picche.net

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Vastaa Viestiin
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

picche.net

Viesti Kirjoittaja Hikipinko Kirppu »

Laitetaan tää nyt tänne haukuttavaksi.

Uusimisprosessi ei nyt vienyt niin kauan kuin luulin, eli valmista tuli :mrgreen: Uusi ulkoasu, uudet tekstit, suurimmalta osin uudet kuvat... Sivut ovat tarkoituksella 'pienimuotoiset', lähinnä tuonne tulee siis uutisia jne. Junnutulokset ovat mahd. jossain vaiheessa tulossa myöskin esille, jos/kun jaksan ne johonkin järkevään muotoon virittää.

T E R V E T U L O A !
kirby
Höpsö veitikka

Re: picche.net

Viesti Kirjoittaja kirby »

Tuosta ulkoasusuunnittelusta vain, otatko töistäsi rahaa, vai teetkö ilmaiseksi? (: Hienot sivut, täytyy sanoa.
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

irkkulikka kirjoitti:Tuosta ulkoasusuunnittelusta vain, otatko töistäsi rahaa, vai teetkö ilmaiseksi? (: Hienot sivut, täytyy sanoa.
Otan rahallista korvausta :)
kirby
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja kirby »

No mä vähän veikkasinkin ;>
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Ulkoasu on väreiltään ihana ja tuo otsikko on tosi nätti. Tykkään siitä, ettei ulkoasussa itsessään ole kuvia vaan ne ovat koristekuvina. Ihan kivat fontit otsikossa ja toi brushikin on aikas nasta. Etusivu on siisti ja tuo koristekuva on ihana. Päivitys- ja yhteystiedot laatikot ovat nätit. Esittelytekstikin oli kivaa luettavaa ja kuvat olivat kivoja :) Uutisissakin löytyy kuvia hieno juttu! Webdesing on ihan kiva :) Hienot sivut olet aikaan saanut, koirat linkki olisi tosin saanut olla selvemmin esillä.

Ja sitten tuo on ihan liian leveä tälle resolle.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Pakko pistää ooteenä et mähän tiedän sul irl :o Mutta joo, hienot sivut oot tehnyt, just oikean kokoiset tälle resolle :)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

Joana kirjoitti:Pakko pistää ooteenä et mähän tiedän sul irl :o Mutta joo, hienot sivut oot tehnyt, just oikean kokoiset tälle resolle :)
Mistä tiedät, jos saa udella? :mrgreen:

// jaajuu nyt tiedän ^^
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Etkös sä ole Hanna-Kaisan koiria esittänyt?
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

Joana kirjoitti:Etkös sä ole Hanna-Kaisan koiria esittänyt?
sama henkilö ;)
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

lisää kommentteja? :mrgreen:
Frosty
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Frosty »

Koska trendinä tuntuu edelleen olevan kohteliaisuuksien syytäminen, tuotakoon kuvaan se kriittinen narina joka allekirjoittaneeseen yhdistettiin jo joskus männävuosina ;D

Värit ovat mukavan rauhalliset ja silmää miellyttävät, joskin jonnin verran potkua ulkoasuun olisi voinut tuoda joku muu sävy joka olis jotain ihan muuta kuin hempeää sinistä. Erityisesti pidän logosta, se on tasapainoinen ja kauniisti toteutettu ilman turhanpäiväisiä scriptifontteja :)

Sitten päästäänkin sujuvasti tilankäyttöön... ensinnäkin on aika turhanpäiväistä optimoida ulkoasu resoluutiolle, joka on noinkin erikoinen. Keskimäärin aika harvalla nykyään on enää resoluutiota 800x600, kiitos siitä korkeammille voimille, mutta lähtökohtaisesti olisi kyllä hienoa jos ulkoasu toimisi vielä resoluutiolla 1024x768. Pieni voi, yllättäen, olla hyvinkin kaunista. Sivulle skrollaaminen on epämääräistä ja turhanaikaista toimintaa. Kotikoneen resoluutiolla mulla tuo varmaan vielä toimisi suht moitteetta, mutta tässä äiskän läppärillä (juurikin 1024x768) joutuu vähän skrollailemaan sivulle. Tekstit sentään mahtuvat näytölle, hyvä niin.

Sikälikään en oikein ymmärrä tuota ulkoasun leveyttä, kun sille ei ole mitään loogista perustetta. Tyhjälle tilalle tokikaan ei tarvitse olla muuta perustetta kuin se, että se näyttää hyvältä, mutta mun nähdäkseni tyhjää tilaa sivuilla on jo niin paljon että erityisesti etusivu todella näyttää tyhjältä. Linkkirivikin näyttää venytetyltä. Vastaavasti tällainen tilamäärä vaatisi huomiota jo muuallakin, esimerkiksi esittelysivun teksteissä kappaleilla saisi olla enemmän tilaa, erityisesti kuviin nähden - kappaleväliä siis lisää.

Sisäkkäisiä kehyksiä sivuilla alkaa myös olla aika runsaasti tuolla uutissivun kohdalla, erityisesti kun jokaisella kehyksellä on oma, yksilöllinen taustakuvansa.

Pääosin siis ihan siistit ja kauniit sivut, mutta no, less could be more?
"The great pleasure of a dog is that you may make a fool of yourself with him and not only will he not scold you, but he will make a fool of himself too."
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

Frosty kirjoitti: Sitten päästäänkin sujuvasti tilankäyttöön... ensinnäkin on aika turhanpäiväistä optimoida ulkoasu resoluutiolle, joka on noinkin erikoinen. Keskimäärin aika harvalla nykyään on enää resoluutiota 800x600, kiitos siitä korkeammille voimille, mutta lähtökohtaisesti olisi kyllä hienoa jos ulkoasu toimisi vielä resoluutiolla 1024x768. Pieni voi, yllättäen, olla hyvinkin kaunista. Sivulle skrollaaminen on epämääräistä ja turhanaikaista toimintaa. Kotikoneen resoluutiolla mulla tuo varmaan vielä toimisi suht moitteetta, mutta tässä äiskän läppärillä (juurikin 1024x768) joutuu vähän skrollailemaan sivulle. Tekstit sentään mahtuvat näytölle, hyvä niin.
800 x 600? Ulkoasu on toteutettu resoluutiolle 1440 x 900, ja itse olen sitä testannut myös resoluutiolla 1024 x 768 (läppäri & pöytäkone), ja hyvin pelasi, scrollaamista ei tarvittu. Tiedä sitten mistä johtuu?

Mutta kiitokset palautteesta!
Suzie
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Suzie »

Frosty varmaankin meinasi sitä, että ei sivuja tarvitse sentään 800x600 resolle tehdä, mutta 1024x768 olisi hyvin käyttäjäystävällistä. Sillä resolla pitää scrollailla ainakin tällä mun pöytäkoneella. ^^

// 1152x864 homma pelaa ilman scrollausta, mutta tuota 1440x900 ei edes asetuksista löytynyt.
Hikipinko Kirppu
Söi navetan kaksi nautaa

Suzie kirjoitti:Frosty varmaankin meinasi sitä, että ei sivuja tarvitse sentään 800x600 resolle tehdä, mutta 1024x768 olisi hyvin käyttäjäystävällistä. Sillä resolla pitää scrollailla ainakin tällä mun pöytäkoneella. ^^

// 1152x864 homma pelaa ilman scrollausta, mutta tuota 1440x900 ei edes asetuksista löytynyt.
Itsellä on läppäri (näytön tuumakokoa en muista), 1440 x 900 resolla, ja tälle tosiaan suunniteltu ja toteutettu. Ainakin 1024 x 768 läppärillä oon sen saanut pelaamaan, olihan se leveämpi kuin tämän kanssa mutta scrollaamisia ei tosiaan tarvittu. Voi tosiaan olla että pöytäkoneella joutuu scrollaamaan, pitää ottaa se huomioon seuraavan ulkoasun kanssa.
Frosty
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Frosty »

Mulla tuota scrollailun tarvetta kuvannee se, että tässä mutsin koneella (läppäri, resoluutio 1024x768) webdesign -tekstistä näkee sivun avatessaan oikeassa reunassa tekstin "web" ilman scrollailua. Tarkastellakseni ulkoasua kokonaisuutena, zoomasin selaimessa kauemmas 2x, tosin jotta alareunan scrollbarin saisi kokonaan pois (joskaan sitä on enää niin vähän siinä vaiheessa että vähän nypläämistä), pitäisi pistää 3x.

Ylipäätänsä 1440x900 on kyllä niin erikoinen resoluutio, että sitä ei mun nähdäkseni kannata käyttää websuunnittelun lähtökohtana. Mun kotinäytöllä resoluutio on 1680x1050, mutten mä sen kokoosia ulkoasuja silti lähde tekemään, vaikka se varmaan ihan komeelta näyttäisikin just mun koneella :)
"The great pleasure of a dog is that you may make a fool of yourself with him and not only will he not scold you, but he will make a fool of himself too."
Vastaa Viestiin