Tuulia kirjoitti:Mäkään en ole poistamisen kannalla, menisi kovin tylsäksi. Lisäksi niitä on mun mielestä kiva (ja nopea) arpoa. Mä heitän ensin koirat Exceliin ensimmäiseen sarakkeeseen ja kopioin pisteet suoraan siihen viereiseen. Sitten valitsen ne kaikki ja painan siitä aakkosjärjestysnapista, että ne menee suoraan suuruusjärjestykseen. Ei mene kun kymmenisen sekuntia. :-)
Mikä toi "aakkosjärjestysnappi" on? En oo käyttänyt Exceliä kuin pari kertaa koulussa enkä löydä tuollaista nappulaa mistään. Tosin mulla on Officen ilmaisversio (Microsoft Excel Starter), joten onko tuollaista nappulaa tässä ollenkaan? Jos on, niin missä?? :-D
/ Ei mitään, löysinkin sen! Kiitos Tuulialle tämän keksimisestä.
Mä en ole itse asiassa jaksanut siirtää Exceliä tälle koneelle, joten käytän ilmaista OpenOfficea. :D Tästä se löytyy tuolta yläpalkista napista missä Z:n alapuolella on A (klik). Excelissä se on oikeassa yläkulmassa Lajittele ja suodata-osiossa. :-)
/ Olinpa hidas. :D No, josko joku muukin saisi tästä jotain hyötyä. (:
n. Eahkedan Bealbi - ERI1 SA PN3 ROP-jun
n. Joikhas Kuun Palvoja - ERI2 SA
n. Joikhas Kuun Kasvot - EH
n. Eahkedan Bealbi - HYL "ilmoitettu kaksi kertaa"
n. Joikhas Kuun Palvoja - HYL "ilmoitettu kaksi kertaa"
n. Joikhas Kuun Kasvot - HYL "ilmoitettu kaksi kertaa"
Nyt minen tajua. : DDDDD Siis, saako nuo koirat nuo tulokset, vaikka ne onkin ollut luokassa kaksi kertaa? Mie en ikinä siitä hylkäisi, jos koira on ilmoitettu kaksi kertaa. Usein nimittäin voi:
a) tulla kisanjärjestäjällä virhe, että lisää jonkin koiran kaksi kertaa
b) omistaja on ilmoittanut koirat vahingossa kaksi kertaa
c) kasvattaja on ilmoittanut kasvattinsa, ja myös kasvatin omistaja on ilmoittanut kyseisen koiran
Itse nimittäin usein oon ilmoitellut omia kasvattejani näyttelyihin KAS-ryhmän saadakseni. Että öö?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Jos mun tuomaroidessa joku koira on ilmoitettu kahdesti samaan luokkaan, poistan sen toisen kokonaan osallistujista ja annan jäljelle jäävälle tietty tuloksen. Jos on ilmoitettu eri luokkiin niin tsekkaan oikean luokan koiran sivulta, poistan väärästä luokasta ja laitan sitten tuloksen oikeaan luokkaan. Jos luokkaa ei oo merkitty koiran sivulle niin hylkään kokonaan.
Jos ei halua merkata koiriensa näyttelykalenteriin kaikkia tuloksia niin olisko teistä viisaampaa merkitä kaikki ERI:t vai pelkästään jos on saanut myös SA:n? Vastaukseks ei käy et ihan miten ite haluat koska mä en tiedä miten laittaisin ja siks kysynkin teiltä.
^ Mä olen niin laiska etten laita kuin sertit ja/tai tittelit (esim. junnuluokassa kun voi saada tittelin muttei sertiä). Joskus ahkerana menee väliin muitakin, mutta yleensä noin.
deadasdisco kirjoitti:Kuka ylläpitikään näyttelytuomarilistaa ts. kenelle voin valittaa näyttelytuomarin toiminnasta tai pikemminkin toimimatta jättämisestä?
Onks näyttelyissä käyttöluokkaan pakko osallistua jos koiralla on siihen oikeuttavia tuloksia? Vai voiko sen sijasta vaan ilmoittaa iän mukaan menevään luokkaan.
Semmoinenkin kysymys vielä että täytyykö koiran olla ensin vähintään yhden maan valio jotta BH auttaisi jatkossa valioitumisessa? Jos koirallani on sertit Suomesta ja Amerikasta ja näiden jälkeen se suorittaa BH-kokeen, niin tuleeko siitä molempien maiden valio vai täytyykö sen ensin saada puuttuvat kaksi sertiä jommasta kummasta?
^Jep => Ternen L-pentue. Musta tuo on ihan kätevä tapa, koska voi valita kaksi urosta pentueen isäksi ja ne kaikki pentujutut menee siinä samalla kerralla sitten.