Kysymyksiä
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Re: Kysymyksiä
Niin onhan tuo tyhmä sääntö, mutta siitä asiasta mä en ala joustamaan. Se on ihan vaan agilityliiton ym. oma tehtävä muokata ne säännöt uusiksi.
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Hanna-81 Onhan tuokin oikein. Mä kattelen ite välillä, että saman kisaajan koirat ovat kaikki sivuilla samalla nimimerkillä. Elisiis, kaikki ko. henkilön koirat esim. Omenan omistuksessa, eikä niin että kaksi koiraa omistaa Omena ja kolmannen nimim. Appelsiini. Tällä siis varmistelen tuota kisauttamisen estoa. Koittakaa tajuta :D
-
- Höpsö veitikka
Mä oon niin samaa mieltä tästä että arvontakoneet kyllä suosii joitakin nimimerkkejä!deadasdisco kirjoitti:Mulla taas on omistajatiedoissa sekaisin whokilledbambia, bambia ja deadasdiscoa ja kisaan nimimerkillä jigglytwix. Kisaamiseen käyttämäni nimimerkki on kokeilu, koska mulla on ollut tunne että arvontakoneet suosii tietynlaisia nimimerkkejä ja jigglytwixinä tuntuu että oon saanut paremmin menestystä kuin whokilledbambina. Toki tää voi olla vaan sattumaa eikä tässä oo mitään salaliittoa. Yhtäkään koiraa ei ole hylätty tämän takia ja jos joku hylkää niin pistän äkäistä viestiä ja vaadin uudelleen arvostelua.

-
- Höpsö veitikka
Agikisoihin kerkee yleensä ilmoittautumaan pidempään virtuaalikoirailuja harrastaneet ihmiset ja kyllä niiden kennelit rupeaa jo tuntemaan. Ei mun tarvitse erikseen katsoa Juintun koiran sivulta mikä sen omistajan nimi on siellä, kun tunnistan ulkoasusta - joo, Juintun kennel. / OT.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^
Mä en oo huomannu sinänsä mitään eroa siinä, että pärjääks miun koirat paremmin ku kisaan niitä Juinttuna vai Monkeyna. Tosin Monkeyssa on se tyhmä puoli, jonka tajusin vasta kun olin jo noita ilmoitellut sillä nimellä, että näyttää hölmöltä kun kisaan sillä nimellä koiraani Yawn Monkey Gobe'a... :--------D

Mä en oo huomannu sinänsä mitään eroa siinä, että pärjääks miun koirat paremmin ku kisaan niitä Juinttuna vai Monkeyna. Tosin Monkeyssa on se tyhmä puoli, jonka tajusin vasta kun olin jo noita ilmoitellut sillä nimellä, että näyttää hölmöltä kun kisaan sillä nimellä koiraani Yawn Monkey Gobe'a... :--------D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä ymmärrän molempia osapuolia, mutta tuomari ei voi tietää nimenvaihdoksistanne, ja simppelisti hänellä on oikeus hylätä koirat joidenka kisauttajalla ja sivuille merkittyna omistajana on eri nick, ihan niihin lajiliiton sääntöihin nojaten. Ei sitä voi kaikkien kaksoisniminiä sun muita tietää. Varsinkaan kun toiset vaihtelee niitä useampaan otteeseen.
Moni tuskin nimiä tarkistelee, ei sen puoleen. Hanna-81:lle peukut tarkkaavaisuudesta tämän kanssa.
Moni tuskin nimiä tarkistelee, ei sen puoleen. Hanna-81:lle peukut tarkkaavaisuudesta tämän kanssa.

"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
-
Ja mihis tää liittyy, että joku tietää kenen kenneli on mikäkin ?
Muoks. Henji aivan totta ! Niin ja kyllä mä joskus kurkkailen kennelinkin sivuja, jos siellä on eri nimi. Mutta edelleen mä ihmettelen miksi kennelin sivuilla käytetään 2 eri nimeä ????
Muoks. Henji aivan totta ! Niin ja kyllä mä joskus kurkkailen kennelinkin sivuja, jos siellä on eri nimi. Mutta edelleen mä ihmettelen miksi kennelin sivuilla käytetään 2 eri nimeä ????
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
^Varmaankin jollain pimeällä tavalla tarkoitettiin sitä, että lukekoot koiran sivulla Juinttu ja kisasivulla Monkey, sen tietää ainakin että kyllä se apina sen koiran kuitenkin taitaa omistaa.
Ps. Mäkin käytän niin Sparklea, Anettea ja joskus Anweakin. Ihan huvikseen vaan, ei mulla ainakaan mitään syytä ole. Joskus huvittaa kirjottaa eri lailla. Tää on kuitenkin v-maailmaa, ja eihän täälläkään koskaan liian helppoa saa olla kenenkään kannalta. ;)
Ps. Mäkin käytän niin Sparklea, Anettea ja joskus Anweakin. Ihan huvikseen vaan, ei mulla ainakaan mitään syytä ole. Joskus huvittaa kirjottaa eri lailla. Tää on kuitenkin v-maailmaa, ja eihän täälläkään koskaan liian helppoa saa olla kenenkään kannalta. ;)
-
No oma häpeehän se on vaan.
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Höpsö veitikka
Silloin kun tuomaroin agikisoja niin kyllä mullakin on tapana katsoa se kisajaa/omistaja sieltä koiran sivuilta, ja se on omistajan henk.koht. voivoi, jos koiran sivuilla on eri nimi ilmoitettu omistajaksi kuin mitä osallistujakoodissa on kisaajana. Ihan samalla tavalla katson myös koiran säkäkorkeuden ja tulokset, ja jos sitä säkää ei mainita niin sitten saatan innostua jopa googlettelemaan ihannesäkäkorkeuksia (ja on muuten tullut heitettyä pari hylkyä ihan vaan sen takia, että rotumääritelmän mukainen midi-koon koira on ilmoitettu mineihin eikä koiran sivuilla ole erikseen ilmoitettu säkää - ja todellakin tuun heittelemään hylkyjä samasta syystä vastaisuudessakin, minä kun en voi tietää onko se maxi-rotuinen koira kasvussaan jotenkin jälkeenjäänyt ja sen takia ympätty mideihin :P). Minä en voi lukea tuomarina kenenkään ajatuksia, enkä siis voi automaattisesti tietää onko koiralla nyt eri kisaaja kuin omistaja vai onko omistajalla vaan jonku sortin identiteettikriisi. Se, että joku koira nyt saattaa olla jonkun kennelin sivuilla ei vaan välttämättä aina kerro sitä, että se kennelin pitäjä on myös sen koiran omistaja - harvinaista, mutta kylläpä niitä ns. yksityiskoiriakin näkyy joissain kenneleissä olevan. Minä en myöskään epäröi hylätä koiraa, jos siellä omistaja/kisaajanimissä on epäselvyyttä - se on koiran omistajan homma huolehtia siitä, että myös tuomarin tietoon tulee nämä mahdolliset nickinmuutokset. Mut tykkäänki tuomaroida omia kisojani ja pääsen jo osallistujia lisätessä selville omistajien eri kisautusnimistä, muistan ainakin Kirsin koiria tulleen kohdalle Kitsune-nimimerkillä enkä näitä ole tämän takia hylännyt/tai jos oon muuten tietoinen omistajan eri kisautusnickistä, niin silloinkin asia on OK ja koira saa kilpailla. Sen sijaan en ole ollut tietoinen esim. deadasdiscon tai Juintun uusista kisautusnickeistä, ja todennäköisesti olisin itsekin lempannut nämä koirat hylätyiksi, ellen olisi päässyt itse lisäämään koiria osallistujiin ja nähnyt jo tässä vaiheessa omistaja-kisaajan yhteyden.
Niin kauan kuin säännöissä seisoo tämä kisauttajien kielto, niin tulen kyllä tarkistamaan koiran omistajan sen sivuilta, enkä sinänsä ymmärrä miksi se pitäisi skipata vaan ajansäästösyistä tai omaa laiskuutta - jos ei ole lukihäiriötä siinä ei mene kuin sekunti jos sitäkään, kun sen tiedon etsii ja nimen lukee :P Sanokaa vaikka vanhanaikaiseksi tai pilkunnussijaksi.
Niin kauan kuin säännöissä seisoo tämä kisauttajien kielto, niin tulen kyllä tarkistamaan koiran omistajan sen sivuilta, enkä sinänsä ymmärrä miksi se pitäisi skipata vaan ajansäästösyistä tai omaa laiskuutta - jos ei ole lukihäiriötä siinä ei mene kuin sekunti jos sitäkään, kun sen tiedon etsii ja nimen lukee :P Sanokaa vaikka vanhanaikaiseksi tai pilkunnussijaksi.
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
^No joo, eihän se mitään vanhanaikasta tai pilkunnussintaa oo, vaan ihan oikein. En kyllä arvailis, että nykyään enää paljon kisauttajia olis, kun tosiaan ne hoitolat päässy vähemmälle suosiolle. Mutta tunnollisuuttahan toi vaan on, että tarkistaa noin tarkasti.
Ite itse asiassa avaan kaikki koirat siitä linkistä yhtä aikaa(/puolet kerralla isoissa luokissa) ja tarkistan linkistä luokkaoikeudet sekä agilityssä sen säkäkorkeuden. Kyllä mä joskus innostun vilkuilemaan sitä nimimerkkiä, ja tarkastamaan, löytyykö luokan osallistujalistalta. No, aina on löytynyt mun kohdalla.
Ite itse asiassa avaan kaikki koirat siitä linkistä yhtä aikaa(/puolet kerralla isoissa luokissa) ja tarkistan linkistä luokkaoikeudet sekä agilityssä sen säkäkorkeuden. Kyllä mä joskus innostun vilkuilemaan sitä nimimerkkiä, ja tarkastamaan, löytyykö luokan osallistujalistalta. No, aina on löytynyt mun kohdalla.
-
Niin ja minäkin joka hyvää hyvyyttäni järjestän isoja agility kisoja. Niiin tosi törkeää alkaa vaatimaan, että mun pitäisi alkaa tarkistelemaan koko helvetin kenneli, jos siellä vaikka vahingossa sattuisikin olemaan 10 eri nimimerkkiä mitä joku käyttää. Eli tosiaan käyttäkää sitä samaa nimimerkkiä tai sitten pitäkää turpanne kiinni. Mä oon puhunut nyt 
Esim. tässä mun yhdessä agikisassa tulen kippaamaan aika rankasti osallistujia. Eli ihan vaan varoituksen sanana !

Esim. tässä mun yhdessä agikisassa tulen kippaamaan aika rankasti osallistujia. Eli ihan vaan varoituksen sanana !
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
I like the strict attitude here! (Joo en oo ollu mukana virtuaalijutuissa... kolmeen vuoteen? Tiedän.
)

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
-

Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
No joo, näin nyt sitten sen vaivan, että laitoin kaikkien koirien omistajatietoihin "Anette(/Sparkle)". Ei ny mitään suurta, enkä ruvennu selostamaan mitään, mutta toivottavasti tämä sitten kelpaa tuomareille.
Ihan siksi vaan, että joskus saatan ilmoittaa piskejä Sparklena, joskus Anettena. Aiemmin myös Anwena. On silti Anettekisaavatkin tuomaroitu ja sijoitettu, vaikka omistajatieto ollutkin eri kuin ohjaajanimi.
No jaa.
Nimim. pelkää ihan järkyttävästi, että oma v-koira häviää kisoissa ... vai kuis
Ihan siksi vaan, että joskus saatan ilmoittaa piskejä Sparklena, joskus Anettena. Aiemmin myös Anwena. On silti Anettekisaavatkin tuomaroitu ja sijoitettu, vaikka omistajatieto ollutkin eri kuin ohjaajanimi.
No jaa.
Nimim. pelkää ihan järkyttävästi, että oma v-koira häviää kisoissa ... vai kuis