Mikä on sinulle tärkeintä virtuaalikoiraharrastuksessasi?
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Mikä on sinulle tärkeintä virtuaalikoiraharrastuksessasi?
Kirjoitan juttua virtuaalikennelpalstalle Koirafanitukseen ja seuraava aihe on sellanen, mihin tarvitsen teidän apuanne!
Valitkaa äänestyksestä se vaihtoehto, mikä tuntuu mielestänne tärkeimmältä syyltä harrastuksellenne. Kannattaa miettiä tarkkaan jos empii kilpailemisen ja kasvattamisen välillä, sillä itse ainakin kisaan paljon verrattuna kasvattamisen määrään, mutta toisaalta kilpailen koirien kanssa ainoastaan kasvattamisen takia.
Voitte myös perustella ja kirjoittaa enemmän niistä asioista mitkä virtuaalikoiraharrastuksessa kiinnostaa, niin minä saan vähän useampia näkökulmia asioihin enkä joudu kirjoittamaan vain omasta puolestani. :]
Valitkaa äänestyksestä se vaihtoehto, mikä tuntuu mielestänne tärkeimmältä syyltä harrastuksellenne. Kannattaa miettiä tarkkaan jos empii kilpailemisen ja kasvattamisen välillä, sillä itse ainakin kisaan paljon verrattuna kasvattamisen määrään, mutta toisaalta kilpailen koirien kanssa ainoastaan kasvattamisen takia.
Voitte myös perustella ja kirjoittaa enemmän niistä asioista mitkä virtuaalikoiraharrastuksessa kiinnostaa, niin minä saan vähän useampia näkökulmia asioihin enkä joudu kirjoittamaan vain omasta puolestani. :]
-
- Höpsö veitikka
Re: Mikä on sinulle tärkeintä virtuaalikoiraharrastuksessasi?
Tää oli vaikee kysymys, olisin halunnut pistää jokaisen vastausvaihtoehdon! Musta on kivempi rakentaa se kokonaisuus: koirat tietoineen, kisakalentereineen ja luonteineen. Kasvattaa erinomaisista, halutuista vanhemmista tasakokoinen ja hyvälaatuinen pentue.
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Mun kanssa teki mieli laittaa kaikki, mut harmi et voi valita vaan yhden :D
Mä valitsin Koirien tietojen keksiminen, koska mä vaan rakastan tietojen keksimistä. Ei ole mitään parempaa, kun etsiä tunti tolkulla benejä kuvia ja kun vihdoin löytyy tosi hyvät niin alkaa miettimään jotain tosi kivaa nimeä, siihen jotain tosi kivan kuuloista kasvattajaa ja sitten vielä sukutaulua. Se on musta hauskinta virtuaalikoiraharrastuksessa ja mulle hyvin tärkeää, koska jos nimi ei miellytä, niin mä en kykene sillä kisaamaan. Menee inspi ihan nollille. Siksi mä otankin oikeastaan pentuja vain niistä pentueista, missä saa keksiä nimen itse. Esimerkiksi oon ikuisesti kiitollinen Viiville, että oon saanut siltä kaksi kasvattia ja keksiä omat nimet niille. Koska mulle ne nimet merkitsee jotakin.
Mä valitsin Koirien tietojen keksiminen, koska mä vaan rakastan tietojen keksimistä. Ei ole mitään parempaa, kun etsiä tunti tolkulla benejä kuvia ja kun vihdoin löytyy tosi hyvät niin alkaa miettimään jotain tosi kivaa nimeä, siihen jotain tosi kivan kuuloista kasvattajaa ja sitten vielä sukutaulua. Se on musta hauskinta virtuaalikoiraharrastuksessa ja mulle hyvin tärkeää, koska jos nimi ei miellytä, niin mä en kykene sillä kisaamaan. Menee inspi ihan nollille. Siksi mä otankin oikeastaan pentuja vain niistä pentueista, missä saa keksiä nimen itse. Esimerkiksi oon ikuisesti kiitollinen Viiville, että oon saanut siltä kaksi kasvattia ja keksiä omat nimet niille. Koska mulle ne nimet merkitsee jotakin.
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Höpsö veitikka
Mä valitsin kasvattamisen, koska musta virtuaaliharrastuksen yksi parhaita puolia on miettiä tulevia yhdistelmiä, tutkia sukutauluja ja sit siinä sivussa kilpailuttaa ne vanhemmat jalostuskelpoisiksi. Toki on myös kiva keksiä koirille tietoja ja sepustella niille luonne. Tehdä siitä koirasta sellainen, mitä sen itse kuvittelee olevan. Musta Marcia sanoi hyvin tuossa, että on kivempi rakentaa kokonaisuus, jossa on Marcian kanssa hyvin samaa mieltä! Virtuaaliharrastus on musta kokonaisuutta, koska siinä tehdään sitä ja tätä, että tavoitetaan sitä ja tätä, esimerkiksi etsitään suvultaan sellaista koiraa, joka sopii omaan kasvatukseen, se sit kisataan ja sillä sit myöhemmin teetetään pentue.
-
- Söi navetan kaksi nautaa
- Viesti:
Mulla täysin sama. :DRebecca kirjoitti:Mun kanssa teki mieli laittaa kaikki, mut harmi et voi valita vaan yhden :D
Mutta valitsin siitä huolimatta kasvattamisen, koska kaiken sen vaivan (eli pentueen vanhempien kisauttamisen) jälkeen on mukavaa saada "työstään hedelmää" ja teettää niillä pentue ja hankkia pennuille hyvä koti.

- Cookiemonster
- Kanada
Harmi kun voi valita vain yhden, vaikka olisin voinut ottaa muutamankin. Mutta valitsin kasvattamisen, jotenkin mielenkiintoista nähdä miten koira ns. kehittyy ajanmittaa kuin tyhjästä kohti huippua. Kisakalenteri kasvaa ja tulevaisuudessa jos pentueen teettää, näkee millaista jälkikasvua kasvatilleen on tullut virtuaalimaailmaan.
Myöskin tietojen keksiminen on ihan mukavaa, ikäänkuin voi päästää mielikuvituksensa aivan valloilleen, antaa ihan vapaat kädet. Ja luonteiden kirjoittelukin kuuluu v-koiraharrastuksen parhaimmistoon (paitsi silloin, kun ideaa ei kehkeydy millään ja koiralle ei meinaa sitä luonnetta tulla).
Myöskin tietojen keksiminen on ihan mukavaa, ikäänkuin voi päästää mielikuvituksensa aivan valloilleen, antaa ihan vapaat kädet. Ja luonteiden kirjoittelukin kuuluu v-koiraharrastuksen parhaimmistoon (paitsi silloin, kun ideaa ei kehkeydy millään ja koiralle ei meinaa sitä luonnetta tulla).
Guthrun | Gloomkiller | Narvik | Stepmaker's
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
Vuoden spesiaalitapaus & linssilude 2015
~ Tutummin Crissu
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Voi kun kiva ja saat kiittää myös mun huonoa nimipäätäni. :DDRebecca kirjoitti:Esimerkiksi oon ikuisesti kiitollinen Viiville, että oon saanut siltä kaksi kasvattia ja keksiä omat nimet niille. Koska mulle ne nimet merkitsee jotakin.
Itse laitoin kanssa noiden tietojen keksimisen vaikka kasvattaminen olikin melkein se ykkösvaihtoehto. Mulle tärkeää on kuin leikitellä, ideoida ja käyttää mielikuvitusta ja tehdä se haluamansa koira. Kirjoittaa luonteenerot, kertoa suvusta ja nimetä ne. Ihan sellaisia pieniä asioita mitkä kokoaa tämän yhdeksi isoksi kokonaisuudeksi. Kasvattaminen sinäänsä on myös tärkeää koska on ihana nähdä kasvatteja menestyvän jne ja nähdä myös miten mahdollisesti omat kasvattikoirat esimerkiksi näkyvät viidenkin vuoden päästä jonkun sukutaulussa.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Hilmainen
- Ei riitä.
Vastasin tuon suunnittelu ja toteuttaminen. Siinä on vain sitä jotain mitä tykkään tehdä. Kyllästyn todella helposti kaikkeen ja siksi tykkään suunnitella kaikkia sivuja. Tosin tuon takia en kuitenkaan ole pistänyt mitään sivuja kiinni, vaan lähinnä sen takia, että niissä ei ole ollut enään mitään toivoa edes saada niitä parannetuksi. :D
Luonteiden kirjoittaminen on taas jotenkin todella vastenmielistä. Muutamille ensimmäisille koirille se on aina kiva kirjoittaa, mutta sitten se alkaa maistumaan täysin puulta. Tästä johtuen moni koira odotteleekin edelleen luonteita. :D Rallatellenin kennelissä luovuin luonteista täysin, kun siitä ei vain tule ikinä mitään järkevää. :D
Kasvatus on taasen toinen näistä suosikeista näissä v-kennel jutuissa! Se on vaan niin mukaisaa kun kisakalenteriin tulee niitä hyviä tuloksia ja näkee kuinka se koira "kehittyy". On myös mukava seurailla kuinka ns. oman koiran jälkikasvu menestyy kisaradoilla ja yleisestikin elämässä!
Luonteiden kirjoittaminen on taas jotenkin todella vastenmielistä. Muutamille ensimmäisille koirille se on aina kiva kirjoittaa, mutta sitten se alkaa maistumaan täysin puulta. Tästä johtuen moni koira odotteleekin edelleen luonteita. :D Rallatellenin kennelissä luovuin luonteista täysin, kun siitä ei vain tule ikinä mitään järkevää. :D
Kasvatus on taasen toinen näistä suosikeista näissä v-kennel jutuissa! Se on vaan niin mukaisaa kun kisakalenteriin tulee niitä hyviä tuloksia ja näkee kuinka se koira "kehittyy". On myös mukava seurailla kuinka ns. oman koiran jälkikasvu menestyy kisaradoilla ja yleisestikin elämässä!
Jonakin päivänä olen puu,
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.
Paikalla ollaan taas..
ja tuuli laulaa oksissani ja aurinko tanssii lehdilläni,
ja olen vahva ja kaunis kaikkina vuodenaikoina.
Paikalla ollaan taas..
-
- Epätoivoinen katse
Minä vastasin myöskin tuon suunnittelun ja toteutuksen, sillä itse rakastan tehdä kaikkea uutta ja jännää. Ja tästähän joskus seuraa se, etten jaksa pitää kenneliä, jonka olen tehnyt mahdollisimman hyvin, kuukautta - paria pidempään. Tekstien kirjoittamisesta en niinkään perusta, sillä onhan se alussa ihan mukavaa, mutta lopulta kyllästyn keksimään uusia nimiä, ja luonteita. Yleensä kuitenkin tsemppaan itseni kirjoittamaan, tai kirjoitan silloin kun hirveä inspis. Kyllähän tuo kisaaminen & kasvatuskin on mukavaa, mutten nyt ala niistä sepustamaan enenpää. Paitsi että onhan se aina mukavaa nähdä, kun oma kasvatti saa tuloksia, ja voi toimia mahdollisesti pentueen toisena vanhempana.
- alchemy