Mistä ihmeestä saa kuvia?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Avatar
DeeHukka
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2016 4:02 pm
Viesti:

Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

Tää on nyt jo mun ties kuinka mones keskustelunavaus ihan viime aikoina, mutta ehkäpä joku osaa joko jakaa tuskan mun kanssa tai mahdollisesti sanoa jotain viisasta.

Eli siis mistä ihmeestä saa rakennekuvia virtuaalikoirille? Pari viikkoa sitten kysyin kuvalupia arviolta n. 30 kennelistä, mielestäni ihan asiallisella viestillä. Kerroin, että laitan tekijänoikeudet selkeästi näkyviin käyttämistäni kuvista, täsmennän sivuilla, että oikean koiran ja virtuaalikoiran välillä ei ole mitään yhteyttä, ja että ymmärrän myös kieltävän vastauksen.

Näistä kenneleistä ehkä 20 ei ole vieläkään vastannut (eikö ole huomannut viestiä, vai eikö vaan jaksa vaivautua vastaamaan?), yksi antoi kuvat kahdesta koirasta ( :love2: ) ja loput vastasi kieltävästi, osa tylysti ja osa todella ihanasti ja ymmärtävästi, pari jopa toivotti onnea kuvien etsintään.

Pitääkö mun nyt siis kaivaa jostain kaksikymmentä kenneliä lisää, mennä itse näyttelyihin kuvaamaan jos korona joskus viiden vuoden päästä antaa, vai piirtää kaikki itse? :lol: Ymmärrän, ettei kovin moni halua oikeiden koiriensa kuvia virtuaalikenneleiden sivuille, enkä tarkoita syyttää ketään kuvalupiin kieltäytyneesti vastannutta, vaan ihan vaan ihmettelen, että mistä ihmeestä niitä kuvia pitäisi saada.
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
shonna
Vuohenruokaa
Viestit: 1772
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 2:14 pm
Paikkakunta: Paradise Island
Viesti:

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja shonna »

Mä olen aina ihmetellyt että miksei kennelit halua tukea tällaista harrastusta. Aika monesta virtuaaliharrastajastakin on kasvanut "ihan oikea" koiramaailman vaikuttaja vanhempana. Ja tietotaitoa voi olla huomattavasti enemmän kuin jollain satunnaisella parin pentueen kasvattajalla.

Minä ainakin mielelläni tukisin harrastajia, mutta mun harrastamat rodut on sellaisia mitä virtuaalimaailmassa ei kovin montaa ole. :mrgreen:
"Nojaa. Eihän sitä aina voi ystävällinen ja seurallinen. Ei yksinkertaisesti ehdi."

Kuva
Sienna
Alkupalat
Viestit: 71
Liittynyt: La Tammi 16, 2021 3:47 pm

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja Sienna »

Kunhan itse pääsisin näyttelyihin jaan kuviani mielellään! Koirista ei mitään oikeastamaailmasta tietoa saa joten pysyvät näin ns. Anonyyminä

Harmi vain kun korona ei anna periksi näyttelyidenkään kanssa.

Tosimoni kenneli ja kuvaaja haluaa kuitenkin mahdollisuuden poistaa kuvat jos semmoista on tarve. Sen takia useat eivät anna kuviaan.
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Kysytkö suomalaisilta vai ulkomaisilta kenneleiltä? Sillon kun itse harrastin (vuosina 2006-2013), suomalaisilta ei meinannut lohjeta kuvia yhtään. Suurimman osan kuvaluvista sain ulkomaalaisilta kenneleiltä, osalta jopa yksinoikeudella. Ja jotkut kutsuivat minut kenneliinsä kylään 😂

Kuvalupakyselytekstin tulee olla siisti ja "ammattimainen", muuten sitä lupaa ei yleensä tule. Ja itse poistin aina kuvat jos omistaja niin uudelleen pyysi. Muutamalle koiralle näin kävikin.

Millaisella tekstillä olet lähtenyt kuvia kysymään? :)
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
DeeHukka
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2016 4:02 pm
Viesti:

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

shonna kirjoitti: Pe Maalis 05, 2021 9:43 pm Mä olen aina ihmetellyt että miksei kennelit halua tukea tällaista harrastusta. Aika monesta virtuaaliharrastajastakin on kasvanut "ihan oikea" koiramaailman vaikuttaja vanhempana. Ja tietotaitoa voi olla huomattavasti enemmän kuin jollain satunnaisella parin pentueen kasvattajalla.

Minä ainakin mielelläni tukisin harrastajia, mutta mun harrastamat rodut on sellaisia mitä virtuaalimaailmassa ei kovin montaa ole. :mrgreen:
Jep, olen kuullut joidenkin jopa saaneiden vastauksia, joissa haukutaan koko harrastus ja käsketään hankkia oikeita koiria. :mrgreen: Hyvä että tukijoitakin löytyy!

Sienna kirjoitti: La Maalis 06, 2021 12:09 am Kunhan itse pääsisin näyttelyihin jaan kuviani mielellään! Koirista ei mitään oikeastamaailmasta tietoa saa joten pysyvät näin ns. Anonyyminä

Harmi vain kun korona ei anna periksi näyttelyidenkään kanssa.

Tosimoni kenneli ja kuvaaja haluaa kuitenkin mahdollisuuden poistaa kuvat jos semmoista on tarve. Sen takia useat eivät anna kuviaan.
Kiva kans että sä oot valmis jakamaan kuviasi muidenkin käyttöön! Arvostan kyllä jokaista joka niitä jakelee vaikkapa Pyynnöissä ja tarjouksissa, sieltä löytää välillä kans oikein hyviä kuvia.

Marcia kirjoitti: La Maalis 06, 2021 9:04 am Kysytkö suomalaisilta vai ulkomaisilta kenneleiltä? Sillon kun itse harrastin (vuosina 2006-2013), suomalaisilta ei meinannut lohjeta kuvia yhtään. Suurimman osan kuvaluvista sain ulkomaalaisilta kenneleiltä, osalta jopa yksinoikeudella. Ja jotkut kutsuivat minut kenneliinsä kylään 😂

Kuvalupakyselytekstin tulee olla siisti ja "ammattimainen", muuten sitä lupaa ei yleensä tule. Ja itse poistin aina kuvat jos omistaja niin uudelleen pyysi. Muutamalle koiralle näin kävikin.

Millaisella tekstillä olet lähtenyt kuvia kysymään? :)
Oon vähän molemmilta yrittänyt kysyä, ulkomaisia on vaan jotenkin vaikeampi löytää..? :mrgreen: ehkä en vaan osaa etsiä oikeista paikoista. Kuulostaa kyllä ihanalta toi kuvailemasi ulkomaalaisten kasvattajien suhtautuminen :lol:

Parhaani mukaan yritin siistin viestin kirjoittaa, mutta ei ole vielä ihan mahdottomasti kokemusta siitä, miten olla "virallinen" tai "ammattimainen", niin en tiedä onko ihan täydellinen. Ja joo, ehdottomasti itselläkin suunnitteilla noudattaa aina koiran omistajan ja kuvan ottajan toiveita, vaikka joutuisikin poistamaan jo käytössä olevan kuvan tms.

Mun teksti suomeksi on
"Hei!
Toivottavasti en häiritse viestilläni. Kasvatan collieita virtuaalisesti sivustolla http://joystorm.epizy.com/index.php ja ajattelin kysyä, saisinko mahdollisesti käyttää joitain kuvistanne kennelini sivuilla?

Jokaisen virtuaalisen koiran sivun yhteydessä lukee "Tämä on virtuaalikoira. Kuvien koira ei liity tähän virtuaalikoiraan eikä sen sivulla näkyviin tietoihin millään tavalla. This is a sim game dog. Dog in the photos has nothing to do with this sim game dog or this page." jotta kuvassa oikeasti esiintyvästä koirasta ei tulisi väärinkäsityksiä, ja merkitsen kuvan tekijänoikeudet selkeästi näkyviin.

Ymmärrän myös täysin, jos ette halua luovuttaa kuvianne virtuaalikennelien käyttöön. Olen jo valmiiksi pahoillani jos sivuillanne luki, ettei kuvia anneta virtuaalikenneleille enkä huomannut sitä."

Voi olla että tossa ois jotain parantamisen varaa. En oo myöskään ihan varma, pitäisikö täsmentää, mitä virtuaalikennelit on? Englanniksi luonnollisesti teksti suurinpiirtein sama, mutta niin formaali kuin vain osaan. Voin laittaa senkin jos joku jaksaa antaa parannusehdotuksia :mrgreen:


Tulipa nyt pitkä viesti, mutta kiitos kaikille tähän mennessä vastanneista! :love1: Kiva kun jaksatte käyttää aikaanne kokemusten jakamiseen.
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
Tiitu
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 8:29 am
Paikkakunta: Asutaan missä huvittaa

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Itse olen kysynyt vasta parilta kenneliltä ja sekin tyyliin vuosia sitten, silloin ei lupia herunut. Ne muutama kenneliä olivat suomalaisia, ihan asiallisesti kyllä kielsivät. Ilmeisesti ainakaan yksi ei voinut antaa kuvia, koska olivat jonkun toisen ottamia (ammattilaisen?), pari jätti vastaamatta.

Samaa mitä Sienna sanoi, pyrin näyttelyihin heti kun mahdollista. Laukaan näyttely kesällä olisi ohjelmassa, jos ei peruta. Periaatteessa voisin tarjota ne muutamat kuvat Miljoonakoirasta yleiseen käyttöön, en itse tuskin niitä kaikkia tarvitse
Vuoden Kennelinperustaja ja Nyyppä 2017
Vuoden Nyyppä 2018
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mä oon käyttänyt tätä tekstiä ulkomaalaisilla hyvällä tuloksella :) Jos haluat niin nappaa talteen. Vuosien mittaan laitoin sadoille kasvattajille viestiä ja vaan ehkä 10% vastas takaisin. Muutin rodusta riippuen sitten vain rodut ja kennelin nimet tekstiin.

Hi!
My name is NIMESI TÄHÄN and I live in Finland. I'm XX years old girl and
I've totally fallen in love with dogs especially with german shepherds (tai no mikä rotusi on) . I have about 7 years old gsd male called Muffe at home and I've continued my interest in german shepherd also on the Internet. I found
virtual kennels (or sim-game kennels) a few years ago and nowadays they're one of my hobbies. Through virtual kennels I've found new friends who are also interested in dogs and I've learned a lot of new things about dogs.

I don't know if you know anything about virtual kennels so I'll tell you more about them. Virtual kennels (and also virtual stables, virtual catteries etc) are imagined kennels which work only on the Internet.
Virtual kennels have their own websites where their owners have invented
dogs and all kinds of activities. In the beginning of virtual kennels there
wasn't any activities but taking care of dogs. People could take care of dogs by writing stories about dog and doing things with dog. Step by step the "virtual world" started to develop and these days people take part actively in competitions which are evaluated by drawing lots. Every activity has its own organization. There are organizations for herding, obedience trial, agility and other more rare activities. The whole virtual
world is led by VFCI or Virtual Fédération Cynologique Internationale ( http://kultsu.net/virt/vfci/
unfortunately only in Finnish). Virtual
world is currently highly developed and partly real-feeling where people
without dog or with dog can have fun together with our best friends dogs, though only virtually.

Virtual shows are however the main thing why I contacted you. Virtual dogs
can take part in shows only if they've pictures. Usually we favor high
quality pictures where dog's structure, moves and expressions are diversely
seen. Also my own virtual shepherds need pictures so they could compete in
virtual shows. I don't have possibility to photograph pictures to my
virtual dogs by myself so I have to turn to you, real breeders. I would
like to ask if You were ready to give pictures from your kennel KENNELIN NIMI to
my use? My virtual kennel's address is OSOITE TÄHÄN and there you can familiarize yourself with my websites.

I realize that everyone doesn't obey the copyright-law and may copy
pictures from the Internet without permission. I am responsible and honest
and I would never copy pictures without permission. I obey the
copyright-law as well as possible. On my website there is clearly told
where I have permission to copy pictures, in Finnish and/or in English. I
also mark on the sites of my dogs' that they're virtual to avoid
misunderstandings.

There are some links where you can read more about virtual kennels.
http://web.archive.org/web/200808041329 ... 2/sim.html

I hope you will answer even if the answer would be negative.

Sincerely yours,
OIKEA NIMESI, Finland
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Avatar
DeeHukka
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2016 4:02 pm
Viesti:

Re: Mistä ihmeestä saa kuvia?

Viesti Kirjoittaja DeeHukka »

Tiitu kirjoitti: La Maalis 06, 2021 4:20 pm Itse olen kysynyt vasta parilta kenneliltä ja sekin tyyliin vuosia sitten, silloin ei lupia herunut. Ne muutama kenneliä olivat suomalaisia, ihan asiallisesti kyllä kielsivät. Ilmeisesti ainakaan yksi ei voinut antaa kuvia, koska olivat jonkun toisen ottamia (ammattilaisen?), pari jätti vastaamatta.

Samaa mitä Sienna sanoi, pyrin näyttelyihin heti kun mahdollista. Laukaan näyttely kesällä olisi ohjelmassa, jos ei peruta. Periaatteessa voisin tarjota ne muutamat kuvat Miljoonakoirasta yleiseen käyttöön, en itse tuskin niitä kaikkia tarvitse
Joo toi mainitsemasi syy (kuvat muun ottamia) on tullut mulle nyt muutamaan kertaan vastauksissa vastaan.

Marcia kirjoitti: Su Maalis 07, 2021 11:15 am Mä oon käyttänyt tätä tekstiä ulkomaalaisilla hyvällä tuloksella :) Jos haluat niin nappaa talteen. Vuosien mittaan laitoin sadoille kasvattajille viestiä ja vaan ehkä 10% vastas takaisin. Muutin rodusta riippuen sitten vain rodut ja kennelin nimet tekstiin.
Hei kiitos paljon kun jaoit! Tääpä onkin sitten jo paljon pidempi kun mun viesti, pitääpä kattoa jos muokkaisin sitä vähän seuraavia kyselyitä varten. Tuun varmasti ottamaan inspistä sulta, kiitos!
Your personal dog hoarder
https://lilyswan.net/
Vastaa Viestiin