Furry-Paws #2
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Re: Furry-Paws #2
Jee minäkin Furry Paws!
Eukko koukutti kyseiseen peliin, ja kolmellä tunnuksellahan sitä sitten nyt mennään:
dremota (#1082420) on ykköskennelini, ja siellä yritän saada itselleni korkean H:n belgejä, sekä jalostaa bordercollieille värejä unohtamatta terveyttä. Jahka saan toivotunlaisia terveys- ja värituloksia koirille, alan kasvattamaan pentueihin myös statseja.
gibernatsija (#1083379) kasvattaa borzoita, joille korkeat H:t ja hyvät statsit. Akita inuille, koolieille ja mäyräkoirille myös korkeat H:t, mutta näissäkin näkyy värikasvatusta.
giber (#1084687) kasvattaa tällä haavaa vain riiseneitä. Halusin vähälukuisen rodun, jota voin onnessani parannella kasvattelemalla H-tuloksia ja leveleitä.
Eukko koukutti kyseiseen peliin, ja kolmellä tunnuksellahan sitä sitten nyt mennään:
dremota (#1082420) on ykköskennelini, ja siellä yritän saada itselleni korkean H:n belgejä, sekä jalostaa bordercollieille värejä unohtamatta terveyttä. Jahka saan toivotunlaisia terveys- ja värituloksia koirille, alan kasvattamaan pentueihin myös statseja.
gibernatsija (#1083379) kasvattaa borzoita, joille korkeat H:t ja hyvät statsit. Akita inuille, koolieille ja mäyräkoirille myös korkeat H:t, mutta näissäkin näkyy värikasvatusta.
giber (#1084687) kasvattaa tällä haavaa vain riiseneitä. Halusin vähälukuisen rodun, jota voin onnessani parannella kasvattelemalla H-tuloksia ja leveleitä.
Vuoden 2012 kennelinperustaja
-
- Höpsö veitikka
^ Jee, seurailen innolla sun bortsuvärejä!
Sain sitte Gene Geniessä 407 oikein, ja sit menin puoliunessa klikkaamaan ee-keltaista vaikka tekstissä luki BLACK sable ;____; Kärsin. Ei tota master-titteliä vaan voi saada! Keskittyminen herpaantuu ku pitäs saada joku 1000. Kertokaa toki jos onnistutte joku sen saamaan...
Sain sitte Gene Geniessä 407 oikein, ja sit menin puoliunessa klikkaamaan ee-keltaista vaikka tekstissä luki BLACK sable ;____; Kärsin. Ei tota master-titteliä vaan voi saada! Keskittyminen herpaantuu ku pitäs saada joku 1000. Kertokaa toki jos onnistutte joku sen saamaan...
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
^ Senhän voi keskeyttää. Ei tartte heti putkeen saada kaikkia kasaan :D Ainakin satasen jälkeen eukko pystyi jatkamaan kun vahingossa sivun sulki.
-
- Höpsö veitikka
Aijaa, voi vai :o Täytyypi kokeilla joskus!
Minäpä puksautin mun kahella ekalla sheltillä mukeloita, neljä tuli! Oon täs viimeset 30 minuuttia miettiny et minkä noista pitäis, ja päädyin sit fawn merle -narttuun. Odotuksia yhdistelmältä oli lähinnä edes jotakuinkin hyvät statsit, ja myös toi ihana vaalea fawn merle -väri, koska pentueen emä on yksi vaaleimmista mitä olen shelteissä nähnyt. Olis vaan pitänyt tajuta tehdä toi yhdistelmä eilen, niin olisin vielä saanut astuttaa ton nartun jollakin 24HH -uroksella kun olis ollu 100 päivää vanha. :__:" Noh, kaikkea ei oi saada. Oon ihan tyytyväinen tohon narttupentuun minkä tosta nyt jätän, vaikka siellä olis tietty ollut se ay/a-pentukin. Onneks a tulee isältä, sillä nyt on vielä mahdollista teettää pentuja. :D Tällä pidettävällä nyt kuiteski 8HH 3hh lala ja boostaa spd ja cha, eli vois sopia rally-tokoiluun melkoisen hyvin?
Niin kaikkia varmaan kiinnosti hurjan paljon mun shelttivaavilöpinät. :::D Jooh.
Minäpä puksautin mun kahella ekalla sheltillä mukeloita, neljä tuli! Oon täs viimeset 30 minuuttia miettiny et minkä noista pitäis, ja päädyin sit fawn merle -narttuun. Odotuksia yhdistelmältä oli lähinnä edes jotakuinkin hyvät statsit, ja myös toi ihana vaalea fawn merle -väri, koska pentueen emä on yksi vaaleimmista mitä olen shelteissä nähnyt. Olis vaan pitänyt tajuta tehdä toi yhdistelmä eilen, niin olisin vielä saanut astuttaa ton nartun jollakin 24HH -uroksella kun olis ollu 100 päivää vanha. :__:" Noh, kaikkea ei oi saada. Oon ihan tyytyväinen tohon narttupentuun minkä tosta nyt jätän, vaikka siellä olis tietty ollut se ay/a-pentukin. Onneks a tulee isältä, sillä nyt on vielä mahdollista teettää pentuja. :D Tällä pidettävällä nyt kuiteski 8HH 3hh lala ja boostaa spd ja cha, eli vois sopia rally-tokoiluun melkoisen hyvin?
Niin kaikkia varmaan kiinnosti hurjan paljon mun shelttivaavilöpinät. :::D Jooh.
-
- Epätoivoinen katse
^ Ei sulle mahtuis toista shelttipenikkaa? ;)
Meille syntyi pari päivää sitten shelttipentuja yhdistelmästä Buddyx Akalei. Isä on 10 HH ja emä 8 HH. Isukki on tällä hetkellä levelillä 14 ja emä 21. Tuo isä on tosiaan mun omistuksessa. Kaikkien pentujen väri on periytynyt isältä, Red and White (Irish) with Black Sable. Pentuja on yhteensä kuusi, 3 u ja 3 n. Neljällä pennulla on 10 HH, yhdellä on 9 HH ja yhdellä 8 HH.
Meille on myös tulossa jossain vaiheessa kahdesta eri yhdistelmästä nahkacollieita, sitten bortsuja, kääpiövilliksiä ja isovilliksiä, jos jotakuta kiinnostaisi.
Meille syntyi pari päivää sitten shelttipentuja yhdistelmästä Buddyx Akalei. Isä on 10 HH ja emä 8 HH. Isukki on tällä hetkellä levelillä 14 ja emä 21. Tuo isä on tosiaan mun omistuksessa. Kaikkien pentujen väri on periytynyt isältä, Red and White (Irish) with Black Sable. Pentuja on yhteensä kuusi, 3 u ja 3 n. Neljällä pennulla on 10 HH, yhdellä on 9 HH ja yhdellä 8 HH.
Meille on myös tulossa jossain vaiheessa kahdesta eri yhdistelmästä nahkacollieita, sitten bortsuja, kääpiövilliksiä ja isovilliksiä, jos jotakuta kiinnostaisi.
- alchemy
-
- Höpsö veitikka
Uskon että mahtuis hyvinkin, tietty hinnasta vähän riippuen koska nyt jäljellä enää 69,000 : D Katselen noi illemmalla ja editoin sit vaik tähän.Chessie kirjoitti:^ Ei sulle mahtuis toista shelttipenikkaa? ;)
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Mulle tuli muuttipentuja, statsit jäi kyl ihan surkeiks, kun en tajuu noist mitään. Luulin et ois ollu isommat, kun vanhemmillakin on ihan hyvät, mut ei näköjään.
Pitäs varmaan alkaa opettelee kaikkee, kun FP vaikuttaa tosi kivalt ja monipuoliselt mestalta mut jää pelaaminen vähän vajaaks, kun en tajua mistään mitään. Noi väri- ja genetiikkajututkin on mulle ihan täyttä hepreaa.

- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^ Kannattaa odottaa että vanhemmat on vähintään sen 20-25 levelisiä niin sitten varmaan tulis parempia pentuja. :D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Joo, Coma oli ihana ja vähä perehdytti mua. Nyt mun tekiski mieli tehä itelleni uus tunnus ja alottaa iha alusta. :D
- Cookiemonster
- Kanada
Et oo ainoo, et ollenkaan.Kirsi kirjoitti:Noi väri- ja genetiikkajututkin on mulle ihan täyttä hepreaa.

Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
- stoic
- Toistolla tehoa
- Viesti:
^ Sama täällä, en tajua.. Olis kyllä kiva pärjätä siinä gene genie -pelissä, pitäis jaksaa opiskella noita juttuja :D
Kai muuten ootte huomanneet että tuollakin on joulukalenteri? Sieltä saa kaikkea pikkukivaa, esim. leluja piskeille ja UXP -pisteitä.
Kai muuten ootte huomanneet että tuollakin on joulukalenteri? Sieltä saa kaikkea pikkukivaa, esim. leluja piskeille ja UXP -pisteitä.
- horros
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Geenipeli on ihan vammainen, kun se noudattaa osaksi oikeaa genetiikkaa, mutta isoksi osaksi ei. Valitettavan usein ainakin itsellä menee homma mönkään kun muistelen oikeaa genetiikkaa FP-genetiikan sijasta. Mutta onnekseen "käytännössä" tuo genetiikka toimii suurin piirtein kuten pitääkin, ja loppujen lopuksi tietynlaisen koiran luominen ei ole kauhean vaikeaa.
Tietäähän ihmiset laskimista? Niillä voi tesmailla mahdollisten yhdistelmien genetiikkaa, ja kaikki kolme käsittelee geenejä vähän eri tavoin.
Tietäähän ihmiset laskimista? Niillä voi tesmailla mahdollisten yhdistelmien genetiikkaa, ja kaikki kolme käsittelee geenejä vähän eri tavoin.
-
- Ammattimouhoaja
Ah, kiitokset tosta linkistä! Oon pitkään jo kaivannut tollasia laskimia, mitä vanhan fp:n puolella oli.horros kirjoitti:Geenipeli on ihan vammainen, kun se noudattaa osaksi oikeaa genetiikkaa, mutta isoksi osaksi ei. Valitettavan usein ainakin itsellä menee homma mönkään kun muistelen oikeaa genetiikkaa FP-genetiikan sijasta. Mutta onnekseen "käytännössä" tuo genetiikka toimii suurin piirtein kuten pitääkin, ja loppujen lopuksi tietynlaisen koiran luominen ei ole kauhean vaikeaa.
-
- Höpsö veitikka
Hei kuis muuten valitsette koirille noi pannat, hihnat ja ruoat? Korostatteko parasta taitoa vai laitatteko kaikkiin kolmeen mitä koiran harrastamassa lajissa tarvitaan? Ite oon laittanut aina sekä pannan, hihnan että ruoan nostamaan parasta taitoa, mutta nyt oon aika hämilläni kun yhdelle corgille olen laittanut spd-tarvikkeita ja nyt sillä paras taito onkin int... o__o Kuinka siis kannattais toimia jotta koira saatais mahdollisimman korkealle levelille ennen eläkkeelle laittamista?
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Salukeilla on yleensä stm, spd ja str eli niitä mä tasapuolisesti korostan, koska niitä se tarttee kisoissa. Yksi hyvä taito ei riitä. Tietääkseni se on aika normaalia että korostetaan niitä statseja, joita koira omassa lajissaan tarvitsee.