Kiinnostusta tanskandogeille?
-
- Epätoivoinen katse
Re: Kiinnostusta tanskandogeille? 1VARAUS,jos joku ilmottautuu..
Kennelnimen Yenndanes perään oon aatellu keksiä 1-3 sanaa jatkoa, ja koska A-pentue on, niin eka sana sitten tietty sillä.
Olin ajatellut itse tosiaan keksiä nimivaihtoehtoja muutaman josta saatte sitten valita, onko molemmille ok? Kun jotkut haluaisivat usein itse keksiä niin siks viel kyselen.
Olin ajatellut itse tosiaan keksiä nimivaihtoehtoja muutaman josta saatte sitten valita, onko molemmille ok? Kun jotkut haluaisivat usein itse keksiä niin siks viel kyselen.
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
-
- Alkupalat
- Viesti:
Juu, mulle käy ihan hyvin että keksit sen nimen. Ite en kuitenkaan keksis mitään... :D
Grand Danois - http://www.freewebs.com/tanskandogit
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Mullekkin käypi :)
“ My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am ”
- Dammen tanskandogit Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys - VTDY
-
- Epätoivoinen katse
Ok, hyvä juttu. Eipä halukkaita taida enempää olla, joten laittelen nimet/synt.ajan tänne tänään/huomenna :)
- Jusku
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viesti:
Olen jo kauan haaveillut dogista, mutta se on vähän jäänyt harkinta asteelle, mutta ajattelin että nyt voisin kuitenkin ottaa pennun, koiramääränikin alkaa viimein olla hallinnassa. Omistan Kennel Shadow'sin joka on ollut pystyssä yli vuoden ja en ole lopettamassa ainakaan lähivuosina. Koiramäärä on 21 koiraa, jotka kisaavat kuka missäkin, mutta kaikki saavat kisausta kuten koirien sivuilta voi nähdä. Kisanäyttönä vaikka kasvattini Kuiskaus.
Dogeilla ei voi varsinaisesti kisata oikein missään suuren koon takia, joten ajattelin pentua lähinnä näyttelyihin (piviko, sillä piirrän kuvia koirille mielelläni) ja tavoitteena ei vähempää kuin kaikkien maiden valio pitkällä tähtäimellä ja kansainvälinenvalio ja pohjoismaidenvalio, kun pivikoni (kuten Suukko) ovat pärjänneet ihan hyvin, näyttelyissä alkaa olla jo paljon piirtämiäni koiria. BH koiralla suoritettaisiin kuten kaikilla koirillani, joka on tae koiran luonteesta, ja RH-E (pelastusta) ja ajan kanssa enemmänkin pelastuslajeja, kunhan paikkoja tulee kisaukseen (: Ja jos pennusta olisi paimennukseen (epätavallista, mutta miksei) niin siinä sitten valioksi. Pennun päätarkoitus olisi kuitenkin kennelin vartiointi. Jalostukseen ei pentua käytettäisi, saisi kisailla eläkeelle asti minun omistuksessa.
Pentu saattaisi siirtyä sivukenneliini, joka nousee ensi vuonna pystyyn, vartiaksi jossain välissä, mutta ilmoittaisin kyllä sivut ja kisaisin aivan samalla lailla kuin koiran ollessa Shadow'sissa. Ilmoittelen myös kasvattajille usein pennun elämänmenosta, titteleistä ja terveystuloksista jne, joten yhteyttä pidän.
Toivoisin urosta jos saan pennun, mutta väristä en ole vielä varma, tiikeri ehkä olisi kuitenkin mieluisampi. Valitettavasti ei siis tulisi aivan keltaista tyttöjoukkoa sitten ;)
Dogeilla ei voi varsinaisesti kisata oikein missään suuren koon takia, joten ajattelin pentua lähinnä näyttelyihin (piviko, sillä piirrän kuvia koirille mielelläni) ja tavoitteena ei vähempää kuin kaikkien maiden valio pitkällä tähtäimellä ja kansainvälinenvalio ja pohjoismaidenvalio, kun pivikoni (kuten Suukko) ovat pärjänneet ihan hyvin, näyttelyissä alkaa olla jo paljon piirtämiäni koiria. BH koiralla suoritettaisiin kuten kaikilla koirillani, joka on tae koiran luonteesta, ja RH-E (pelastusta) ja ajan kanssa enemmänkin pelastuslajeja, kunhan paikkoja tulee kisaukseen (: Ja jos pennusta olisi paimennukseen (epätavallista, mutta miksei) niin siinä sitten valioksi. Pennun päätarkoitus olisi kuitenkin kennelin vartiointi. Jalostukseen ei pentua käytettäisi, saisi kisailla eläkeelle asti minun omistuksessa.
Pentu saattaisi siirtyä sivukenneliini, joka nousee ensi vuonna pystyyn, vartiaksi jossain välissä, mutta ilmoittaisin kyllä sivut ja kisaisin aivan samalla lailla kuin koiran ollessa Shadow'sissa. Ilmoittelen myös kasvattajille usein pennun elämänmenosta, titteleistä ja terveystuloksista jne, joten yhteyttä pidän.
Toivoisin urosta jos saan pennun, mutta väristä en ole vielä varma, tiikeri ehkä olisi kuitenkin mieluisampi. Valitettavasti ei siis tulisi aivan keltaista tyttöjoukkoa sitten ;)

Taukoilee kisauksesta toistaiseksi elämäntilanteen muuttumisen ja rikki menneen koneen takia. Kasvattajat siis olkoon rauhassa, jatkan kisaamista kyllä myöhemmin.
-
- Epätoivoinen katse
Re: Kiinnostusta tanskandogeille? NIMET&SYNTYMÄAIKA!
Hyvään aikaan laitoit viestiä kun juuri laitoin nimet ;) Mutta kyllä saat pennun, kumpaan kenneliin tuleekin, jos kuitenkin pääsee heti alkuvuodesta aloittamaan kisataivaltaan. Ja eipä tuo haittaa vaikka ei keltuaistyttöpentuetta tulekaan ;D
Pääsetkin heti sitten varaamaan mieluisan nimen :) ! Ks. aloitusviesti.
Pääsetkin heti sitten varaamaan mieluisan nimen :) ! Ks. aloitusviesti.
- Jusku
- Viesti:
Hienoa ^^ Pentu pääsee ainakin pariksi kuukaudeksi Shadow'siin (ellei jää sinne pysyvästi) ja aloittaa kisauksen heti synnyttyään. Voisin ottaa pennulle nimeksi Accidents Happen, ihana nimi (:

Taukoilee kisauksesta toistaiseksi elämäntilanteen muuttumisen ja rikki menneen koneen takia. Kasvattajat siis olkoon rauhassa, jatkan kisaamista kyllä myöhemmin.
-
- Epätoivoinen katse
Selvä, varaan nimen sulle (:
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
mylle
All About Me =)
All About Me =)
-
- Epätoivoinen katse
Joop, sulle :>
-
- Alkupalat
- Viesti:
Mulle sitten vaikka toi Already Champion... :)
-
- Epätoivoinen katse
Selvä =) Sitten seuraava juttu, onko toi syntymäpäivä ok vai tarviiko joku lisäaikaa/haluatteko aikaistaa?
Koirille tulevia kuvia ois myös mukava nähdä! (:
Koirille tulevia kuvia ois myös mukava nähdä! (:
- Jusku
- Viesti:
Re: Kiinnostusta tanskandogeille? SYNT.PV. 20.12.08!
20. päivä sopii loistavasti, aiemmin on luultavasti kiirettä, samoin myöhemmin. Kuvan saat nähdä kun kerkeän piirtää (:

- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Mulla olisi tälläinen kuva tulossa :) Näyttelyissä ravataan suht paljon kun muita kennelin koiria on siellä, mutta tämän kanssa meinasin yrittää käyttöpuolelle suuntautua varsin pitkälti.
-
- Alkupalat
- Viesti:
Mulle se päivä sopii kans ihan hyvin. Kuinkas vanhana pennut saa sitten ottaa uuteen kotiin...? Mulla ei vielä oo kuvaa, mutta alan tässä pian etsiskelemään...