Erikoistuomari-idea ei imo tule toimimaan. Esimerkiksi minähän olisin heti tyrkyllä aussie- ja bordercollieasiantuntijaksi, mielestäni tunnen ko. rodut hyvin ja osaan tulkita rotumääritelmät asiallisesti, mutta suurin osa teistä muista ei varmaankaan ole ihan samaa mieltä mun kanssa, kun taas minäkään en monen muun "asiantuntijan" mielipiteitä allekirjoita.
Sen sijaan noita eri ihmisten eri näkökulmista väsäämiä arvosteluoppaita kannatan. Voisin itsekin tekaista noille em. roduille sellaiset, jos saisin aikaiseksi (ja jos kiinnostusta löytyy).
Vaaksiainen kirjoitti:Mun mielestä jotain tämän tyyppistä yritettiin aiemminkin toteuttaa. Siis tuon vanhan turrilan aiheen jälkeen, mutta aikaa siitä silti on. Muistan nimittäin kirjoitelleeni buhundeista word-tiedostoon arvosteluopasta jotain virtuaalijuttua varten. En kyllä muista yhtään tämän tarkemmin.
Mä muistelin kanssa että oli toinenkin, vähän uudempi triidi, jossa oli oikeasti linkattuna myös useampi valmis arvosteluopas. Sitä keskustelua en kuitenkaan löytänyt enää googlailemallakaan. :|
Mutta mä olen enemmän arvosteluoppaiden kuin itsessään erikoistuomarikoulutusten kannalla.
Edit/ Voi olla. Tosin mä muistelin että kaikki oppaat olis olleet turrien tekemiä, mutta onhan niitäkin tuolla joukossa.
En tiedä kuuluisiko tämä jonnekin muualle (omasta mielestäni sopii parhaiten tänne), mutta en nyt uutta topaakaan viitsisi tätä varten tehdä.
Eli Odea ehdotteli uudelle kennel projetkilleni nimiä, joten kyselisin nyt vähän teidän mielipiteitänne, että mikä olisi paras? Kasvatusrotuna pk colliet, EHKÄ myös tervut ja/tai aussit.
Etsintäkuulutuksissa ja kysymyksissä olis ollut kennelnimitopa ;)
It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
Except for me, I do it like I got nothing to lose
Itse piirrän Wacom Bamboo Fun Pen & Touch ja Paintool SAIta käytän. Toi piirtis vaan välillä tekee temput ja ei halua toimia, mut niin, en jaksa uuttakaan hommata.