Helluvan talvipentueet // kaikki pentueet syntyneet!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Re: Helluvan talvipentueet // VIELÄ VARAAJIA?
Mun tekis ihan kauheesti mieli bouverlapsosta Rainvalleyyn.. Omg, :< (kisautusnäyttöö 1 & 2). Eli jos marraskuussa on astutus ja kantoaika irlin mukaan, niin oiskos se sitten tammikuussa syntymäpäivä? Siihen nähden mä voisinkin miettiä ja paimennuksessa sekä palveluksessa pentu ainakin saisi kisata alusta asti. Kuvia mullei kyllä ole, mutta kaipa mä ne jostain repäisisin. Eeli, lähtiskös pentu Rainiin näillä paimennukseen ja palvelukseen?
-
- Höpsö veitikka
Henjille lähtee urospupelo varaukseen :) Huih, eihän sitä sinun nykyistä laikaasi sentään nirhata tarvitsisi? :(
Kirsille lähtee ehdottomasti yksi bouvvi mukaan! Juu, tammikuun paikkeilla on tosiaan pentujen syntymäpäivä, eli kuvatkin ehdit vielä hyvin hankkia :) Uskon, että lupia voisi irrota suhteellisen hyvin, ja piirretyt kuvathan käyvät myös (minulla on luvat seuraavista paikoista: DaSilva, van't Hangijzer, War Bouviers sekä Van de Vanenblikhoeve) :)
Kirsille lähtee ehdottomasti yksi bouvvi mukaan! Juu, tammikuun paikkeilla on tosiaan pentujen syntymäpäivä, eli kuvatkin ehdit vielä hyvin hankkia :) Uskon, että lupia voisi irrota suhteellisen hyvin, ja piirretyt kuvathan käyvät myös (minulla on luvat seuraavista paikoista: DaSilva, van't Hangijzer, War Bouviers sekä Van de Vanenblikhoeve) :)
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Hyvä hyvä! Täytyykin laittaa nuo ylös, etten vahingossa kysele samoista paikoista.
-
- Höpsö veitikka
Vähän uutisia:
Basset hound -pentueen astutus tulee ajankohtaiseksi tässä kuun vaihteessa. Mitä kisakalentereja päivittelin, niin Theolta löytyy nyt 3 x SERT sekä 1 CACIB. Käyttöpuolelta ei ole tuloksia oikeastaan nimeksikään, MEJÄ:stä AVO2:sta ja AVO3:sta. Isalle on kertynyt ERI ja muutamia EH:iä. Mietiskelen nyt tässä emän vaihtoa Shantiin, jolla on tuloksia sentään jonkin verran enemmän aika vaihtelevalla skaalalla.
Bouvier-pentueen astutus onnistuu jo marraskuun puolivälissä, varmistan vain vielä Jennalta varauksen. Lapsosten nimivaihtoehdot näyttävät seuraavilta:
Helluva Green Envy (tämän varaan itselleni jo kättelyssä
)
Helluva Purple Passion
Helluva Red Rage
Helluva White Fear
Helluva Black Jealousy
Helluva Yellow Joy
Helluva Blue Sorrow
Väri-tunne -yhdistelmiä voi tosiaan nakkoa vielä, jos mikään noista ei tunnu sopivalta. Kunhan sanayhdistelmä vain jotenkin natsaa toisiinsa. Tästä pentueesta olen tosiaan haaveillut jo parin vuoden verran ja nimet ovat olleet suurin piirtein yhtä kauan olemassa mielen päällä.
Itäsiperianlaikapentueenkin astutus voi tapahtua jo marraskuun puolivälissä, jos sopiva emäehdokas löytyy (käännän vaiks koko Iso-Britannian ympäri laikaemoja metsästäessä!).
Vihikoirapentue jää näillä näkymin astuttamatta, ellei näköpiiriin ilmesty toista varaajaa.
Noista nimistä sen verran, että otetaanpa vaikka huutoäänestys noiden meänkielen sanojen suhteen, kun ne näyttivät olevan tyrkyllä sekä basuille että itälaikoille
Basset hound -pentueen astutus tulee ajankohtaiseksi tässä kuun vaihteessa. Mitä kisakalentereja päivittelin, niin Theolta löytyy nyt 3 x SERT sekä 1 CACIB. Käyttöpuolelta ei ole tuloksia oikeastaan nimeksikään, MEJÄ:stä AVO2:sta ja AVO3:sta. Isalle on kertynyt ERI ja muutamia EH:iä. Mietiskelen nyt tässä emän vaihtoa Shantiin, jolla on tuloksia sentään jonkin verran enemmän aika vaihtelevalla skaalalla.
Bouvier-pentueen astutus onnistuu jo marraskuun puolivälissä, varmistan vain vielä Jennalta varauksen. Lapsosten nimivaihtoehdot näyttävät seuraavilta:
Helluva Green Envy (tämän varaan itselleni jo kättelyssä

Helluva Purple Passion
Helluva Red Rage
Helluva White Fear
Helluva Black Jealousy
Helluva Yellow Joy
Helluva Blue Sorrow
Väri-tunne -yhdistelmiä voi tosiaan nakkoa vielä, jos mikään noista ei tunnu sopivalta. Kunhan sanayhdistelmä vain jotenkin natsaa toisiinsa. Tästä pentueesta olen tosiaan haaveillut jo parin vuoden verran ja nimet ovat olleet suurin piirtein yhtä kauan olemassa mielen päällä.
Itäsiperianlaikapentueenkin astutus voi tapahtua jo marraskuun puolivälissä, jos sopiva emäehdokas löytyy (käännän vaiks koko Iso-Britannian ympäri laikaemoja metsästäessä!).
Vihikoirapentue jää näillä näkymin astuttamatta, ellei näköpiiriin ilmesty toista varaajaa.
Noista nimistä sen verran, että otetaanpa vaikka huutoäänestys noiden meänkielen sanojen suhteen, kun ne näyttivät olevan tyrkyllä sekä basuille että itälaikoille

-
- Kanada
Nyt on päätös sun oletko vielä antamassa bouvier pentua mulle? Kisautus olisi hieman heikkoa aluksi koska työssäoppiminen alkaa marraskuun lopussa ja loppuu tammikuun aikana jolloin pentu saisi kunnolla kisat alkuun.
/EDIT/
Jos pennun saisin niin nimi voisi olla Helluva Purple Passion
/EDIT/
Jos pennun saisin niin nimi voisi olla Helluva Purple Passion
-
- Kriisissä
- Viesti:
No saamari :D. Ihan varmasti joskus tulevaisuudessa alkaa ketuttaa, jos en sitä bouviermiestä nyt ota. Kerrankos sitä eletään. Henkilökohtainen tulevaisuuteni on ensi kesän jälkeen ihan auki, joten en tiedä mitä sitten tapahtuu virtuaalijuttujen suhteen. Kuitenkin voin koiralle luvata kodin niin pitkäksi aikaa, kun täällä pyörin.
Uros tulisi siis Elm Streetille (allekirjoituksessa) neljän muun koiran seuraan. Kisaan joskus enemmän ja joskus vähemmän, ihan riippuen sen hetkisestä innostuksesta. Kisanäyttöä voit katsella koiriltani (myös jo edesmenneeltä Lorilta). Muistaakseni tarinoin jotain jo joskus aikaisemmin, joten en nyt mitenkään jaksaisi...... :DD.
Nimeksi olisi kiva Black Jealousy, jos pentu meille lähtee.
Uros tulisi siis Elm Streetille (allekirjoituksessa) neljän muun koiran seuraan. Kisaan joskus enemmän ja joskus vähemmän, ihan riippuen sen hetkisestä innostuksesta. Kisanäyttöä voit katsella koiriltani (myös jo edesmenneeltä Lorilta). Muistaakseni tarinoin jotain jo joskus aikaisemmin, joten en nyt mitenkään jaksaisi...... :DD.
Nimeksi olisi kiva Black Jealousy, jos pentu meille lähtee.
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
-
- Höpsö veitikka
Jenna, kyllä minä sinulle uskallan pennun luovuttaa, en pidä 100 kisaa/kuukausi-ajattelutavasta muutenkaan niin hirveästi, mulle kelpaa epäaktiivisempikin kisautus :D Pistän sinulle tuon nimen varaukseen. Kumpaa sukupuolta haluat pennun olevan?
Odottelinkin jo Monaa tähän topiciin :D Monallekin lähtee vaava ehdottomasti, varaan sinullekin tuon nimen jo valmiiksi.
Odottelinkin jo Monaa tähän topiciin :D Monallekin lähtee vaava ehdottomasti, varaan sinullekin tuon nimen jo valmiiksi.
-
- Kriisissä
- Viesti:
Hienoa! Kai :D. En tiedä minne olen taas pääni pistänyt. Oli miten oli, herra saa sen joskus näyttämäni kuvan. Minulla on siis luvat Åsvidr-kennelistä (:
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
-
- Kanada
nartun ottaisin =) Mukavaa kuulla, että vauva tulee silti taloon!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Oliskos sellanen mahdollinen, kuin Black Desire? Jos tuo Black ei onnistu tuon Monan Black Jealousyn takia, niin sitten Red Desire. Onnistuiskos? :) Sukupuoli olisi narttu.
Sain yhdeltä kenneliltä (Bajoron) kuvan käyttöön sähköpostilla, joten kuvakin löytyi jo.
Sain yhdeltä kenneliltä (Bajoron) kuvan käyttöön sähköpostilla, joten kuvakin löytyi jo.
-
- Höpsö veitikka
^
Red Desire onnistuu :) Varaan nimen sinulle ja laitan sukupuolen ylös!
Red Desire onnistuu :) Varaan nimen sinulle ja laitan sukupuolen ylös!
-
- Kriisissä
- Viesti:
Mun pitää nyt tulla tänne ihan kertomaan, että meidän ukosta tulee Jouka ja siitä tulee nääääin hieno mies:
http://evanordlund.homestead.com/Ygor__ ... _World.JPG
:D
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
-
- Höpsö veitikka
Mua ei ainakaan haittaa vaikka emä olisi Shanti (:
-
- Höpsö veitikka
Oijoii, Vanenblikhoeven koiruus <3 Itse asiassa kuolailin pitkän aikaa kuvassa olevan koiran emän (kuvien) perään, ennen kuin sain Vanenblikhoevelta luvat :D Mutta kerrassaan upea uros kyseessä! Pidän myös kutsumanimestä todella paljon, just tuollainen vähän lappi-henkinen minun korviini. // Huomasin samaisen koiran kuvat myös Vanenblikhoeven sivuilla, tiedänpä olla käyttämättä niitä :)Mona kirjoitti:Mun pitää nyt tulla tänne ihan kertomaan, että meidän ukosta tulee Jouka ja siitä tulee nääääin hieno mies:
Susityttö, hienoa, ettei emän vaihto haittaisi :D Kun en kuitenkaan viitsisi ihan "tuloksettomalle" koiralle pentuetta teettää ja Melillä on jo takanaan kaksi pentuetta, niin Shanti olisi sitten kennelin tämän hetkisistä basuista paras vaihtoehto. Mites Kaisu, sopiiko emän vaihto sinulle?
-
- Nostaa rautaa
emän vaihto sopii mulle hyvin. :D mut mites noi nimet, et tuleeks basuille ja laikoille molemmille noi meänkieliset nimet vai?
edit. jos basseteillekin tulee meänkieliset nimet, niin mä varaisin Kriinan. :D
edit. jos basseteillekin tulee meänkieliset nimet, niin mä varaisin Kriinan. :D
hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.