Virtuaalikennelit esittelyyn + hieman apua kenties?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kendra
Höpsö veitikka

Re: Virtuaalikennelit esittelyyn + hieman apua kenties?

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Multa löytyy epäaktiivisia ja aktiivisia kenneleitä. Listataan ensimmäiseksi ne aktiiviset ja sitten epäaktiiviset ja lopettaneet, ok?

Tällä hetkellä aktiivisin on Fummen josta löytyy yksi weimari ja 4 lyhytkarvaista ja 1 pitkäkarvainen collie. Fummen pyörii pienimuotoisesti, tällä hetkellä ei ole mitään ongelmia kisautuksen kanssa kun on suht eri tasoisia koiria. Sitten voisin listata Seleucusin/Ice Q'sin joiden sivuja en ole saanut valmiiksi, mutta roduthan on SC'llä walesinterrieri ja mahdollisesti kk kettuterrieri ja IQ'lla valkoinenpaimenkoira. Sitten on piirrettyjen elukoitten kennel, terrierejä. Waleseja varmaankin.

Seuraavaksi päästään epäaktiivisten kenneleiden pariin. Magischmeer suomenlapinkoiria, jonka sivuja en halua näyttää, on tällä hetkellä todella kuollut paikka ja varmana ei pystyyn nouse. Sitten on Metsänrajan, piirretyt valkkarit ja sammarit, kuollut tämäkin. Canyon Coyotes australiankelpieitä jota olen nyt laittamassa pikkuhiljaa telakalle ja siirtämässä ne Ice Q's in hoiviin.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Olen pitänyt jo vuodesta 2003 pystyssä virtuaalikennel Joy Visionia, joka taitaakin olla yksi vanhimmista pystyssä olevista virtuaalikenneleistä ainakin tämän foorumin piireissä. Aikaisemmin Joy kasvatti nimellä Virvatulen, mutta kunnioituksesta sen nimistä IRL-kenneliä kohtaan päätin vaithaa nimen. Kesäkuussa '09 Joy juhliikin jo sen 6-vuotis syntymäpäiviä. Erityistä kasvatusrotua meillä ei tällä hetkellä ole, joskin toiminta olisi tarkoitus painottaa jossain vaiheessa lyhytkarvaisiin saksanseisojiin - suurin ongelma vain on, ettei rotu ole kovin kysytty virtuaalimaailmassa. Mutta maasta se pienikin ponnistaa.. Koiria on tällä hetkellä 12 kpl (7 narttua ja 5 urosta). Rotukirjosta löytyy 2 bpk malinoisia, 2 dobermannia, beauceron, saksapaimenkoira, isovillakoira, 4 lk saksanseisojaa ja venäjänvinttikoira.

Aikoinaan olen kasvattanut koiria laidasta laitaan mm. kasvattajanimillä Wulffmor, Dragonhunter's, Famehunter's, Yönoidan, Tidim Siberians, Jiekna.. Kenneleitä on ollut tuhottomasti enkä edes pysty muistamaan kaikkia nimiä nykyään :lol:
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Bee
Nostaa rautaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bee »

Minulta löytyy tällä hetkellä kaksi kenneliä; belgianpaimenkoiria kasvattava Redwick sekä kultaisiinnoutajiin erikoistunut Demile's. Molemmat kennelit ovat tietysti tärkeitä, mutta Redwick on se pääprojektini ja Demile's on vain pienessä toiminnassa siinä sivussa. Alun perin Demile's onkin perustettu vain kodiksi muutamalle kultaiselleni. Koirista puheen ollen, niitä minulla ei todellakaan ole montaa! Redwickissa asustaa gronttu Dara sekä tulossa on Indi- tervueren. Demile'sin kultaiset ovat nimeltään Nessa ja Robin. Koska koiria on niin vähän, kisaaminenkin sujuu ilman paineita (; Kenneleissäni pyrin saattamaan maailmaan terveitä pentueita, joiden pennut menestyisivät kisoissa ja jatkaisivat sukuaan edelleen! Pyrin myös järjestämään toimintaa mahdollisimman aktiivisesti ja monipuolisesti.

Aiemmista kenneleistäni voisin sanoa sen verran, että Onur border collies ehti olla minulla yli vuoden päivät. Sitten iski totaalinen kyllästys kasvatusrotuun. Kennelin koiratkin olivat jo niin loppuunsa kisanneita ja melko vanhoja, että ne olisi kaikki pitänyt pian jo lopettaa. Monta kertaa Onurin lopettamisen jälkeen olen meinannut nostaa kennelin uudelleen henkiin aivan uusilla koirilla. Ehkä joskus sen teenkin, kukapa tietää?
but i'm lost, crushed, cold and confused

[/size]
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Decne, virtuaalitallisi Jasmine Lane on minulle tuttu ja sen sivuilla on tullut käytyä monet kerrat nyt kun monen vuoden tauon jälkeen aloitin uudestaan virtuaalitallien parissa. :) Dzintarkrasta Collie'sin ulkoasu on todella kaunis ja minulla nuo kuvat lataavat nopeasti mutta ihmisillä joilla on hitaampi nettiyhteys voi vähän oikkuilla kuvien suuren koon vuoksi.

Itse olen aloittanut virtuaalimaailmassa pyörimisen noin 4 vuotta sitten. Aivan ensimmäiseksi aloitin hevosten kanssa mutta lopulta siiryin koiriin ja sille tielle jäin vuoteen 2006 asti. Tuolloin tuli perustettua pientalli joka ei kuitenkaan kauaa pystyssä pysynyt ja painotin vain ja ainoastaan koiriin. Minulla on ollut monia kenneleitä vuosien kulueassa mutta ainoastaan kaksi niistä ovat olleet kenneleitä joissa koirilla kisataan ja niitä kasvatetaan. Davinheim oli aivan ensimmäinen tällainen kennelini, se kasvatti belgianpaimenkoiria ja pysyi pystyssä vuoteen 2007 kunnes päätin lopettaa sen monista syistä. Samoihin aikoihin lähdin rakentamaan uutta kenneliäni jonka nimeksi tuli Debesis. Kennel kasvatti alussa australiankarjakoiria mutta kasvatusrotu muuttui vuoden aikana hurjasta ja nyttemmin kasvatan saman nimen alla kiinanharjakoiria. Tänä vuonna tein myös päätöksen, että nostan Davinheimin pystyyn ja yhdistän kaksi kenneliäni, näin syntyi nykyinen kennelini Davinheim and Debesis joka kasvattaa Davinheim nimellä belgianpaimenkoiria ja Debesis nimellä kiinanharjakoiria.
Decne
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Decne »

Reetta kirjoitti:Decne, virtuaalitallisi Jasmine Lane on minulle tuttu ja sen sivuilla on tullut käytyä monet kerrat nyt kun monen vuoden tauon jälkeen aloitin uudestaan virtuaalitallien parissa. :) Dzintarkrasta Collie'sin ulkoasu on todella kaunis ja minulla nuo kuvat lataavat nopeasti mutta ihmisillä joilla on hitaampi nettiyhteys voi vähän oikkuilla kuvien suuren koon vuoksi.
Kiva kun Jasmine Lanenkin joku tietänee :) Itsekkin mietin noita kuvia, mutta olen niin jotenkin omapäinen että ajattelin ne siinä pitää vaikka toisilla hieman hitaammin latautuukin ;) niin ja kiitos palautteesta ^^
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

^ Mutta toisaalta sivuston käyttäjäystävällisyys auttaisi keräämään enemmän kävijöitä. Huonosti toimivilla / suunnitelluilla sivustoilla ei ole mukava vierailla.
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Decne
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Decne »

Kettu kirjoitti:^ Mutta toisaalta sivuston käyttäjäystävällisyys auttaisi keräämään enemmän kävijöitä. Huonosti toimivilla / suunnitelluilla sivustoilla ei ole mukava vierailla.
Mutta periaatteessa sivu ei ole toimimaton, vaan lataa vaan hieman enemmän toisinaan :D ja kun ei kaikilla, osalla, niin miten tässä suhteessa katsotaan huonosti suunnitelluksi tai toimimattomaksi ;)

kuitenkin, nyt muutin niin että vaihtuva kuva pois ja uudelle sivulle mentäessä kuva vaihtuu toiseen ;)
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Minulla on pian täyden vuoden täyttävä virtuaalikennel Kiipelissä ! Kiipelissä kasvattaa shetlanninlammaskoiria ja samojedejä, pentueitakin kenneliin on tullut jo kaksi. Kolmas olisi tässä pian tulossa (winkwink, topikki "pentueet"-osiossa!). Kiipelissä järjestetään mahdollisimman aktiivisesti erilaisia kilpailuja, joten toiminta on melko monipuolista. Hoitajatoimintaa kennelistä ei vielä löydy, mutta sitä ollaan vähän jo suunniteltu. Kiipelissä -kennelillä on ollut pitkä taival jos ajatellaan, miten monta nimeä sillä kuitenkin on ollut. Se on ollut Rantatien, Dippi ja Untitled kunnes muuttui Kiipelissäksi. (:

En nyt vaan keksi mitään erikoista sepustettavaa! Itse sivuilta saa paljon tietoa.
janttha
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janttha »

Minä ylläpidin töpötassut virtuaalikenneliä, mutta lopetin. Koirani olivat huonoja ja minulla oli vain 3 hoitajaa ja 2 ei edes hoitanut. Yksi hoiti kerran. http://inksu.suntuubi.comHuiskat[/url] ovat nyt ainoa kenneli jota yllpidän ja se menestyy hienosta vaikka vasta perjantaina sen perustinkin.
Älä ota kyyneliä vastaan. Tiputa ne
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

^
Miten voit sanoa kennelin menestyvän hienosti, jos se on ollut pystyssä vasta muutaman päivän? Millä perusteella tuo menestyminen mitataan?

Minulla on virtuaalimaailmasta kokemusta kohta kymmenen vuoden ajalta (ja mitään en ole oppinu :'D). Kenneleitä on ollut perättäin useampia, mutta tällä hetkellä huomioni on kiinni basset houndien ja vihikoirien kasvatuksen ympärillä pyörivässä Helluvassa. Koiramäärä pomppii kohta neljässäkymmenessä kuonossa, joten ajoittain syntyy myös muun rotuisia pentueita. Toimintaa pyrin järjestämään oman jaksamisen ja ehtimisen puitteissa, ja yritän joskus saada vielä pystyyn roolipelityylillä pelattavat joukkolenkit, kun viime kerralla tämä jäi vähän kesken.
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

Hei Decne, sut mä tiedänkin ht.netistä (8 liikun nimimerkillä elina ;>

Mut joo. Mulla on ollut Pointbreak pystyssä jonkin aikaa (ei kuitenkaan vielä täytetty vuosia) ja kasvatusrotuna pääosin englanninspringerspanieli. Löytyy lisäksi mm. cockerspanieleita, englanninsettereitä, p. irlanninsetteri, gordoninsetteri ja walesinspringerspanieli. Kasvatustyömme on hyvin pientä (ensimmäinen pentue tulossa vasta, katso pentue- osiota, vink vink.. (8 ) Koirani ovat menestyneet omasta mielestäni ihan hienosti. Setteri- ja spanielilinjalla nyt ja aina : D
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
janttha
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janttha »

Nath kirjoitti:^
Miten voit sanoa kennelin menestyvän hienosti, jos se on ollut pystyssä vasta muutaman päivän? Millä perusteella tuo menestyminen mitataan?

Minulla on virtuaalimaailmasta kokemusta kohta kymmenen vuoden ajalta (ja mitään en ole oppinu :'D). Kenneleitä on ollut perättäin useampia, mutta tällä hetkellä huomioni on kiinni basset houndien ja vihikoirien kasvatuksen ympärillä pyörivässä Helluvassa. Koiramäärä pomppii kohta neljässäkymmenessä kuonossa, joten ajoittain syntyy myös muun rotuisia pentueita. Toimintaa pyrin järjestämään oman jaksamisen ja ehtimisen puitteissa, ja yritän joskus saada vielä pystyyn roolipelityylillä pelattavat joukkolenkit, kun viime kerralla tämä jäi vähän kesken.
Lopetin kennun. Aloitin uuden jossa ei nyt ole hoitajia ja luvalliset kuvat.
Älä ota kyyneliä vastaan. Tiputa ne
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Onko järkeä aina lopettaa ja aloittaa uusi, miksi et vaan muoksi sitä vanhaa Wolfeye's oli ennen kennel Sagura's mutta jouduin vaihtamaan nimen sillä sellainen on jo olemassa. Wolfeye's nimeen olen tyytyväinen, ja mulla vaihtuu leiskatkin noin kerran kolmessa kuukaudessa, mutta haluaiin tosin jonkun hiukan pidempikestoisen. Sun kannataa pyytää janttha apua kaikissa leiskoissa ja miten sä voit aina olettaa että kaiki tekee sulle leiskat ja kaikki ilmaiseksi kun et varmasti itsekkään tekisi. Toki monet tekevät ilmaiseksi mutta asenteesi niiden pyytämisessä on erittäin huonot. Itse olen ollut URL-maailamssa vasta alle vuoden ja opin koko ajan lisää ja pyysin apua. Kai mut nyt jotenkin pari tyyppii tuntee, mutta ei tunne mua siitä että olisin törkeä (ainakaan toivon mukaan)
Komppaan täysillä Nathia

Älä nyt vaan oleta että koirat menestyvät viikossa. Mulla on kestänyt kohta vuoden saada noi nykyiset tittelit ja mun hoitajista kukaan ei hoida päivittäin vaan jotain pari kertaa kahdessa kuukaudessa ja se on ihan ookoo.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Early
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Early »

Sainpas vihdoin valmiiksi uuden kennelini. Varttitunnin on kennelin nimi ja kasvastusrodut ovat englanninsetterit ja englanninspringerspanielit, tosin sattuneista syistä kennelissä on nyt yksi cockerspanieli (blue roan narttu) ja yksi englanninspringerspanieli (maksa-valkoinen uros). Pari kolme vuotta virtuaalihommissa pyörinyt ja nyt sitten perustin ensimmäisen kennelini jonka koirilla on kuvat joita kellään muulla virtuaalikoiralla ei ole (luvat kysyttä of coors) sekä joilla aioin kisata virallisissa.
;>

// Vaikuttaa varmaan tyhmältä kysymykseltä, mutta asia on vaivannut mua jonkin aikaa. Eli, saako näyttelyihin ym osallistua vaikka koira ei olisi suorittanut BH-koetta? :3
i got your picture, i'm coming with you, dear maria, count me in
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Early kirjoitti:// Vaikuttaa varmaan tyhmältä kysymykseltä, mutta asia on vaivannut mua jonkin aikaa. Eli, saako näyttelyihin ym osallistua vaikka koira ei olisi suorittanut BH-koetta? :3
Saa, ei se BH-tittelin suorittaminen tai suorittamattomuus vaikuta mihinkään :) Ainoastaan varsinaisiin palveluskoiralajeihin (IPO, PEJÄ, PAHA, PAEK etc.) ei voi osallistua, ellei koiralla ole BH-tunnusta. Kaikki rodut eivät myöskään voi saada kuin vain tuon BH-tunnuksen. Niistä kannattaa lukea lisää Palveluskoiraliiton sivuilta, ja VFCI:n sivuilta muut näyttelyihin liittyvät asiat.
Vastaa Viestiin