Äläpä muuta viserrä, toi uudistus vaan on viivästynyt jo jonkun aikaa et tulispa se nyt vihdoin. Mä kasvatan salukeja nimellä Galadriel's (#520233).Natali kirjoitti:En malta odottaa et parannettu FP tulee, kivaa! Muutenkin odotan parin epäkohdan korjaamista, kuten sitä ettei tartte pentujen kans alottaa aina niin alusta vaan et vanhempien geenit vaikuttais enemmän.
Furry-Paws
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Re: Furry-Paws
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mulla lukee kennelin kohdalla My Kennel, mistä sen saa vaihdettua? Vai pitikö se vaihtaa silloin kun rekkaa tonne, mä en nimittäin huomannut sellaista kohtaa, enkä haluaisi että kennelnimi jäisi tuollaiseksi.
/Kiitoksia. Eli kasvatan nyt sitten pk collieita nimellä Zalost (#987254).
/Kiitoksia. Eli kasvatan nyt sitten pk collieita nimellä Zalost (#987254).
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Muistaakseni sen pystyy vaihtamaan sellaisesta linkistä kuin Registered Kennel Management, joka löytyy Home-sivulta ihan alhaalta. Sinne Description-kohtaan pystyy laittamaan siis tekstiä, linkkejä tai kuvia ja sit vaan klikkaa Edit Kennel Site, niin se päivittää sen samalle sivulle sinne ylemmäs kohtaan Description.
(sekava selitys taas kerran)
(sekava selitys taas kerran)
-
Natali
- Kriisissä
Jep, eikös sen ollu tarkotus ekan kerran valmistua jo tammi tai helmikuussa? Ja koko ajan on vaan sanottu et joo pari viiikkoa enää. Mut ottaa kyl pannuun kun en enää näe uusimpia uutisia vaikka mulla asetuksissa on se et niiden pitäis näkyä :(Eros kirjoitti:Äläpä muuta viserrä, toi uudistus vaan on viivästynyt jo jonkun aikaa et tulispa se nyt vihdoin. Mä kasvatan salukeja nimellä Galadriel's (#520233).Natali kirjoitti:En malta odottaa et parannettu FP tulee, kivaa! Muutenkin odotan parin epäkohdan korjaamista, kuten sitä ettei tartte pentujen kans alottaa aina niin alusta vaan et vanhempien geenit vaikuttais enemmän.
- Indy
- Vuohenruokaa
- Viesti:
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mie innostuin jälleen! Juinttu (#987374) nimellä olen ja mulla on tällä hetkellä porokoirauros Nuortin Ádjagas ja porokoiranarttu Nuortin Naavatunturi.
Mut mie oon täysin unhotanut, että kuinka noilla kisataan, että haluisko joku kertoa tyhmälle?
Mut mie oon täysin unhotanut, että kuinka noilla kisataan, että haluisko joku kertoa tyhmälle?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Coma
- Ammattimouhoaja
^ Ensinnä, sun pitää kouluttaa koiras johonkin niille sopivaan lajiin. Atlasista löytyy agilitykentän vierestä sininen T-talo, josta ne voi kouluttaa. Sitten Atlasin oikeassa alakulmassa on pokaali, jossa lukee Shows. Sieltä täytät tuon lomakkeen (show type, show level, run date) ja ilmottaudut kisoihin. :)
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^Niin oon tehnytkin, mutta mistä linkistä pitää painaa, että saa sitten sen koiran ilmoitettua kun on päässyt sen kisan sivulle?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Coma
- Ammattimouhoaja
Sun koiras on vielä liian nuoria kisaamaan. 12FP päivän ikäiset koirat pääsevät vasta kisailemaan.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Olen vallan ihastunut tähän peliin. Tää on kivaa ajanvietettä, kun tossa Howrsessa ei pysty välttämättä tekemään koko aikaa juttuja. Mua nyt vaan vähän ahdistaa, kun mulla on reilu 6 tonnia enää jäljellä siitä alkurahasta ja mun palkoista etc, mut ehkä tää tästä
Mä en oikeen noiden pk collieiden kuvista niin välitä, mut kaks löytyy, Woodley (NH NSh Blue Is All I Wear) ja Cynthia (NA NO More than This). Sit ostin tänään ceskoslovensky vlcakin ja sen nimi on Zu (NA ZU) ja tossa pari tuntia sitten hankin belgitervu Roc:in (NSc Behemoth. Sillä on ihanat kuvat, niin mietin et jospa sit päätyisin belgejä kasvattamaan ja sit siinä sivussa pk collieita, kun niille ei meinaa löytyä kivoja kuvia enkä jaksais niitä rumiakaan kattella. Kaikki muut paitsi Roc on päässeet jo temppukisoihin ja handlaa kaikki ykkösluokan temput. En tiedä milloin sitten pääsee eteen päin, oon kattellut et joskus on beginnereitä, vaikka niillä on jotain reilu 1000 pistettä, et pitääks niitä oikeesti sit hinkata niin paljon. Mulla ei resurssit toistaiseksi riitä ton tervun temppuiluun, et kattoo sit jossain välissä, jos alkais sillekin opettamaan niin pääsis sekin temppuilemaan.
Sitä kyselisin, että kuinka moni on teettänyt pentueen. Mulla ei ole vielä aikomustakaan, mutta sitä lähinnä kysyn, että kuinka paljon kisaatte etc ennen sitä teettämistä? Ja miten ne pennut sit lähtee käsistä? Meinaan että ostaako porukat niitä, vai katooko kaikki bittiavaruuteen etc ja jos porukat ostaa, niin millasia yhdistelmiä ne tykkää.
Mä en oikeen noiden pk collieiden kuvista niin välitä, mut kaks löytyy, Woodley (NH NSh Blue Is All I Wear) ja Cynthia (NA NO More than This). Sit ostin tänään ceskoslovensky vlcakin ja sen nimi on Zu (NA ZU) ja tossa pari tuntia sitten hankin belgitervu Roc:in (NSc Behemoth. Sillä on ihanat kuvat, niin mietin et jospa sit päätyisin belgejä kasvattamaan ja sit siinä sivussa pk collieita, kun niille ei meinaa löytyä kivoja kuvia enkä jaksais niitä rumiakaan kattella. Kaikki muut paitsi Roc on päässeet jo temppukisoihin ja handlaa kaikki ykkösluokan temput. En tiedä milloin sitten pääsee eteen päin, oon kattellut et joskus on beginnereitä, vaikka niillä on jotain reilu 1000 pistettä, et pitääks niitä oikeesti sit hinkata niin paljon. Mulla ei resurssit toistaiseksi riitä ton tervun temppuiluun, et kattoo sit jossain välissä, jos alkais sillekin opettamaan niin pääsis sekin temppuilemaan.
Sitä kyselisin, että kuinka moni on teettänyt pentueen. Mulla ei ole vielä aikomustakaan, mutta sitä lähinnä kysyn, että kuinka paljon kisaatte etc ennen sitä teettämistä? Ja miten ne pennut sit lähtee käsistä? Meinaan että ostaako porukat niitä, vai katooko kaikki bittiavaruuteen etc ja jos porukat ostaa, niin millasia yhdistelmiä ne tykkää.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Mä olen teettänyt kymmeniä pentueita. Vanhempien pitäis olla ainakin leveleillä 20 ja tietty vähintään hyvät terveystulokset. Kaikki ei niitä sukutauluja tutki mutta mulle on kyl tärkeetä ettei vanhempien suvussa esiinny samoja koiria. Riippuu ihan rodusta, paljonko on kysyntää. Ja siitä paljonko pennuista/pennusta pyydät. Huikeimmat hinnat liikkuu miljoonissa, itse olen maksanut joskus pennusta 3 milliä. Omista pennuista pyydän yleensä parikymmentä tuhatta tai parisataa, jos joku innostuu niinkin paljon tarjoamaan. Aktiivinen koti hintaa tärkeämpi. Jos sun pentueeseen syntyy vaikka 10 pentua, niin kaksi saat pitää/myydä ja loput häviää bittiavaruuteen ja saat niistä tietyn hinnan, joka määräytyy pentueen laadun mukaan. Eli kuinka korkeat levelit vanhemmilla on jne.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Millaset on hyvät terveystulokset? Meinaan että mitkä on sun mielestä semmoset, millasista et käyttäis. Miten noita leveleitä saa helpoiten? Oon nonstoppina pelannut joo vasta pari päivää, osallistunut vasta reilu 70 kisaan ja opettanut noi beginner temput noille kaikille, paitsi tolle uusimmalle, kun ei oo rahaa. Mietin vaan, että onko tossa jotain muutakin tehtävissä :D taino tietty treenaaminen, mut ekse meekin niin, että jos sen treenaa esim paimennukseen, niin sitä ei voi treenata paimennuksessa enää? Millä perusteilla ne koirat sitten voittaa niissä kisoissa? Niitähän on jotain 60 koiraa, arvotaanko sieltä sitten vaan?
Sitä kans piti kysyä sulta Eros, kun oot "pitkän linjan kasvattaja", että kisaatko kaikissa lajeissa vai panostatko muutamaan vai jopa vain yhteen? Mulla toi Cynthia ja Woodley kisaa kahdessa toistaiseksi, mutta tarkoituksena olisi jossain välissä kouluttaa vielä eteen päin.
ja sit tärkein kysymys, et miten saa rahaa. Meinaan että jos säkin oot jotain 3milj ostanut koiran, niin kyllä sitä varmaan tulvii. Toki joo mä oon pelannut vasta pari päivää, mut ihan tulevaisuutta ajatellen. Et ootko vaan jossain himokivassa paikassa töissä ja sit kasvatuksesta noi rahat, vai onko jotain poppakonsteja
Sitä kans piti kysyä sulta Eros, kun oot "pitkän linjan kasvattaja", että kisaatko kaikissa lajeissa vai panostatko muutamaan vai jopa vain yhteen? Mulla toi Cynthia ja Woodley kisaa kahdessa toistaiseksi, mutta tarkoituksena olisi jossain välissä kouluttaa vielä eteen päin.
ja sit tärkein kysymys, et miten saa rahaa. Meinaan että jos säkin oot jotain 3milj ostanut koiran, niin kyllä sitä varmaan tulvii. Toki joo mä oon pelannut vasta pari päivää, mut ihan tulevaisuutta ajatellen. Et ootko vaan jossain himokivassa paikassa töissä ja sit kasvatuksesta noi rahat, vai onko jotain poppakonsteja
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli
- käpy
- Ei enää ikinä uudestaan
^ Mä katon terveystulokset oikeestaa iha silleen miten ne on FP:ssäki, eli fair, good ja excellent. Fair-tuloksia omaavaa koiraa en ite käyttäis jalostukseen, mut se on imo jo ihan ok, jos kaikki terveystulokset on good.
Ja joo, jos koulutat sen paimennukseen niin et voi tehä sitä toista kertaa. Mut useempiin lajeihin koiran voi tietty treenata. Mä en itse asiassa oo ihan varma et millä periaatteella noi kisat toimii, mut käsittääkseni siihen vaikuttaa se, miten hyvin koiran taitoja on verrattu sen lajin vaatimiin ominaisuuksiin, joihin koira on treenattu. Eli siis kun siellä koiran sivulla terveystulosten alla on agi, int, stm jne, ne on niitä mistä näkee mitkä on koiran vahvuuksia ja mitkä heikkouksia. Jokaisessa lajissa vaaditaan eri asioita. Esim. suojelussa tarvitaan intelligencee (int), staminaa (stm) ja strengthiä (str), kun taas agility (agi), conformation (con) ja speed (spd) on aika samantekeviä.
Voit verrata koiran ominaisuuksia et mihin lajiin se ois parasta kouluttaa kun meet atlakseen, klikkaat show-pokaalia, ja sit sieltä kisahakulomakkeen alta "information about show types". Sit jos siitä sport-valikosta heität jonku lajin siihen ja painat vaa search nii se kertoo lisää.
Sit voit kouluttaa sun koiraa muiden tekemillä koulutuskentillä/agiradoilla, jos sulla ei oo omaa. Niitä löytyy kun klikkaa atlaksessa sieltä sen sinisen T-höskän viereistä kenttää. Jos menee hyvin, nii koiralla kehittyy tietyt taidot, tai sit se voi olla yhtä tyhjän kanssa eikä kehity.
Ja no toi raha on aina alussa vähä tollee, kyllä se siitä sit pikku hiljaa kun koirien levelit rupee kasvaa, ne rupee menestyy kisoissa, sulla juoksee palkka jne.
Ja joo, jos koulutat sen paimennukseen niin et voi tehä sitä toista kertaa. Mut useempiin lajeihin koiran voi tietty treenata. Mä en itse asiassa oo ihan varma et millä periaatteella noi kisat toimii, mut käsittääkseni siihen vaikuttaa se, miten hyvin koiran taitoja on verrattu sen lajin vaatimiin ominaisuuksiin, joihin koira on treenattu. Eli siis kun siellä koiran sivulla terveystulosten alla on agi, int, stm jne, ne on niitä mistä näkee mitkä on koiran vahvuuksia ja mitkä heikkouksia. Jokaisessa lajissa vaaditaan eri asioita. Esim. suojelussa tarvitaan intelligencee (int), staminaa (stm) ja strengthiä (str), kun taas agility (agi), conformation (con) ja speed (spd) on aika samantekeviä.
Voit verrata koiran ominaisuuksia et mihin lajiin se ois parasta kouluttaa kun meet atlakseen, klikkaat show-pokaalia, ja sit sieltä kisahakulomakkeen alta "information about show types". Sit jos siitä sport-valikosta heität jonku lajin siihen ja painat vaa search nii se kertoo lisää.
Sit voit kouluttaa sun koiraa muiden tekemillä koulutuskentillä/agiradoilla, jos sulla ei oo omaa. Niitä löytyy kun klikkaa atlaksessa sieltä sen sinisen T-höskän viereistä kenttää. Jos menee hyvin, nii koiralla kehittyy tietyt taidot, tai sit se voi olla yhtä tyhjän kanssa eikä kehity.
Ja no toi raha on aina alussa vähä tollee, kyllä se siitä sit pikku hiljaa kun koirien levelit rupee kasvaa, ne rupee menestyy kisoissa, sulla juoksee palkka jne.
vuoden nimimerkki 2011 & 2015
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Niin joo, mietin, et kun mun tsekolla, trikkicolliella ja merlecolliella on fair noi kyynäreet, mut muut on sit good tai exc. Sit mun uusin belginarttu niin sillä on muuten exc tai good, mutta lonkat on fair. Ainoo jolla on pelkkää exc ja goodia on mun Behemoth belgiuros. Mietin sit vaan, et jos noita koiria ei pysty käyttämään niin mitä mä niillä sit oikeesti teen, turhaa rahaa vaan menee ja vaivaa etc, kun ton pelin ideana on kuitenkin loppupeleissä kasvatus, et hömelööhän se musta on, jos ei pysty mitään käyttämään.
Ookoo, kiitos noista agi int stm yms jutuista, oonki miettinyt, että millä perusteilla porukat valitsee lajinsa koirilleensa, mä oon vaan heitellyt noille jotakin rodunomaista, kun en yhtään tiennyt millä tavalla noi vaikuttaa.
Ookoo, kiitos noista agi int stm yms jutuista, oonki miettinyt, että millä perusteilla porukat valitsee lajinsa koirilleensa, mä oon vaan heitellyt noille jotakin rodunomaista, kun en yhtään tiennyt millä tavalla noi vaikuttaa.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2015 tyylilyyli