Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Natali
Kriisissä

Re: Koirien rekisteröiminen & rekisterin ajan tasalla pitäminen

Viesti Kirjoittaja Natali »

Kieltämättä toi Minnean ehdotus rekisterin auotomatisoinnista kuulostaa hyvältä ja niitä varten, jotka vaihtaa usein kuvia niin voitaisiinhan se väri-kota laittaa sellaseks että jokainen pystyy sitä itse muokkaamaan ja osoitteenkin voisi laittaa itsemuokattavaksi, sillä siten koirat voisivat helpommin muuttaa uuteen kenneliin ja kasvattajakin saisi pentunsa helpommin rekattua. Mitenköhän me saataisiin vielä sellainen systeemi ettei se päästäisi virheellisiä rekisteröintejä rekisteriin, haluaisko joku valasta tota?
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mä yritän rekisteröidä kaikki omat koirani ja pentueet menee aina automaattisesti rekisteriin. Pentueiden rekisteröinnin salasanat jätän itselleni, koska haluan itse tietää millon koiran osoite tai omistaja tmv. muuttuu.
Meripelastajan M-pentueen rekisteröinti meni kyllä osittain pieleen, koska laitoin kaikkien sivut saatuani rekisteri-ilmoitukset menemään, mutta heti seuraavalla sekunnilla yksi pennun omistaja ilmoittaakin ettei haluakaan pitää koiraa. Kaksi koiraa meni rekisteriin, yksi hylättiin väärän osoitteen takia (tää pennun omistaja poisti koiran sivut saman ien). Noh uuden omistajan löydyttyä lähetin rekisteri-ilmoituksen uudella osoitteella, ei siinä mitään. Jonkin ajan kuluttua toinen pennun omistaja luopui omasta koirastaan ja päädyin "epätoivossa" ottamaan tän koiran nyt itselleni. Rekisterissä seisoo tälläkin hetkellä väärä omistajan nimi tuon koiran kohdalla (osoite on jostain syystä oikea, en kyllä muista ilmoittaneeni sitä mutta ehkä sitten olen). Pitäisi varmaan ilmoittaa uusi omistaja, ehkäpä teen sen seuraavan pentueen rekisteröinnin yhteydessä.
Tuntuu vaan kauheen vaikeelta, VFCI:n sivuilla kyllä lukee mihin osoitteeseen ja millä otsikolla pitää korjausviesti laittaa, mutta en oikein tiedä mitä kaikkea siihen pitää kirjoittaa ja en haluaisi olla kauheesti vaivaksi kun tekemistä riittää varmasti muutenkin. Onko noilla salasanoilla tällä hetkellä mitään virkaa ja ei kait mun pidä sitä korjausviestissä mainita - vai pitääkö? Jostain tietojen muuttamislomakkeesta puhuttiin aiemmin, mutta onko sellaista tulossa? Jo pelkkä lomake voisi tuoda jonkin verran helpotusta tietojen ajantasalla pitämiseen.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Mä pistin eilen yhden improvisoidun korjausviestin tohon osoitteeseen:
FCI5, suomenpystykorva
VTR-6149 Colberan Koskenkorvan Lankeemus; UUSI OSOITE
http://www.viikari.org/lejals/kossu.php

FCI5, suomenpystykorva
VTR-6793 Valioluokan Balintiikeri; UUSI OSOITE
http://www.viikari.org/lejals/tiira.php

Jos haluaa päivittää tietoja vanhaan rekisteriin, lähetetäänkö korjaukset sivuilla mainituille vanhoille ylläpitäjille?

- Timberwolf
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Kissed kirjoitti:Kieltämättä toi Minnean ehdotus rekisterin auotomatisoinnista kuulostaa hyvältä ja niitä varten, jotka vaihtaa usein kuvia niin voitaisiinhan se väri-kota laittaa sellaseks että jokainen pystyy sitä itse muokkaamaan ja osoitteenkin voisi laittaa itsemuokattavaksi, sillä siten koirat voisivat helpommin muuttaa uuteen kenneliin ja kasvattajakin saisi pentunsa helpommin rekattua. Mitenköhän me saataisiin vielä sellainen systeemi ettei se päästäisi virheellisiä rekisteröintejä rekisteriin, haluaisko joku valasta tota?
Nii-in, tuo tässä onkin ongelma. :D Automaattisten systeemeiden tietoja ei taida päästä ihan helposti sörkkimään...?
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Satmi
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Hmm. Mä en oo ikinä edes ajatellut että rekisteröinneistä ois jollekin tosiaan ehkä jotain hyötyäkin ja jättänyt omien koirien kanssa sen tekemättä, mut kaipa tilanteen voisi korjata.
Toki ei ois ihan tyhmää jos vaikka näyttelyissä ne osotteet säilytettäis. Esimerkiksi niin, että tuomari kirjaa tulokset suoraan siihen koodiin jollon kisan pitäjällekään ei koidu lisätyötä tästä.
His brain is gone!
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Minusta rekisteröinti ei ole niinkään tärkeää mutta kuitenkin olen yrittänyt saada koiria rekisteröityä mutta ei ole kuulunut vaikka moneen kertaan olen lähettänyt rekisteröinti lomakkeen ja mielestäni se on ihan oikein :/
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Hmm, mä kyllä ihan mielelläni rekisteröisin kaikki hurttani, mutta en ole enää aikoihin muistanut / jaksanut. Kuten jo muutkin ovat sanoneet, se vie melko kauan. Ja mullekin on käynyt niin että olen joutunut täyttämään sen lomakkeen monta kertaa. Ehkä rekisteröinnistäkin tulisi virtuaalikoirakansalle tärkeämpää, jos se olisi pakollista?
Jos esimerkiksi näyttelyyn ei saisi ilmoittaa muita kuin rekisteröityjä koiria.

Ja kyllä Minnealla ja Kissedillä on molemmilla hyviä pointteja aiheesta, mäkin olisin tollaisen järjestelmä kannalla, jos sellainen vaan olisi mahdollinen(?).
Kissed kirjoitti:Kieltämättä toi Minnean ehdotus rekisterin auotomatisoinnista kuulostaa hyvältä ja niitä varten, jotka vaihtaa usein kuvia niin voitaisiinhan se väri-kota laittaa sellaseks että jokainen pystyy sitä itse muokkaamaan ja osoitteenkin voisi laittaa itsemuokattavaksi, sillä siten koirat voisivat helpommin muuttaa uuteen kenneliin ja kasvattajakin saisi pentunsa helpommin rekattua. Mitenköhän me saataisiin vielä sellainen systeemi ettei se päästäisi virheellisiä rekisteröintejä rekisteriin, haluaisko joku valasta tota?
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Johanna
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Itse rekisteröin kaikki omat koirat, sekä kasvatit. Tosin ahdistaa ja ärsyttää, kun hyväksyminen kestää niin kauan! Eikö asialle voisi tehdä jotain? Ja taas pakko sanoa, että ymmärrän, että ihmisillä on muukin elämä, mutta kuitenkin. : D Yhdestä pentueesta (rekisteröinnistä aikaa se noin 5 kk) on edelleen yhden kohdalla rek.numero uupumassa, rekisteröinti kuulemma luultavimmin jossain vaiheessa hävinnyt, mikä ärsyttää suuresti. Sitten lisäksi on tämän jälkeisiä pentueita vailla rekisterinumeroa..

Jos siinä rekisterinumeron päivityksessä kestää se kuukausi, pitkä aika sekin, niin ok. Mutta jos siinä, että saa rekisterinumeron kestää jo sen about 4 kuukautta niin en ole kyllä erityisen tyytyväinen asiaan. Kun en ole ainakaan lukenut mistään, että rekisterillä olisi jokin loma tai päivittämättömyys?

No, ainahan on jostain valittamista, kun mikään ei aina mene niin, kuin ehkä olisi paras, mutta pakko oli oma mielipiteeni ilmaista. :D
Taukoilua.
Mirzu
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Mirzu »

Itsekin olen rekisteröinnin kannalla, mutta jos se tulisi pakolliseksi hommaksi, olisi se ehkä hieman typerää. Tai sitten nuo rekisterihommien ylläpitäjät voisivat nopeentaa rytmiä tai jotain, en kyllä tiedä minne ne rekisterilomakkeet oikein joutuvat sitten. Sinänsä se olisi siis aika typerää, jos on lähettänyt jo ajat sitten lomakkeen ja koirat eivät ole vieläkään rekisterissä, ei voi osallistua kilpailuihin moneen viikkoon. Omia koiriani en ole muistaakseni vielä kerennyt rekisteröimään, mutta pian aion tehdä senkin homman. <:
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Munkin pitäisi varmaan alkaa rekisteröidä piskejäni. Mun nykyisistä koirista mikään ei ole VTR-rekisteröity. Jossain vaiheessa, kauan sitten, oli rekisteröintibuumi mullakin, mutta no, sitten se katosi.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Kemppu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Kemppu »

Vois varmaan ruveta rekkailemaan noita dogeja. Nyt on jääny, monta kertaa on pitäny, mutta ei siitä mitään oo tullu. Sinänsä ärsyttää, kun rekisteröimiset menee itse sivulle vasta pitkän ajan päästä ja varaturrilan ajoilta, mun yks koira on edelleenkin rekisteröimättä. Yks samanpentueen pentu on päässyt jo, mutta omat ja muutkin on jäänyt vissiin silletielleen. mutta kyllä mä ymmärrän, että noita rekisteröitäviä koiria on paljon ja on muutakin kun kone ja virt. puuhat ja rekisteröimiset, mutjoo. :'D Pitäs tosiaan ruveta rekkailemaan, pennut ja muut. mut toisaalta, mulla vaihtuu aika usein koirien väri ja sit pitäis uudestaan koko ajan,mut oma on vika .p pakko tunnustaa, mulla on kohta vuoden ollu yks koira väärässä värissä tuolla rekisterissä :roll:

Mut oonmä rekisteröinnin kannalla, vaikka nyt ei oo tullu rekisteröityä, silti aijon ottaa tavaks tässä lähiaikoina ja laittaa koirat postilla menemään, että joskus pääsevät edes rekisteriin. Mutta enmä sitä kuitenkaan ihan pakolliseks asti laittas, jos ite saisin päättää, mutjoo.
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Sanoisin että rekisteriin tarvittaisiin ehdottomasti useampi päivittäjä, mutta en sitten tiedä kuinka tämä saadaan toteutettua - tuskin sivutilan omistajat haluavat jaella salasanaa.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Rami
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

Pitäisi varmaan pyytää/tms. keskusteluun myös niitä, jotka todellisuudessa rekisteristä vastaavat.. ;)
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

-
Kemppu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Kemppu »

Musta on tosi kiva, jos kasvattaja rekisteröi pennut, mutta enmä sitä mitenkään todellakaan vaadi, se on musta vaan tosi ihanaa jos se kasvattaja viittii sen tehdä. ite en oo rekisteröinyt, mutta kyllämänyt meinasin että mä ne rekisteröin tästälähteen, on se paljon kivempi varmaan sit pennun ostajalle ja itestä on ainakin oikein kiva jos kasvattaja viitsii :'D
Vastaa Viestiin