Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
smoothtar
Nakkisotilas

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

vveera kirjoitti:
Nath kirjoitti:Ajoittain tulee taas mietittyä, että mikä ihmeen järki tässä touhussa on? Tämä kun ei loppupeleissä ole mitään muuta kuin sivujen luomista, kuvitteellisten koirien kisauttamista, kuvitteellisten tulosten päivittelyä, kuvitteellisten meriittien keräämistä ja niin pois päin.
No niinpä! Mäkin mietin tota joskus päässäni oikein perusteellisesti. Välillä tulee semmonen tunne että tää on tätä samaa vanhaa ja sama olisi lopettaa ja joskus taas sitte saa kunnon kiinnostuspistoksen. :D Oon joskus ihan hämilläni kun mietin että "mitä helvettiä vielä teen tämmöisen touhun kanssa" tai että moneenkohan ikävuoteen tätä leikkiä jaksan...
Samoilla ajatuksilla ite. Vuoden 1999 lopusta lähtien tätä touhua oon harrastanut, tosin viime vuodet vaihtelevan aktiivisesti. Viime syksynä tuli totaalinen innon lopahdus ja kaikki jutut on ollutkin mulla seis siitä lähtien. Toisinaan tekee mieli jatkaa ja toisinaan ei... Nyt taas ajatus jatkamisesta kiinnostaa. Vois luoda jotain tavotteita itselle tän touhun suhteen niin jos sais siitä jotain intoa tähän puuhaan. Enää en virtuaalikoirailua harrastele niin "pakkomielteisesti" kuin joskus, onneksi :) koko aikahan siinä koneella menisi kun päivittelisi elukoiden sivuja.
lavrys kirjoitti:
Nath kirjoitti:
lavrys kirjoitti:Kauheen vanhalle vaan tuntuu, liekö yks vanhimmista, täytin 21 tän kuun alussa :cool:
Yksi vanhimmista, mutta et ainut! Itsekin täytän 21 just....tänään :mrgreen:
Ähäkutti, mie täytin viides päivä :D
itelle tulee tänä vuonna 23v täyteen :roll:
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
bunn
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja bunn »

Aloittelen juuri uutta kenneliä, olen ollut touhussa aiemmin mukana, joskin hyvin pienimuotoisesti. Olnen nyt innoissani aloittelemassa ja harjoittelemassa koodausta, mutta yksi kysymys olisi; Onko enää olemassa sellaista virtuaalikoirien yhdistystä siis ihan kaikille koirille? Joo saatan vaikuttaa typerältä, mutta tuntuu, ettei missään enää ole aktiivisuutta tällä saralla:/
Jael
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Jael »

Voi luoja en tajuakkaan että keräilen noita koira kuin mikäkin !:DJonkun aikaa sitten oli vain seitemän koiraa ja nyt on kymmenen.Suurimmalla ei kuvia tai ne on ihan surkeat ...En kisaillu Cargon koria paljon pskaakaa ,mutta Finalen koiria joo niin vois pitää pienen tauon tuolla Finalessa ja kisautella Cargon koiria ,kun uus lunni pentukin tullut ,mutta onneksi oma kasvatti..:DMutta onnea on se että jaksan vielä!En ole väsynyt vaikka välillä tuntuu että ei jaksa tehdä mitään missään.Toivottavasti en tekis sitä virhettä että joutuin lopettamaan :<Toivottavasti ei ..Täytyy vaan kisailla ja olla ilone että koiruukset pärjää jossain lajissa ja pian ne sitten on jotain valioita ja oon ilonen ;D
We gonna take over the world
While these haters getting mad
Take over the world
Watch these haters get mad
Karla
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Karla »

Pidän pystyssä Diapre's nimistä kenneliä, joka kasvattaa Bichon friséitä, tosin sivut ovat vielä pahasti kesken ja nyt olen saanut Paimenkoirakuumeen ja olen suunnitellut toista kenneliä, jonka nimeksi tulisi Carnival Street. Saa nähä mitä tästäkin tulee... Tällä hetkellä ulkoasu uuteen kenneliin on hakusessa. ;>
bunn
Alkupalat

Tuli mieleen, että kun aloititte uuden kennelin keksittekö kenneliinne vaan pari koiraa, vai ostitteko koiria jostakin? Olen tässä aloittelemassa siis uutta kenneliä ( http://spanielicity.webs.com/index.htm ) :)
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

^Mulla oli aikoinaan itse keksimäni koirat mutta nykyisin jos teen uuden kennelin toisien kennelieni lisäksi, ostan koirat :)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
bunn
Alkupalat

^Okei, mäkin mietin, että ehkä se olisi viisaampaa. Pitääkin alkaa metsästellä cavoja ja KC-spanieleita:)
Liefhebben Fluitenkruid's
Tuuli
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Ihan mukavasti kaikki on sujunut. Koirakanta ei ole lisääntynyt piiitkään aikaan, tällä hetkellä Trought´sissa asustelee seitsemän koiraa. Lisäksi ihan kohta voin teettää pentueen Claralla, kunhan se saa agilitystä vielä kaksi vKUMA:a ja 10 pistettä flyballista. Sitten sen jälkeen se ois agility-, flyball- ja tanssivalio, suorittanut BH-kokeen, palveluksesta useita meriittejä.. ja noita jotain pikkutuloksia paimennuksesta ynnäynnä. Troughts on ollut miulla reilusti yli vuoden, joten olisi mukava saada ensimmäisen pentueen muodossa tänne virtuaalimaailmaan shelttipirpanoita. Pitää vaan ensin löytää jokin sopiva isukki, niin kaikki olisi valmiina! ;) Kohta siis saattaa olla luvassa kesäpentuja, jos jotain vain kiinnostaisi (hih, lisään teidän kaikkien pentukuumetta).

Muttamutta, uutenkin kisautus on ollut tasaista, vielä kaksi koiraa saisi suorittaa BH-kokeen, niin kaikki olisi saanut sen meriittiriviinsä. Lisäksi uusin ulkoasun, tekstit ja kuvat, sekä muuta sellaista. Toivottavasti tämä innostus säilyisi ja jaksaisin kisauttaa jatkossakin samaan tahtiin noita koiruuksia.

+ Myös vELK sai uuden ulkoasun ja tekstit, saa käydä tsekkaamassa!
Tauko, en luultavasti palaile enää.
VKKL, VSAY, Melodia, Throught's, Dulce, Fiasko & Whee! is coming!
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Ei pitäisi kaivella kuvavarastojaan ja etsiskellä uusia kuvia, sillä jokaikinen kerta iskee mieletön himo hommata uusia virtuaalikoiria. Ainut vaan, että vanhojenkin koirien kisautus on suurimman osan kohdalla vielä pahasti kesken.

Mulla on tällä hetkellä neljä kisautuksensa puolesta "valmista" koiraa, jotka voisi jossain vaiheessa karsia tuolta koiralaumaa suurentamasta. En vaan raaskis luopua niistä. Kahden koiran kohdalla kisaura alkaa olla viittä vaille valmis, sillä tavoitteet ovat enää parin tuloksen päässä. Täysin keskeneräisiä koiria on seitsemän eli ehkä vähän turhankin monta, varsinkin kun nuo tuppaavat kisaamaan aika pitkälle samoissa lajeissa kaikki... Sen lisäksi mulla on kaksi koiraa, jotka jummaavat vaan jatkuvasti paikallaan... En tiedä mitä noille pitäis tehdä: antaa niiden kadota virtuaaliavaruuteen ilman jalostuskäyttöä vai yrittää sinnikkäästi tavoitella niitä tuloksia.

Kaiken lisäksi Meripelastajan on tammikuusta lähtien viettänyt hiljaiseloa sekä laiskuuteni, innostuksenpuuteeni että kouluni takia. Tällä viikolla ilmoittelin koiria pariin kilpailuun ja yritin väsätä uutta ulkoasuakin, mutta se iänikuinen inspiraationpuute vaivaa eikä oikein innostakaan. Tästä huolimatta haluaisin kuitenkin hankkia vielä yhden nartun kaikista kasvatusroduistani... Huoh, tyhmä minä. :roll:
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Mietin myös tässä pari päivää sitten (ja taas tänään) mikä into tässä kaikessa touhussa on. Silloin aikoinaan tuli alotettua tää harrastus kun omasta koirasta ei ollut tietookaan ja semmosen saaminen tuntu perheessä esiintyvän allergian takia täysin mahdottomalta. Nyt oon pyöriny täällä vuodesta 2005 ilman lopettamista ja meillä on kaks koiraa, marsuja ja kaneja. Silti tää harrastus kiehtoo mua vieläkin. Tänä vuonna tulee 18-vuotta mittariin ja tunnen itteni jotenkin todella vanhaks tällasen harrastuksen pariin - vaikka ylempänä tuleekin ilmi, että kyllä tän harrastuksen parissa mua vanhempiakin pyörii. Lopettaa en kuitenkaan halua, enkä näe sille ainakaan vielä mitään ideaa, sillä tämä on minusta edelleen kivaa puuhaa eikä mulla ole ollut stressiä kisaamisesta varmaan vuoteen.

Mulla on myös pari koiraa kisautukseltaan kohta valmiita mutta useilla se on vielä kesken. En tiedä, asetan ittelleni varmaan liian korkeita tavotteita ja sitten niiden täyttämisessä kestää todella kauan. Ennen mulla oli tapana kisata koira käyttövalioks ja paimennusvalioks, nyt on mukana toko, vesipelastus, agility ja pelastuskoirakokeet + näyttelyt joillakin koirilla. Vesipelastuksesta ja pelastuskoirakokeista en kuitenkaan usealle koiralle ole asettanut tavoitetta valioitua, mutta tokosta ja agilitysta kylläkin. Koiria mulla on tällä hetkellä 11, kohta 13. Määrä ei kyllä ole mikään ongelma, kisautus sujuu ihan vaivatta, joissain lajeissa on kyllä vähän ruuhkaa mutta kyllä niistäkin selvitään.

Sitten oon myös miettiny tota, että miten jotkut koirat pärjää tavattoman hyvin ja toiset junnaa paikallaan vaikka niillä kisaa täysin saman verran kun menestyvillä koirilla. Mulla on tälläkin hetkellä pari tämmöstä edellä kiitäjää ja sitten pari perässä tulevaa, joiden luokasta toiseen siirtyminen kestää todella kauan. Esim. mun tervueren Outi, on kisannu paimennuksessa 19.07.09 lähtien ja se menee vieläkin AI luokassa, vaikka oon kisannu sillä saman verran kun muilla koirilla, jotka on jo valioita. : D
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

Lansu_ kirjoitti:Ei pitäisi kaivella kuvavarastojaan ja etsiskellä uusia kuvia, sillä jokaikinen kerta iskee mieletön himo hommata uusia virtuaalikoiria.
No sanos muuta. Nyt mulle on jopa iskenyt himo afgaaninvinttikoiriin!

Mulla on nyt kuusi koiraa, joista yksi alkaa olla aika lailla valmis, mut en halua luopua siitä vielä, ja olis kiva saada mejästä lisää tuloksia. + agility, toko & pelastus sillä on ihan kesken. Ja sitte on neljä keskeneräistä. -.- Jotka muuten junnaa sata vuotta samoissa luokissa... Ja yks sellanen puoliksi kesken, puoliksi valmis. Ollaan jonkun verran esim. mejästä saatu tuloksia, mut sitte aika suuri osa lajeista on ihan kesken. Ja yksi koira on tulossa. Taitaa tuleva oma kasvatti mennä hetkeksi kasvamaan, ja evm. kennelistä oleva saa odottaa vielä vähän, että saan noita koiria ylempiin luokkiin. Voi vitsi, kun kaikki koirat haluis haalia itelleen! :/

/ hmmm, mietin itsekseni että mitä kaikkia rotuja oikein haluaisinkaan virtuaalisesti, ja lista on tämmöinen: samojedinkoira, afgaaninvinttikoira, sheltti, saksanpaimenkoira, sk kettuterrieri, corgi pemu, whippet, tervu tai gronttu... *huoh*. Mihin mä näiden kanssa oikein joudun? :mrgreen:
Et hätt noch immer jot jejange.
zerggie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja zerggie »

Reetta kirjoitti:Sitten oon myös miettiny tota, että miten jotkut koirat pärjää tavattoman hyvin ja toiset junnaa paikallaan vaikka niillä kisaa täysin saman verran kun menestyvillä koirilla. Mulla on tälläkin hetkellä pari tämmöstä edellä kiitäjää ja sitten pari perässä tulevaa, joiden luokasta toiseen siirtyminen kestää todella kauan.
Sama juttu, ärsyttää joittenkin koirien kanssa ikuisuus junnata esim MAXI I'sessä kun koira jonka kanssa ollaan lähes saman verran kisattu sai just vipon vKUMA'nsa kakkosista...

Mun koira tilanteen oon kyl saanu nyt aika hyvälle mallille. tällä hetkellä mulla on 13 koiraa ja jokaiselle riittää ihan hyvin aikaa (: Pari koirista on melkein valmiita kisautukseltaan ainakin parissa lajissa ja paimennuksen puolella mulla onkin enää vain pari kisaavaa koiraa..
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
schaf
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja schaf »

Itse täytyy nyt sen verran paljastaa, että alotin vasta hiljattain tutustumaan tähän "virallisempaan" virtuaalikennelten puoleen. Haaveena siintää tuolla jossain kaukana se colliekennel, josta sitten tulisi ihka ensimmäinen kennel, jossa toiminta ois tällasta virallisempaa ;D Kun ennen on vaan pyörinyt siellä epävirallisessa puolessa, missä kaikki on vielä vähemmän realistisempaa ja tällee :D Nyt lähinnä kyttäilen täällä kaikkien liittojen sivuja, seurailen kisataulukoita ja mietiskelen omille mahdollisille tuleville koirille tulevaisuutta 8) Jos tuo colliekennel nyt tulisi toteutumaan, se alkaisi varmaan vaan siltä pohjalta, että kisailen lähinnä omien koirieni kanssa siellä sun täällä, enkä oo vielä tota jalostuspuolta mitenkään ajatellut. Tuntuu vaan jotenkin.. jälkeenjääneeltä, kun tyypit täällä sepustaa innostuneesti noista kisoista ja jalostuksesta sun muusta, ja itse on vasta siinä tutustumisvaiheessa : D
    • oh deer.
[/size][/color]
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

^ Muthei, eihän kukaan uusi voi tietää heti kaikesta kaikkea? Mä oon elokuusta asti ollut täällä, ja tiedän melkein kaiken olennaisen, mutta mullakin on vielä jotkin lajit hämärän peitossa jne. Sitä paitsi monet turrilaiset ovat täällä pyörineen monta vuotta, jotkut varmaan jo silloinkin kun itse oli päiväkodissa. Että näin. Ei kaikkea heti voi osata, ja täällä kannattaa ns. tunnustella maaperää. Katsot mitä muut tekee ja seuraat perässä. (:

/ just näin!
Et hätt noch immer jot jejange.
schaf
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja schaf »

^ Sitä vähän ajattelinkin, että seurailee käytännössä näitä kisoja ja kaikenlaisia 8D Ja erityisesti yritän perehtyä juuri noihin kisataulukoihin, kisoihin ja liittoihin sun muihin. "Tunnustellaan maaperää" :cool:
    • oh deer.
[/size][/color]
Lukittu