Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Risut ja ruusut, kehitysehdotukset ja muu laudan toimintaan ja ylläpitoon liittyvä.
Vastaa Viestiin
Rotta
Todellisuuden Avokämmen
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:23 pm

Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Pikkulinnut on vähän laulelleet mulle asioita joista en ole ollut aiemmin tietoinen. Olen kuullut, ettei mulle viitsitä ilmoitella Turrilan mahdollisista bugeista tai ehdotuksista sen kehittämiseen, koska olen kiireinen ja vähän oon myös kuullut hieman rumempia luonnehdintoja itsestäni josta tällaiset asiat johtuisi. Olen pahoillani siitä että tällaisia fiiliksiä on jollekin tullut, olen aina tiedon jostain saadessani pyrkinyt reagoimaan mahdollisimman pian jolloin vastaus on saattanut tuntua töksähtävältä kun olen nopsaan lyhkäisesti kuitannut sen kuulluksi ja alkanut hoitamaan asiaa. Kiireisyys ei myöskään ole ollut mulle varsinaisesti este asioiden hoitamiselle kuin pari kertaa (jolloin olen pyrkinyt ilmoittamaan ajankohdan asian hoitamiselle, ja nämä siis eivät ole olleet käyttäjiin varsinaisesti vaikuttavia asioita), ja näissä kyse ei ole ollut isojen bugien hoitamisesta eikä se ole vaikuttanut siihen ettei joku käyttäjä olisi vaikkapa päässyt foorumille.
Toisinaan kaikkia ongelmia ei ole pystytty ratkomaan suoraan itse vaan on tarvittu esimerkiksi palveluntarjoajalta jeesiä (mm. keväisen tietokantojen päivityksen kohdalla) ja tällöin korjaaminen ei ole ollut minun aikatauluistani kiinni. On syytä myös muistaa että Turrilan kulut on nyt ensi syyskuun loppuun ja siitä lähes kymmenen vuotta taaksepäinkin olleet aika kovat, ja jokuhan senkin lystin on maksanut. Jolloin vähän niinkun täytyy tehdä töitä :D

Nyt kuitenkin pyydän että sen sijaan että kuiskutellaan keskenään ettei joku toimisi tai jotain olis hyvä kehittää, olis kiva jos tieto saavuttaisi myös mut. Näin pystyisin reagoimaankin asiaan eikä kävisi niin että puhutaan jossain muualla ensin kuukausi eikä tieto tavoita minua, ja sitten ihmetellään mikä kesti. Vaikka mä huidon paljon töissä ja harrastuksissa, ollaan tehty sellainen työnjako jossa pystyn hoitamaan myös tien päällä omat hommani. Näinhän on ollut jo pidemmän aikaa, mutta ilmeisesti tietokatkoksen vuoksi mm. käyttäjien hyväksynnän suhteen on sattunut väärinkäsityksiä vaikka se on ollut ajan tasalla. Apuna Timbsu hoitaa "teknisen" puolen hommia, eikä sovi unohtaa että jollei minua tavoita niin Kurkikärpänen on myös ylläpitäjä, joskin Sini hieman harvemmin ehtii niitä hommia hoitaa.

Jotta paketti pysyis kasassa niin pyydän kuitenkin kirjoittamaan mahdolliset vikailmoitukset tai kehitysehdotukset tähän ketjuun, siten me pysytään kaikki kärryillä siitä mitä toimenpiteitä tarvittaisiin ja sovitaan töiden jaosta keskenämme. Samalla kaikki muutkin käyttäjät pääsis lukemaan nää ehdotukset ja voisi mahdollisesti kommentoida tai lisätä niihin jotain.

Jos on kiireistä asiaa (esim. tarvitset nopeasti käyttäjätunnuksen aktivoinnin), mulle Facebook-viestillä tai Väärät mielipiteet kielletty -ryhmään. Samaten jos on jonkinlainen henkilökohtaisempi avuntarve joita harvakseltaan on ollut, kuten että tiedät jonkun rekisteröityneen väärin tarkoitusperin foorumille, yksityisviesti tai se fb-viesti toimii.

Yksi asia joka on jo projektina on ulkoasun uusiminen. Siinä on vielä pari juttua mitkä täytyy miettiä ennen toteutusta, mutta jos olet halukas uutta ulkoasua tekemään niin kättä pystyyn. Tää on kuitenkin vapaaehtoishomma joten jos et halua käyttää aikaasi ilman rahallista korvausta, tällöin tämä homma täytyy jättää väliin. Ulkoasun suhteen on myös joitakin toiveita joten ihan täydellisen vapaita käsiä sen tekemiseen ei saa, joskin toiveet ei oo myöskään ihan hirveen sitovia :D
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Sen pari kertaa mitä chatissa luin asioita sanottavan niin vastauksena ylläpidolta tuli että viekää foorumille, niin reagoitte sieltä kun chatissa ne menee ohi ja unohtuu. Ymmärrän tämän pointin. Nooo, yhden asian mä itse näkyvyyteen liittyen sitten vein foorumille ja aika monta kuukautta sai odotella ja pari kertaa nostaa aihetta uudelleen esille ennenku sille tapahtu mitään (sekin siksi että Siniä ahdisteltiin facessa aiheesta), vaikka kyseessä ei ollu hirveen haastava asia toteuttaa. Että siinä mielessä näin omasta kokemuksesta on saanu vähän huonon/kiireellisen/välinpitämättömän/younameit fiiliksen ylläpitojuttujen puolesta.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:23 pm

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Voisitko muistuttaa mistä asiasta tuolloin oli kyse? Mun muistissa on se tapaus jossa virtuaalikoirachatissa oli kuulemma ollut puhetta siitä et jotain asioita olisi pitänyt tehdä, mutta ketään ylläpitäjää ei siellä ole koska se ei ole turrilan kanava. Sieltä siis ei tieto tule meille ja siitä sanoinkin. Turrilasta en nopealla selauksella löytänyt mitään tästä asiasta.

Toinen juttu mistä on ollut puhetta oli käyttäjätunnusten hyväksyminen, josta sanoin monesti että on ajan tasalla. Turrila ei ole ollut enää niin aktiivinen kuin takavuosina ja uusia aktivoitavia käyttäjiä on tullut maksimissaan pari viikossa. Nämä olen hoitanut koko ajan siten ettei jonoa ole ollut, viimeisen neljän vuoden ajalta muistan kolme tapausta jolloin aktivointi on venynyt mutta hoidettu heti kun on huomattu.
Vasteaika aktivoinnille on ollut keskimäärin kolme minuuttia jos joku on ilmoittanut että ois tarve.

Tästä syystä toivon nää asiat tänne tai suoraan viestillä, koska mulla ei oo varaa jäädä työttömäksi kyttäämään eri chatteja. On toki totta että mulla oli tossa aika haastava elämänvaihe mitä en suinkaan salaillut, ja se vei kyllä tehokkaasti voimat. Nyt tilanne on kuitenkin jo eri.

Ikävää että tällainen fiilis on tullut, toivotaan että jatkossa asiat hoituisi jouhevammin.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

http://karvaturrit.net/viewtopic.php?f=21&t=27272
Kysytty 25.10.15, kun aiheesta ensin keskusteltiin turrichatis ja siellä käskettiin asia viedä foorumille.

Kun oon postannut 21.11.15 että zombieadmin tarvii mielipiteitä niin Sini(?) taisi silloin turrichatin puolella sanoa ettei mielipiteitä asian toteuttamiseen ole vielä riittävästi. Vai ketähän oon zombieksi tituuleerannut.. :lol:

Sit siellä on sun kommentti, taisit puhtaasti unohtaa vai mistälie ollut kyse (ja ymmärrän että unohduksia sattuu etenkin kun jättää seuraavalle päivälle asti). Varmaan tuolloin maaliskuussa Susitytön nosto provosi ottamaan aiheen esille taas chattien kautta ja sitten asialle tehtiin jotain.
Rotta
Todellisuuden Avokämmen
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:23 pm

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Nyt täytyy myöntää että en lainkaan muistanut tota vieläkään - mikä ei liene ihme kun ajoittuu tarkalleen siihen mun pahimpaan kriisin aikaan (kaikki alkoi 17.10.2015). En voisi kuvitellakaan että mulla olisi tuolloin pysynyt ajatukset yleensäkään kasassa :D

Mut hei, ei anneta noin käydä toiste.
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4109
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti & Tallinna
Viesti:

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Mäkin oon tainnut jossain jo aiemmin sanoa, että mulle voi kyllä ehdottomasti myös laittaa viestiä jos on joku kiireisempi tai muu huomiota vaativa asia. Jos en voi itse hoitaa niin vien sit niille jotka voi.
Mulle on tässä tämän turrilan vuosien aikana henkilökohtaisesti tultu ehkä kahdesti jostain turrilan toimintaan liittyvästä asiasta sanomaan niitten käyttäjätunnusjuttujen lisäksi (tunnuksen vahvistus, salasanan unohtaminen, nimimerkin vaihtaminen jne. perusjutut). Että ei ihan hirveesti ole edes yritetty. :mrgreen:
Kuva Kuva
Rotta
Todellisuuden Avokämmen
Viestit: 4632
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:23 pm

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Rotta »

Jäipä mainitsematta ekassa viestissä että tietysti kiitos kuuluu myös Turrilan tukijoille. Kiitos siis avusta vuosien varrella kaikille jotka on osallistuneet kuluihin.
Nath
Höpsö veitikka
Viestit: 7722
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Nath »

Onko mhdollista tehdä jotain sille, että foorumi ei loggaa pihalle X ajan jälkeen? Pari pitkää viestiä jo ktullut kadotetuksi, kun viestien kirjoittamisessa on emnnyt aikaa ja kun painan "lähetä", niin olenkin kirjautunut ulos.....
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viestit: 4109
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti & Tallinna
Viesti:

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

Millä selaimella käytät turrilaa? Ainakaan mulla ei päivityksen jälkeen enää ole ollut tuota ongelmaa, vaan olen ollut siitä lähtien nätisti kirjautuneena sisälle aina kun käyn. Ootko kokeillut tyhjentää välimuistia?
Kuva Kuva
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5644
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Turrilan kehittäminen, vikailmoitukset yms

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Muistaakseni yksittäisen aktiivisen istunnon aikaraja on yksi tunti ja "muista minut" -täpän raja tyyliin 90 päivää, eli niiltä osin asian pitäisi olla kunnossa. :) Tuo aktiivinen istunto tulee palvelimen päästä, joten sitä ei pakosti edes pysty kropaamaan isommaksi.

Itsekin olin kyselemässä selainta ja sen asetuksia, kun mullakaan ei ole ollut ongelmia kirjautumisten suhteen. Kännykällä heittää välillä ulos randomisti niin, että avaan turrilan etusivun ja kas, en olekaan kirjautuneena. Luulen että toi liittyy jotenkin siihen, että puhelimella se istunto ei ole sulkeutunut aina oikein ja tuo tunnin raja on täyttynyt.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Vastaa Viestiin