Furry-Paws #2
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Re: Furry-Paws #2
Hui mä innostuin ja pennutin mun KAIKKI sk foxit. Kaikki koirat oli kumminkin jo yli 10 levelisiä niin mikäs siinä. Melkein kaikkiin pentueisiin sain sen vanhempia paremman pennun, paitsi kahteen. Ärsyttää, että seitsemästä pentueesta vain yhdessä se pentueen paras pentu on narttu. Nyt mulla on siis kohta tuolla 6 urosta ja yksi narttu. Pitää varmaan ostaa tuolta purchase dogs -paikasta nyt sitten 6 narttua ja yksi uros. :D
Ehkä tää kasvatus tästä lähtee käyntiin. Nyt en vaan kyllä tiedä, että mitä teen noilla kertaalleen pennutetuilla koirilla. Ne ei ole niin hyviä että kannattaisi pennuttaa uudelleen. Ehkä retireen ne vaan?
Ja mietin, että uskallanko tehdä saman noitten pörröjen ja koolieitten kanssa, vai odotanko että ne on kaikki yli 20 levelisiä. Hmm.
Ehkä tää kasvatus tästä lähtee käyntiin. Nyt en vaan kyllä tiedä, että mitä teen noilla kertaalleen pennutetuilla koirilla. Ne ei ole niin hyviä että kannattaisi pennuttaa uudelleen. Ehkä retireen ne vaan?
Ja mietin, että uskallanko tehdä saman noitten pörröjen ja koolieitten kanssa, vai odotanko että ne on kaikki yli 20 levelisiä. Hmm.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Janina
- Höpsö veitikka
Wuuuut oon unohtanut hoitaa kaikki koirat mun ykköstunnukselta eilen o____o muilta oon kyllä hoitanu. Nojooh, onneks mulla ei oo tällä hetkellä yhtäkään koiraa jolle yrittäisin mahdollisimman korkeita leveleitä. Harmittaa vaan siltä osin et saan noiden koirien hoidosta parisataa UXP:tä päivittäin...
-
Natali
- Kriisissä
Mun ekat 24HH pemut syntyi tänään, jes! Nyt voinki sitte alkaa kisaamaan täysillä.
-
Janina
- Höpsö veitikka
Onnea Natali!
Ok, tämän jälkeen pyrin siihen että joka toinen viesti FP-topassa ei ole multa.
Sorisorisori, nyt on vaan pakko kertoa.
Eli kelpieprojekti läht käyntiin. Tavoitteena 24HH, lala sekä agiagi agiagi. Sen jälkeen lisää pointseja statseihin. Värit saa mennä miten kohtalo sanelee, ihan sysimustaa en kuitenkaan toivo. Aloitan ykkössukupolven koirista. Tänään ostelin noita koipieläimiä storesta ja kolmannella yrityksellä tuli ihan mukava ja luultavasti tulevaisuudessa pennutettava narttu. Täältä voi katsella jos haluaa jonkun itselleen, oon numeroinut ja lukinnut kaikki store-kelput jotka ei olleet sitä mitä haen. Lähtevät hintaan §1500. Huomenna tulee todnäk lisää!
// Jee nyt sain uroskelpinkin, fawnin @_@ Drrzz. En tolta kyllä kummempia kaipaa pennuille muuta kuin värin.
// Noniin nyt siellä on viis kelpoa kelputinta myynnissä!
Ok, tämän jälkeen pyrin siihen että joka toinen viesti FP-topassa ei ole multa.
Eli kelpieprojekti läht käyntiin. Tavoitteena 24HH, lala sekä agiagi agiagi. Sen jälkeen lisää pointseja statseihin. Värit saa mennä miten kohtalo sanelee, ihan sysimustaa en kuitenkaan toivo. Aloitan ykkössukupolven koirista. Tänään ostelin noita koipieläimiä storesta ja kolmannella yrityksellä tuli ihan mukava ja luultavasti tulevaisuudessa pennutettava narttu. Täältä voi katsella jos haluaa jonkun itselleen, oon numeroinut ja lukinnut kaikki store-kelput jotka ei olleet sitä mitä haen. Lähtevät hintaan §1500. Huomenna tulee todnäk lisää!
// Jee nyt sain uroskelpinkin, fawnin @_@ Drrzz. En tolta kyllä kummempia kaipaa pennuille muuta kuin värin.
// Noniin nyt siellä on viis kelpoa kelputinta myynnissä!
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Purr, fawnit on rakkaus. <3 Mie eilen ostin ihan kivan kokofawnin koolieuroksen. 
Miten te valitsette pentueen vanhemmat?
Tai siis mä oon nyt miettinyt, että jotta pääsen kunnolla eteenpäin tossa kasvatuksessa, että mitkä koirat kannattaa yhdistää. Olen nyt sire selectorin avulla tehnyt niin, että käynyt noille miun poronartuille kaikki nuo urokset läpi ja merkannut sitten ylös pentueen qualityn ja nuo arvioidut HH/hh määrät. Mutta tuollahan on nuo pari qualiltään 90% koiraa jotka on kokoajan sitten ykkösinä ja parhaina, sekä sitten nuo vähän huonommat 65-75% vikoina. Miten mie päätän, että noniin nyt haluan teettää tällä huonolla koiralla pennut tuon kanssa ja tällä hyvällä koiralla tuon kanssa. Ihan vaan katsomalla, että mistä yhdistelmästä tulisi mahdollisimman hyvät qualityt ja HH:t?
Onneksi en edes kirjoita epäselvästi hehah
Tai siis mä oon nyt miettinyt, että jotta pääsen kunnolla eteenpäin tossa kasvatuksessa, että mitkä koirat kannattaa yhdistää. Olen nyt sire selectorin avulla tehnyt niin, että käynyt noille miun poronartuille kaikki nuo urokset läpi ja merkannut sitten ylös pentueen qualityn ja nuo arvioidut HH/hh määrät. Mutta tuollahan on nuo pari qualiltään 90% koiraa jotka on kokoajan sitten ykkösinä ja parhaina, sekä sitten nuo vähän huonommat 65-75% vikoina. Miten mie päätän, että noniin nyt haluan teettää tällä huonolla koiralla pennut tuon kanssa ja tällä hyvällä koiralla tuon kanssa. Ihan vaan katsomalla, että mistä yhdistelmästä tulisi mahdollisimman hyvät qualityt ja HH:t?
-
Janina
- Höpsö veitikka
Ite oon jättänyt noi sire selectorit ja muut calculaattorit täysin rauhaan. Koen et niiden avulla saa ainoastaan tehtyä kärpäsestä härkäsenjabberjay kirjoitti:^ Purr, fawnit on rakkaus. <3 Mie eilen ostin ihan kivan kokofawnin koolieuroksen.
Esimerkkinä voin nyt ottaa vaikka nuo kelputtimet mitä juuri ostelin. Teetin 30 min sitten sillä mukiinmenevällä nartulla ja fawn-uroksella pennut, ja molemmat tosiaan tänään ostettu eli 12 FP-päiväisiä. Qualityks sain kuitenkin 51, mitä en todellakaan odottanut. Mut tosiaan kun molemmilla vanhemmilla on muutama HH ja muutama hh, eli loput Hh:ta, niin luonnollisesti myös pennuille saatiin jonkin verran hh:ta, kun joistakin Hh-pareista pääsi tulemaan se hh. Tämän takia teetän runsas-Hh:isilla koirilla pentueita melko tiuhaan tahtiin, jotta saadaan sit lopulta vähintään pari jälkeläistä joilla ei ole samassa lokuksessa hh:ta ja täten voidaan yhdistää. En tiedä oliko tästä mitään apua, kun en tiedä käytätkö linjausta tai muuten sisäsiitosta. Mut anyways laitoin tämänkin jutun nyt
Mfff, itken ehkä verta. Toi vika pentu olis black & cream points, mut sil on aivan väärät boostit.
// Hei sellanen kysymys, miten saatte "kennelrakennuksen" otsikoksi esim. nyt vaikka jabberilla toi Lapponian Herders, Finnish Lapphunds ym? Ja sit sen alla lukee deluxe/premium kennel tjsp. Mulla lukee vaan isolla Premium kennel, siinä missä pitäs lukee joku nimi. Enkä löydä asetuksista mitään kohtaa mistä sen sais muutettua. Ku mulla on jo kaikissa mahollisissa kohdissa mun kennelin nimi.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Meet Manage-sivulle ja sieltä klikkaat jotain kennelrakennusta niin Label-kohdassa voi muuttaa nimeä. :)
Mulla ei oikein oo mitään menetelmää tossa kasvatuksessa. Toistaiseksi oon vaan teettänyt satunnaisia pentueita. Mun alkuun eka ykköstavoite on saada mun kaikkien koirien taso siihen 20-24HH, sitten vasta alan miettimään lala-alleelia ja statseja. Jos nyt jo yhdistäisin ne tohon, niin mulla menis vaan aivot entistä pahemmin solmuun.
Mua ei kauheasti huvittais ruveta harrastamaan mitään matadoriuros juttuja. Yhdelle urokselle maksimissaan 3-4 pentuetta, mieluusti vaan se 1-2. Ehkä vaan yritän miettiä niin, että kunhan saan vanhempia parempia pentuja, niin kaikki on kunnossa...
Ärsyttävää kun en osaa ajatella tätä hommaa silleen hienosti, että osaisin ymmärtää mikä on hyvä yhdistelmä ja mikä ei. Urr.
Mulla ei oikein oo mitään menetelmää tossa kasvatuksessa. Toistaiseksi oon vaan teettänyt satunnaisia pentueita. Mun alkuun eka ykköstavoite on saada mun kaikkien koirien taso siihen 20-24HH, sitten vasta alan miettimään lala-alleelia ja statseja. Jos nyt jo yhdistäisin ne tohon, niin mulla menis vaan aivot entistä pahemmin solmuun.
Mua ei kauheasti huvittais ruveta harrastamaan mitään matadoriuros juttuja. Yhdelle urokselle maksimissaan 3-4 pentuetta, mieluusti vaan se 1-2. Ehkä vaan yritän miettiä niin, että kunhan saan vanhempia parempia pentuja, niin kaikki on kunnossa...
-
Janina
- Höpsö veitikka
Jees. Itellä kun kaikki jalostukseen käytettävät koirat on sukua toisilleen, niin jos rupeisin vasta 24HH:seen päästyä miettimään boosteja niin ei olis kauheasti valinnanvaraa, kun kaikilla olis sit ne suunnilleen samat.jabberjay kirjoitti:Meet Manage-sivulle ja sieltä klikkaat jotain kennelrakennusta niin Label-kohdassa voi muuttaa nimeä. :)
Mulla ei oikein oo mitään menetelmää tossa kasvatuksessa. Toistaiseksi oon vaan teettänyt satunnaisia pentueita. Mun alkuun eka ykköstavoite on saada mun kaikkien koirien taso siihen 20-24HH, sitten vasta alan miettimään lala-alleelia ja statseja. Jos nyt jo yhdistäisin ne tohon, niin mulla menis vaan aivot entistä pahemmin solmuun.![]()
Mua ei kauheasti huvittais ruveta harrastamaan mitään matadoriuros juttuja. Yhdelle urokselle maksimissaan 3-4 pentuetta, mieluusti vaan se 1-2. Ehkä vaan yritän miettiä niin, että kunhan saan vanhempia parempia pentuja, niin kaikki on kunnossa...Ärsyttävää kun en osaa ajatella tätä hommaa silleen hienosti, että osaisin ymmärtää mikä on hyvä yhdistelmä ja mikä ei. Urr.
- Cookiemonster
- Kanada
Onnea Natali!
Yhy, kerrankin (tai no pitkästä aikaa) ostin vaihteeks toiselta käyttäjältä koiran. Bclauman jatkoksi tuli tämmönen neiti. Toi väritys on aika veikeä, tai itellä ei oo moista aikasemmin ollutkaan.
Yhy, kerrankin (tai no pitkästä aikaa) ostin vaihteeks toiselta käyttäjältä koiran. Bclauman jatkoksi tuli tämmönen neiti. Toi väritys on aika veikeä, tai itellä ei oo moista aikasemmin ollutkaan.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
~ Tutummin Crissu
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Mun cockeripentueen guality nousi yli kahdensadan. Hups.
Paras tähän mennessä, harmi kun en voi pitää kahta pentua.
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä toi generation ja sen perässä oleva luku meinaa?
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä toi generation ja sen perässä oleva luku meinaa?
-
Josefina
- Ei enää ikinä uudestaan
Toistan ehkä kaikkia, mutta munkin tavoitteet on siinä HH-määrässä ainakin näin aluksi. Pehkoissa mulla onkin kaikki tänhetkiset koirat jotain 20 - 23HH väliltä, ja siellä on vaan ajan kysymys, että niistä pentueista alkaa vaan niitä 24HH syntymään. Sit voin keskittyä niissä jalostamaan just jonkun värin tai tietyn kuvioinnin takia. Nahkoissa matka on vielä piiiiiiiiiiiitkä, BETA-versioissa sain jo kerran vissiin 14HH-koiran ja se oli jo saavutus se. Oon siis lähtenyt just jostain 3HH-koirista. Ja mä en siis pelaa niinkuin Erika, mä just kisaan koiran täyteen potentiaaliinsa ja sitten vasta teetän niitä pentuja. Mutta kaikilla onkin oma uniikki tapa tota peliä pelata, joten en ala tietenkään tuomitsemaan! :)
Välillä se onkin aika tuskaista venailla, että niitä pupseja pääsee taas teettämään. Nytkin on vissiin tiedossa ainakin joku 30 päivän venailu, ennenkö seuraava pari on "valmis". Silti oon kyllä ihan koukussa tohon peliin ja en malttais millään aina venata, että tulis uus päivä ja pääsis taas hoitamaan koirat ja kattomaan miten ne pärjäs kisoissa... :D Joten sinänsä positiivista, että muutkin on koukussa, nin ei tartte tuntea huonoa omatuntoa siitä kun joskus uutena vuotena innoissani hihkun täällä, että "JEEeeEEE toi levelöity ooooo jeeeeee sain ostettuu kongeja uuuooojeeeeee joku tarjos rypäleistä rahaa!!!"... :D
Välillä se onkin aika tuskaista venailla, että niitä pupseja pääsee taas teettämään. Nytkin on vissiin tiedossa ainakin joku 30 päivän venailu, ennenkö seuraava pari on "valmis". Silti oon kyllä ihan koukussa tohon peliin ja en malttais millään aina venata, että tulis uus päivä ja pääsis taas hoitamaan koirat ja kattomaan miten ne pärjäs kisoissa... :D Joten sinänsä positiivista, että muutkin on koukussa, nin ei tartte tuntea huonoa omatuntoa siitä kun joskus uutena vuotena innoissani hihkun täällä, että "JEEeeEEE toi levelöity ooooo jeeeeee sain ostettuu kongeja uuuooojeeeeee joku tarjos rypäleistä rahaa!!!"... :D
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
- Cookiemonster
- Kanada
No totta! Tai saattaahan täällä ehkä jokunen itsekseen mutista, että "ketä kiinnostaa että ton koira pääs sille ja sille levelille" jne. Muttei ainakaan miun silmään oo semmosta sentään osunut, joten täällä on pidetty harvinaisen positiivinen asenne lähestulkoon kokoajan.Josefina kirjoitti: Joten sinänsä positiivista, että muutkin on koukussa, nin ei tartte tuntea huonoa omatuntoa siitä kun joskus uutena vuotena innoissani hihkun täällä, että "JEEeeEEE toi levelöity ooooo jeeeeee sain ostettuu kongeja uuuooojeeeeee joku tarjos rypäleistä rahaa!!!"... :D
Miusta on ainakin kiva stalkata tätä topaa ja ihastella muiden koiria ja pentueita sunmuita, ite vaan venailen että yks bcpari levelöitys sinne yli 20. Että pääsis ekan pentueen pyöräyttämään Braer'sissa, HH't ja hh'tkin täsmää hyvin -joten tää on vaan tätä odottelua.
Haluaisin saada ton miun käyttäjän jo 15leveliseks, että pääsis laajentaan tota kenneliä. Vasta 13. menossa, ärsyttää.
PS. En oo kerenny hehkuttaankaan, että aikasemmin kasvatettujen tervujen ja kelpieiden miulle jääneet kasvatit (1 molempaa rotua) on nyt ostettu jaloista pyörimästä! Jeij, jonkun aikaa ne ehti myynnissä ollakin.
Tarkottaakohan se sitä että monennettako sukupolvea koira edustaa? Yhellä miun koiralla siinä kohdassa on 1, joten sillä ei taida olla muuta sukua takanaan? Kun taas toi miun viimesimpänä ostetun bc'n generation on 72, eli se kuuluu siis 72. sukupolveen.Eros kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä toi generation ja sen perässä oleva luku meinaa?
En oo ihan varma, mutta näin oon ainakin ymmärtänyt. Joku enemmän FP -tietotaitonen vois sanoa paremmin.
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
~ Tutummin Crissu
~ Tutummin Crissu
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
No mä nyt sit teetin viisi uutta pentuetta. Noi oli kaikki vähän sellasia, että saisin tota rupusakkia lähtemään. Yhdessä pentueessa vain tuli vanhempia huonommat pennut (yhteensä kaksi pentua). Kun vanhemmat on 7HH/1hh ja 9HH/3hh, niin pennut on 7HH/4hh ja 3HH/4hh. :| Mä en taida haluta pitää noista kumpaakaan, koska noissa koirissa ei oo mitään hyvää. Molemilla on tuo kirotun light undersides, statsit on ihan sekalaista sakkia ja saisivat vieläpä 1-3 pennun pentueita. Jos tosin tän mainospuheen jälkeen jotakuta kiinnostaa niin tuolta löytyvät.
Paria koota voi tarjota.
Päätin että rupean sittenkin kiinnittämään jo nyt jonkun verran huomiota noihin L-lokukseen ja boosteihin. :D Eli nyt ensin tavotteena karsia nuo 1-3 kokoisten pentueiden saajat pois. Boostiksi haluan saada miun porokoirille staminan. Mietin eka agilityä, mutta kun porokoiran kuuluu olla kestävä niin haluan stmstm stmstm -koiria.
Loput pentueista kuitenkin onnistui onneksi kivasti.
Tähän sain 15HH/1hh ja 10HH/3hh vanhemmista 13HH pennun. Sillähän on vähemmän HH-pareja kuin isällään, mutta sain nuo hh-parit karsittua pois. Tosin mua ärsyttää kun haluaisin pitää tuon tokan pennun ulkonäkönsä puolesta ja sillä olisi L-lokuksessa Ll, kun taas tuolla paremmalla pennulla on ll. Tosin paremmalla pennulla on boostit staminassa. Ehkä mä sen jätän...
Tässä onnisti terveyden puolesta kivasti. Sain 6HH/5hh ja 5HH/2hh vanhemmista 8HH/2hh pennun, joka on hyvä saavutus. Boostit tuolla on kuraa, mutta väri on kiva kun U-lokuskin on Uu. Toi ois kyllä ollut niin nätti koira ilman light undersidesejä. Toi on kyllä mielenkiintoinen kun se kantaa hopeaa, sillä C-lokuksessa Ccw. Tohon pentueeseen syntyi myös yksi hopea merkein koira, mutta se on pentueen huonoin niin ehken ota sitä.
Mä en osaa päättää, että minkä mä jätän itelleni tästä pentueesta. Paras pentu terveydeltään on tuo vika narttu, jolla on 10HH eikä yhtäkään hh-paria. Tosin siinä olisi 11HH/2hh Lla stmagi stmsm uros, joka kiinnostaisi ihan pikkaisen. En mä osaa päättää! Tolla nartulla kun boostitkin on ihan surkeat chacha spdstr. Urr.
Tähän pentueeseen syntyi myös tollainen vanhempiaan huonompi pentu. Tai no emäänsä huonompi. Ihan oletettavaa kun uros on noin surkea, mutta empä sitä halunnut jättää käyttämättä. Tän jälkeen se lähtee varmaan viettämään eläkepäiviä (ellei joku halua 64FP ikäistä 24 levelistä mustaa porokoiraurosta :D). Tolla pentueen paremmalla pennulla on kuitenkin yhtä paljon HH-pareja kuin emällään, vaikkakin sitten yhtä monta hh-paria kuin isällään. Mua ei kyllä hirveesti itseä inspiroi koirat joilla quality alkaa numerolla 6 (tai huonompi), joten ehkä mä annan ton olla myynnissä jos joku vaikka haluaa ostaa.
Uroksista nyt mun tulevaisuuden toivo on tämä. Ei tosta varmaan hirveää matadoriurosta tule, mutta ainakin tälle ja tälle sitä käytän, ehkä myös parille huonommalle nartulle. Samaten tämä kuuluu tohon tulevaisuuden toivo settiin kanssa.
Sit voiskin suunnitella noita pörröyhdistelmiä, vaikkakin mua kiinnostaa tää porokasvatus paljon enemmän.
Päätin että rupean sittenkin kiinnittämään jo nyt jonkun verran huomiota noihin L-lokukseen ja boosteihin. :D Eli nyt ensin tavotteena karsia nuo 1-3 kokoisten pentueiden saajat pois. Boostiksi haluan saada miun porokoirille staminan. Mietin eka agilityä, mutta kun porokoiran kuuluu olla kestävä niin haluan stmstm stmstm -koiria.
Loput pentueista kuitenkin onnistui onneksi kivasti.
Tähän sain 15HH/1hh ja 10HH/3hh vanhemmista 13HH pennun. Sillähän on vähemmän HH-pareja kuin isällään, mutta sain nuo hh-parit karsittua pois. Tosin mua ärsyttää kun haluaisin pitää tuon tokan pennun ulkonäkönsä puolesta ja sillä olisi L-lokuksessa Ll, kun taas tuolla paremmalla pennulla on ll. Tosin paremmalla pennulla on boostit staminassa. Ehkä mä sen jätän...
Tässä onnisti terveyden puolesta kivasti. Sain 6HH/5hh ja 5HH/2hh vanhemmista 8HH/2hh pennun, joka on hyvä saavutus. Boostit tuolla on kuraa, mutta väri on kiva kun U-lokuskin on Uu. Toi ois kyllä ollut niin nätti koira ilman light undersidesejä. Toi on kyllä mielenkiintoinen kun se kantaa hopeaa, sillä C-lokuksessa Ccw. Tohon pentueeseen syntyi myös yksi hopea merkein koira, mutta se on pentueen huonoin niin ehken ota sitä.
Mä en osaa päättää, että minkä mä jätän itelleni tästä pentueesta. Paras pentu terveydeltään on tuo vika narttu, jolla on 10HH eikä yhtäkään hh-paria. Tosin siinä olisi 11HH/2hh Lla stmagi stmsm uros, joka kiinnostaisi ihan pikkaisen. En mä osaa päättää! Tolla nartulla kun boostitkin on ihan surkeat chacha spdstr. Urr.
Tähän pentueeseen syntyi myös tollainen vanhempiaan huonompi pentu. Tai no emäänsä huonompi. Ihan oletettavaa kun uros on noin surkea, mutta empä sitä halunnut jättää käyttämättä. Tän jälkeen se lähtee varmaan viettämään eläkepäiviä (ellei joku halua 64FP ikäistä 24 levelistä mustaa porokoiraurosta :D). Tolla pentueen paremmalla pennulla on kuitenkin yhtä paljon HH-pareja kuin emällään, vaikkakin sitten yhtä monta hh-paria kuin isällään. Mua ei kyllä hirveesti itseä inspiroi koirat joilla quality alkaa numerolla 6 (tai huonompi), joten ehkä mä annan ton olla myynnissä jos joku vaikka haluaa ostaa.
Uroksista nyt mun tulevaisuuden toivo on tämä. Ei tosta varmaan hirveää matadoriurosta tule, mutta ainakin tälle ja tälle sitä käytän, ehkä myös parille huonommalle nartulle. Samaten tämä kuuluu tohon tulevaisuuden toivo settiin kanssa.
Sit voiskin suunnitella noita pörröyhdistelmiä, vaikkakin mua kiinnostaa tää porokasvatus paljon enemmän.
-
Janina
- Höpsö veitikka
Joo se meinaa sukupolvea. Eli esim. juuri storesta ostetuilla koirilla on aina 1, ja niiden jälkeläisillä 2 (olettaen siis että kumpikin vanhempi on 1, jos esim. isä on joku sadannen sukupolven 24HH-koira niin pennut on 101).Eros kirjoitti:Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mitä toi generation ja sen perässä oleva luku meinaa?
-
KuroNeko
- Sumopainija
Sain kans aika hauskan värisen bortsutytön pentueesta, jonka kasvatin! Vaikka bortsut ei ookaan mun rotu, niin tuohon tykästyin ja varmasti tulen sitäkin joskus tulevaisuudessa käyttämään jalostukseen.
Sit mua kiinnostais edelleen ne howawartit, omistaako turreista kukaan sellaista?
Sit mua kiinnostais edelleen ne howawartit, omistaako turreista kukaan sellaista?
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset
Those who mind don't matter, those who matter don't mind
Those who mind don't matter, those who matter don't mind