Musta ois kuitenkin ihanaa jos saatais tää foorumi vähän aktiivisemmaksi! Mä rupeen kyllä seurailemaan tilannetta

No nymmää "valitin"Timberwolf kirjoitti: ↑La Loka 13, 2018 9:02 pm ^ Yksinkertainen vastaus: kukaan ei ole ääneen valittanut rekisterilomakkeesta, niin sille ei sitten ole tehtykään mitään.Why fix something that ain't broken. Elikkä ei siis vaan oo osattu/jaksettu edes ajatella sen muuttamista mihinkään suuntaan, kun on ollut vino pino muitakin kehittämiskohteita ja täysin uusia toiminnallisuuksia. Ja hei onhan siellä sentään edes mahdollisuus rekata kokonainen pentue kerralla eikä jokaista koiraa yksitellen.
![]()
Wtf, onko! No hei, kiitti. Tulee meikäläisenkin elämästä vähän helpompaa.Timberwolf kirjoitti: ↑La Loka 13, 2018 9:02 pm Ja hei onhan siellä sentään edes mahdollisuus rekata kokonainen pentue kerralla eikä jokaista koiraa yksitellen.![]()
Kyllä piirroskuviakin voi mielestäni suhteellisen realistisesti tuomaroida. Yhtä hankalaahan se on kuin valokuvallisten tuomarointi, esimerkiksi jotkut valokuvalliset turkkirodut kuten vaikkapa coton de tulear tai maltankoira ovat hyvinkin hankalia, sillä ei siitä valokuvasta päästä oikeasti tuntemaan sitä rakennetta. Ei sitä viitsi huonoa laatista antaa, jos koira näyttää muuten kuvassa hyvältä, mutta in real life sen rakenne olisikin ihan kuraa sen turkin alla.Marras kirjoitti: ↑Su Loka 14, 2018 4:53 pm Ja miten piirroskuvia voi tuomaroida realistisesti?Tässähän jäävät jalkoihin ne henkilöt, jotka haluavat piirtää, mutta eivät välttämättä osaa täysin rotutyypillisiä yksilöitä (vielä) piirtää. Jos piirretyllä koiralla pitäisi olla täydelliset mittasuhteet, väritykset/naamiot/merkit, kulmaukset, selkälinja, sukupuolileima jne. niin en usko, että kovin monella harrastelijalla on siihen lähtökohtaisesti edellytyksiä. Sorry! Sitten kun sillä yhdellä kuvalla on käyty Pivikon seitsemän (?) tuomaria läpi ja kaikilta EH niin.. Se oli sitten siinä. Mun mielestä on epäreilua asettaa harrastajat eriarvoiseen asemaan vain siksi, että lähtökohdat ovat erit.
Luulen, että tähän voidaan sitten puuttua jollain sääntömuutoksella.
Minusta se Marraksen arpomispohjainen näyttely voisi olla näille koirille aivan erinomainen idea! Samat sertithän arvonnoissakin pitää kerätä kasaan ja valioituminen tuskin ainakaan helpottuisi arpomisperusteilla.