Vähän kyllä menee ohi aiheen, vaikka huomasitkin lukeneesi väärin, mutta ei se äidinkielen numero vaikuta yhtään tekstin ilmiasuun. Se on vain opettajan antama numero, arvio siitä, millainen rakenne teksteilläsi on, miten kirjoitat jne., mutta ihan hyvin vaikka kympin oppilaalla tekstit voivat olla lapsellisia. Yleensäkin minusta ei ole järkevää turvautua kouluarvosanoihin, ei äidinkielessä, kuvaamataidossa, englannin kielessä tai missään muussakaan, eivät ne kerro oikeastaan mitään muuta kuin koulumenestyksen. Hei minä osaan piirtää hyvin, mutta silti mulla oli kuvis viime jaksossa "vain 8"_zankku_ kirjoitti:Miten niin tekstit ovat lapsellisia, äidinkieleni on ysi?
Kiinnitä muuten huomiota tekstiesi kielioppiin:
Esimerkiksi tuossa on välillä meitä ja välillä minua. "Kasvattajalla on oikeus ottaa kasvattimme". Jos sinä olet kuitenkin yksin kasvattaja, miksi käytät samassa lauseessa myös monikkoa? Tässä vaiheessa voisin sanoa jotain vähän ilkeää kieliopista ja kouluarvosanoista, mutta taidanpa silti jättää sanomatta ;P1. Kasvattajalla on oikeus ottaa kasvattimme takaisin mikäli ostaja ei noudata kauppaehtoja.
2. Jos myyt kasvattimme, sinun on ilmoitettava siitä ensimmäisenä minulle.
3. Jos kasvatin kanssa ei käydä kilpailuissa säännöllisesti, saatan huomauttaa siitä.
Minun ei nyt ole tarkoitus olla mitenkään ilkeä tai mitään, mutta kiinnitäppä huomiota sivujesi teksteihin ennen kuin alat kouluarvosanoista puhumaan ;)