt kennelien sivuilla kattomassa karvapalloja ja kommaamassa niitä, mä olin ns. eri sarjassa. Emmä niille koskaan kertonut että tein jotain virtuaalista kenneliä, ne ei olisi todellakaan pitänyt siitä. Kun vartuin alko tunteja kulumaan enemmänkin tietokoneella, äitihän huolestu heti ja sano kertomaan että mitä helkkaria mä teen ees koneella. Valehtelin että oon mesessä ja edelleen koirien sivuja kattomassa, silloin mä olin loukussa turrilaan ja virtuaalimaailmaan. Mää olen sanonut tästä parille kaverille eikä ne oo moksiskaan kun parikin harrastaa virtuaalimaailmaan. Siskollekkin olen puhunut, (nimerkki iina) ja niin kun varmasti tiedätte niin sekin on kuvioissa mukana. Vanhemmat ei tuu koskaan tietää tätä mun salaista harrastusta ja hyvä niin.

vitsi en oo kirjoittanut noi pitkää romaania aikoihin.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Riina
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Riina »

Äitille aina hehkuttelen kaikesta, kun kahestaan asutaan. Ihan normaalistihan se sen ottaa eikä mitään kommentoi. Kaverit, paitsi jotkut nettikaverit sekä paras kaveri eri paikkakunnalta, jonka kanssa alotin harrastuksen on mukana tässä hommassa.

Njee, en mä silleen oikeen kenellekkään muille puhu...
Vastaa Viestiin