Furry-Paws
-
- Ei riitä.
Re: Furry-Paws
Kiitti Eros. Ja miten pääsen treenamaan/kisaamaan?
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Koira pitää ensin kouluttaa ainakin yhteen lajiin, linkistä Atlas -> agikentän vieressä oleva keltainen T-kirjain, siellä valitset lajin johon haluat koirasi kouluttaa. Parhaiten se menestyy lajeissa, johon sen vahvuudet sopii. Eli riippuu minkä rotuinen koira sulla on. Koiran sivuilta löytyy terveystulosten alapuolelta tällaiset lyhenteet:
agi: agility
con: rakenne
int: älykkyys
spd: nopeus
stm: kestävyys
str: voimakkuus
Jokaisella koiralla on kolme vahvuutta, vinttikoiralla se on nopeus, kestävyys ja voimakkuus joten paras laji niille on ratajuoksut ja valjakkoajo. Lyhenteen perässä oleva numero merkka sitä kuinka hyvä koira on esim. kestävyydessä. Mitä isompi luku sitä parempi. Lukuja nostetaan treenikentällä, kisautuksella, kekseillä ja oikealla ruokinalla.
agi: agility
con: rakenne
int: älykkyys
spd: nopeus
stm: kestävyys
str: voimakkuus
Jokaisella koiralla on kolme vahvuutta, vinttikoiralla se on nopeus, kestävyys ja voimakkuus joten paras laji niille on ratajuoksut ja valjakkoajo. Lyhenteen perässä oleva numero merkka sitä kuinka hyvä koira on esim. kestävyydessä. Mitä isompi luku sitä parempi. Lukuja nostetaan treenikentällä, kisautuksella, kekseillä ja oikealla ruokinalla.
-
- Ei riitä.
Eros, kiitti taas, mutta en ymmärrä vieläkään. :D Siis mistä mä pääsen osallistumaan kisoihin, tarkat ohjeet mulle, kun en älyy.
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Onko sun koiras koulutettu? Kisoihin ei pääse ennen kuin se on koulutettu.
-
- Ei riitä.
No siis, mä menin sinne agikentän vierestä, sit koulutin sen sit agiin, mut riittääks yks koulutuskerta vai?
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Noniin, sitten sen nimen eteen on tullut NA, N on lyhenne ja tarkoittaa noviisiluokkaa eli ihan ensimmäistä kilpailuluokkaa, A taas tarkottaa että se on koulutettu agilityyn. Jos koira on jo aikuinen eli väh. 12 päivää vanha se pääsee päivässä 30 kilpailuun. Agilitykilpailuihin ilmoitat sen Atlas-linkistä ja sen jälkeen klikkaat pokaalia oikealla, josa lukee "shows".
Sen jälkeen "show type" kohdasta otetaan agility, alemmasta laatikosta valitaan kilpailuluokka eli novice. "Run date" kohtaan numero 1, silloin niistä kilapiluista tulee tulokset seuraavana päivänä. "Fee range" kohdassa voit rajata osallistumishinnan määrää, 99 $ on kaikista kallein kisa, 1 $ taas halvin. Sen jälkeen painetaan sitä ruskeaa nappia missä lukee seach eli etsi. Sen jälkeen tulee pitkä lista linkkejä, "Entrants" tarkoittaa sitä kuinka monta koiraa kilpailuun on osallistunut, mitä enemmän sitä vaikeampi sijoittua. "Fee" tarkoittaa osallistumisen hintaa. Klikkaat niitä linkkejä, mihin haluat osallistua ja siitä tulevalla sivulla pitäis sitten sun koira näkyä kaikkien tietojen alapuolella. Jos haluat ilmoittaa koiran kisaa, painat "Enter dog" ja se lisätään kilpailuun. Sen jälkeen sivuja takaisinpäin sinne missä se pitkä lista on ja max. 30 kertaa toistetaan.
Kysyttävää?
Sen jälkeen "show type" kohdasta otetaan agility, alemmasta laatikosta valitaan kilpailuluokka eli novice. "Run date" kohtaan numero 1, silloin niistä kilapiluista tulee tulokset seuraavana päivänä. "Fee range" kohdassa voit rajata osallistumishinnan määrää, 99 $ on kaikista kallein kisa, 1 $ taas halvin. Sen jälkeen painetaan sitä ruskeaa nappia missä lukee seach eli etsi. Sen jälkeen tulee pitkä lista linkkejä, "Entrants" tarkoittaa sitä kuinka monta koiraa kilpailuun on osallistunut, mitä enemmän sitä vaikeampi sijoittua. "Fee" tarkoittaa osallistumisen hintaa. Klikkaat niitä linkkejä, mihin haluat osallistua ja siitä tulevalla sivulla pitäis sitten sun koira näkyä kaikkien tietojen alapuolella. Jos haluat ilmoittaa koiran kisaa, painat "Enter dog" ja se lisätään kilpailuun. Sen jälkeen sivuja takaisinpäin sinne missä se pitkä lista on ja max. 30 kertaa toistetaan.
Kysyttävää?
-
- Ei riitä.
Mä jopa rupeen älyy Furry-pawsii.
Mä siis liikun siellä nickillä Alice (#944455) ja kasvatan bortsuja. (joita mulla on 2, muun rotusia myös 2) Mut saa lisäillä ystäviin ja lisään teitäkin toki. :)
Tosin mul ei oo syntyny pentueita. Mut tänään ilmotin kaikki neljä koiraani 30 kisaan, siis 120 kisaa! Oli urakka. Mul on tosi kiva rotukokoelma, 2 bortsuu, saarlosi ja nahka. Bortsu, saarlosi ja nahka lempikoirarotujani, ofc.
Mut on mulla kyssäkin: mistä koiran leveleitä voi kasvattaa?
Ja voiko pentueiden pentuja myydä, vai katoaako muut kuin se minkä pitää ite?
Mä siis liikun siellä nickillä Alice (#944455) ja kasvatan bortsuja. (joita mulla on 2, muun rotusia myös 2) Mut saa lisäillä ystäviin ja lisään teitäkin toki. :)
Tosin mul ei oo syntyny pentueita. Mut tänään ilmotin kaikki neljä koiraani 30 kisaan, siis 120 kisaa! Oli urakka. Mul on tosi kiva rotukokoelma, 2 bortsuu, saarlosi ja nahka. Bortsu, saarlosi ja nahka lempikoirarotujani, ofc.
Mut on mulla kyssäkin: mistä koiran leveleitä voi kasvattaa?
Ja voiko pentueiden pentuja myydä, vai katoaako muut kuin se minkä pitää ite?
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Leveleitä voi kasvattaa vain kisaamalla ahkerasti, jokaisen koiran sivuilta löytyy Current Level-kohta, josta näkee nykyisen levelin. Sen alapuolella on teksti Left to Level ja joku numeromäärä, joka kertoo paljonko sen koiran pitää vielä saada niitä pisteitä levelöityäkseen. Niitä pisteitä koira saa vaan kisoista, mitä paremmin se menestyy sitä enemmän se saa pisteitä. Jos pisteitä on siinä Left to Level alle 1000, koira todennäköisesti levelöityy jo seuraavana päivänä. Mitä paremmat taitopisteet, sitä paremmin se menestyy kisoissa. Oikealla ruualla, treenauksella ja kekseillä voi nostaa taitopisteitä. Ja joka kerta kun koira levelöityy, se saa muutaman taitopisteen lisää.
Pentueiden pentuja voi myydä, mitä korkeammalla leveleillä olevat vanhemmat sitä paremmin pennut menee kaupaksi ja sitä enemmän rahaa niistä saa. Pentuja voi pitää maksimissaan kaksi, loput häviää mutta niistä saa kuitenkin tietyn summan rahaa.
Pentueiden pentuja voi myydä, mitä korkeammalla leveleillä olevat vanhemmat sitä paremmin pennut menee kaupaksi ja sitä enemmän rahaa niistä saa. Pentuja voi pitää maksimissaan kaksi, loput häviää mutta niistä saa kuitenkin tietyn summan rahaa.
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
Itsekin innostuin taas pelailemaan, saa nähdä kuinka kauan innostus kestää. Tällä hetkellä löytyy kolme koiraa malinois, sheltti ja kääpiömäyrä, sillä mulla ei varsinkaan ton tyyppisessä pelissä löydy kiinnostusta kasvattaa jotain tiettyä rotua. Mutta asiaan. Eli sellaista tulin kyselemään, että mitäs tollasella Dull Acornilla eli tammenterholla tehdään, kun löyty sellainen matkan varrelta?
//Ihan hyvinhän tosta tajusi. Kiitos paljon valaisusta. (:
//Ihan hyvinhän tosta tajusi. Kiitos paljon valaisusta. (:
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Dull Acornilla leikkivä koiraa saa tuhat left to level pisteitä, eli sillä voi levelöittää koiran, jos koiralla on alle tuhat pistettä jäljellä levelöityäkseen. Ei tartte oottaa seuraavaan päivään. Sekava selitys.com.
-
- Ei riitä.
Mä nyt päätin myydä Seran # 2642692(saarlosi), kun emmä saarloseista. Tai siis onhan se mun lempparikoirarotulistalla ehkä kolmas, mutta paimenkoirakennu ois kivempi. Mut laitoin sen Privatelle, en haluu et kuka tahansa erkki ostaa sen.
Ja sit mä ostin hoot-kennelistä yhen säälittävän bortsupennun, sen nimi oli joku outo, joten siitä tuli hoot Yammy Yammy aka Jami (#2647829). Sil on niiiin söpö kuva ja makso vaan 200... ;)
Ja sit mä ostin hoot-kennelistä yhen säälittävän bortsupennun, sen nimi oli joku outo, joten siitä tuli hoot Yammy Yammy aka Jami (#2647829). Sil on niiiin söpö kuva ja makso vaan 200... ;)
- Aamu
- Kanada
- Viesti:
Mä oon tässä miettinyt, että mites mä ostan sitten koiran jostain kennelistä? :DD
/ eikun nyt tajusin, mutta:
Mulla on rahaa $55,976 ja laitoin ton Reserve: -kohdan perään ensin 40,555 mutta se ei hyväksynyt, sanoi vain että Error: You do not have enough money in your bank to make a bid of $40 on that puppy. Please make sure enough money is in your bank then try again. WOOD?
// tajusin :)
/// Hei meinaahan muuten toi Kennel Size: 1 (1/2 dogs) että voin omistaa vain 2 koiraa?
/ eikun nyt tajusin, mutta:
Mulla on rahaa $55,976 ja laitoin ton Reserve: -kohdan perään ensin 40,555 mutta se ei hyväksynyt, sanoi vain että Error: You do not have enough money in your bank to make a bid of $40 on that puppy. Please make sure enough money is in your bank then try again. WOOD?
// tajusin :)
/// Hei meinaahan muuten toi Kennel Size: 1 (1/2 dogs) että voin omistaa vain 2 koiraa?
It lurks behind you.
- - Padronen bortsut - Piiritetyn partikset & perrot - Northeastin terrierit -
- Eros
- Höpsö veitikka
- Viesti:
^Kyllä, sulla voi olla max. 2 koiraa, jos et laajenna kenneliä ja se taas maksaa.
- Aamu
- Kanada
- Viesti:
^ Jaahas, ja mites se taas tapahtuu? :DD
It lurks behind you.
- - Padronen bortsut - Piiritetyn partikset & perrot - Northeastin terrierit -
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viesti:
^
Home sivulla siellä ihan alhaalla pitäs olla sellasen Improve Kennel otsikon alla 'Increase Kennel Size' eli siitä klikkaamalla. Siinä näkyy sitten se hintakin, että paljonko tulee maksamaan. Ensimmäisellä kerralla kennel kasvaa kokoon kolme, jolloin sulla saa olla yhteensä kuusi koiraa. Muistaakseni se menee niin, että kaksi kertaa kennelin koko kertoo kuinka monta koiraa sulla voi olla. Osaan selittää.
Home sivulla siellä ihan alhaalla pitäs olla sellasen Improve Kennel otsikon alla 'Increase Kennel Size' eli siitä klikkaamalla. Siinä näkyy sitten se hintakin, että paljonko tulee maksamaan. Ensimmäisellä kerralla kennel kasvaa kokoon kolme, jolloin sulla saa olla yhteensä kuusi koiraa. Muistaakseni se menee niin, että kaksi kertaa kennelin koko kertoo kuinka monta koiraa sulla voi olla. Osaan selittää.