Kysymyksiä 2
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Re: Kysymyksiä 2
Nykyään(kö?) on niin sairaasti osallistujia noihin agilitykisoihin (oikeastaan muihinkin), että menisi ikä ja terveys tarkastaa koirat läpi. Toki säännöt sanoo niin, mutta jos kyseistä sääntöä kaikki noudattaisivat, olisiko kokeita läheskään niin paljoa kuin nyt? Epäilen.
Itsekin olen nyt taas skarpannut ja katsonut ettei jo kaikki vkumat saanut koira saa enää vkumia, vaan siirrän sen seuraavalle vapaalle koirakolle. Sama jos koiralla on jo ennestään kaksi kumaa minulta jne. Huomattavasti hitaampihan se toki tällä tyylillä on, mutta toisaalta huomaa myös, että kovin moni koira on saanut "turhia" vkumia. Kivempi antaa niitä niille, jotka niitä tarvitsee.
Itsekin olen nyt taas skarpannut ja katsonut ettei jo kaikki vkumat saanut koira saa enää vkumia, vaan siirrän sen seuraavalle vapaalle koirakolle. Sama jos koiralla on jo ennestään kaksi kumaa minulta jne. Huomattavasti hitaampihan se toki tällä tyylillä on, mutta toisaalta huomaa myös, että kovin moni koira on saanut "turhia" vkumia. Kivempi antaa niitä niille, jotka niitä tarvitsee.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mä tarkistan aina jokaisen koiran. Esim just nyt tarkistan agikisaa missä on yhteensä 146 osallistujaa. Et kylhän tässä ikä ja terveys menee. Usein on ollut paljon enemmänkin.
Kannatan tota horroksen ehdotusta, että jos edennyt koira saa vKUMAN se koira heitetään hylättyihin ja siitä koirasta seuraava saisi vKUMA:n.
Kannatan tota horroksen ehdotusta, että jos edennyt koira saa vKUMAN se koira heitetään hylättyihin ja siitä koirasta seuraava saisi vKUMA:n.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
En nyt keksi muutakaan töpöä, joten älähtäkää jos olen nyt ihan väärillä alueilla huutelemassa.
Koska olen visionääri ja minulla ei ole elämää, olen ajatellut liiaksi sitä miksei KVA-tittelistä käy ilmi mistä lajista koira on valioitunut. Toisaalta irlissä valtaosa koirista valioituu vain yhdestä lajista, joten sinänsä ei välttämättä ole hirmuisen oleellista pistää mitään merkintöjä lajeista, mutta miksei virtuaalipuolella? Minua nimittäin häiritsee omat kaksois- ja kolmosvaliot, kun niillä on vain se yksi KVA siellä nimen edessä. Jotenkin se jää.. Puolitiehen?
Mielessä on käynyt semmonen, että voisiko vKVA -tittelin perään liittää sen lajin kirjaimen, mistä on valioitunut? Koiratanssipuolella kun tämä käytäntö on ja hyvin vaikuttaisi toimivan. Lyhyesti siis jäljeltä valioitunut koira olisi vKVA-J, viestiltä vKVA-V, hausta vKVA-H, suojelusta vKVA-I, erikoisjäljeltä vKVA-F ja erikoisetsinnästä vKVA-E. Kaksoisvalio voisi olla vaikka vKVA-JV.
Jos metsästyspuolella on myös vKVA käytössä, sinnehän voi keksiä omat kirjaimensa.
Olisiko ihan vammanen idea lähteä kehittämään?
Koska olen visionääri ja minulla ei ole elämää, olen ajatellut liiaksi sitä miksei KVA-tittelistä käy ilmi mistä lajista koira on valioitunut. Toisaalta irlissä valtaosa koirista valioituu vain yhdestä lajista, joten sinänsä ei välttämättä ole hirmuisen oleellista pistää mitään merkintöjä lajeista, mutta miksei virtuaalipuolella? Minua nimittäin häiritsee omat kaksois- ja kolmosvaliot, kun niillä on vain se yksi KVA siellä nimen edessä. Jotenkin se jää.. Puolitiehen?
Mielessä on käynyt semmonen, että voisiko vKVA -tittelin perään liittää sen lajin kirjaimen, mistä on valioitunut? Koiratanssipuolella kun tämä käytäntö on ja hyvin vaikuttaisi toimivan. Lyhyesti siis jäljeltä valioitunut koira olisi vKVA-J, viestiltä vKVA-V, hausta vKVA-H, suojelusta vKVA-I, erikoisjäljeltä vKVA-F ja erikoisetsinnästä vKVA-E. Kaksoisvalio voisi olla vaikka vKVA-JV.
Jos metsästyspuolella on myös vKVA käytössä, sinnehän voi keksiä omat kirjaimensa.
Olisiko ihan vammanen idea lähteä kehittämään?
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Kiitos samoin, ja mua kyllä ottaa vähän päähän se, että jotkut vain skippaavat tämän säännön ilman suurempia omantunnontuskia. Järjestäkää 30 koirakon luokkia ja tarkistakaa koirat heti lisäyksessä (+ ite tarkastan vkuman saavat toiseenkin kertaan), niin urakka helpottuu huomattavasti.Rebecca kirjoitti:Mä tarkistan aina jokaisen koiran. Esim just nyt tarkistan agikisaa missä on yhteensä 146 osallistujaa. Et kylhän tässä ikä ja terveys menee. Usein on ollut paljon enemmänkin.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
- Viesti:
Eikö agin tuomarointiin voisi muuttaa sääntöjä niin, että tarkistettaisiin vain niiden koirien sivut joille vKUMAt osuvat? Jos ne ei tarvitse niitä, niin siirretään seuraavalle koiralle. Varsinkin noissa kisoissa missä rajattomasti osallistujia, niin oikeesti on se aika iso homma tsekata ne. Kuten Juinttu on tehnyt pennyroyalin kisoissa, ja mun mielestä tää on ollut tosi hyvä käytäntö. :D
Pitääkin muuten sanoa erityiskiitosta juintulle/jabberjaylle, että oot jaksanut noita kisoja järjestää (+ ihana toi lomakekäytöntö). Iso kiitos siitä, näin tää homma pyörii nopeaan ja omakin kisainnostus pysyy.
Ja sitten ihan näin btw huomautus parille tuomarille pennyroyalin kahdessa viimeisessä kisassa: 1 ja 2. Tuolta puuttuu sijoitukset ja piti ne erikseen itse lähteä laskemaan, ei ollut kova homma mut helpommallakin pääsee jos voi ne sijoitukset jo siinä arpoessa laittaa.
Pitääkin muuten sanoa erityiskiitosta juintulle/jabberjaylle, että oot jaksanut noita kisoja järjestää (+ ihana toi lomakekäytöntö). Iso kiitos siitä, näin tää homma pyörii nopeaan ja omakin kisainnostus pysyy.
Ja sitten ihan näin btw huomautus parille tuomarille pennyroyalin kahdessa viimeisessä kisassa: 1 ja 2. Tuolta puuttuu sijoitukset ja piti ne erikseen itse lähteä laskemaan, ei ollut kova homma mut helpommallakin pääsee jos voi ne sijoitukset jo siinä arpoessa laittaa.

-
- Kanada
Hmhh... Onkos tämä portugalinvesikoira vKANS MVA nyt kun sillä on cacib suomesta, virosta ja ruotsista?
Taukoilen
-
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
^ Meinaat siis Virosta, Ruotsista ja USA:sta. Ei ole intti, koska siltä puuttuu Suomen CACIB. Sun mainitsemilla mailla olisi ollut intti.
Voin mä sen säännön muuttaa että pakolliset tarkastettavat koirat on vain sijoittuvat koirakot, mutta mun mielestä se on yhä yksi ja sama kun löytyy varmasti niin monta tuomaria jotka eivät tätä sääntöä silti noudata vaikka sitä helpottaa kaikista koirista vain sijoittuviin. :P
Voin mä sen säännön muuttaa että pakolliset tarkastettavat koirat on vain sijoittuvat koirakot, mutta mun mielestä se on yhä yksi ja sama kun löytyy varmasti niin monta tuomaria jotka eivät tätä sääntöä silti noudata vaikka sitä helpottaa kaikista koirista vain sijoittuviin. :P
-
- Kanada
Oi hitsi, katoin aivan väärin tuon :cSigitius kirjoitti:^ Meinaat siis Virosta, Ruotsista ja USA:sta. Ei ole intti, koska siltä puuttuu Suomen CACIB. Sun mainitsemilla mailla olisi ollut intti.
Voin mä sen säännön muuttaa että pakolliset tarkastettavat koirat on vain sijoittuvat koirakot, mutta mun mielestä se on yhä yksi ja sama kun löytyy varmasti niin monta tuomarit jotka eivät tätä sääntöä silti noudata vaikka sitä helpottaa kaikista koirista vain sijoittuviin. :P
Taukoilen
- Kendra
- Höpsö veitikka
- It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Tuomari on kussu jotain, koska kuuluuhan se. Laita Anetelle viestiä? Jos siis puhut tuosta Kemroesin pk-kokeesta.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Kendra
- Höpsö veitikka
En mä jaksa tuomaroituja kokeita käydä enää itkemässä :D Mietin vaan, että onko multa jotain mennyt ohi. Tack.
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
On minullakin välistä hylätty koiria kun tuomari on väärin katsonut. Ei se ny niin vakavaa oo 

- Kendra
- Höpsö veitikka
Enhän mä sanonutkaan että se olis vakavaa? Mietin vaan, miksi se on hylätty ja olenko itse lukenut säännöt PAEKin kohdalla väärin, koska Gaala on eka koira mikä siihen lajiin mulla on osallistunut.
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
- Cookiemonster
- Kanada
Mullakin on joskus pari kertaa koirat saaneet hylkyä, vaikka oikeus ko. luokkaan olis ollut. Kyllähän se vähän harmittaa, kun venaa sitä että koira pääsee kisoissa eteempäin. Mut ei se maailmaa kaada. Ja voin myöntää että oon itekin joskus vahingossa kussu tuomaroidessa. 

Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu