Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Nora
Kanada
Viesti:

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Nora »

^^no kyllä minä ainakin. PEK-ikäistä ei.
Et hätt noch immer jot jejange.
Vivienne
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja Vivienne »

Samoilla linjoilla Kirsin kanssa; nää on virtuaalikoiria kuitenkin. Ja onhan suurinosa myöskin kisavalmiita heti joten..
Jokainen tarina loppuu aikanaan.
Tääkin loppui jo.
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Niin ja sit vielä tohon, että voihan pentu kisata niillä JUN-kuvilla, mutta olla periaatteessa AVO-ikäinen :D (eli ns. koira on kisannut JUN-ikäisenä ja "myöhemmin" AVO-ikäisenä saanut pennut).
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Kaisu
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

millainen on teidän mielestänne fiksu/järkevä/mukava etusivu-teksti? pitääkö selittää ummet ja lammet, käydä mutkitta asiaan vai miten? entä pitäisikö etusivulla olla englanniksi teksti, jossa kerrotaan kennelin olevan vain Internetissä toimiva ym. tuollaista perustietoa? mulle kun iski tenkkapoo, niin haluan vähän kuulla teidän mielipiteitänne. :))

hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

^Mulla se riippuu ihan kennelistä. Jos vertaa Virnistyksen asiallista ja virallisen tyylistä esittelytekstiä White Trash Circuksen räävittömään ja mahdollisimman rosoiseen tyyliin niin on melko iso ero. Virnistyksen esittelyssä kosiskellaan kattohuoneistosta aukeavaa upeaa näkymää Tampereen kattojen yllä aina Särkänniemeen saakka, kun taas WTC'ssä kerrotaan maalia hilseilevistä aidoista, ikkunan- ja ovienkarmista joista maali lohkeilee ja joita hampaanjäljet koristavat.

Henkilökohtaisesti mä pidän enemmän Virnistyksen esittelystä, alussa on pieni "informaatiopätkä" runomaisesti kursiivilla, jossa kerron oman näkemykseni salukeista, sitten tulee pieni melko persoonaton pläjäys "perustettu silloin ja tällöin", sitten perustelut miksi kasvatan salukeja, ja lopuksi pieni kappale itse kennelistä, sen sijainnista etc.

Vihaan esittelytekstejä joissa kerrotaan ummet lammet kennelin toiminnasta. Koska, missä, milloin, kuka pitää, mistä kasvatusrotu/-rodut on peräisin, miksi se rotu, miksi miksi miksi. Ja heti perään sama teksti englanniksi. Arrgh, raivostuttavia. Mielummin lyhyt, naseva ja mukaansa tempaava. Loppuun sit pikkupräntti "Remember that this is only a sim-game kennel, nothing happens in real life" tmv, mutta ei koko esittelyä käännettynä englanniksi. Tai sit index sivulle vaikka Iso- Britannian ja Suomen liput, toisesta löytyy kaikki suomeksi ja toisesta kaikki englanniksi.
Myös tekstit jossa selitetään mikä virtuaalikennel on, ei iske. Huumoria myös peliin! Jotain vitsinpoikasta(en tarkoita nyt Pikku Kalle- tai blondivitsejä) on viihdyttävää ja kotoisaa lukea.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Miksi täällä on kaksi kysymyksiä - topickia?
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Eikö tämä ole virtuaalikoira-aiheisille kysymyksille ja tuo suljetulla osastolla oleva sitten muille? Niin ainakin minä olen käsittänyt. :)
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Kaisu kirjoitti:millainen on teidän mielestänne fiksu/järkevä/mukava etusivu-teksti? pitääkö selittää ummet ja lammet, käydä mutkitta asiaan vai miten? entä pitäisikö etusivulla olla englanniksi teksti, jossa kerrotaan kennelin olevan vain Internetissä toimiva ym. tuollaista perustietoa? mulle kun iski tenkkapoo, niin haluan vähän kuulla teidän mielipiteitänne. :))
Jigsawin sanoin, riippuu kennelistä. Mä en yleensä jaksa jäädä lukemaan tekstejä, jotka alkavat tällä perinteisellä lauseella: "Tervetuloa 01.01.2001 perustettuun Höpönassun kenneliin!", vaikka itse olen varmasti tuota lausetta käyttänyt ja käytän edelleen, hieman eri muodossa vain. Mutta jos ei ole muutakaan tekemistä, kyllä tulee noiden kennelien tekstejä luettua. Ratapihan on mulla just tuollainen perus legendaarinen virtuaalikennel, ja se on sitä siksi koska se on sitä reilun kolmen vuoden ajan ollutkin. Jack Jeerin kanssa menen melkein samoilla radoilla kuin Ratapihan kanssa, paitsi että olen yrittänyt tuoda hieman enemmän syvällisyyttä teksteihin. Tally Story taas on tollanen, enemmän minua ja mun tarinakerronnan tyylisempää. Eli kirjoitan (etu)sivutekstit sen perusteella, minne ne kirjoitan ja minkälaisena haluan kennelin muistettavan. Perus-, hieman syvällisempänä tai omanlaisena kennelinä. :-)
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Saskia
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Saskia »

Miksi PK-puolella kolmostuloksella saa koulutustunnuksen, mutta sillä ei kuitenkaan pääse etenemään seuraavaan luokkaan vaan luokkasiirtoon vaaditaan ykkös- tai kakkostulos ja koulari?
Liv
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Liv »

Jos koira on esmes FIN MVA ja saanut vaikkapa amerikasta 2 sertiä (ja ei ole suorittanut bh-koetta) jotka on samalta tuomarilta, niin valiotuuko se amerikasta?

/ ja tätäkin on varmasti jo kysytty, mutta onko toi VKANS MVA-lista kuollut? Tohon VKANS MVA sivuilla mainittuun sähköpostiinkaan ei voi lähettää viestiä, kun tulee näytölle ilmoitus "not found, not acces".
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vivienne
Nakkisotilas

Riinan kirjoitti:Jos koira on esmes FIN MVA ja saanut vaikkapa amerikasta 2 sertiä (ja ei ole suorittanut bh-koetta) jotka on samalta tuomarilta, niin valiotuuko se amerikasta?
Niin mä ne säännöt olen ainakin ymmärtänyt, mutta tarkemmin pohdittuna se on aikamoinen porsaanreikä.
Tääkin loppui jo.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Mun pihvikoira valioitui kahdella sertillä Kanadasta, kun sillä oli Suomen valious jo plakkarissa. (tosin nyt se on randomeiden sertien avulla yheksän maan valio, kun tuli BH:kin suoritettua...)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Itseäni suorastaan ärsytti merkata tuolle virtuaalikoiralle ne 14 valionarvoa jotka se on onnistunut keräämään. Siitä tuli 10 maan valio sillä, että siitä tuli vFIN MVA...
Ei vois olla yhtään vaikeempaa tuo valioituminen? :mrgreen:
Joo, pieni rotu ja hyvät kuvat. Enemmän saavutuksen tuntua on silti tuon nartun kanssa, kun se ei saa sitä sertiä joka näyttelystään. Vaikka kaunis koira se on sekin (toisen nartun sertit lähinnä naurattaa, kun kyseessä on IRL vähän huonompitasoinen koira. Mutta kuva on kyllä tosi edustava.)

Nii miksi siitä valioitumisesta tehtiinkään niin helppoa?
Kuva Kuva
Vivienne
Nakkisotilas

Miksi BH ylipäätään vaikuttaa muotovalioutumiseen?
Tääkin loppui jo.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Se kertoo, että koira on super.

En mä tiedä. Sekin vissiin peruja IRL-säännöistä? Mustakin oli kyllä aika huvittavaa pistää koiralle valionarvoja parin-kolmen vuoden takaisten yksittäisten sertien johdosta. Mikäs siinä, kun ne kerta jäävät roikkumaan, eikä niitä tarvitse erikseen "uusia" uusista näyttelyistä.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Lukittu