Kysymyksiä 2
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: Kysymyksiä 2
En tiedä mihin laitan tämän vaiko pitääkö minun alkaa tekemään erinäistä topicia tämän takia, mutta kertokaa ehdotuksianne siitä mitä alan kasvattamaan? Into palailee ja pieni kenneli tulisi, varmasti sekään pari pk collieta ja pystistä tulee. Laittakaa vaikka yksityisviestillä, ettei tämä sitten täysin mene rotuluetteloihin.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Eikö sitä kannattaisi alkaa kasvattamaan niitä ihan omia ja rakkaimpia rotuja, mistä tietää parhaiten ilman kyllästymistä? Tai jos ei mikään rotu tunnu sellaiselta mitä jaksaisi katella koko ajan, niin perusta sekakennel ja ota sinne kaikkea mitä mieli tekee.
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Kyllä, juuri siksi sinne tuleekin pari pystykorvaa ja pitkäkarvaista collieita mikä kertoo jo sen, että kyseessä on sekakennel. Ehkä kirjoitin tekstini täysin niin, ettei sitä ymmärretä aivan sillä tavalla kun halusin, mutta olisin ottamassa myös pari muunrotuista sekaan ja sitäkautta ehkä kykenisin kasvattamaan niitä sitten vielä joku päivä. En sitten tiedä, ehken kuitenkaan pidä siitä, että kennel on kasvatukseltaan hieman "sekavampi" eli on monia rotuja vaan pidän kennelin parin rodun kasvattamona.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
- Lassien tassuhiki
^^ Voihan se olla niinkin, että on välillä antoisampaa ja haastavampaa puuhaa olla tekemisissä vähän vieraamman rodun kanssa. Ite kyllästyn ehkä enemmän kasvattamaan niitä "omia" rotujani, mitä täällä irl-maailmassakin joka päivä näkee.
On vaikee sanoo Viivi mitä rotuja voisit sinne kenneliisi ottaa, kun ei ole mitään hajua minkä tyyppiset rodut kiinnostaa..
On vaikee sanoo Viivi mitä rotuja voisit sinne kenneliisi ottaa, kun ei ole mitään hajua minkä tyyppiset rodut kiinnostaa..
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Voi olla, tietysti. Itse vaan kyllästyn eri rotuihin, nimittäin vuosi sitten vähensin 8 kenneliä kahteen, joista toinen on sekakennel. Tosin mä vähensin vaan sen takia, että must tuntui se touhu menevän vähän yli, kun olisin halunnut tehdä koko ajan uusia kenneleitä eri roduille... Nythän mulla on neljä kenneliä, jotka kaikki kasvattavat mulle jotakin tuttua rotua irlin myötä. Olishan noita muitakin rotuja, mitä olisi kiva kasvattaa, mutta yritän pitää itsekurin päällä ja tyytyä tuntemattomien rotujen kanssa tuohon mun sekakenneliin.
Mutta jokainen on erilainen, kyllähän sen ymmärrän. Uusia rotuja vaan on hankala ehdotella vähän vieraammalle ihmisille, kun ei tiedä yhtään minkälaiset rodut kiinnostaa (niin kuin itsekin tuossa sanoit). Voiskos Viivi siis vähän avitella?

Mutta jokainen on erilainen, kyllähän sen ymmärrän. Uusia rotuja vaan on hankala ehdotella vähän vieraammalle ihmisille, kun ei tiedä yhtään minkälaiset rodut kiinnostaa (niin kuin itsekin tuossa sanoit). Voiskos Viivi siis vähän avitella?
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Vieras rotu ehdottomasti kiinnostaa. Toki minullakin on niin, että sen rodun pitää jollakin tapaa liittyä minuun tai ainakin on jonkunlaista kokemusta/tietämystä. En vältämättä haluaisi mitään kamalan yleistä rotua vaan enemmänkin geenipohjaltaan alhaisemman jossa pystyisi sitten panostamaan koirakannan kasvuun ja sitäkautta varmistamaan sen paikkaa virtuaalimaailmassa. Kokoluokkaa keskikokoinen-iso. Jos ulkonäköä katsotaan niin olisi jämäkän puoleinen. Niin ja jos pystyy vain vaikuttamaan niin kuvien saaminen olisi melko heppoa. Auttoiko yhtään?
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Noh siis mä kasvatan tsekkoja ja saarlosseja + sit äärimmäisen pienimuotoisesti harvinaisia japsirotuja. Et jos sua shikoku pentu kiinnostaa nii vinkkaa :D mulle olis semmosia tulossa (Shinsoun toinen ja vika pentue), niitä ei oo aikasemmin virt. maailmassa tainukaan olla. Kuvien saaminen vähän hankalempaa mutta mulla on esim yhdestä paikasta kuvaluvat ja sillain. Tsekko ja saarloslupia on hankalahko saada kun ne ei välttämättä anna tai sitten kaikki on jo käytössä, mutta kyllä niitä kenneleitä löytyy ja tosi moni on kuvannut niitä, et turrilaisilta pitäis löytyy joitaki kuveja.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Miten olis Bichon Frisé? Vaikka pieni onkin, aika harvinanein virt-koirana. Jos isompaa jaet, niin ainankaan Banda septemberiä (joo en osaa rirjottaa) ei ole montaakaan. Kuvia vaan vois olla vähän vaikeempi saada. Myöskään piirrettyjä Cokkerspanieleita ei ole montaa (kaikki yksilöt taitavat löytyä omasta kennelistä). Jos vaan piirretty toiminta kiinnostas.Viivi kirjoitti:Vieras rotu ehdottomasti kiinnostaa. Toki minullakin on niin, että sen rodun pitää jollakin tapaa liittyä minuun tai ainakin on jonkunlaista kokemusta/tietämystä. En vältämättä haluaisi mitään kamalan yleistä rotua vaan enemmänkin geenipohjaltaan alhaisemman jossa pystyisi sitten panostamaan koirakannan kasvuun ja sitäkautta varmistamaan sen paikkaa virtuaalimaailmassa. Kokoluokkaa keskikokoinen-iso. Jos ulkonäköä katsotaan niin olisi jämäkän puoleinen. Niin ja jos pystyy vain vaikuttamaan niin kuvien saaminen olisi melko heppoa. Auttoiko yhtään?
En mäkään nyt muita tälleen äkkiseltään keksi.
Joo ja noihin kuviin liittyen oma kysymykseni:
Miten te olette kuvalupia eri IRL-kennuilta kuvalupia kyselleet?
Jos luvat saa, niin saako kuvistra käyttää kaikkia kuvia, vai vain kasvattajan määräämää osaa?
-
- Kriisissä
Riippuu ihan siitä että onko kasvattaja ottanut itse kuvat vai onko kuvilla montakin eri ottajaa. Kannattaa sopia kasvattajien kanssa yksityiskohtaisesti mitä saa ja mitä ei saa käyttää. Itse olen siis laittanut ihan vaan mailia kasvattajille, jossa olen kertonut itsestäni, virtuaalikoirista sekä siitä mihin kuvia käytettäisiin mikäli lupa tulee.Mima kirjoitti:Viivi kirjoitti:Joo ja noihin kuviin liittyen oma kysymykseni:
Miten te olette kuvalupia eri IRL-kennuilta kuvalupia kyselleet?
Jos luvat saa, niin saako kuvista käyttää kaikkia kuvia, vai vain kasvattajan määräämää osaa?
-
- Höpsö veitikka
Joku snautseri? Tai terrieri tai spanieli? en oo kyllä pitkään ainaa liikkunu niin aktiivisesti kenneleissä tai katellu v-näyttelyitä, että tietäisin rotujen yleisyydestä jotain, mutta snautsereita en muista nähneeni koskaan kauhean paljon, terrieriroduista taas tulee useampikin mieleen (Mima, se on panda shepherd :) ). Muita harvinaisempia on sitten vaikka aidi, catahoula, korea jindo, porcelaine, bouvier, briardi, hokkaido, laikat.....Viivi kirjoitti:Vieras rotu ehdottomasti kiinnostaa. Toki minullakin on niin, että sen rodun pitää jollakin tapaa liittyä minuun tai ainakin on jonkunlaista kokemusta/tietämystä. En vältämättä haluaisi mitään kamalan yleistä rotua vaan enemmänkin geenipohjaltaan alhaisemman jossa pystyisi sitten panostamaan koirakannan kasvuun ja sitäkautta varmistamaan sen paikkaa virtuaalimaailmassa. Kokoluokkaa keskikokoinen-iso. Jos ulkonäköä katsotaan niin olisi jämäkän puoleinen. Niin ja jos pystyy vain vaikuttamaan niin kuvien saaminen olisi melko heppoa. Auttoiko yhtään?
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
-
- Kanada
Onko palveluskoiralajeissa jotain minimi rajaa noihin luokkiin? Siis siihen, että tuomaroidaanko vai perutaanko luokka. Koitin etsiä tietoo tuolta sivuilta, mutten löytäny, enkä itte juuri nyt muista, kun siitä on niin kauan kun oon viimeks tuomaroinu kisoja, joissa on näin vähänen osallistujamäärä (2 koirakkoa).
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Vaikka koiria olisi vain yksi niin luokka tuomaroidaan. Luokka tuomaroidaan aina, paitsi tietenkin silloin jos osallistujia on 0.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Henji
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Rotuyhdistyksen tietokannassa/rekisterissä nartut ja urokset omissa taulukoissaan vai samassa? Mä olin ajatellut laittaa erikseen, mutta kumpi on muiden mielestä parempi vaihtoehto?
"...you cannot demand more from a trial otherwise it will become a goal in itself, a sport, and will harm instead of being useful to the breeding effort." || vISLY
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
Hiljaiseloa vielä hetkisen, palaan kyllä.
- Timberwolf
- Velho
- Viesti:
^ Erikseen on mun mielestä selkeämpi.

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥