virtuaalinen poliisikoirayhdistys

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kirsi
Höpsö veitikka

Re: virtuaalinen poliisikoirayhdistys

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Ei tässä ole säkäkorkeudesta puhuttukaan tämän lajin kohdalla, Rebe vain sekotti pelastuskoirayhdistyksen sääntöjä vesipelastukseen. Eli ei mitään chihuahuoita poliisikoiriksi, vaan kokonaan roturajoitukset - tuskinpa se iso vinttikoirakaan poliisikoiraksi soveltuu yhtään sen enempää kuin se chihuahua. :D
Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juliétte »

Nettei, mun mielestä toi laviinietsintä on pelastuskoirayhdistyksen heiniä. Mutta jonkunlainen vartiokoira voisi olla yksi suuntautuminen, se on totta :) Roturajoitukset ovat tulossa, niitä pitää miettiä ja tänne saa niitä ehdotella. Niitähän voi sitten lisäillä ja poistaa listasta sen mukaan, mitä mieltä yleensä niistä ollaan ja kuinka aktiivisia ne olisivat kisautuksen suhteen. Ja mestaruuskisojakin voisi järjestää, ja rotukohtaisiakin mestaruuskisoja :)
pizza, love & understanding

Palailemassa takaisin virtuaalimaailmaan :)
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Älä please sit laita mitään himpskatin rotukoodeja. Ei kestä. ;)
Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

Eli sivut valmiit, katsokaa eka viesti :)

Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mulla kusee pahasti, otsikkokuvaa ei ilmesty joten ei pääse etusivulta etenemään, kun linkkejä ei näy.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

erikoistumattomat poliisikoirat
Mitä tämä tarkoittaa? Meinaatteko lisätä kaikki kilpailevat koirat sivuille tulospalvelutyyliin?

/ Eiku se onkin laji. Mutta olisi kyllä kiva lukea sivuilta mitä noi lajit pitää sisällään, mulla ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa erikoistumaton poliisikoira. :0
// Etusivu -linkki ei toimi.
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Ihan kiva idea. Munkin mielestä sivuille kaipaisi kyllä jotain infontynkää noista eri lajeista. Sit otti silmään tää lause: Ennen kuin koira pääsee kisaamaan varsinaisissa poliiisikoirakokeissa, hänen täytyy läpäistä hyväksytty soveltuvuuskoe! Eiköhän koirasta kuitenkin kannata käyttää pronominia se. :)
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frisky »

^
Mulla pisti myös tuo silmään tekstejä lukiessani.

Mua jäi vähän hämäämään myös se, että saavatko sekä erikoistumattomat, että räjähteisiin tai huumeisiin erikoistuneet koirat samat koulutustunnukset ja tittelit? Saattaisi näyttää vähän hölmöltä tittelilistassa esimerkiksi kaksi kertaa vPoK1, sillä jos ymmärsin oikein koira saa kisata noissa kaikissa kolmessa, jos rotunsa puolesta soveltuu muttei voi valioitua kuin yhdessä.

Sellainen oli kuitenkin asiani, että miten ois rhodesiankoira tonne listalle? "Rhodesiankoira on keskikokoinen, hyvin tasapainoinen, voimakas ja lihaksikas koira. Se on sopusuhtainen, erittäin kestävä ja verraten nopeasti liikkuva." "Rhodesiankoira on luonteeltaan rohkea, tarmokas, toimiva ja uskollinen." Mielestäni sopisi siis monipuolisena koirana tonne listoille, noillahan on oikeudet ihan vinttikoirajuoksuista mejään ja pk-lajeihin ja ne ovat toimineet myös vahti- ja paimenkoirina metsästyshommien lisäksi. Henk. koht. kokemusta irl ei rodusta ole, joten joku paremmin tietävä voi toki ilmaista vastakaisen mielipiteensä, kunhan ehdotin.

// Tuli mieleen, että rhodeista sellainen mutta, että viihtyvät yleensä lämpimässä eivätkä niin pidä esimerkiksi Suomen talvesta, mutta onhan se vähän tottumuskysymys. Kuitenkin fyysiset ja henkiset ominaisuudet noilla olis muuten aika kohdillaan.

Enpä itsekään ole kuullut rhodesiankoirasta poliisikoirana, mutta nopealla googletuksella se on mainittu kys. rodulle sopivaksi käyttötarkoitukseksi, USAssa käytetään puolustusvoimilla ja Etelä-Afrikassa poliisikoirana. Tietty Suomen ilmasto on todella erilainen.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Ihan vaan huomautuksena ett noiden vPOK:n järjestämien kisojen kisasivu ei toimi.
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

Mun mielestä sivuilla pitäisi ehdottomasti lukea mitä kukin laji pitää sisällään. Mä en myöskään tykkää tosta erikoistumattomat poliisikoirat kohdasta, mun mielestä joka "alalajiin" omat tittelit mutta yksi valioituminen tai sitten kokonaan toi vaihtoehto pois sieltä..
Juippi
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Juippi »

vähän ot, mut repesin ton miehen ilmeelle ('':
Joskus aurinko ei paista, vaikka olisi kevät. Silloin kaikkein suurin apu on hiljaa vieressä istuva koira, joka nuolee jokaisen kyyneleen pois.
Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

Joo, itsekin mietin tuota "erikoistumatonta poliisikoiraa", kuulostaa jotenkin halveksivalta, mutta en keksinyt siihen mitään enkä löytänyt poliisikoiralaitoksen sivuilta mainintaa niistä. Ehdotuksia?

Ja joo, voisi tosiaankin kirjoittaa jotain esittelyä noista eri lajeista, jos vain löytäisi tietoa niistä. Mulla olikin sellainen tunne, kun sain sivut valmiiksi, että unohdin jotakin, nuo koulutustunnukset tosiaan. Ne olikin tarkoitus laittaa eri lajeille erit. Ja mitä mieltä muut olette Rhodesiankoiran lisäämisestä listalle? Minulle käy, mutta en ole kyllä ikinä kuullut IRL-poliisirhodeista ;D

En vielä tänään ehdi sivuja muuttamaan

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Rhodesiankoira ei toisaalta olisi hullumpi, mutta toisaalta en sitä jostain syystä IRL-pollarikoirana oikeen osaisi nähdä. Erään rhodesiankoirayhdistyksen sivuilta muuten juuri lukasin pienen tekstinpätkän jossa mainittiin, että Etelä-Afrikassa ovat rhodeja poliisityössä kokeilleet, mutta niitä ei lopulta kelpuutettu (muun muassa niiden "vapaudenhalu" vei koetilanteissa suuremman halun niiden mielestä kuin itse työskentely). Mutta, toisen sivuston mukaan sitä Afrikassa kyllä käytetään poliisityössä ja Israelissa armeijankin palveluksessa.
Ja kun nyt oon virt. rhodeharrastaja, kai tätä pitäisi kannattaa. ;D

Nii hei, sitä mun alunperin piti: tahtoo rotulistaan lisättäväksi The Panda Shepherdin! Sehän kuitenkin on saksanpaimenkoira, ja sen "rotumääritelmässäkin" mainitaan että sen tulee olla työhän kykenevä otus.
Surkeaa puolustaa aina joka tilanteessa rotua, jonka ainut edustaja löytyy omasta taskusta. :-D
Juliétte
Nakkisotilas
Viesti:

Nyt kun olen palailemassa kuukauden mittaiselta tauolta, alan nyt parannella noita sivuja. Keillä kaikilla sivut siis eivät toimi ja millälailla ne eivät toimi? Rhodesiankoira ja The panda shepherd on lisätty rotulistaan. Yritän noita esittelyjä kirjoittaa jos jostain löytäisin tiedonpätkiä. Onko jollain tietoa näistä lajeista tai siitä mistä sitä tietoa löytyisi? :D

Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Poliisikoirien erikoiskoulutus - tuolta löytyy nyt ainakin tietoa
Wikipedia - Wikipediasta löytyy aina jotain :D

// Niin ja kiitos Pandan lisäyksestä! :3
Vastaa Viestiin