Kysymyksiä
-
- Höpsö veitikka
Re: Kysymyksiä
Millä kriteerillä tuomari valitsee kasvattajalle ryhmään tulevat koirat? Mulla on eräässä näyttelyssä valittu kasvattajaryhmään 3x EH-saaneet koirat ja 1x ERI-saanut koira, vaikka mulla on noiden lisäksi vielä kolme ERIn saanutta kasvattia jolloin parhaimman tuloksen saaneista olisi voinut valita ryhmään 4x erin saaneet eikä suinkaan 3x eh ja 1x eri.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Höpsö veitikka
^Jotkut valitsee sen perusteella mitenkä tulee tasaisin kasvattajaryhmä (saman tyyppiset päät, rungot, turkit yms). Jotkut sit sen perusteella ketkä saa parhaat tulokset.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mä valkkaan puhtaasti tuloksen perusteella, ensisijaisesti kaikki ERI:n saaneet koirat ja sitten niitä EH:n saaneita koiria. Jos ryhmässä kaikki ovat saaneet ERI:n, on se KP yleensä taattu.deadasdisco kirjoitti:Millä kriteerillä tuomari valitsee kasvattajalle ryhmään tulevat koirat? Mulla on eräässä näyttelyssä valittu kasvattajaryhmään 3x EH-saaneet koirat ja 1x ERI-saanut koira, vaikka mulla on noiden lisäksi vielä kolme ERIn saanutta kasvattia jolloin parhaimman tuloksen saaneista olisi voinut valita ryhmään 4x erin saaneet eikä suinkaan 3x eh ja 1x eri.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Löytyiskö täältä kiinnostuneita avustamaan minua vSPKL:n koelajien esittelyssä? Minusta niistä pitäisi olla jotain infoa, mutta koska itse en ole irlissä pk-lajeja koskaan päässyt harrastamaan, niin aattelin josko jotain enemmän tietävää kiinnostaisi kirjoitella omasta lajistaan pientä esittelyä. Copyt tietenkin tulee samalle esittelysivulle.
IRL-harrastaja ei ole pakko olla, joten apu kelpaa myös joltain hyvän teoriatiedon omaavalta. Esittelyiden ei tarvitse myöskään olla mitään romaaneja, kunhan siitä tulee selville mitä kokeessa tehdään ja mitä ominaisuuksia tarvitaan koiralta. Lähdetietoa voi ottaa esimerkiksi Suomen palveluskoiraliiton sivuilta, tosin kaikki täytyy olla tietenkin omin sanoin kirjoitettua. Perus kielioppi täytyy myös osata ja kappalejaot täytyy olla hallussa, että tekstiä on hyvä lukea.
Halukkaat voivat kirjoitella mulle vaikka yksäriä.
IRL-harrastaja ei ole pakko olla, joten apu kelpaa myös joltain hyvän teoriatiedon omaavalta. Esittelyiden ei tarvitse myöskään olla mitään romaaneja, kunhan siitä tulee selville mitä kokeessa tehdään ja mitä ominaisuuksia tarvitaan koiralta. Lähdetietoa voi ottaa esimerkiksi Suomen palveluskoiraliiton sivuilta, tosin kaikki täytyy olla tietenkin omin sanoin kirjoitettua. Perus kielioppi täytyy myös osata ja kappalejaot täytyy olla hallussa, että tekstiä on hyvä lukea.
Halukkaat voivat kirjoitella mulle vaikka yksäriä.
-
- Sumopainija
Onks ihan hullua lähteä kyselemään kuvalupia, jos tarvitsee kuvat vain yhdelle koiralle? Enkä nyt siis tarkoita että kiertää kyselemässä kaikki mahdolliset kennelit, vaan ihan vaikka vaan yhdestä kennelistä kysyy jonkun tietyn koiran kuvia ja jos ei onnistu, niin vasta sitten kysyy jostain muualta?
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset
Those who mind don't matter, those who matter don't mind
-
- Kanada
^Jos yhelle koiralle tarviit niin tuwwit luovuttaa aika kivasti kanssa ottamiaan kuvia. Mikä rotu olis kyseessä, katon jos mulla olis.
Onnea On - border collies
-
- Sumopainija
^Haen niin sanotusti ''suoraselkäistä'' saksanpaimenkoiraa, eli tosiaan jotain käyttölinjaiseen kallistuvaa. =) Olen kyllä katsellut parilta turrilta, joilla on kuvia tarjolla, mutta ei ole osunut silmään sellaista mitä haen. /: Siksi alan jo harkita järeämpiä keinoja, mutta täytynee kysellä vielä. Mutta katso ihmeessä jos sinulta löytyy jotain, tulisivat tarpeeseen! =)
Ja jottei menisi aivan offiksi niin pohdin sitäkin, että listataanko ihmisten kuvalupia yleensä minnekään yhteen ja samaan paikkaan vai miten eri rotujen harrastajat pysyvät perillä siitä, kenellä on luvat mihinkin?
Ja jottei menisi aivan offiksi niin pohdin sitäkin, että listataanko ihmisten kuvalupia yleensä minnekään yhteen ja samaan paikkaan vai miten eri rotujen harrastajat pysyvät perillä siitä, kenellä on luvat mihinkin?
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Kuvalupalista oli ennen, mutta se kaatui Geocitiesin mukana eikä ihmiset oikein jaksaneet sinne ilmoitella lupiaan. Suoraselkäsakuille voi olla vaikea löytää kuvalupia, kun kaikki hyvät on aikalailla löydetty ja viety. :D
-
- Höpsö veitikka
Ja eiks turreiskin mennä aika pitkälti tekniikalla "nopeat syö hitaat" ja jos samoja kuvalupia löytyy niin sovitaan kuka käyttää mitäkin kuvaa.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
-
- Kanada
^^^Mulla olis tää narttu sekä tästä nartusta tämä yksi vähän huono kuva. Toi toka oli paras narttu, mutta siitä ei siis muuta kuvaa kun tuo. (: Ei kyllä mitään tietoa siitä että onko jomman kumman koiran kuvat jollain käytössä.
Onnea On - border collies
-
- Höpsö veitikka
Tietääkö kukaan onko virtuaalihevosharrastajilla sellaista Turrilan tyyppistä aktiivista foorumia, jota käyttäisi suurin osa heistä? Yritin Googletella, mutta löysin vain hyvin pieniä ja unholaan painuneita foorumeita, ja kaikissa oli alle sata rekisteröitynyttä käyttäjää.
- Tilli
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Erika, HT.net on varmasti vilkkain, myös Virtuaalifoorumi oli jossain vaiheessa aika vilkas.
- Kennel Wardica (FCI1)
- Fjellbris Hunder (FCI5)
-
- Kanada
- Viesti:
Voisiko joku linkittää mulle vhevosharrastajien foorumin? Olen niin tauno etten vaan löydä sitä!
/ Voi morjens! Enkä edes tajunnut. :D Mun mielestä oli kyllä joskus joku muukin kuin nuo?
/ Voi morjens! Enkä edes tajunnut. :D Mun mielestä oli kyllä joskus joku muukin kuin nuo?
- Diamond and the promises and a million dollar bills
All the lives we're wasting in the Hollywood Hills- Vuoden 2011 tulokas
- Kirsi
- Höpsö veitikka
^ Tossahan se Tilli linkkas sen just ennen sun viestiäs. :D
- sukelluskettu
- Keilapallo
- Viesti:
^^ Joskus oli Hevoset.com, mut se ei taija enää olla pystyssä. Tai mulla ei ainakaa mee kyseisellä osotteella yhtää minnekkää :c
.
.
.