Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Nath
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nath »

Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä: kun pistätte kuvalupakyselyjä, niin moneltako saatte keskimäärin vastauksen?

Alkaa vaan ihmetyttää, kun olen valehtelematta laittanut ainakin 20-30 käppänäkasvattajalle mailia, olen saanut tasan kaksi vastausta, toinen kieltävä ja toinen myöntävä. Että onko tämä nyt ihan yleinen vitsaus.... En sitten tiedä moniko noista maileista on läsähtänyt roskapostiin, vaikka oon yrittänyt vaihdella otsikkoa ja vähän viestien sisältöäkin, ettei sähköpostipalvelin tulkitsisi niitä kaikkia spämmeiksi.
Häidee
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Häidee »

^ Mä lähetin tossa kesän aikana varmaan kahteenkymmeneen ruotsalaiseen sheltikenneliin kyselyitä, mutta vain yhdeltä tuli vastaus ja se oli kieltävä. Mun mielestä on todella yleistä, ettei vastauksia tuu.
61°07 45 N 21°30 20 E
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

^^Mullekkin on tullut koirien puolelta tositositosi vähän vastauksia. Kanipuolelta en laittanut kuin kolmelle, ja kaikki vastasivat, yksi kieltävä, kaksi myöntävää. Cockerikasvattajat on tuntuneet tosi nihkeiltä, eikä keltään vieraalta ole tullut myöntävää vastausta..
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Nath - ihan normi tilanteessa oot. Harmittaa kovasti. Mä mainitsen viestissä, että olisi kiva saada takaisin vastaus vaikkapa jos siinä lukisi edes vain "ei" ("no"). Mutta eei.
Spunky
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Tähän kuvalupakeskusteluun.. Olen huomannut selaisen seikan, että lupapyyntöni eivät ole aina menneet edes perille. Itselleni on monta monituista kertaa käynyt niin, että vasta toisella kerralla on tullut vastaus ja vastaus on yleensä ollut jopa myöntävä. Kun olen valitellut siis toisessa postissani, että olen pahoillani kun lähetän tämän mailini uudestaan, mutta en ole varma onko se ensimmäinen tullut perille, niin olen useasti saanut vastaukseksi pahoittelevan mailin, että toden totta - "Emme todella ole saaneet aikaisempaa mailiasi". Välillä olen lähettänyt kaksikin mailia siis samaan paikkaan, että menisi varmemmin perille. Toisaalta sekin vähän arveluttaa, sillä tällainen tungettelu voi tuntua hyvinkin epäkohteliaalta. Sellaisen huomion ainakin tein, että hotmailin sähköposti hukkasi ihan hirveästi meilejäni, gmail on toiminut varmemmin.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Hide
Epätoivoinen katse

Viesti Kirjoittaja Hide »

Eikös joku turri opiskele Ahlmannilla? Jos en ihan väärin muista, niin olisikos ollut Nomad tai Noel? Nickit menee aina sekaisin xp Taisi olla väärä topakin;D
Kuva
virtuaalihommat on mun osaltani ohi, pm:llä voi pyydellä kasvattejaan takaisin ! so sorry about this.
KuroNeko
Sumopainija

Viesti Kirjoittaja KuroNeko »

Kuvalupajuttuun minäkin tunkean nokkani, eli tutulta kuulostaa Nath sinun tilanne. Ajattelin aikaisemmin, että minulla on niin hyvä tuuri, että onnistun bongaamaan kaikki sellaiset kennelit, joista ei vastata, joten lohduttaa kuulla etten ole ainoa jolla on kyseinen ongelma. : D No ei. Mutta tosissaan, hirveän huonosti noista kenneleistä mitään vastauksia kuuluu. Minä en ole virtuaalielämäni aikana saanut kuin tasan yhdeltä kenneliltä vastauksen ja sekin kieltävä.
Lisäksi olen ajatellut, että useamman viestin lähettäminen samaan paikkaan tuntuisi jotenkin epäkohteliaalta, mutta Spunkylle kiitos tästä pienestä toivonkipinästä, ehkä minunkaan viestini eivät ole menneet perille ja uudella yrityksellä saisin jopa vastauksen? =) Täytyypä kokeilla laittaa pariin paikkaan uutta viestiä.

Ja Henji, miten sä yleensä muotoilet sen, että vastausta kiitos? Kun mun korvissa kaikki kohteliaatkin yritykset toivoa vastauksen saamista kuulostaa joko hoputtavilta tai sitten muuten vaan töykeiltä. :D
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
Mie oon käyttänyt seuraavaa fraasia: "I hope You would answer even if the answer would be denying". Mut eipä tuollakaan oo tullu edes niitä nou-vastauksia :mrgreen:

Mie olen kakn kokenut tuplaviestin lähettelyn jotenkin tungettelevana, mutta voihan se tosiaan olla, että siellä on ollut roskapostihaavi heilumassa ja ne omat pyynnöt on menneet suoraan roskiin.... Huomaisn kyllä tässä taannoin Tenhon sukulaisten omistajille mailaillessani, että osa maileista ei ole mennyt perille. Voispa kyllä olla reteä ja kokeilla, tulisko vastausta jos lähettäis saman mailin uudestaan....

Jotenki vaan tuntuu noita lupakyselyjä lähettäessä, että itse se maili on jotenkin niin tökerö ja muutenkin, kun ainoa asia minkä perässä on, on koirien kuvat :'D Oon kyllä yrittänyt sinne sepustella myös jotain sen tyyppistä, että pidin koiristasi X ja Y, he ovat minun silmiini todella koemita, mutta tuonkin voi pahimmillaan tulkita mielistelyksi....
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Hide kirjoitti:Eikös joku turri opiskele Ahlmannilla? Jos en ihan väärin muista, niin olisikos ollut Nomad tai Noel? Nickit menee aina sekaisin xp Taisi olla väärä topakin;D
Mie
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Tuohon kuvalupakyselyyn osallistun minäkin. Olen näin rehellisesti sanottuna pistänyt ainakin yli kymmenelle eri kasville säpöitse näitä kuvien kysely -juttuja. Ja tähän mennessä vain kolmelta olen saanut myöntävän vastauksen. Monilta lopuilta ei joko ole tullut vastauksen vastausta, tai lyhyesti ja ytimekkäästi että ei käy.

Onhan se varmasti monen mielestä melko epämiellyttävää, jos säpöön tursuaa näitä kyselyitä mutta olisihan se mukavaa jos siihen saisi vastauksen. Ei tarvitsisi itsekään jäädä kuin nalli kalliolle ihmettelemään, että miksi vastausta ei näy eikä kuulu.
Edes lyhyt ja pienikin vastaus riittäisi, ettei turhaan jäisi odottelemaan vastausta, mitä ei välttämättä koskaan tule.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mä oon puolestani lähettänyt epäilemättä 70-100 kuvalupapyyntöä, mistä vain noin puolet vastaa. Ja näistä puolesta kieltäviä vastauksia on noin 1/3. Jos ei halua saada kuvalupapyyntöjä sähköpostiinsa, voisi siitä mainita kotisivuillaan ystävällisesti?

/ No joo, mut kyselen paljon enemmän ulkomaalaisilta kasvattajilta ja on kivempi lukea sivuilta et ei virtuaalikenneleille kuin saada sähköpostiin "NO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - vastaus :D
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Spunky
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spunky »

Marcia kirjoitti:Jos ei halua saada kuvalupapyyntöjä sähköpostiinsa, voisi siitä mainita kotisivuillaan ystävällisesti?
Suomalaiset kennelithän kyllä harastavat tätä erittäinkin aktiivisesti. :D Tyyliin joka toisen sivuilla lukee: "Emme anna kuviamme virtuaalikenneleiden käyttöön!" + vielä 10 huutomerkkiä perään..

/ Totta, itsekin kyllä harvemmin suomalaisilta kyselen, mutta moni ulkomaalainen ei ole edes kuullutkaan koko virtuaaliharrastuksesta. Ainakin itselleni on jäänyt vahvasti sellainen mielikuva.
  • Diamond and the promises and a million dollar bills
    All the lives we're wasting in the Hollywood Hills
    • Vuoden 2011 tulokas
Cookiemonster
Kanada

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Itse en ole yhdeltäkään suomalaiselta kenneliltä udellut, koska melkeimpä jokaisen sivulla on tasan selkeästi laitettu, että kuvia ei anneta virtuaalikäyttöön. :D Eikun sori, olempas kerran kysynyt ja vastaukseksi sain takaisin "Ei käy".
Tokihan varmasti poikkeuksia on, mutta itse olen enemmin tottunut ulkomaalaisilta kyselemään. ^^
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Häidee
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Häidee »

Eikös joku ole kirjoittanutkin enkuksi virtuaali(koira)maailman esittelyn? (hevosmaailmasta vastaava) Mistä löytyis sivu, jos sitä vielä on?
61°07 45 N 21°30 20 E
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

http://virtuaalikoirat.net/al.html kirjoitti:h. Kasvattajaluokka
Lyhenne: KAS

Laatuarvostelu, jossa kasvattaja kilpailee neljän kasvattamansa samanrotuisen koiran muodostamalla ryhmällä. Ryhmään oikeutetaan koirat, jotka ovat palkittu laatumaininnalla erinomainen (ERI) tai erittäin hyvä (EH) siinä näyttelyssä, jossa osallistuvat kasvattajaryhmään.
Kasvattaja saa kilpailla yhdessä näyttelyssä vain yhdellä ryhmällä rotua kohti.
Jos tuomari katsoo ryhmän olevan riittävän tasalaatuinen ja korkeatasoinen, hän voi antaa kunniapalkinnon.
Tuomari sijoittaa neljä kasvattajaryhmää paremmuusjärjestykseen.
Mikäli rodun paras ryhmä on saanut kunniapalkinnon, se osallistuu Best in Show kasvattajaryhmän valintaan.

Huom! Näyttelynjärjestäjä saa päättää muodostuvatko kasvattajaryhmät automaattisesti kun tarpeellinen määrä koiria on ilmoitettu vai täytyykö kasvattajaryhmä ilmoittaa kasvattajan toimesta.
Tämän perusteella pitäisi riittää yhdeltä kasvattajalta neljä saman rotuista koiraa, jotka ovat saaneet EH:n tai ERI:n. Ite oon aina ennen luullut, että kasvatit pitää olla vähintään kahdesta eri pentueesta, joten mitä ihmettä? Oonko luullut väärin? Riittääkö siis yksi pentue kasviluokkaan, jos koiria on neljä ja kaikki ovat saaneet vähintään EH:n?
Lukittu