Yhteisomistuskenneleiden koirien kisautus
-
Twiggy
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: Yhteisomistuskennelin koirien kisautus
Lottie, mä en nyt vieläkään tajunnut että ootko sä sitä vastaan, että jos kennelissä on kaksi omistajaa, ja niillä molemmilla on siellä omia koiria, ni siltikään siitä kennelistä ei saa ilmottaa kun kolme koiraa? Vaikka sen kennelin omistajat kisauttaisivat vain omia koiriaan? :D Meinaan ois se nyt aika tyhmää jos mä en saa kisauttaa omia koiriani sen takia, koska Jingaroossa on toinenkin pitäjä. Ei sillä yhteisellä kennelillä oo mitään väliä jos sen kaikki koirat ei ole yhteisiä, vaan molemmilla on omansa. Niinkun Hook jo sanoi, ni sehän olis sitten ihan sama olisko kaks kenneliä vai yks yhteinen, jos molemmilla on omat koiransa.
-
Lottie
- Le-ppä-ker-ttu
Mun mielestä se on väärin, koska silloin kolmen koiran sääntö ei toimi.
- jannu
- Kanada
hmm, kumminkin jokaisella on omat koirat? Eikä se samasta kennelistä auta asiaa yhtään. : DLottie kirjoitti:Mun mielestä se on väärin, koska silloin kolmen koiran sääntö ei toimi.
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.
-
donga
- Vuohenruokaa
Mutta periaatteessa kuulostaa jännältä, jos on yhteinen kennel, mutta kummallakin on omat koirat D: Mun mielestä yhteinen kennel on juuri sellainen, että päätetään vaikka lajit ja ei ole "omia koiria" vaan kaikki on yhteisiä ja näin. Miksi se on sitten yhteinen kennel? Eikö olisi sama olla sitten omat kennelit ettei tulisi tällaisia mietteitä? (En varmaan viitannu kunnolla mihkään viestiin, tuli vain tällainen mieleen :'))
-
Nath
- Höpsö veitikka
IMHO jos kennel on yhteinen, ja molemmat omistajat kisauttavat koiria, koirat pitäisi olla kunnolla jaoteltu omistajille ja sivuilla tulisi olla maininta tästä. Periaatteessa (kuten Lottie sanoi) tällä tavalla juuri tuota kolmen koiran sääntöä kierretään, koska koirat ovat kuitenkin yhden kennelin asukkeja. Jos kuitenkin vain toinen kennelin omistajista kisaa tiettyä koiria ja on täten tavallaan se "virallisempi" omistaja, sitten tätä sääntöä ei minun nähdäkseni kierretä. Sääntöhän on 3 koiraa/omistaja [henkilö], ei 3 koiraa/kennel. Minä määrittelen kennelin koiran asuinpaikaksi, mutta varsinainen omistaja on kennelin pitäjä.
Vähän tähän kisautukseen liittyen: kun kisoissa on luokat A, B ja C, niin onko sääntöjen mukaan mahdollista ilmoittaa 3 koiraa A-luokkaan, 3 koiraa B-luokkaan ja 3 koiraa C-luokkaan yhdessä ja samassa kisassa, ja toimia itse kisaajana? Miten luokka-käsite määrittelee tämän, käsittävätkö nuo A-, B- ja C-jaot yksi kokonainen luokka, vai jokainen erikseen? (hieenosti selitetty taas, toivottavasti ymmärsitte). Tuota kolmen koiran sääntöähän pystyy kiertämään tässäkin, jos nämä luokat määritellään erikseen luokkaA:ksi, luokkaB:ksi ja luokkaC:ksi.
Vähän tähän kisautukseen liittyen: kun kisoissa on luokat A, B ja C, niin onko sääntöjen mukaan mahdollista ilmoittaa 3 koiraa A-luokkaan, 3 koiraa B-luokkaan ja 3 koiraa C-luokkaan yhdessä ja samassa kisassa, ja toimia itse kisaajana? Miten luokka-käsite määrittelee tämän, käsittävätkö nuo A-, B- ja C-jaot yksi kokonainen luokka, vai jokainen erikseen? (hieenosti selitetty taas, toivottavasti ymmärsitte). Tuota kolmen koiran sääntöähän pystyy kiertämään tässäkin, jos nämä luokat määritellään erikseen luokkaA:ksi, luokkaB:ksi ja luokkaC:ksi.
-
Evie
- Le-ppä-ker-ttu
- Viesti:
Ainakaan tokossa ei ole mahdollista ilmoittaa kolmea koiraa samana päivänä useampaan kuin yhteen luokkaan/kokeeseen. Ja ainakin omasta mielestäni näiden A- ja B-luokkien alkuperäinen tarkoitus oli se, että useamman omistajan koirat voisivat mahtua mukaan kisaan.Nath kirjoitti:Vähän tähän kisautukseen liittyen: kun kisoissa on luokat A, B ja C, niin onko sääntöjen mukaan mahdollista ilmoittaa 3 koiraa A-luokkaan, 3 koiraa B-luokkaan ja 3 koiraa C-luokkaan yhdessä ja samassa kisassa, ja toimia itse kisaajana? Miten luokka-käsite määrittelee tämän, käsittävätkö nuo A-, B- ja C-jaot yksi kokonainen luokka, vai jokainen erikseen? (hieenosti selitetty taas, toivottavasti ymmärsitte). Tuota kolmen koiran sääntöähän pystyy kiertämään tässäkin, jos nämä luokat määritellään erikseen luokkaA:ksi, luokkaB:ksi ja luokkaC:ksi.
-
Ansk
- Syvällistä
- Viesti:
Ja mun käsittääkesni niissäkin lajeissa, joissa koira saa osallistua useampaan eri luokkaan yhdesä kilpailussa (onkohan näitä lajeja muuten olemassakaan enää??), nämä A:t, B:t ja C:t mielletään yhdeksi isoksi luokaksi, sillä jos joku koira osallistuisi vaikka esimekriksi agissa sekä A, että B luokkaan, niin eikös se koira saisi silloin kaksi erillistä tulosta ja kuitenkin molemmat olisivat samasta kilpailusta. Ja jos molemmissa sattuisi, että koira saisi vaikka vKUMA:t, niin se sama koirahan saisi yhdestä kilpailusta kaksi KUMA:a. :OEvie kirjoitti:Ainakaan tokossa ei ole mahdollista ilmoittaa kolmea koiraa samana päivänä useampaan kuin yhteen luokkaan/kokeeseen. Ja ainakin omasta mielestäni näiden A- ja B-luokkien alkuperäinen tarkoitus oli se, että useamman omistajan koirat voisivat mahtua mukaan kisaan.Nath kirjoitti:Vähän tähän kisautukseen liittyen: kun kisoissa on luokat A, B ja C, niin onko sääntöjen mukaan mahdollista ilmoittaa 3 koiraa A-luokkaan, 3 koiraa B-luokkaan ja 3 koiraa C-luokkaan yhdessä ja samassa kisassa, ja toimia itse kisaajana? Miten luokka-käsite määrittelee tämän, käsittävätkö nuo A-, B- ja C-jaot yksi kokonainen luokka, vai jokainen erikseen? (hieenosti selitetty taas, toivottavasti ymmärsitte). Tuota kolmen koiran sääntöähän pystyy kiertämään tässäkin, jos nämä luokat määritellään erikseen luokkaA:ksi, luokkaB:ksi ja luokkaC:ksi.
Niin ja tuo agility oli tuossa nyt vain esimerkkinä, en jaksanut käydä lukemassa sääntöaivulta miten homma oikeasti menee. ;)
-
Kuskikärpänen
- Hanipupu
- Viesti:
Siis ihan oikeesti. Jos ihminen ilmoittaisi ne kolme koiraansa muutenkin sinne kisaan, niin onko sillä väliä ovatko ne koirat täysin omia vai puoliksi omia?
Yhtä paljon luokasta menee tilaa molemmissa tapauksissa, yhtä monen omistajan koirat sinne silti mahtuu.
Yhteisen kennelin koiria kisaavahan menettää ne kisapaikat myös niiltä mahdollisilta täysin omilta koiriltaan. En siis tajua mikä siinä on sitä kolmen koiran sääntöä kiertämistä. Ei se omistaja joka tapauksessa ilmoita kuin kolme koiraa, vai?
Mikä siinä rassaa, että jostain kennelistä sitten saattaakin olla se kuusi koiraa luokassa? Mun tajuntaan ei nyt oikeesti mene tää juttu yhtään. :D
Kunhan näitä koiria ei ilmoiteta samassa viestissä, vaan molemmat omistajat oikeasti ilmoittavat koirat itse, niin musta on kummallista miten negatiivista voi olla tuota kohtaan. Kenen persettä se kaivaa jos jossain kennelissä onkin vaikkapa kaksi agilityvaliota enemmän sen takia, että kennelillä on kaksi omistajaa?
Minusta se on vain järkevää. Kaksi silmäparia tutkimassa liittojen kalentereita ja ilmoittamassa koiria kisoihin on toki paljon nopeampi tapa saada koira nousemaan luokissaan (ellei ole huono arpaonni tai ne neljä silmää eivät koskaan ole ajoissa kalentereissa). Onko syy siis siinä, että jonkun kennelin koirat menestyy nopeammin, vai hä?
Ja siis mullahan itelläni on tasan yksi kenneli jossa on kolme koiraa jotka eivät kaikki edes mene samoihin luokkiin missään lajissa, eli ei ole edes oma lehmä ojassa. Plus etä silloin kun jaksan koirilla kisata, niin liittojen kalenterit on 24/7 auki, ja päivitän niitä aika jatkuvasti päästäkseni kisoihin mukaan. Koirat nousee nopeasti luokissa ja minun koirani lähtevät alimmista luokista tilaa viemästä. ;)
Yhtä paljon luokasta menee tilaa molemmissa tapauksissa, yhtä monen omistajan koirat sinne silti mahtuu.
Yhteisen kennelin koiria kisaavahan menettää ne kisapaikat myös niiltä mahdollisilta täysin omilta koiriltaan. En siis tajua mikä siinä on sitä kolmen koiran sääntöä kiertämistä. Ei se omistaja joka tapauksessa ilmoita kuin kolme koiraa, vai?
Mikä siinä rassaa, että jostain kennelistä sitten saattaakin olla se kuusi koiraa luokassa? Mun tajuntaan ei nyt oikeesti mene tää juttu yhtään. :D
Kunhan näitä koiria ei ilmoiteta samassa viestissä, vaan molemmat omistajat oikeasti ilmoittavat koirat itse, niin musta on kummallista miten negatiivista voi olla tuota kohtaan. Kenen persettä se kaivaa jos jossain kennelissä onkin vaikkapa kaksi agilityvaliota enemmän sen takia, että kennelillä on kaksi omistajaa?
Minusta se on vain järkevää. Kaksi silmäparia tutkimassa liittojen kalentereita ja ilmoittamassa koiria kisoihin on toki paljon nopeampi tapa saada koira nousemaan luokissaan (ellei ole huono arpaonni tai ne neljä silmää eivät koskaan ole ajoissa kalentereissa). Onko syy siis siinä, että jonkun kennelin koirat menestyy nopeammin, vai hä?
Ja siis mullahan itelläni on tasan yksi kenneli jossa on kolme koiraa jotka eivät kaikki edes mene samoihin luokkiin missään lajissa, eli ei ole edes oma lehmä ojassa. Plus etä silloin kun jaksan koirilla kisata, niin liittojen kalenterit on 24/7 auki, ja päivitän niitä aika jatkuvasti päästäkseni kisoihin mukaan. Koirat nousee nopeasti luokissa ja minun koirani lähtevät alimmista luokista tilaa viemästä. ;)
- Veriaivo
- Ei enää ikinä uudestaan
Re: Yhteisomistuskenneleiden koirien kisautus
ei mua häiritsisi ainakaan yhtään, jos yhdellä kennelillä olisi vaikka 3 omistajaa, jotka koiriaan toisi kisoihin jokainen osansa. :--D niinhän on tehty aika kauankin, ainakin minun tietääkseni. kaikkihan aina kirjoittelevat vaatimuksiin että esim. max 3 koiraa/esittäjä, eikä max 3 koiraa/kennel. joten en nää mitään estettä siinä, että miksi ei saisi kennelin omistajat tuoda oman osansa koirista kisoihin...
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.
blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
I'm very busy loving who loves me.
blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
-
Ember
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Meillähän on Hayanon kanssa Miplian yhteisenä, eikä kisautuksessa ole ollut mitään "ongelmia". Tällä hetkellä siellä on aika vähän yhteisiä koiria, muistaakseni 5, mutta kisautus meillä toimii tällä hetkellä ihan vaan omien koirien parissa lukuunottamatta näyttelyitä ja VVUL:än toimintaa jotka minä sitten hoidan. Jokatapauksessa koirat kisautetaan ihan omien koirien seassa, eli esim. ne koirat, jotka minulla on ennen ollut Corusant'sissa ja jotka sittemmin siirtyivät Mipliin, ovat edelleenkin vain minun koiriani, ja ne kisautetaan Corun koirien kanssa. Eli en siis pääse esim. agilityssä kisauttamaan yhtään enempää koiria kuin sen kolme. Eikä sille muutenkaan olisi mielestäni oikein mitään väliä, sillähän samahan se on ovatko ne kolme koiraa omia vain yhteisiä jonkun muun kanssa.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
-
Joana
- Floodari
Ei ehkä liity ihan aiheeseen, mut oon tässä jo hetken verran miettiny näitä kisauttajia :D eli miten ne oikeen toimii? Ja että kiertääkö nämä jotenkin sitä kolmen koiran sääntöä?
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
sasu.
- Sumopainija
Kuurakuusa kun on kaksi omistajaa ja Riepu kisaa koirilla. Mulla on sitten muita kenneleitä joissa kisaan itse, mutta en ilmoita koiria samoihin kisoihin mihin Riepu ilmoittaa Kuurakuun koirat, koska Kuurakuun koirat ovat myös minun nimissä.
Mielestäni ei ole järkeä, että yhdessä kennelissä on kaksi omistajaa ja kumpiki kisauttaa ns. omia koiriaan. Käytännössä silloinhan samasta kennelistä koiria ilmoitetaan mukaan 6, vaikka raja on 3. (tai siis kuitenkin näin, osaanselittää.com :D)
Mielestäni ei ole järkeä, että yhdessä kennelissä on kaksi omistajaa ja kumpiki kisauttaa ns. omia koiriaan. Käytännössä silloinhan samasta kennelistä koiria ilmoitetaan mukaan 6, vaikka raja on 3. (tai siis kuitenkin näin, osaanselittää.com :D)
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
-
Nath
- Höpsö veitikka
Eli jos sulla on vaikka kuusi koiraa, joista kolmea et jaksa kisauttaa itse, voit hankkia niille kisaajat. Kisaajat kisauttavat koiria puolestasi (yleensä palkkaa vastaan), ja ilmoittavat sinulle mihin ovat koirat ilmoittaneet. Kisauttajillakin pystyy periaatteessa kiertämään tuota kolmen koiran sääntöä, kuten jos ilmoitat nuo sinulle kisattavaksi jääneet kolme koiraa samaan kilpailuun kuin nämä kisauttajat ilmoittavat kisaamansa koirat omalla nimellään. Esimerkiksi agilityliitto kieltää kisauttajien käytön.Joana kirjoitti:Ei ehkä liity ihan aiheeseen, mut oon tässä jo hetken verran miettiny näitä kisauttajia :D eli miten ne oikeen toimii? Ja että kiertääkö nämä jotenkin sitä kolmen koiran sääntöä?
Mulla ei kyllä sen kummemmin ole kokemusta noista kisauttajista, koska kisaan kaikkia koiriani itse. Olen kyllä joskus toiminut kisauttajana muutamalle kasvatilleni, joiden omistaja liikkui pääasiassa hevospuolella, eikä oikein tiennyt koirapuolen kisautussysteemeistä.
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mä pääsin Never Everin kakkos omistajaksi. Me sovittiin Hassun kanssa niin että mä kisailen koirilla paimennusta ja käyttöä ja se hoitaa melkein kaiken muun, ei siinä mun mielestä ole mitään epäreilua. Mä en myöskään ilmoita nevereverin koiria niihin mihin Hassu on jo itse ilmoittanut. Omilla koirillani kisaan pää asiassa, ja kisailen Nevereverin koirilla vaan niissä luokissa jossa ei ole Wolfeye'ssin koiria. Musta on väärin että porukat alkaa nipottamaan ilman faktoja.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
noel
- Lassien tassuhiki
^ Minua nyt vaan häiritsee aivan hirveästi eräs pieni juttu.
Kuvitellaan, että on nyt vaikka agilitykilpailu, ja sinne mahtuu jonkin verran nyt niitä koiria, vaikkapa 30. Sitten on kuviteltu Tohvelikaukalon kenneli, jossa on virtuaalikoiria. Mitäs sitten, jos Tohvelikaukalon kaikilla koirilla on kisauttajat, ja he kaikki osallistuvat samaan agilitykilpailuun. Tällöinhan kilpailu ei ole kamalan reilua, koska yhdeltä kenneliltä on tullut monen monta koiraa kuin mitä normaalisti sallittaisiin, mutta eihän sitä koskaan voi tietää, että onko kisautettava koira kisauttajan vai ei. Jospa koiria tulisi sieltä Tohvelikaukalosta vaikkapa 15, olisi melko todennäköistä että hyvin moni saisi vKUMAn siitä agikisasta.
Miten tällaisissa tapauksissa menetellään?
Kuvitellaan, että on nyt vaikka agilitykilpailu, ja sinne mahtuu jonkin verran nyt niitä koiria, vaikkapa 30. Sitten on kuviteltu Tohvelikaukalon kenneli, jossa on virtuaalikoiria. Mitäs sitten, jos Tohvelikaukalon kaikilla koirilla on kisauttajat, ja he kaikki osallistuvat samaan agilitykilpailuun. Tällöinhan kilpailu ei ole kamalan reilua, koska yhdeltä kenneliltä on tullut monen monta koiraa kuin mitä normaalisti sallittaisiin, mutta eihän sitä koskaan voi tietää, että onko kisautettava koira kisauttajan vai ei. Jospa koiria tulisi sieltä Tohvelikaukalosta vaikkapa 15, olisi melko todennäköistä että hyvin moni saisi vKUMAn siitä agikisasta.
Miten tällaisissa tapauksissa menetellään?