Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Avatar
Cookiemonster
Kanada
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2011 3:13 pm
Avatar ©: Flickr, Mike Davison

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Cookiemonster »

Olin suunnilleen vuoden poissa kuvioista, jotenkin se innostus vaan kuolla kupsahti viime vuonna. Mutten kumminkaan halunnu poistaa noita kenneleitä mihinkään sillä tutulla kun jos -virkkeellä.
Viime kuussa hyppäsin kumminkin taas takasin tälle puolelle, päivittelin koirien kisakalenterit ajantasalle +kuoppailin rankasti vanhoja koiria millä ei enää käyttöö ollu. Nyt ainakin tää on lähteny sujuun ihan mutkattomasti, pari evm-koiraa on tullu tuotua, sekä kisoja vähän ehtiny järjestellä siinä lomassa.
Pari pentuettakin on lähteny maailmalle +toi Guthrunin U-pentue jää näillänäkymin 1-päiseks, mutta haitanneko tuo mitään.

Kenneleiden kasvatustoiminnat on ainakin toistaseks jäissä. Katotaan mitä tuleman pitää, ehkä meiltäkin penskoja vielä tulee nimien alle tulevaisuudessa.
Muuten meininki jatkuu samana, kun tähänkin asti.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's

Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Ihanaa käydä mielessä läpi tätä karsinta- ja pentueprojektia ja huomata, kuinka Hiraethissa on ihan täysin kohtuullinen määrä koiria! Niiden kanssa voisi ehkä joskus ehtiä tekemäänkin jotakin. Mutta sitten taas kun katsoo Duskarraa... Eih. :mrgreen: Noh, sainpahan ainakin hetken elää tunteessa, loppuvuotena nyt tuskin ehtii ihan hirveästi virtuaalikoiria pyörittelemäänkään.
Taimi
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 155
Liittynyt: Su Huhti 19, 2015 12:43 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Taimi »

Yritän nyt ryhdistäytyä nykyisten kenneleiden kanssa, vaikka oikeestaan tekis mieli vaan alottaa kaikki ihan puhtaalta pöydältä ja ihan uusien koirien (ja rotujen) kanssa. Toisaalta tuntus ihan tyhmältä vaan hylätä nää nykyset. :p
Sain lisättyä yli puol vuotta vanhoja tuloksia koirien sivuille, niin yritetäänpä tästä nyt lähteä uuteen nousuun. :roll:
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Janina »

Janina kirjoitti: To Kesä 21, 2018 6:02 pm Ihanaa käydä mielessä läpi tätä karsinta- ja pentueprojektia ja huomata, kuinka Hiraethissa on ihan täysin kohtuullinen määrä koiria! Niiden kanssa voisi ehkä joskus ehtiä tekemäänkin jotakin. Mutta sitten taas kun katsoo Duskarraa... Eih. :mrgreen: Noh, sainpahan ainakin hetken elää tunteessa, loppuvuotena nyt tuskin ehtii ihan hirveästi virtuaalikoiria pyörittelemäänkään.
Nyt on muuten Duskarrakin saatu järjestykseen, vanhat ja "valmiit" koirat odottelee vanhoilla sivuilla jalostuskäyttöä ja uudet, kilpailevat majailevat uusilla sivuilla!

Olen pyörinyt vuodesta 2009 ainakin 80-prosenttisesti ykkösryhmän ympärillä, ja koska mun eteneminen on aika hidasta, oon jotenkin jämähtänyt vanhempiin sukuihin. Nykypäivän suvut eivät tunnu oikein miltään, koska en ole seurannut niissä esiintyviä koiria millään tapaa (pl. sheltit). Ongelmana on, etteivät vanhat suvut (ehkä pituuksiensa ja aukkojensa vuoksi) tunnu kiinnostavan ketään muuta kuin meikäläistä. :mrgreen: Tuntuu toisinaan aika yksinäiseltä yrittää pitää niitä elossa, kun kaikki kanssaharrastajat suosivat lyhyitä ja tasaisia sukuja. Niinpä oon hieman miettinyt, pitäiskö laittaa paimenjutut ainakin osittain jäihin hetkeksi (jälleen pl. sheltit), ja keskittyä nyt vinttareihin, kun ne on mua kutkutelleet jo jonkin aikaa. Niiden suvuista mulla ei ainakaan ole vielä mitään viktoriaanista mielipidettä. :mrgreen:

Teidän mielipiteitä sukujen iästä, pituuksista, aukoista, yleisyyksistä?
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Härregyyd, oon saanut pidettyä koiramäärän kurissa :D Laskin huvikseni kuinka monta virtuaalikoiraa mulla oli yli 12 aktiivivuoden aikana: 232 koiraa. Parhaimmillaan elossa oli yli 100 koiraa. Saksanpaimenkoiria mulla oli määrällisesti eniten, niitä kertyi 77 kappaletta eli peräti kolmasosa :) Nyt onneks vaan 8 :mrgreen: Tosin mä huomaan silti selaavani edelleen kuvia... "tää olis tosi nätti kuva"....
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Sadi
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 112
Liittynyt: La Joulu 24, 2016 4:48 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sadi »

Ehkä mun aktiivisuuden (minkä aktiivisuuden?) tasosta kertoo jotain se, että mulla on edelleen viime kesän tuloksia merkkaamatta. Tavallaan mulla olisi motivaatiota ja jopa energiaa aktivoitua, mutta jostain syystä weeblyn avaaminen tuntuu liian työläältä. Itse itsensä lisäävät kisatulokset milloin?
Afeica
Alkupalat
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2017 7:12 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Afeica »

Itsellä jäänyt virtuaalikoirat vähän vähemmälle huomiolle viimeisen vuoden aikana. Sain tietää olevani raskaana viime syksynä, joten sekin on vaikuttanut tähän hiljaiseloon. Nyt on kuitenkin pieni kipinä palannut takaisin, joten saapi nähdä jatkuuko motivoitunut olo pidempäänkin. :mrgreen:
"It is better to be hated for what you are than to be loved for what you are not."
Alixia
Sadi
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 112
Liittynyt: La Joulu 24, 2016 4:48 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sadi »

Herätän kuolleen topicin henkiin kertomalla, että mulle iski joku tosi random motivaatiopuuska ja koitan saada ilmoitettua ainakin osan omista koirista taas johonkin :D Eihän tässä oo mennyt kun jotain vuosi enemmän ja vähemmän hiljaa...
Tiitu
Nakkisotilas
Viestit: 235
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 8:29 am
Paikkakunta: Asutaan missä huvittaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Mullakin iski muutama kuukausi sitten kauhee motivaatiopuuska tyyliin yhdeksältä illalla. Nyt viimeiset koirat odottaa siirtoa Weeblyyn, sitä ennen laiskana pidin ne docs-tiedostoina. Eilen kyllästyin siihen, varmaan kaikki muutkin ;)
Vuoden Kennelinperustaja ja Nyyppä 2017
Vuoden Nyyppä 2018
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä seuraan virtuaalikoirien menoa melko aktiivisesti, ja täytyy sanoa, että oon todella iloinen siitä mihin suuntaan tämä harrastus on menossa. :love1: Musta on ihanaa että harrastus on löytänyt uusia, innokkaita ihmisiä tekemään ja kehittämään tätä. Kaikki suuntalinjat näyttää todella hyvältä. Virtuaalikoiramaailma on pitkään ollut kangistunut vanhaan kaavaansa ja nämä teidän ideoimat uudistukset voi viedä sitä vaan eteenpäin. Kiitos, että harrastatte!

Samaan hengenvetoon voisin sanoa, että bittikoirien aktiivinen harrastaminen on jo pitkään ollut itseltäni poissa kuvioista, enkä varmaan tänne enää tule pitkäjänteisesti ainakaan enää palaamaan, vaikka se ikävä onkin todeta. Ehkä pennuttelen nuo nykyiset koirani sellaisenaan ja sitten suljen ovia. Tätä menoa on kiva seurata sivusta ja nähdä, miten kaikkien kennelit ja kasvatustyöt kehittyy.
Sienna
Alkupalat
Viestit: 71
Liittynyt: La Tammi 16, 2021 3:47 pm

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Sienna »

Itse palailin pitkästä aikaa (5-8vuoden jälkeen) virtuaalikoirien pariin. Koskaan kennelin pitäminen tai omien koirien kasvatus ei tuntunut omalta kun bittikoirat olivat jämähtäneet saman kaavansa.

Kisautetaan ja pennutetaan omaksi iloksi. Kaikilla omat rotunsa ja osa roduista hieman suositumpia.

Nyt kuitenkin uudella innolla huomasin selatessani pitkästä aika avirtuaalikoiria, että laatuarvostelua, rotuliittoja yms. Uusia juttuja suunnitellana ja tulin motivaatiota täynnä mukaan.

Nyt eka kennelipystyssä ja sivut pilkunviilausta vaille valmiit. Sitten koirat rekisteriin ja kisoihin. Veiskoiraliitto tuli myös pystytettyä ja olisi kivaa niitä nähdäkkin enemmän
Vastaa Viestiin