Kysymyksiä 2

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Re: Kysymyksiä 2

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Kendra kirjoitti:Enhän mä sanonutkaan että se olis vakavaa? Mietin vaan, miksi se on hylätty ja olenko itse lukenut säännöt PAEKin kohdalla väärin, koska Gaala on eka koira mikä siihen lajiin mulla on osallistunut.
Anteeksi! Sulla oli ne muut kolme koirat ilmoitettu erheellisesti PAEK VOI:hin PAVI VOI:n sijasta, mistä johtuen oon sitten tuon Gaalankin vahingossa heittänyt hyllylle. Ajatukset on vaan menneet sotkuun, pahoitteluja.
des
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja des »

Ostaako kukaan pentuja vanhemmista, joita on kisattu (huippuunsa kylläkin) vain yhdessä lajissa? Tuntuu että kaikkien pentueilmoitusten kohokohta on nykyään älyttömät valionarvot ja meriittilitaniat vähintään kymmenestä eri lajista. :mrgreen: Tapansa kullakin, mutta itse haluaisin pysytellä edes hieman enemmän realistisuutta vastaavassa toiminnassa, eikä minulla muutenkaan ole tällä hetkellä mahdollisuuksia kilpailla kuin juuri valitsemassani lajissa.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

^ Jos laji on koiralle rodunomainen, esim. mä voisin kuvitella ottavani pennun paimenkoira-rotuiselta koiralta, joka on kisattu vain paimennusvalioksi (todella moni paimenkasvattaja vaatii vähintään juuri paimenvaliouden pentueen vanhemmilta). Taikka noutajalta, joka on kisattu vain noutovalioksi. Jne.
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä en edes pidä kisatuloksia hirvittävän tärkeinä, mutta tärkeää on, että koiralta löytyy se rodunomainen valioituminen, just niin kuin Sigikin mainitsi. Paimenkoirilla paimennus, noutajilla nouto, valjakkoroduilla valjakkokokeet (joskin viimeisen kohdalla tästäkin valioitumismielessä on joustovaraa kisojen vähäisyyden vuoksi) ja niin edelleen. Sukutaulua mä kyllä paljon enemmän kyttään.
Mima
Lassien tassuhiki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mima »

Jos yhdistelmä on sopiva, otan pennun - oli vanhemmilla kisatuloksia tai ei, koska eihän se siihen pentuun vaikuta. Onhan se tietysti plussaa, että koira on valioitunut yhdestä tai kahdesta lajista. Ite en kato sitä, onko laji rodunomainen vai ei. Mun omien pentueiden vanhemmilla on valioitumis(t)en lisäksi pari suuntaa-antavaa näyttelitulosta.
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Minä en oo koskaan tuijottanu vanhempien tuloksia muilta pentua ottaessani. Omille koirilleni taas on tiettyjä vaatimuksia ennen pentuja.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mie oon vanhempien tuloksia tuijotellut viimeksi pari vuotta sitten. Tottakai pyrin siihen että omat koirani ennen pentuja olisi 3-5 lajin valioita. Lappalaiskoirilta vaadin että ovat paimennusvalioita, bordercollien tulisi olla vähintään paimennusvalio, mieluusti ASCA-valio myös, sekä australianpaimenkoiran tulisi olla sekä paimennus-, että ASCA-valio. Vinttikoirien tulisi olla suorittanut ainakin yhden maan koejuoksut, sekä noutajilta tulisi löytyä tuloksia noudosta. Ja weimarinseisojilta mejä- ja kanakoiratuloksia. Hmm, onneksi en kasvata montaa rotua. :mrgreen:
Mutta tosiaan, mulla itsellä ei ole väliä sillä jos joltain muulta otan koiran, että löytyykö vanhempien tittelirivistä vaikka pelkkä BH, vai onko ne vKVA vTVA vAVA vPVA vAPVA ja siihen päälle sata muotovalionarvoa. Sukutaulua mie enemmän jaksan tuijottaa, vaikka onhan se kiva jos vanhemmilta löytyy rodunomaisista lajeista tuloksia.

Miksi kirjoitan niin selkeää tekstiä yh.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Sparkle kirjoitti:
Kendra kirjoitti:Enhän mä sanonutkaan että se olis vakavaa? Mietin vaan, miksi se on hylätty ja olenko itse lukenut säännöt PAEKin kohdalla väärin, koska Gaala on eka koira mikä siihen lajiin mulla on osallistunut.
Anteeksi! Sulla oli ne muut kolme koirat ilmoitettu erheellisesti PAEK VOI:hin PAVI VOI:n sijasta, mistä johtuen oon sitten tuon Gaalankin vahingossa heittänyt hyllylle. Ajatukset on vaan menneet sotkuun, pahoitteluja.
No problemos.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mä haluun omat koirani ennen pennuttamisesta kisata omien lajien valioksi (eli toko, pk, agi, paimennus) ja mieluusti odotan sitä myös pentueesta, josta pennun otan. Mut tärkeintä on se, et ne on suvuiltaan kivat ja sakuilla on pakko olla vähintään IPO1-tulos.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Saako Syysruskan Snowball valioarvon kaikista niistä maista, joista se on saavuttanut SERTin, kun se vihdoin ja viimein suoritti BH-kokeen hyväksytysti? Voi luoja, miten voi olla sitten ruosteessa nää virtuaalikoirailujutut...

// Jes, kiitos Kirsi! :-)
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Kyllä saa, koska sillä on myös Suomen muotovalion arvo kolmella sertillä.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Selailin tässä koirieni näyttelytuloksia ja mulle tuli mieleen kaksi kysymystä, joista toinen on kyllä ollut esillä jo sen miljoona kertaa.

1. Onko näyttelytuomareilla lupa hylätä koira näyttelyssä, jos näyttelyn päivämäärä (esim. maailmanvoittaja 31.12.12) on aikaisemmin kuin se päivämäärä, jolloin koira on merkitty kuolleeksi (esim. tässä tapauksessa 17.02.13)? Mikäli näyttelyn tulokset siis viivästyvät.
Näin ei ole ainakaan vielä käynyt, mutta mä vähän luulen että toi mun koira saa siitä hyvästä hyllyn ellei tuomari ole päivämääristä tarkkana ja mä haluaisin sille kuitenkin ihan tuloksen maailmanvoittajasta vaikka se kuopattu onkin. Kun ei se ollut kuollut vielä näyttelypäivänä.. :f

2. Oisko mahdollista oikeasti tehdä joku sääntö, josta informoidaan näytteilleasettajien lisäksi kaikkia tuomareita, koskien junnuikäisten koirien mahdollisuutta CACIB:iin sen jälkeen kun junnuikäiset koirat ovat valioituneet ja siirtyvät kilpailemaan valioluokassa. Musta on aavistuksen tympeää saada mun junnukäiselle valioluokkalaiselle joskus ROP/VSP sijoja KV-näyttelyistä ilman CACIB:ia ja toisista näyttelyistä CACIB:n kanssa. Että joko niillä on lupa siihen CACIB:iin tai sitten ei ole.
Ketä mun pitää tässä aiheessa lähestyä tarkemmin et kuka on vastuussa ihan näyttelysäännöistä, Erostako (tuomareiden lisäksi)?
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

Laitetaan nyt tänne, kun ei tuolta toisesta sitä vissiin huomattu.. Kyseessä siis luolakoe
Shady kirjoitti:Peruutanko mä ton Valloittavan tammikuisen kokeen vai olisko jollain sen tuloksia? Sivu ei enää toimi, tulee vain tauko ilmoitus, joten en näin ollen saa niitä tulospalveluun lisättyä. Tiedän itse kaksi koiraa (yksi LUT E ja yksi LUT B), jotka on saanut ko kisasta tuloksen, mutta näillä tiedoilla ei pitkälle pötkitä.
Kokeen järjestäjä ei ole vastannut sähköpostiin kun tuloksista kyselin.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mä peruuttaisin, kerta ei mailiinkaan vastaa.
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Riippuu kauan oot antanut aikaa vastata mailiin. Jos tauko, niin ehkä pari päivää ei riitä. Mä ite oottelisin ehkä jopa sinne parin viikon päähän viestin lähettämisestä.
Lukittu